Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April

HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Betty skrev:

Akkurat nå gruer jeg meg til å kveldslufte hunder. Snø!?! :gaah:Hvem pokker har bestilt det?? Enda godt jeg ikke må ut å kjøre veldig tidlig i morgen, sommerdekk på begge bilene nå ...

:lol:  Jeg flirer litt av ukesavisene til extra ol. for alle reklamerer med grillmat. Hadde -4 fire sist jeg sjekka temp her, i dag har det knapt vært over 0 i det heletatt. Yes - grillsesongen er virkelig i gang :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Det er ikke akkurat toppen av lykke å komme på at man har sprayet sånn ovnrensgreie i stekovnen i ettermiddag en gang, når man driver og slukke lysene for å legge seg. Vet ikke hvor lenge sånt kan være i jeg, men nå er i alle fall ovnen skrekkelig ren inni :yawn: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol:  Jeg flirer litt av ukesavisene til extra ol. for alle reklamerer med grillmat. Hadde -4 fire sist jeg sjekka temp her, i dag har det knapt vært over 0 i det heletatt. Yes - grillsesongen er virkelig i gang :aww:

:lol: De er LITT tidlig ute etter norske forhold ja. :P  Har dog vært ganske greit her egentlig, krokusen har kommet frem og det blomstrer hvitveis og hestehov og greier. Kunne vært foruten den siste krampetrekninga her kjenner jeg. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betty skrev:

:lol: De er LITT tidlig ute etter norske forhold ja. :P  Har dog vært ganske greit her egentlig, krokusen har kommet frem og det blomstrer hvitveis og hestehov og greier. Kunne vært foruten den siste krampetrekninga her kjenner jeg. *sukk*

Det kommer ofte en sånn liten ørtæv fra værgudene i april, ikke noe å bry seg om, det er jo egentlig vår! :ahappy:

Nå må jeg i seng. Himla mye å gjøre i morgen, til langt på kveld omtrent uten pauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raksha skrev:

13012642_10156901262595341_8637224643968

Thorvald insisterer også på vår. Så fort jeg gikk inn sludda det :getlost: 

Hadde det vært varmere ute hadde han fått sitt vårlige bad og blitt skrella for underull, men kan ikke ha utespa med hunden når det enda snør og er minusgrader :lol: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snoffe skrev:

Da kan vi drømme sammen:console: 

Jeg drømte faktisk her en natt at vi to tok toget ned til Lier med hundene for å delta på whippetspesialen :D Vi hadde rigget oss til på gresset med parasoll, stoler, bord og bur. Det var helt nydelig vær og hundene oppførte seg fantastisk! :ahappy: 

Så ble jeg vekket av en katt som brøt seg inn døren på soverommet (helt sant!), og pga det så et jeg ikke hvordan hundene gjorde det . Dumme katt :aww: 

:lol: Det hørtes utrolig koselig ut! Hadde hatt lyst til å være med på whippetspesialen bare "derfor", men tror det er midt mellom to eksamener.. Æsj, det kan hende jeg trikser og fikser og det blir noe moroheter i løpet av sommeren da. Får se :ahappy: 

Var måten katten vekte deg på bedre eller verre enn måten Fiken vekte deg på første gang? :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det kommer ofte en sånn liten ørtæv fra værgudene i april, ikke noe å bry seg om, det er jo egentlig vår! :ahappy:

Nå må jeg i seng. Himla mye å gjøre i morgen, til langt på kveld omtrent uten pauser.

Jepp, og strengt tatt så er det jo ikke overraskende om det snør på 17. mai heller (spesielt ikke der jeg opprinnelig er fra, her pleier det jo som oftest å være skikkelig vår da, i det minste :P ). Sutrer litt uansett jeg, mest fordi jeg ikke har lyst til å ut med hundene nå. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tutle skrev:

:lol: Det hørtes utrolig koselig ut! Hadde hatt lyst til å være med på whippetspesialen bare "derfor", men tror det er midt mellom to eksamener.. Æsj, det kan hende jeg trikser og fikser og det blir noe moroheter i løpet av sommeren da. Får se :ahappy: 

Var måten katten vekte deg på bedre eller verre enn måten Fiken vekte deg på første gang? :lol: 

Litt usikker faktisk :lol:  Fiken klarte å gå langt forbi intimsonen min(trodde ikke hunder klartr sånt :lol: ), mens katten skremte livet av meg mens jeg var alene hjemme *grøsse*

Casper reagerte ikke :o sykt dårlig vakthund jeg har :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Betty skrev:

Tsss, här startar grillsäsongen så snart snön smält nog att grillen kan stå på altanen utan att välta. Som regel i mitten mars någon gång... :ahappy:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Krutsi skrev:

Værste jeg vet er når folk sier du kan bare ringe, og så får man aldri tak i dem fordi de har på seg hørselvern eller lignende.. 

Noen som vet om det finnes armbånd som gir deg et støt når telefonen ringer? 

Sånn mobilarmbånd som også teller skritt og sjekker søvnen din gir beskjed når du får melding og ringer.  

Jeg våkna opp til litt snø. Har sommerdekk, men heldigvis legger det  seg ikke på veiene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....ser det ut som Lykke er litt bakfull etter stevnedag i går. Tipper at hun kanskje ikke er så imponert over tur snart.... :P

Hun får slappe av mens jeg er på møte så er hun nok ferdig ladet for trening i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 30 sek foran dataen på jobb kjente jeg det i nakken igjen, og nå har jeg vært fin hele helga. Ble irritert og ommøblerte litt her, flytta på pc slik at jeg slipper å sitte i bue, men heller rett på. Om dette funker skal driftsgjengen få komme og endre litt på pultene mine. 

Krysser også fingre hardt for at jeg får tlf fra jobben jeg har søkt på, selv om jeg har mine tvil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Værste jeg vet er når folk sier du kan bare ringe, og så får man aldri tak i dem fordi de har på seg hørselvern eller lignende.. 

Fitbit'en min vibrerer når telefonen ringer. Om jeg ikke har telefonen liggende hjemme da...

Up and about! Vært oppe et par ganger i natt også da, med Freya. Men siden jeg skal være hjemme i tre dager nå, så går det greit, siden jeg ikke trenger å stå opp klokka sju :P 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørselvern med Bluetooth! Eneste som funker for sånne folk[emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Sånn mobilarmbånd som også teller skritt og sjekker søvnen din gir beskjed når du får melding og ringer.  

Jeg våkna opp til litt snø. Har sommerdekk, men heldigvis legger det  seg ikke på veiene.. 

Men de bare vibrerer.. Det kan jeg nesten vedde på at han ikke får med seg :P 

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Hørselvern med Bluetooth! Eneste som funker for sånne folkemoji14.png

Og joda, hadde det bare vært når han brukte hørselsvern så hadde det vært en mulighet.. Dessverre er han håpløs til å ta tlf uansett :P 

han er også dårlig på sjekke tlf i tilfelle noen har ringt.. 

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bruke dagens teknologi :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fitbiten min vibrerer etter folk har ringt, alltid 30 sek for sent :P

Mandag morgen med forkjøla nese... Oh joy. Måtte kjøre innom Rema i morges for å kjøpe myke papirlommetørkler. Dopapir gjør nesa mi sår :P

Vi hadde besøk av samboerns søster i helga, vi. Hun ringte på onsdag kveld og spurte om vi husket at hun skulle komme på fredag. Det gjorde vi naturligvis ikke ;) Men det ble veldig hyggelig! Så for å toppe det hele kommer stefar og stebror til samboern og bor hos oss noen dager mens de jobber her i byen, og de kommer i kveld... Det hadde jeg også glemt, så jeg ble tatt på senga i går kveld da mannen nevnte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev: Sånn mobilarmbånd som også teller skritt og sjekker søvnen din gir beskjed når du får melding og ringer.  

Men de bare vibrerer.. Det kan jeg nesten vedde på at han ikke får med seg [emoji14] 

Akkurat nå, Polfarer skrev: Hørselvern med Bluetooth! Eneste som funker for sånne folk[emoji14]

Og joda, hadde det bare vært når han brukte hørselsvern så hadde det vært en mulighet.. Dessverre er han håpløs til å ta tlf uansett [emoji14] 

han er også dårlig på sjekke tlf i tilfelle noen har ringt.. 

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bruke dagens teknologi [emoji14] 

Haha, han er med andre ord en ganske normal mann/bonde[emoji38]

Dere med litt kunnskaper om kelpie: de kommer ikke i svart med hvite tegninger sant? Prøver å finne ut hva disse små stallhundene kan være. Den ene er helsvart og veldig snarlik en kelpie, men helsøster (fra samme kull) er svart og hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg har en parkeringsplass jeg har prøvd å få solgt i den blokka vi bodde tidligere. 
Det har vært en person som har vært interessert, men nå hører jeg ingenting fra dem plutselig. 
Jeg har sendt 3 meldinger og spurt hva det blir til, men ingen svar. 
Nå plutselig så svarte de. Er på ferie, og styret har visst begynt å diskutere noe med seksjonering. 
Mulig det endelig skjer noe snart da! Håper det, for det hadde gjort seg med de 70000 jeg er blitt lovet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Haha, han er med andre ord en ganske normal mann/bondeemoji38.png

Dere med litt kunnskaper om kelpie: de kommer ikke i svart med hvite tegninger sant? Prøver å finne ut hva disse små stallhundene kan være. Den ene er helsvart og veldig snarlik en kelpie, men helsøster (fra samme kull) er svart og hvit.

Helt normal mann ja! Og det gjør meg så grenseløs gal innimellom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...