Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Vi har gått kveldstur. Noen sa i en tråd nå nettopp at det er ikke nok å bare labbe rundt i villastrøket med hundene sine. Men når villastrøket ser sånn ut så er det vel greit, sånn til hverdags?

   018a3c98-b703-4e33-82e8-164839f77974.jpg 

 

     

 

hehe for mange er det nok. Men han min som nå skal holdes roligere enn hva han vil og trenger så er det ikke nok. Men beinet trenger ikke emr nå.

Nydelig å ha fjæra i nærheten da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

Men du TRENGER jo ikke å leke Lars Monsen mellom bedømmelse og gruppefinale da vet du *tulling :P*

Pommes Frites... :aww: 

Om du maser for mye med dette, så skal du se han blir så lei at han blir mambo som sitter på rommet sitt og spiller spill døgnet rundt :aww:. Slapp av - det er ikke hjernekirurgi å oppdra barn, de fleste fikser det helt greit, og arbeidsmoral tror jeg til en stor grad er medfødt - eller ikke medfødt. Enten liker'n å jobbe, samme hva du sier, eller han blir en sånn normal fyr som skjønner at det er  greit å ha en jobb og gjør det han skal - eller han elsker å jobbe og blir en sånn som jobber døgnet rundt, glemmer familien og sikter mot skyene... eller noe midt i mellom. Jeg tipper du vil få høre "IKKE MAS" noen ganger i årene framover... :aww:

Og apropos... for oss middelhavsfarere så er det ****** slitsomt å jobbe sammen med nerder og flinke piker :aww:

Så veldig enig! Jeg har et par kolleger som legger lista skyhøyt og stresser! Jeg vet at jeg gjør en god jobb, men jeg løper ikke rundt og organiserer både meg selv og andre for at alt skal bli så f***ngs perfekt hele tiden. Jeg blir litt smågal av sånne folk.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

Men du TRENGER jo ikke å leke Lars Monsen mellom bedømmelse og gruppefinale da vet du *tulling :P*

Pommes Frites... :aww: 

Om du maser for mye med dette, så skal du se han blir så lei at han blir mambo som sitter på rommet sitt og spiller spill døgnet rundt :aww:. Slapp av - det er ikke hjernekirurgi å oppdra barn, de fleste fikser det helt greit, og arbeidsmoral tror jeg til en stor grad er medfødt - eller ikke medfødt. Enten liker'n å jobbe, samme hva du sier, eller han blir en sånn normal fyr som skjønner at det er  greit å ha en jobb og gjør det han skal - eller han elsker å jobbe og blir en sånn som jobber døgnet rundt, glemmer familien og sikter mot skyene... eller noe midt i mellom. Jeg tipper du vil få høre "IKKE MAS" noen ganger i årene framover... :aww:

Og apropos... for oss middelhavsfarere så er det ****** slitsomt å jobbe sammen med nerder og flinke piker :aww:

Nåja, leser man diverse mammaforum, så er det hjernekirurgi å oppdra et barn :lol: 

hilsen hun som absolutt ikke vinner prisen for årets mor og kommet til den konklusjonen at både foreldre og barn må bare prøve å overleve til de er gamle nok til å innse at de kan gjøre det bedre enn oss :lol: 

 

edit: for det må jeg si; jeg har hatt rottis i mange år, schäfer før det, vært aktiv i jaktmiljø og hørt de gamle gubbene fortelle at både kvinnfolk og dachs er like ubrukelige.. Men jeg har aldri blitt så dømt, verken mengde eller fort, som etter jeg ble mor.. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lijenta skrev:

hehe for mange er det nok. Men han min som nå skal holdes roligere enn hva han vil og trenger så er det ikke nok. Men beinet trenger ikke emr nå.

Nydelig å ha fjæra i nærheten da

Hunder trenger selvsagt kondisjonstrening, det trenger jo folk også. Men "villastrøk" kan være så mangt, vi har små indianerskoger og strandområder et par hundre meter fra huset. Hundene synes slett ikke at det er kjedelig å gå her. Hunder trenger ikke nødvendigvis villmark for å trives og få mosjon. :)

Pippin vil også vise fram nærområdet vårt.

cb438645-e1d2-4ffb-84f0-8578361f5a1f.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Hunder trenger selvsagt kondisjonstrening, det trenger jo folk også. Men "villastrøk" kan være så mangt, vi har små indianerskoger og strandområder et par hundre meter fra huset. Hundene synes slett ikke at det er kjedelig å gå her. Hunder trenger ikke nødvendigvis villmark for å trives og få mosjon. :)

 

Nei det trengs variasjon. Han jeg har nå trenger en tur på sykkel. så han får springe fra seg. Men da blir det den evigvarende sprøyta etterpå. Han har en skade i det ene beinet. Ikke vist på rønken eller mr. Håper det er noen sener som er slarkete og som jeg kan få tak i med rett styrketrening.  Og nabolaget vårt består av skog og huser. bor da langt på landet men han må gå i band og ikke for lange oppoverbakker. Da begrenser ting seg når du bor mitt i en oppover bakke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

En liten overgang å ha kelpie istedet for toller i hus... mistet en pomfrit på gulvet. Tolleren hadde danset matdansen over at noe ble mistet og goflet den i seg også danset ettermatdansen. Kelpien ser mistenksomt på pomfriten tygger den i små biter og moser den ned i gulvet før han erklærer den oätbar og ser dømmende på meg...

 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Talli sier kelpien din er feilvare :lol::lol: 

Harly og Lykke signerer den! :lol:

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Snoffe skrev:

Prøv å plant hvitløksfedd og vårløk (det hvite), de vokser til fort! Jeg er kjempe utålmodig, men syntes at dette har gått fort :D 

Ja, jeg tenkte på om jeg skulle prøve meg på løk, men så kom jeg på at jeg jo hater løk :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Så veldig enig! Jeg har et par kolleger som legger lista skyhøyt og stresser! Jeg vet at jeg gjør en god jobb, men jeg løper ikke rundt og organiserer både meg selv og andre for at alt skal bli så f***ngs perfekt hele tiden. Jeg blir litt smågal av sånne folk.

Ja, ikke sant? :D 

36 minutter siden, Krutsi skrev:

Nåja, leser man diverse mammaforum, så er det hjernekirurgi å oppdra et barn :lol: 

hilsen hun som absolutt ikke vinner prisen for årets mor og kommet til den konklusjonen at både foreldre og barn må bare prøve å overleve til de er gamle nok til å innse at de kan gjøre det bedre enn oss :lol: 

edit: for det må jeg si; jeg har hatt rottis i mange år, schäfer før det, vært aktiv i jaktmiljø og hørt de gamle gubbene fortelle at både kvinnfolk og dachs er like ubrukelige.. Men jeg har aldri blitt så dømt, verken mengde eller fort, som etter jeg ble mor.. 

:lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, klarer jeg å bære en kano? Skal frakte noen saker for sønnen i morgen, og så spurte han om jeg kunne ta med en kano hjem og lagre den under verandaen. Men jeg glemte å spørre om jeg klarer å bære den alene, og nå svarer han ikke på sms. Hvor tung er en kano liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Dere, klarer jeg å bære en kano? Skal frakte noen saker for sønnen i morgen, og så spurte han om jeg kunne ta med en kano hjem og lagre den under verandaen. Men jeg glemte å spørre om jeg klarer å bære den alene, og nå svarer han ikke på sms. Hvor tung er en kano liksom?

Tipper på rundt 30 kg. Den sammenleggbare til ally veier ca 20 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Dere, klarer jeg å bære en kano? Skal frakte noen saker for sønnen i morgen, og så spurte han om jeg kunne ta med en kano hjem og lagre den under verandaen. Men jeg glemte å spørre om jeg klarer å bære den alene, og nå svarer han ikke på sms. Hvor tung er en kano liksom?

Jeg hadde hvertfall ikke klart å bære noen kano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ok. Det må jeg vel klare å forflytte på et vis. Takk!

 

Da jeg kjøpte så tenkte jeg vekt blandt annet fordi jeg ikke er høyere enn 158 og måtte få kanoen over hodet for å få den opp på bilen. Ned av bilen alene har ikke vært noe problem. Det som er største problemet med å flytte på kanoen er lengden på den. Men ville tro du får det til. KAn jo få den ned på grasset og dra den bortover hvis den tåler det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Ser på XXL sin nettbutikk at vekta tydeligvis varierer sterkt, men fasongen gjør den jo uansett veldig uhåndterlig. 

Ja. Spørs om jeg må ta med sønnen i bilen så han kan hjelpe meg å bære, og så kjøre ham hjem igjen. Men sånn går det når jeg oppdrar en sønn til å bli så grønn at han ikke vil ha bil. Min egen skyld! :lol:

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kano på hytta som vi bar ned til stranden for sommeren, der den lå til noen orket å bære den opp igjen om høsten. To stykker bar seg halvt i hjel de noenoghundre meterne. Diger, tung og grønn. Men koselig å padle i, da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

 

Tusen takk! Hotellet "vårt" er ikke på lista, så da blir det forhåpentligvis fest og moro i morgen, en helaften i Oslo. Med min åtte måneder gravide bestevenninne :D

Det er fint med arbeidsmoral, helt til det bikker over til "flink pike"-syndrom og en presser seg forbi det sunne. Det å bli syk har jo heller ingenting med arbeidsmoral å gjøre - det rammer og treffer rimelig vilkårlig. Skal en sette det på spissen, kan en si at mine problemer i dag begynte med mobbing på barneskolen - mobbing som blant annet kom av at jeg var et skolelys som gjorde alle leksene, var aktiv i timen og trivdes med å lære. Jeg har mer enn én gang lurt på om hvor jeg ville vært i dag, om jeg hadde vært mindre skoleflink. Og det er en bitter smak i munnen når jeg som oftest konkluderer med at jeg ville hatt det bedre. 

Hadde høy arbeidsmoral, og sjonglering av tillitsverv, jobb og studier vært kuren mot noensinne å være involvert med NAV, så ville jeg vært immun mot sykdom i fire liv framover. Det er ikke sort/hvitt, og vi er forskjellig. 

Jeg lider litt av det samme selv. Nå er jeg frisk og alt det der. Men noen ganger vil jeg langt mer en kroppen og hodet mener er lurt. Jeg har derfor fått meg en brems som samboer :aww:   Ærlig talt så er den bremsen gull verd til tider fordi om jeg kanskje ikke er enig der og da :wub:

 

2 timer siden, Klematis skrev:

 Jeg driver å plager meg selv med eksponeringsterapi, og det blir man rimelig sliten av, men det er nødvendig. Uansett er det viktig å ta hensyn til egen form og ikke dra strikken for langt, for da kjører man bare seg selv lenger ned i grøfta. Det er nok vanskelig å forholde seg til for de som ikke vet, men kanskje lurer på hvorfor man ikke deltar på alt mulig, men det er jo ikke alt man har lyst til å fortelle alle heller. Og noen evner jo bare ikke å forstå.

Synes dere som må gjennom dette er flinke til å stå på jeg!
Vet jo selv hvor lite jeg liker enkelte ting, og hvor stor dørterskelen dit er.
 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Ha håret hengende ned så er det ingen som ser det :P Ev om noen kommenterer det så kan du si Eh...det er bare lite bajs :D:D 

Hahaha knallrød shit i nakken, da ville jeg oppsøkt legevakta, trur eg :D Nå som håret er tørt ser jeg også at det ble tofarget. Blondine som farger håret rødt i et par år, så får et røkk og farger det sort, men skal gå tilbake til rødt - hun får knallrød ettervekst og rødsort resten :P Jaja, jeg driter i det, jeg var lei av etterveksten som så grå ut i alt det sorte, nå er den i hvert fall ikke grå. Det er bare hår. Jeg er mer bekymret over at ankelbruddet fremdeles er vondt, for jeg vil danse i morgen.

Jeg har kommet langt den dagen håret er mitt største problem her i livet :whistle:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Ja, jeg tenkte på om jeg skulle prøve meg på løk, men så kom jeg på at jeg jo hater løk :P

:huh: du sa hva?:huh: vel, da planter du de bare for å se at det vokser fort :aww::lol:  

49 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Dere, klarer jeg å bære en kano? Skal frakte noen saker for sønnen i morgen, og så spurte han om jeg kunne ta med en kano hjem og lagre den under verandaen. Men jeg glemte å spørre om jeg klarer å bære den alene, og nå svarer han ikke på sms. Hvor tung er en kano liksom?

Min kano veier ca. 35-40 kg. I utgangspunktet skal ikke det være ett problem, men siden kanoer er plagsomt uhamselig så får man litt problemer. Selv når man er to som skal frakte. Er vanskelig å få et godt tak og klare å gå normalt.

Man kan binne et tau i ene enden på kanoen å dra den med seg, men da børr det helst være gress man drar over. Eller man kan kjøpe en kanotrille (på biltema, ikke veldig god men er rimelig). Det gjør det enklere å frakten kanoen alene. 

Jo, er det en Ally kano så er det enklere å frakte den alene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

Veien til lykke i livet er en god jobb og mye penger- hilsen min mor :aww: Hun har failet en plass da, siden begge barna hennes er på aap uten særlig utsikt til noe god, godt betalt 100% stilling i overskuelig fremtid. *fnis* "Du må komme deg ut i full jobb så du og kan BIDRA litt" er standard frasen fra henne. Yep, jeg må jobbe for å bidra, holder ikke at jeg er mamma, samboer, hushjelp, kokk, svigerdatter, standinbonde,  og syk. Jeg må jobbe fullt for å kunne bidra. :aww: 

 

Jeg aner ikke hva jeg skal lære dattern min om sånt jeg, jeg vil ikke prente inn i henne at hun "kan bli hva hun vil" heller, for det er jammen ikke sikkert at hun kan det. Jeg tror arbeidsmoral er bra, men flink pikesyndromet er drepende. Jeg håper og tror at jeg klarer å lære henne at menneskeverd ikke henger sammen med jobb/inntekt. Og uansett så er jeg like glad i henne om hun blir "naver" eller diplomat. :wub: 

 

Fikk naboen til å hjelpe meg med foring,så nå har store og små fått det de skal ha, og har skaffet avløser til i morgen tidlig. Så håper Bonden er litt mindre grønn i morgen. Han legger barnet da, så helt døden nær er han ikke. 

 

Hva med "man gjør så godt man kan utifra de forutsetningene man har, og så får det være bra nok?" 

Jeg mener arbeidsmoral og vilje til å stå på er bra, og ser ingen motsetning mellom det å være stolt av å ha en jobb selv om det ikke er en høystatusjobb, og å ha en verdi til tross for at man er syk. For verdi har man jo uansett, og det er lov å være syk. Vi har et sikkerhetsnett i velferdssystemet, og det er der for at vi skal benytte oss av det når vi trenger det. Men dersom man ikke trenger det, eller bare trenger det litt, så er det vel en god ting at man gjør en ordentlig jobb hva man enn driver med? Og med ordentlig mener jeg godt nok og ikke sykt perfekt. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående arbeidsmoral og barn/ungdommer - som lærer så ser jeg betydningen av at man lærer dette hjemmefra, på samme måte som at man også skal lære seg folkeskikk. Mange er ikke i nærheten av å oppfylle sitt potensial, fordi de er mer opptatte av sport, gaming, og likes på insta, enn å lære og utvikle seg.  Det er selvfølgelig ikke et problem i seg selv at de er opptatte av å være flinke i sport, men systemet er bygd opp etter en viss progresjonsplan, og de får huller i grunnopplæringen sin som er vanskelig for mange å klare å ta igjen senere.. 

Samtidig så er det en balansegang, at man ikke krever at de skal klare alt. Det er mange som jobber ekstremt hardt for å klare å oppnå forventningene fra foreldrene, i så stor grad at de "mister" ungdomstiden sin. Jaget etter å være perfekt blir for noen et nesten uoverkommelig hinder..

Så ja takk, begge deler?..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...