Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Oppdaget igår at to av de tingene jeg virkelig har gledet meg til i vår er samme dag... så når jeg skulle vært i operaen er jeg i Sverige :( dårlig planlegging fra min side. Operabillettene ble kjøpt et år før vi skal dra og jeg hadde tullet med datoen i hodet og trodde det var i mai istedet for juni :( nå må jeg fortelle venninne at jeg ikke kan komme og forsøke å selge billetten min...

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

Posted Images

Skrevet

Skal tro jeg føler meg høy i hatten når mr.idiot nekter å gå inn i bilburet i dyrebutikken. Godsnakk, strengt snakk, godis, nei ikke søren!  Han satt der som en statue og rikket seg ikke av flekken. Holdt på å drepe han der og da, han løper jo inn i buret hjemme på kommando og nå så var det ikke snakk om at han skulle i det buret.  Velta dama i dyrebutikken gjorde han også...   Etter å ha funnet en tennisball med pip og lekt med han litt fikk jeg kastet ballen i buret og han gikk halvveis inn så jeg fikk dytta han inn :lol:   Samme greia når vi skulle inn i bilen, det ville han ihvertfall ikke..   Måtte kjøpe en oksepenis for å få han inn, for hadde jo brukt opp ball trikset.. 

Er ikke så artig med hund som er større enn deg når han nekter noe :lol:  Hjemme igjen nå og han er drit fornøyd med å ha fått både tennisball og oksepenis. Utspekulerte jævel. :lol:

DSC_0285.JPG

• Like 22
Skrevet
På 6.4.2016 at 4:43 PM, SFX skrev:

Får ikke vekk quote! 

MEN.. akk&ve :wub:

Hvor ble valpen min,av? :wub: Brukshunden sin det.. haha ;-) 

Snapchat-3547962799705969940.jpg

• Like 8
Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

I mitt neste liv skal jeg bli a-menneske. 06.15 er natt her i huset. Ikke morgen. :aww:  

Enig! Våkna til vræling rundt den tida jeg også. Var en som ikke fant puslespillet sitt... 

Skrevet
Akkurat nå, Wednesday skrev:

Enig! Våkna til vræling rundt den tida jeg også. Var en som ikke fant puslespillet sitt... 

Dumme puslespill!  Her ville hun stå opp. Satt og hoppet på meg en time før vi stod opp, men i motsetning til pappaen så sover ikke jeg gjennom sånt. :lol:  vet ikke helt om jeg gleder meg til hun står opp selv heller, for hun finner på så mye rart :lol:

Skrevet

Hadde planer om en effektiv dag på skolebenken, men jeg våknet visst litt for sent. Benyttet så muligheten til å bruke noen minutter på å fikse småting, overføre penger, sende en mail mm. Men så satt man visst fortsatt på dataen etter 2 timer, forvillet inn på hundesonen, og har et dilemma om å gi den ferdigpinte sultemagen noe mat eller dra på skolen og jobbe et par timer.

Skrevet
13 minutter siden, Raksha skrev:

I mitt neste liv skal jeg bli a-menneske. 06.15 er natt her i huset. Ikke morgen. :aww:  

Tror kroppen min syns jeg skal begynne i den retningen. I går var jeg lys våken fra kl 07 selv om jeg var hjemme. Og i dag var kl 05 storveis. Jeg måtte jo ikke tisse engang! :blink: Sov en times tid til før jeg måtte opp, men lell da :lol: 

Skrevet
6 minutter siden, Raksha skrev:

Dumme puslespill!  Her ville hun stå opp. Satt og hoppet på meg en time før vi stod opp, men i motsetning til pappaen så sover ikke jeg gjennom sånt. :lol:  vet ikke helt om jeg gleder meg til hun står opp selv heller, for hun finner på så mye rart :lol:

Jeg sover gjennom sånt jeg, og skulle ønske jeg ikke gjorde det :aww: For det blir så mye rydding og reparering av det :aww:

Guest Christine
Skrevet

Hadde ikke råd til å melde på NKK Ålesund innen første frist, så måtte melde på i går.. 1800,- svir litt med studentøkonomi. Valgfritt å melde på da, så kan vel egentlig ikke klage :P Blir ag fredag samt ag og utstilling lørdag, og til den prisen tenker jeg at vi bør få med oss noen resultater hjem :aww: 

Skrevet

Skikkelig dårlig samvittighet når jeg er hjemme fra jobb, selv om jeg er såpass forkjøla at jeg ikke hadde klart og gjort det jeg skulle gjort. Jaja. Mocca får iallefall ekstra sofaselskap i dag :)

Skrevet

Casper ble fryktelig dårlig i magen klokken 6 i dag. For å si det sånn så er jeg LYKKELIG for at jeg slipper å gå opp og ned 3 etasjer med hund med dårlig mage! Ikke veldig kult å stå ute i regnet klokken 6, men at jeg slipper å gå i trapper gjør at jeg er fryktelig, fryktelig happy:bananas:

Håper det er noe han har spist i går.. Han har jo en tendens til sart mage. håper det går over til neste do tur

Har laget tomatsuppe som vi skal ha til middag i dag, og en ostekake til i morgen. Vurderer nå å farge håret blått. Men da må jeg bleke det mer, og så sto det at blåfargen svertet av i starten.Og jeg er sliten i armene.. Hmm... Nei, jeg må nesten bare hoppe i det! Fisk i hodet på meg selv:fish: 

Skrevet

Dagens totalt unødvendige deling av info om meg selv: tror jeg er ganske avhengig av kaffe. Har kuttet kraftig ned det siste halvåret, naturlig nok, og en periode drakk jeg ingenting. Nå bevilger jeg meg gjerne 0,5-1 kopp kaffe, men ikke hver dag. I forgårs drakk jeg 0,5 kopp kaffe, og jammen har jeg ikke hatt vondt i hodet og vært trøtt både i dag og i går... Teite kroppen, det er jo så lite koffein som skal til! Det er så fryktelig unødvendig å gi meg vondt i hodet pga den halve koppen :P

Og det er tre filmer jeg har lyst til å se på kino. Vil helst dra i kveld, men hvordan skal man velge? Jungelboken, Hardcore eller Grand Hotel?

Skrevet

Står opp klokken 06 00 hver eneste hverdag, jeg. Har ikke småbarn, engang. Men hvis jeg ikke får den kaffekoppen og tid til å planlegge jobbedagen i ro og fred før unger og voksne velter inn og krever oppmerksomhet, blir dagen feil fra starten av :D Derfor drar jeg på jobb en halvtimes tid før jeg strengt tatt må :P

• Like 2
Skrevet

:lol: Jeg skulle bare ha noe i skuffen med poser, bakepapir og alt det der da jeg fant en pakke med bacon :lol: Gubben må ha bommet på kjøleskapet og skuffet etter at han lagde pizza med bacon på onsdag :lol:  

• Like 2
Skrevet
1 time siden, Aslan skrev:

Tror kroppen min syns jeg skal begynne i den retningen. I går var jeg lys våken fra kl 07 selv om jeg var hjemme. Og i dag var kl 05 storveis. Jeg måtte jo ikke tisse engang! :blink: Sov en times tid til før jeg måtte opp, men lell da :lol: 

:lol:

1 time siden, Wednesday skrev:

Jeg sover gjennom sånt jeg, og skulle ønske jeg ikke gjorde det :aww: For det blir så mye rydding og reparering av det :aww:

:lol:  !!  tror jeg på! 

Vi ser på frost vi,første gang lillemor ser. 

Skrevet
Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Dagens totalt unødvendige deling av info om meg selv: tror jeg er ganske avhengig av kaffe. Har kuttet kraftig ned det siste halvåret, naturlig nok, og en periode drakk jeg ingenting. Nå bevilger jeg meg gjerne 0,5-1 kopp kaffe, men ikke hver dag. I forgårs drakk jeg 0,5 kopp kaffe, og jammen har jeg ikke hatt vondt i hodet og vært trøtt både i dag og i går... Teite kroppen, det er jo så lite koffein som skal til! Det er så fryktelig unødvendig å gi meg vondt i hodet pga den halve koppen :P

Og det er tre filmer jeg har lyst til å se på kino. Vil helst dra i kveld, men hvordan skal man velge? Jungelboken, Hardcore eller Grand Hotel?

Jungelboken :ahappy: Håper mannen blir med å ser den i kveld, jeg gleder meg :D 

• Like 1
Skrevet
5 minutter siden, rosinbolle skrev:

Jungelboken! Den har vi tenkt å ha som datenight en ledig kveld snart :D

Jeg har knapt drukket en kopp kaffe siden positiv test jeg, tror det er 1 eller 2 kopper, men jeg fikk totalt avsmak på det veldig tidlig, det smakte og lukta bare feil uansett :hmm: Det kommer vel tilbake :) 

• Like 1
Skrevet
3 timer siden, ida skrev:

Jeg har fått virus på fb og sendt alle mine venner en video på messenger. Har ikke sendt en dritt, så ikke åpne den, da!

Kanskje @SoppenCamilla eller noen kan hjelpe meg med å bli kvitt det? 

Nå holdt det visst å gå inn på fb, så sendte jeg den en gang til! Takk til @soelvd som sa fra!

Men det var jo så hyggelig å få meldinger av deg også vil du bare ha de vekk? :( 

Om noen i Buskerud/Oslo-området vil låne en eldre puddeldame og/eller en ung gal puddelmann i september så hyl ut. Fattern betaler sikkert litt for det også ;) 

Skrevet
3 minutter siden, Raksha skrev:

:lol:

:lol:  !!  tror jeg på! 

Vi ser på frost vi,første gang lillemor ser. 

*ritsj, riv, klirr * 

"Oi. Ødakt!" (Ødelagt) De er veldig kule, men det hadde ikke gjort noe om de roa seg ned ørlitegrann snart :aww:

• Like 2
Skrevet

*ritsj, riv, klirr * 

"Oi. Ødakt!" (Ødelagt) De er veldig kule, men det hadde ikke gjort noe om de roa seg ned ørlitegrann snart :aww:

Jeg var hjemme fra jobb i går og kosa meg med sånne fødselsserier (hei permisjon snart), da var det en dame som fødte trillinggutter. Da tenkte jeg på deg.

Skrevet
Akkurat nå, Aslan skrev:

Jeg var hjemme fra jobb i går og kosa meg med sånne fødselsserier (hei permisjon snart), da var det en dame som fødte trillinggutter. Da tenkte jeg på deg.

Oi, tre stk ja. Det er litt mange :P Men kanskje det ikke er så stor forskjell, siden det er vilt kaos uansett :P Spedbarnstida med tre stk orker jeg ikke prøve å forestille meg engang :|

Skrevet

Oi, tre stk ja. Det er litt mange :P Men kanskje det ikke er så stor forskjell, siden det er vilt kaos uansett :P Spedbarnstida med tre stk orker jeg ikke prøve å forestille meg engang :|

Ja, en kropp til i kaoset gjør vel ikke så mye fra eller til sikkert :P 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...