Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April

HeleneFS
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

På 4/8/2016 at 1:41 PM, Ozzy skrev:
  På 4/8/2016 at 1:15 PM, Snoffe skrev:

Jeg får ikke fjerna eller sitert eller gjort noen ting så sånn er det.. 

@MegaMarie Det er ca 1,5 år siden.  Husker ikke helt nøyaktig men det som er feil på de selene er at den lille "biten" med stoff hvor ringen er festet løsner fra resten av selen.  Bare vår butikk hadde vel en 10 seler over et halvt års tid som hadde feilen, tok gjerne noen mnd før det skjedde. 

Expand  
Expand  

Ja, det tok litt tid før det skjedde. Var hele den stoff biten med ringen på som falt av her og. Har den enda, for jeg tenkte å sy den. Men nå er det vel for mange år til at jeg kan levere den tilbake. Kjipt, for jeg likte Y-selen best. Kjøpte en H-sele i samme farge på tilbud etter den ble ødelagt da den fargen gikk ut av produksjon (rød). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/8/2016 at 1:44 PM, MegaMarie skrev:

Ja, det tok litt tid før det skjedde. Var hele den stoff biten med ringen på som falt av her og. Har den enda, for jeg tenkte å sy den. Men nå er det vel for mange år til at jeg kan levere den tilbake. Kjipt, for jeg likte Y-selen best. Kjøpte en H-sele i samme farge på tilbud etter den ble ødelagt da den fargen gikk ut av produksjon (rød). 

Expand  

Ja da er det nok det da men skader ikke å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/8/2016 at 12:30 PM, Klematis skrev:

Jeg har vært hos legen, og kom ut igjen med noen fine, nye piller som legen hadde lest så mye interessant om at han lurte på om jeg hadde gidda å prøve dem? Jeg har tatt èn, og venter i spenning på om eventuelle bivirkninger har tenkt å forsure tilværelsen 13 år etter at jeg prøvde den slags sist. Legen har ikke brukt den medisinen som er ganske ny på noen av sine pasienter før, så han er like spent som meg.:P

Expand  

Sorry, men nå ser jeg for meg noen piller som gjør helt crazy ting, og at du sitter på en benk og venter for å se om du plutselig kan fly, eller får blå hud, eller blir superrask, eller snakker kinesisk :D

Men i seriøsitetens navn, så håper jeg jo at det er piller som funker til det de skal, uten bivirkninger.

1 time siden, Klematis skrev:

@SFX   Flink pike-syndromet er noe dritt. :hug:

Expand  

Det er sikkert og visst...

På 4/8/2016 at 1:00 PM, Symra&Pippin skrev:

I dag var jeg svimmel og kvalm da jeg (endelig) sto opp, så her går det fremover gitt! Trodde seriøst ikke at jeg skulle klare å gå ut med hundene, men jeg kviknet liksom litt til etter hvert. Så da blir det sofaen i dag også da. Men det er et godt tegn at jeg kjeder meg, sant? Det sa alltid moren min når jeg var syk.

Expand  

Mamma pleide å si at hvis jeg orket å leke på ettermiddagen når alle kom hjem fra skolen, da var jeg frisk nok til å dra på skolen dagen etter.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
  På 4/8/2016 at 2:03 PM, SFX skrev:

Sorry, men nå ser jeg for meg noen piller som gjør helt crazy ting, og at du sitter på en benk og venter for å se om du plutselig kan fly, eller får blå hud, eller blir superrask, eller snakker kinesisk :D

Men i seriøsitetens navn, så håper jeg jo at det er piller som funker til det de skal, uten bivirkbivirkninger.

Expand  

Kan jo hende det kunne vært gøy å kunne fly.:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/8/2016 at 2:23 PM, Klematis skrev:

Kan jo hende det kunne vært gøy å kunne fly.:P 

Expand  

Lois Lane har vel mye bra å berette om det, i hvert fall.

Nå skal vi ut i sola og plukke bæsj og absorbere D-vitaminer. Og trene innkalling med Fjompestompen, han har selektiv hørsel, han. Så da må han hjernevaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen slå den dårlige samvittigheten min? Hunder trenger ikke tur hver forbanna dag liksom? Får se når C kommer hjem om Vigdis og Trym får seg en liten tur da, nå har jeg akkurat vært på butikken og føler ikke at jeg kan la Tuva være mer aleine, de andre fikk lov til å være med i bilen siden jeg selvfølgelig har dårlig samvittighet over at de har vært "aleine" fra 24-14, C var jo sammen med dem idag tidlig og jeg var sammen med dem en times tid etter det igjen på morran (prøvde å ha de på soverommet når jeg skulle sove, men har så noia for at de skal legge seg oppå eller sparke Tuva så de ble jo så rastløse av det...) Sint på Trym var jeg istad og, løp ned til naboen som hadde en haug med unger som dreiv å kjørte firhjuling og valpisen dems var ute, Vigdis snudde på femøringen når jeg ropte på henne! :|:ahappy: Mens Trym ga meg fingeren og bare mohahaha, i'm free!!!!! Tok ikke lang tid før han kom da, og han oppførte seg så ingen skadde unger eller valper :P Men det er så forbanna irriterendes!

Også blir det nok ikke noen ny hund på meg i 2017 :( Når alt er som normalt så hadde det ikke vært noe problem, men ting kan jo skje og da blir det brått vanskeligere med enda en hund. Siden jeg har så ***** dårlig samvittighet nå uansett hva jeg gjør liksom, og C kommer til å jobbe lange dager og være mer borte enn før så da faller jo alt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukka bæsj i hagen til vi gikk tom for bæsjeposer. Jeg vet jeg har en kriserull, men dette er ikke krise - kriserull er for når en skal ut av eiendommen. Glam var flink å komme på innkallinger, men så var også jeg flink til å time innkallingen når han ikke hadde nesa helt fortapt i rådyrbæsj. Også må jeg finne fram verktøykassa igjen, for jeg tror han har en skrue løs. Rådyrene har beskjært epletrærne mine i løpet av vinteren, så det ligger enda en del kvister rundt på tomta. Men hva gjør Glam? Griper tak i en av kvistene på treet, og haler og drar. 

Akkurat nå ser jeg på Kakekrigen, hvor de snakker om hvor stor sans de har for berusede kaker, men at en ikke skal spise seg full på kaker. Og da tenker jeg at første gang jeg var dritings, så var jeg ung og naiv på bursdagsfest med gelétog, og det er FULLT mulig å spise seg dritings. Sånn kan det gå når en er sjenert, og tilbringer flere timer i sofaen med både tredje og fjerde forsyning av gelé for å ha noe å gjøre og føle at en er en del av festen. 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/8/2016 at 1:41 PM, Ozzy skrev:
  På 4/8/2016 at 1:15 PM, Snoffe skrev:

Jeg får ikke fjerna eller sitert eller gjort noen ting så sånn er det.. 

@MegaMarie Det er ca 1,5 år siden.  Husker ikke helt nøyaktig men det som er feil på de selene er at den lille "biten" med stoff hvor ringen er festet løsner fra resten av selen.  Bare vår butikk hadde vel en 10 seler over et halvt års tid som hadde feilen, tok gjerne noen mnd før det skjedde. 

Expand  
Expand  

Hos meg så løsnet den biten høsten 2013. 

Det som er litt rart, eller rart og rart, jeg kjøpte den til Koda også kjøpte jeg en til huskyen jeg hadde. Huskyen sin lever i beste velgående enda og er overtatt av Casper. Og den hunden (huskyen) var en trekkmaskin fra hel***e. Så de selene som er sydd ordentlig er jo gode liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden sover med magen full av ørret, ris og tørrfor, gubben sover etter kyllingmiddag og to berlinerboller. Jeg har benytta anledningen til å ta en dusj i ro og fred uten å måtte skynde meg eller lytte etter ting som rives ned, "Uno,gå ned", ikke spis på veggen" eller "la skoa ligge":P

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/8/2016 at 3:59 PM, Stine skrev:

Havregrøt eller wok til middag?

Expand  

Her blir det taco med taco til dessert... ble invitert på tacomiddag mens jeg spiste taco... jeg bare ok... nå er jeg egentlig mett og jeg har ikke dratt på besøk enda :P 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/8/2016 at 4:01 PM, Turb skrev:

Her blir det taco med taco til dessert... ble invitert på tacomiddag mens jeg spiste taco... jeg bare ok... nå er jeg egentlig mett og jeg har ikke dratt på besøk enda :P 

Expand  

:lol: Bra taco er godt da!

Det blir havregrøt, har cravings på sukker og kanel :P Vil egentlig ha sjokolade til middag, men burde egentlig nøye meg med de 5 bitene jeg allerede har spist, humøret blir liksom så dritt hvis jeg kun spiser sukker til middag :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluto har også ødelagt en del av hurttaselene. En når jeg kastet ball for langt, to når mamma og pappa slapp han løs i hagen og lekte tulling med han, og noen av de (spesielt de blå og rosa) har bare røket uten spesiell grunn. Skikkelig kjedelig, for de blå og rosa er rålekre men kjempevanskelig å få tak i :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det løvbiff og pommes frites i dag. Jeg regner egentlig med at historien om den elendige mammaen som - i fult alvor - forklarte sin lille sønn at løvbiff og pommes frites egentlig er ganske sunt, muligens har gitt noen av de medhandlende noe å prate om i lange tider fremover.  

Samme kan det være, jeg har stått i butikken og nektet en hylende 2 åring fisk til middag også jeg. Folk kan kikke så mye de vil, jeg trenger noen ganger et avbrekk fra fisk, bønner , linser , spinat etc.  Jeg bor med en pescetarianer og en kortvokst helsefreak,  noen ganger må en mamma få lov til å sette foten ned og kjøpe noe usunt og syndig.  

Noen ganger aner jeg ikke hvor den ungen kom fra. Hadde han ikke vært som snytt ut av nesa mi hadde jeg seriøst lurt på om jeg fikk med feil unge hjem. Født snusfornuftig.  

Ellers har vi tatt helgvasken sammen,  og det er faktisk ganske gøy med musikk på full guffe.  Så trente vi sammen, poden er en hard trener... 

Toddy var ferdig turet når vi kom hjem , og sambo og Nico har dratt . De kommer hjem til søndag.  

Nå er det total avslapping frem til barnetv er slutt.  

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/8/2016 at 3:25 PM, Symra&Pippin skrev:

Symra og jeg har felles yndlingsplass i sofaen. Det diskuterer vi minst femten ganger i døgnet.

81dd6bd9-b466-4c94-ad38-a470e40803f6.jpg

Expand  

VET DU HVA, gamlehunden vår, wheatenen Furbie, likte også å sitte på plassen til mamma i sofaen. En gang stilte hun seg opp foran vinduet og bjeffet høyt, sånn som hun gjør når det kommer noen - og mamma reiser seg for å se hva det er. Så da smetter Furbie ned igjen, og oppi sofaen rett under rumpa på mamma. :wub::lol:  

På 4/8/2016 at 3:47 PM, SFX skrev:

Akkurat nå ser jeg på Kakekrigen, hvor de snakker om hvor stor sans de har for berusede kaker, men at en ikke skal spise seg full på kaker. Og da tenker jeg at første gang jeg var dritings, så var jeg ung og naiv på bursdagsfest med gelétog, og det er FULLT mulig å spise seg dritings. Sånn kan det gå når en er sjenert, og tilbringer flere timer i sofaen med både tredje og fjerde forsyning av gelé for å ha noe å gjøre og føle at en er en del av festen. 

Expand  

Det var en sykt god idé, det skal vi seriøst gjøre på innflytningsfesten vår om et par uker - gelétog-shots! Eller, mer gelétog-longdrinks, kanskje, når det blir i skål og større porsjon om gangen? :D 

Jeg overbeviste Musikeren om å kjøpe noe bobler på polet i dag sammen med en papp-rødvin. Og så tvang jeg ham til å bli med og lage middag, selv om han ikke var sulten. Så nå har jeg det egentlig ganske bra. :lol: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på når jeg skal bli voksen i matveien... I dag tok jeg opp rester av påskens lammesteik, og lagde ovnsstekte rotgrønnsaker og hvitløkssmør med rosmarin til. Skikkelig "voksenmat", og egentlig ganske godt. Likevel kommer jeg til å bli mye mer fornøyd i morgen, for da blir det pizzakveld :D Ikke en gang fancy moderne pizza, men god gammeldags "lørdagspizza" med tykk bunn og kjøttdeig. Guilty pleasures:P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har idag gått säsongens första spår, 400 meter med 6 pinnar och han fick alla med sig in.
Jag slutar nog aldrig förundras över alla de förmågor som min lilla hund besitter.

Så har jag varit och plockat upp Skrutts papper som blev kvar i Drammen förra helgen. Tusen tack igen till inblandade i den räddningsaktionen, ni vet vilka ni är! :flowers:

Resten av kvällen skall tillbringas i lugn och fred tänker jag medans jag funderar över vilken parkering som skall få äran att vara rallybana för oss under morgondagens träning.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ny dag, ny hund. Det er vel greia med valp. I går var han plutselig kjempesint på meg for å ha nerver til å spise mat. All mat er nå hans mat, ifølge et nytt vedtak jeg ikke ble invitert med i noen forhandlinger eller beslutningsprosess om. Det viser seg at jeg ikke skulle ha noen behov for å spise lenger. Ufattelig frekt av meg å begå et sånt brudd på nye regler, så fikk meg en velfortjent skjennepreken. På gårsdagens tur ble jeg hoppet opp på så mange ganger, jeg brukte sikkert en time på å febrilsk søke internett etter klarsignal for å vaske membranjakke med vanlig vaskemiddel. No luck. Nikwax utilgjengelig på lørdag kveld, så ble pent nødt til å gå ut, midt under ridestevne med masse fremmede på tunet og rundtomkring på en søndag, iført The Jacket of Shame som flagget min latskap/udugelighet som hundefører. Den har så mange poteavtrykk, foran, bak, på armene og begge sidene, den kunne passert som kamofarget hadde den vært grønn. Kan angre på å ha kjøpt svart, eller ta meg sammen og begynne gi Ede mer tydelig kjipe konsekvenser for å hoppe opp, tenkte jeg. Det var kanskje nok å tenke på det, for i dag hoppet han opp færre enn fem ganger i løpet av over en time tur, og de få gangene han gjorde det bare forstod han at dette ble veldig feil fra måten jeg IKKE reagerte på, fordi jeg taust og med steinansikt samlet meg til en indre diskusjon med me, myself and I om hvordan jeg skulle reagere. Ga meg antakelig et ansiktsuttrykk og en utstråling Ede forstod at ikke var til å kødde med. Satte ikke potene på meg mer enn to ganger de første 10 min av turen, og bare avbrøt på tur opp de neste få gangene. Mutteren er sååå glad for å mestre den kommunikasjonen der i dag. Vi gikk oss også plutselig på et par turgåere han ikke viste noen interesse for å hilse på. Kjempelettelse, der jeg instantly fikk skuldrene under ørene, klar til å kaste meg på langlina for drakamp på livet, fordi jeg bare hadde tørrfor i lommene og han var ikke sulten. Impulsiv hilseiver har vært den største adferdsutfordringen hittil. Han elsker mennesker! Nå viste han ingen interesse verken for å oppsøke dem, eller gira på å innkassere godis for passering. Bare så på dem og spaserte nonchalant og ledig og avslappet forbi sammen med meg, med hengende langline, uten bestikkelser. Føltes som å score et fotballmål. Han er stadig ivrig på å komme fortere hjem når vi nærmer oss hva han oppfatter som eget territorium, hvor det virker som han er keen på å inspisere og kontrollere ASAP når han husker at vi har forlatt det ubevoktet, men på langt lavere stressnivå enn før. Kun noen få byks fremover, som han selv synes straffet seg med de ubehagelige rykkene i selen - det liker han ikke - så han korrigerer seg selv mot trekking og byks. Alt i alt, den nest beste turen vi har gått sammen til nå. Minus for å vimse for mye foran meg, type snublefelle. Usikker på om det går an å kommunisere til ham at det bare er ok å passere rett foran meg på god avstand. I min verden er det enkle det beste når det kommer til å lage regler for hunden. Å tillate ham å vimse rundt foran meg, bare ikke krysse min bane nærmere enn to meter foran, det er komplisert å kommunisere tydelig. Å bare tillate ham å bevege seg på siden og krysse bak meg på langline i øde områder er kjipt. Usikker på hvordan løse problemet med snublefella. Han har så liten radius, han gjør det ganske ofte, og det irriterer vettet av meg. Ikke usannsynlig at det fører til en skade. Trenger råd og tips og triks og hjelp med den der.  Å fotografere ham er stadig like vanskelig. Det er koselig at nærheten til meg overgår verdien av lønn for vel utført sitt, men det hadde vært fint om han kunne bli sittende sånn plutselig, ikke bare i hva han oppfatter som treningssessions Her klasket han ned i dekk for å vise at han kan bedre enn jeg ba ham om.. ..og her viser han hvilken lynkjapp innkalling han har. Kanskje ikke kjappere enn lynet, men han er kjappere enn lyden, ikke verst: Håndsignal for "Bli" og "Bli nå for **** sittende denne gangen!" ser ganske like ut, så lett å forstå at Ede tolket denne som: "Kom!" Det er en oppgitt og resignert hånd en ser synke til bakken i nok et skuffende nederlag: Å bli ***** sittende er noe vi trenger trene mer på i mer ulike situasjoner for å generalisere mer. Han er god på det innendørs, ikke bare hjemme. Sentralstasjonen, med masse lyder og folk og greier er ok med både sittende, liggende og stående mens jeg går ganske langt unna. Har dog store problemer utendørs, og ikke pga distraksjoner, men fordi han kommer til meg. Mulig vindpust er en trigger for minner om å bli forlatt for alltid alene sammen med nabo og storebror utenfor butikker. Antakelig.  Minne selv på å senke forventningene og jobbe med det som om det er nyinnlæring utendørs. 
    • Noen som har erfaring med et slikt silver shade dekken? Fungerer det?
    • Jeg er veldig glad i pinewood sine vester. Har også en fra Helsitar som jeg liker, men velger nok pinewood over helsitar oftere. Grunnen er at lommene på pinewood sine vester er mye større og rommer mer, så jeg får plass til masse godbiter, leker, bånd og halsbånd i lommene, spesielt baklomma. Vet ikke hvilken størrelse du bruker, men ser pinewood har alt fra XS-3XL. Hvis du er interessert, så vet jeg om en rabattkode hos pinewood på 30% rabatt, som jeg tror fortsatt er aktiv
    • Tiden begynner bli overmoden for å lære some type of nesearbeid. Forventningen var å bare mestre smellerbrettet smooth, som et grunnlag for forstå ID og utvide derfra til romsøk og områdesøk. Det gikk ikke heeeelt etter planen, da Ede heller vil spise det hjemmelagde brettet i papp, og blir sur og klager og protesterer om jeg insisterer på at han må lukte på boksene for å få godis fra hånden. Det har ligget på hylla en stund. Kanskje krype til korset og kjøpe et av metall allikevel, heller enn å smøre tålmodigheten og jobbe videre med det vi har. Gjensidig forsterkning av frustrasjon er ikke gøy å jobbe med.  Vi har gått på en smell med capturing og shaping også. Fått captured mye fint, som f.eks. kryping, men ikke mange nok ganger til å få noe på cue, og han har begynt drite i hva jeg ber om når det er godis fremme, for å heller tilby den adferden han selv tror er av høyest verdi, som dekk istedenfor sitt når jeg ber om sitt, og han er fortsatt fornærmet og protesterer mot å gjøre noe som helst om det ikke er godis fremme når jeg ber ham.  Jeg har også ødelagt treapporten. Baklengskjedet så fint fra utgangsstilling, levering, holde den, plukke den opp. Han var uinteressert i selve apporten, så jeg hypet den litt opp med å bare la han løpe på impuls når jeg kastet og kjørte full fest når han kom løpende tilbake med den. Resultat? Han tror den har så høy verdi nå, han vil IKKE lenger levere den fra seg. Den er mer langt mer verdifull enn kampeleker, pipeleker og kaninpels, som han villig leverer på første forespørsel uten å bølle. Den overgår de godbitene jeg prøver bytte den til meg med.  ..og han TYGGER på den. Legger seg til for å gnage på den etter å ha terget meg med en catch me if you can, som han synes er SÅ gøy med akkurat den apporten, ikke noe annet. Det er KUN den han gjør det med. Alt annet er han helt kewl med å levere fra seg. *facepalm* Flaks at vi har brukt en litt rar treapport, så har vi den generiske i reserve til å trene inn på nytt siden, etter en laaaang periode med bare metallapport, og kanskje også tungapport før vi prøver oss på en ny en av tre.  Her om dagen fikk vi besøk av en diger flokk gjess på gjennomfart. De satt utover to hele jorder. Ede hadde ikke oppdaget dem ennå da jeg satte ham ned for et bilde før det braket løs. Feil vinkel til å få med noe i nærheten av omfanget. De var spredt utover hele åkeren til venstre for bildet. Kjempestor flokk. Stille før stormen, tenkte jeg, og var bekymret for å skremme de opp og jage de slitne langveisfarende avgårde når vi nærmet oss. Kråkene klagde til oss om okkupasjonen av matfatet sitt og ville antagelig ha hjelp med akkurat det. De var opprørte. Endte som moralsk supporter på kråkenes side i den konflikten der da vi kom til Salmonella Street mellom jordene, hvor det var så bombardert med gåsebæsj.. Turen bortover den veien mellom de to okkuperte jordene minnet meg om denne.  https://youtu.be/5iTTNRE-njM?si=Wjg9Rwk2RomhfZlw   Ikke sett dem ennå, og stusser på hva den lukten er: Det lukter virkelig merkelig  Zoom inn mot den smale stripen av dem i bakgrunnen på øverste bildet: Det var en så massiv mengde av dem utenfor bildet, det var dumt å ikke ta et panorama oversiktsbilde til skrekk og advarsel mot å bringe hunder med interesse for andre dyrs ekskrementer til området når gjess trekker gjennom. Den smale stripen av de her er bare en liten gjeng outsidere fra main goose society. Godt vi ikke ser dem igjen før til høsten. Håper på bedre impulskontroll under lineføring til da, eller enda bedre: Matvett. 
    • Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...