Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, SFX skrev:

Hittil har jeg kastet det i søpla, og da må jeg ha det i pose - ikke bøtte eller trillebår eller spade. Jeg vet liksom ikke hvor jeg skulle gjort av det ellers. Jeg har også pleid å plukke opp mer fortløpende, men nå driver jeg med sånt som snøen har avdekket, så det blir mye på en gang. Jeg synes ikke jeg bor så jeg kan ha en møkkahaug. I prinsippet har jeg enebolig med hage og beiteområde. På den annen side har beitet hittil vært leid bort til en gjeng kyr, så det er kanskje ikke noen forskjell fra eller til om jeg lager meg en kompostkrok på sommeren.

Jeg har plukket opp etter hundene gjennom vinteren (med hundeposer) - og samlet de i pose som så har gått i søpla. Poenget er jo å ikke ha så mye i posen at den revner vøtt :P. Men "etterplukkinga" har jeg gjort i bøtte som da har blitt tømt på dertil egnet sted :). Kompostkrok er veldig greit (men kjekt å tenke på at den ligger litt unna hus og uteplass dersom du skal kaste hundebæsj der da - det kan jo lukte litt :D). 

8 timer siden, Pringlen skrev:

Tja,,når det tar 5 min å nappe hele bikkja, så er det vel forholdsvis kort i utgangspunktet. Men alt er relativt, jeg nappet en dvergschnauser en gang, DET tok ikke 5 min..

Men det er fortsatt ikke KORT (kverulere litt :P). Jeg har nappet ned en irsk ulvehund en gang... det tok ikke 5 min det heller :D 

5 timer siden, 2ne skrev:

AN er jeg oppe igjen. Jeg har fått en sånn greie med å være oppe et par ganger om natta, så jeg sover kanskje 2 eller 3 timer i slengen før jeg våkner og ikke får sove igjen med en gang. Det er fryktelig irriterende og slitsomt :aww: 

Æsj... :( 

22 minutter siden, Tonje skrev:

Really? Hun har en BC valp/unghund, hvordan skal hun forhindre at den aldri skader seg/deiser inni ting? Barn slår seg de også, hverken hunder eller barn kan fot-følges. Sånt skjer rett og slett.

Tja, når bikkja stadig er syk og skadet - den har vel vært mer syk og skadet enn mine to har vært tilsammen i hele sitt liv - så tenker jeg at det kanskje kan være en idé å passe på litt bedre sånn at man slipper alle disse skadene til stadighet - evt er kanskje terskelen for å kalle noe en skade litt lav.... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

22 timer siden, Annegru skrev:

I går var jeg på joggetur (flink!) med bikkjene. Ca. halvveis på turen bråstoppa Jesper for å lukte (ja, jeg vet... dritirriterende, og vi jobber med saken...) mens jeg fortsatte fremover. Plutselig sa det bare SPJOOOOOING! Og så røyk faenmeg spenna på selen hans! Det var litt kritisk, for der sto jeg, langs en fryktelig traffikert vei uten mulighet for å ha bikkja forsvarlig i bånd.. Og ikke søren om jeg gidder å bære dyret (selv om han kun veier 11 kg) 2,5 km.. Heldigvis var mannen på vei hjem og passerte oss så han tok med seg dyret og den ødelagte selen.. Så nå skal jeg kjøpe nye seler (kjøper til begge to siden de to selene er kjøpt samtidig). Men jeg trodde kanskje at seler fra Hurtta skulle holde litt lenger enn 2 1/2 år?

Så dumt! 

Du har jo sett hvordan Nyx oppfører seg på AG-banen. Hun rykker til en del ute også, men selen hennes har holdt godt nå i snart året. Kan anbefale å se på Ruffwear sine. Er veldig fornøyd med at den har holdt såpass lenge mtp hvordan hun oppfører seg til tider :P 

RED:
AN har jeg egentlig ikke så mye å gjøre. Sitter på jobb, og det er ingen kunder. Skal fylle på litt varer straks, men jeg må våkne bittelitt mer først. Jeg og Nyx trente på "gå rundt" i parken her, ved hjelp av trær og søplekasser. Begynner å skjønne det ordentlig nå. Lille udyret mitt :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant at det er en universell sannhet at man ikke kan gjøre noe når hund sover på beina dine? Det er verdens beste unnskyldning til å bli sittende i sofaen! *stikke fingra i øra og si lalalalalala til alle som mener noe annet*

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Turb skrev:

Sant at det er en universell sannhet at man ikke kan gjøre noe når hund sover på beina dine? Det er verdens beste unnskyldning til å bli sittende i sofaen! *stikke fingra i øra og si lalalalalala til alle som mener noe annet*

JA! Jeg får helt vondt i hjertet om jeg virkelig  noe hvis hun ligger oppå meg.. Det blir som regel ikke gjort så mye før hunden reiser seg på eget initiativ her i hvert fall 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Turb skrev:

Sant at det er en universell sannhet at man ikke kan gjøre noe når hund sover på beina dine? Det er verdens beste unnskyldning til å bli sittende i sofaen! *stikke fingra i øra og si lalalalalala til alle som mener noe annet*

Ja, derfor prøvde jeg å få Lady til å ligge fint her slik at jeg kunne drikke kaffen rolig og bare nyte roen en stund, men hun lå bare en liten stund før hun fant ut hun ville på gulvet. Så da får jeg hive innpå kaffen og starte husarbeidet! 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freya er bortskjemt :aww: Tipper hun er sulten nå, for hun rynka på nesen og gikk fra maten sin i morres. Mer sulten skal hun bli da. Ikke får hun gå ut i hagen som hun vil selv heller, så nå ligger hun strategisk plassert og passer på både mat og verandadør :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snoffe @Ozzy: Dette var en kjent feil for 7-8 år siden også. Hadde en Y-sele fra Hurrta til Bo. Han rykka litt i selen og vips så kom metalringen susende mot meg (hadde strikk (MR)kobbel). Klagde der jeg hadde kjøpt selen og de mente at dette var en kjent feil med Y-selene til Hurrta...:mad:

Har bestemt meg for å flytte en hekk fra A til B i hagen, men så var det så mye røtter, fra et gammelt tre, akkurat der jeg hadde tenkt å plassere hekken. Noen som har tips? Grave rundt, sage over røttene nede i jorda...droppe hele prosjektet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spretter opp av senga i en farlig fart når barnet sier 'vooondt i magen " tar seg til magen og kaster opp over hele seg. Senga er vasket, gulvet er kloret, barnet er vasket.

Og jeg lurer på hvor lang inkubasjonstiden er, jeg delte drikkeflaske med henne 5 min før :aww:  slapp unna sist, så kan jo håpe?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Noen som har tips til et godt kobbel? Som godt å holde i.

Skal brukes til hund på drøye 20 kg, som både kan trekke og rykke i båndet.

Jeg bruker MR-kobbel mye til min, men synes det er for tungt til å bruke som vanlig leiebånd.

Kom over dette i går: http://www.divinedog.se/nyheter-fran-hurtta/hurtta-outdoors-nya-stretch-koppel

Ser digg ut og har litt strikk! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Man spretter opp av senga i en farlig fart når barnet sier 'vooondt i magen " tar seg til magen og kaster opp over hele seg. Senga er vasket, gulvet er kloret, barnet er vasket.

Og jeg lurer på hvor lang inkubasjonstiden er, jeg delte drikkeflaske med henne 5 min før :aww:  slapp unna sist, så kan jo håpe?  

Man våkner fort da :aww:

Jeg har en sånn der vane at jeg automatisk prøver å ta i mot med henda.  Det funker ikke...

God bedring til lillemor og tvi tvi for at ikke du blir smittet!  

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
4 minutter siden, JeanetteH skrev:

...oppdaget jeg at jeg har fri på 17.mai. Jeg har da aldri HELT fri på slike dager  :blink: hva gjør jeg i år da? :|

Tja da har jeg tenkt å ta en tur på Gaustatoppen eller Galdhøpigen eller lignende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Man våkner fort da :aww:

Jeg har en sånn der vane at jeg automatisk prøver å ta i mot med henda.  Det funker ikke...

God bedring til lillemor og tvi tvi for at ikke du blir smittet!  

 

Haha det tror jeg på at ikke funker...

 

Hun er i fin form, litt blek om nebbet bare,  men spist og drukket og holder på maten,  så tror det var fort gjort:)  takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sissi skrev:

Vil ikke tro det finnes :-p 

Gruff har en lekekompis som er en Bearded collie, hihi han er så søt.  Litt sånn Oksen  Ferdinand preg over gemyttet :-) full fart på han,når han vil.  Men sammenlignet med Gruff er han mye mindre vill og galen valp som har noen føtter i bakken,min har jo bokstaveligtalt veldig ofte alle 4 i lufta Haha  :-p  

Ja, beardiser er veldig oksen Ferdinand. :heart: Jeg lurer sånn på om jeg klarer å slutte med den rasen, jeg elsker dem! Men jeg er så lei av den der "Nei nå MÅ jeg børste hund, jeg MÅ!!". Det har vært så godt etter at jeg klippet ned begge to, tenk å ikke ha dårlig samvittighet for manglende børsting! Børsting er sånt tiltak. På linje med å rydde i kjelleren eller klippe hekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når man står på parkeringsplassen til IKEA og barnet annonserer "bæsja!", og man innser da at gravidhjernen har glemt igjen alt av stelleutstyr hjemme.. 

"Kødder du??!!" Var da reaksjonen til mannen :whistle: 

heldigvis kan man vist få bleier på IKEA :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
41 minutter siden, lijenta skrev:

Tja da har jeg tenkt å ta en tur på Gaustatoppen eller Galdhøpigen eller lignende

 

41 minutter siden, Line skrev:

Går tur i skogen, hvor det er omtrent tomt på slike dager :ahappy: 

 

Akkurat nå, TrasselTrollet skrev:

Tränar hund med mig? :P

På den korte tiden her så skal jeg brått på en hytte på fjellet. Ordner seg fort for snille piker :lol: Måtte bare varsle omgivelsene om min ledighet og normaltilstand *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg har plukket opp etter hundene gjennom vinteren (med hundeposer) - og samlet de i pose som så har gått i søpla. Poenget er jo å ikke ha så mye i posen at den revner vøtt :P. Men "etterplukkinga" har jeg gjort i bøtte som da har blitt tømt på dertil egnet sted :). Kompostkrok er veldig greit (men kjekt å tenke på at den ligger litt unna hus og uteplass dersom du skal kaste hundebæsj der da - det kan jo lukte litt :D).  

Ja, det er det med å finne en egnet plass, uten at det går utover meg selv eller naboer... Nå har jeg jo bare to hunder, som fôres fast på vom, så det er ikke så store mengder. Det bare var en annen problemstilling der jeg bodde før, og det krydde av søppelkasser i boligfeltet langs veien før vi var i skogen. Et omstillingstema jeg ikke hadde tenkt på, simpelthen :P

1 time siden, JeanetteH skrev:

...oppdaget jeg at jeg har fri på 17.mai. Jeg har da aldri HELT fri på slike dager  :blink: hva gjør jeg i år da? :|

Joda, for noen år siden hadde vi begge fri, gikk en lang tur med hundene, før vi begge dro hjem for å bade hundene til respektive pinsetreff. Men jeg tror du måtte dra tidlig hjem fra deres spesial fordi du måtte jobbe :P Det må ha vært i 2012, for Foenix stilte i junior, og jeg husker at dommeren sa at hun var definitivt den beste i klassen, men vi fikk bare VG fordi hun hoppet og spratt innimellom travet, selv om dommeren sa hun travet til en CK når hun ville. Da var jeg sur. Dagen før så reiste X'en seg for første og eneste gang på fellesdekken, slik at vi mistet klubbmester-tittelen i LP1. Da var jeg sur. Og søndagen fikk X'en G i åpen klasse fordi dommer mente at hun haltet (og da skal du for pokker ha KIP), så da var jeg sur. Ankelbruddet var så hovent og vondt at jeg seriøst ikke visste hvordan jeg skulle klare å kjøre hjem, og jeg var bare stressa og grinete av smertene. Men vi hadde en fin tur på 17. mai, det husker jeg.

Eller var det i 2013 og Foenix stilte i unghund? Samme det, det var et bedritent pinsetreff på alle måter. Kun slått av året etter, hvor jeg ble skikkelig dårlig og fløy på do hele helga, det var også bedritent...

Jeg orket ikke Boligmesse i dag likevel, jeg ville sove. Det er åpent i morgen også, om jeg ombestemmer meg. Jeg vil ha lat morgen. Vi har nå for øvrig nådd den årstiden hvor jeg ikke vet hvordan jeg skal få gått tur med hundene, fordi jeg er livredd for å treffe på hoggormen. Jeg tør ikke å gå i skogen når det er så varmt og sola skinner som den gjør nå. Dette varer til cirka ut september. Ekstra ille er det i år, siden jeg er ny her og ikke en gang VET om det er hoggorm her. Der jeg bodde før hadde jeg cirka kontroll på hvor den var og ikke var. Nå bor jeg klint inntil skogen, og tør ikke gå dit. Jeg savner vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...