Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April

HeleneFS
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Akkurat nå, Ozzy skrev:
22 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg får ikke fjerna eller sitert eller gjort noen ting så sånn er det.. 

@MegaMarie Det er ca 1,5 år siden.  Husker ikke helt nøyaktig men det som er feil på de selene er at den lille "biten" med stoff hvor ringen er festet løsner fra resten av selen.  Bare vår butikk hadde vel en 10 seler over et halvt års tid som hadde feilen, tok gjerne noen mnd før det skjedde. 

Ja, det tok litt tid før det skjedde. Var hele den stoff biten med ringen på som falt av her og. Har den enda, for jeg tenkte å sy den. Men nå er det vel for mange år til at jeg kan levere den tilbake. Kjipt, for jeg likte Y-selen best. Kjøpte en H-sele i samme farge på tilbud etter den ble ødelagt da den fargen gikk ut av produksjon (rød). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Ja, det tok litt tid før det skjedde. Var hele den stoff biten med ringen på som falt av her og. Har den enda, for jeg tenkte å sy den. Men nå er det vel for mange år til at jeg kan levere den tilbake. Kjipt, for jeg likte Y-selen best. Kjøpte en H-sele i samme farge på tilbud etter den ble ødelagt da den fargen gikk ut av produksjon (rød). 

Ja da er det nok det da men skader ikke å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klematis skrev:

Jeg har vært hos legen, og kom ut igjen med noen fine, nye piller som legen hadde lest så mye interessant om at han lurte på om jeg hadde gidda å prøve dem? Jeg har tatt èn, og venter i spenning på om eventuelle bivirkninger har tenkt å forsure tilværelsen 13 år etter at jeg prøvde den slags sist. Legen har ikke brukt den medisinen som er ganske ny på noen av sine pasienter før, så han er like spent som meg.:P

Sorry, men nå ser jeg for meg noen piller som gjør helt crazy ting, og at du sitter på en benk og venter for å se om du plutselig kan fly, eller får blå hud, eller blir superrask, eller snakker kinesisk :D

Men i seriøsitetens navn, så håper jeg jo at det er piller som funker til det de skal, uten bivirkninger.

1 time siden, Klematis skrev:

@SFX   Flink pike-syndromet er noe dritt. :hug:

Det er sikkert og visst...

51 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

I dag var jeg svimmel og kvalm da jeg (endelig) sto opp, så her går det fremover gitt! Trodde seriøst ikke at jeg skulle klare å gå ut med hundene, men jeg kviknet liksom litt til etter hvert. Så da blir det sofaen i dag også da. Men det er et godt tegn at jeg kjeder meg, sant? Det sa alltid moren min når jeg var syk.

Mamma pleide å si at hvis jeg orket å leke på ettermiddagen når alle kom hjem fra skolen, da var jeg frisk nok til å dra på skolen dagen etter.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
5 minutter siden, SFX skrev:

Sorry, men nå ser jeg for meg noen piller som gjør helt crazy ting, og at du sitter på en benk og venter for å se om du plutselig kan fly, eller får blå hud, eller blir superrask, eller snakker kinesisk :D

Men i seriøsitetens navn, så håper jeg jo at det er piller som funker til det de skal, uten bivirkbivirkninger.

Kan jo hende det kunne vært gøy å kunne fly.:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Klematis skrev:

Kan jo hende det kunne vært gøy å kunne fly.:P 

Lois Lane har vel mye bra å berette om det, i hvert fall.

Nå skal vi ut i sola og plukke bæsj og absorbere D-vitaminer. Og trene innkalling med Fjompestompen, han har selektiv hørsel, han. Så da må han hjernevaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen slå den dårlige samvittigheten min? Hunder trenger ikke tur hver forbanna dag liksom? Får se når C kommer hjem om Vigdis og Trym får seg en liten tur da, nå har jeg akkurat vært på butikken og føler ikke at jeg kan la Tuva være mer aleine, de andre fikk lov til å være med i bilen siden jeg selvfølgelig har dårlig samvittighet over at de har vært "aleine" fra 24-14, C var jo sammen med dem idag tidlig og jeg var sammen med dem en times tid etter det igjen på morran (prøvde å ha de på soverommet når jeg skulle sove, men har så noia for at de skal legge seg oppå eller sparke Tuva så de ble jo så rastløse av det...) Sint på Trym var jeg istad og, løp ned til naboen som hadde en haug med unger som dreiv å kjørte firhjuling og valpisen dems var ute, Vigdis snudde på femøringen når jeg ropte på henne! :|:ahappy: Mens Trym ga meg fingeren og bare mohahaha, i'm free!!!!! Tok ikke lang tid før han kom da, og han oppførte seg så ingen skadde unger eller valper :P Men det er så forbanna irriterendes!

Også blir det nok ikke noen ny hund på meg i 2017 :( Når alt er som normalt så hadde det ikke vært noe problem, men ting kan jo skje og da blir det brått vanskeligere med enda en hund. Siden jeg har så ***** dårlig samvittighet nå uansett hva jeg gjør liksom, og C kommer til å jobbe lange dager og være mer borte enn før så da faller jo alt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukka bæsj i hagen til vi gikk tom for bæsjeposer. Jeg vet jeg har en kriserull, men dette er ikke krise - kriserull er for når en skal ut av eiendommen. Glam var flink å komme på innkallinger, men så var også jeg flink til å time innkallingen når han ikke hadde nesa helt fortapt i rådyrbæsj. Også må jeg finne fram verktøykassa igjen, for jeg tror han har en skrue løs. Rådyrene har beskjært epletrærne mine i løpet av vinteren, så det ligger enda en del kvister rundt på tomta. Men hva gjør Glam? Griper tak i en av kvistene på treet, og haler og drar. 

Akkurat nå ser jeg på Kakekrigen, hvor de snakker om hvor stor sans de har for berusede kaker, men at en ikke skal spise seg full på kaker. Og da tenker jeg at første gang jeg var dritings, så var jeg ung og naiv på bursdagsfest med gelétog, og det er FULLT mulig å spise seg dritings. Sånn kan det gå når en er sjenert, og tilbringer flere timer i sofaen med både tredje og fjerde forsyning av gelé for å ha noe å gjøre og føle at en er en del av festen. 

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ozzy skrev:
2 timer siden, Snoffe skrev:

Jeg får ikke fjerna eller sitert eller gjort noen ting så sånn er det.. 

@MegaMarie Det er ca 1,5 år siden.  Husker ikke helt nøyaktig men det som er feil på de selene er at den lille "biten" med stoff hvor ringen er festet løsner fra resten av selen.  Bare vår butikk hadde vel en 10 seler over et halvt års tid som hadde feilen, tok gjerne noen mnd før det skjedde. 

Hos meg så løsnet den biten høsten 2013. 

Det som er litt rart, eller rart og rart, jeg kjøpte den til Koda også kjøpte jeg en til huskyen jeg hadde. Huskyen sin lever i beste velgående enda og er overtatt av Casper. Og den hunden (huskyen) var en trekkmaskin fra hel***e. Så de selene som er sydd ordentlig er jo gode liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden sover med magen full av ørret, ris og tørrfor, gubben sover etter kyllingmiddag og to berlinerboller. Jeg har benytta anledningen til å ta en dusj i ro og fred uten å måtte skynde meg eller lytte etter ting som rives ned, "Uno,gå ned", ikke spis på veggen" eller "la skoa ligge":P

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Havregrøt eller wok til middag?

Her blir det taco med taco til dessert... ble invitert på tacomiddag mens jeg spiste taco... jeg bare ok... nå er jeg egentlig mett og jeg har ikke dratt på besøk enda :P 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Turb skrev:

Her blir det taco med taco til dessert... ble invitert på tacomiddag mens jeg spiste taco... jeg bare ok... nå er jeg egentlig mett og jeg har ikke dratt på besøk enda :P 

:lol: Bra taco er godt da!

Det blir havregrøt, har cravings på sukker og kanel :P Vil egentlig ha sjokolade til middag, men burde egentlig nøye meg med de 5 bitene jeg allerede har spist, humøret blir liksom så dritt hvis jeg kun spiser sukker til middag :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluto har også ødelagt en del av hurttaselene. En når jeg kastet ball for langt, to når mamma og pappa slapp han løs i hagen og lekte tulling med han, og noen av de (spesielt de blå og rosa) har bare røket uten spesiell grunn. Skikkelig kjedelig, for de blå og rosa er rålekre men kjempevanskelig å få tak i :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det løvbiff og pommes frites i dag. Jeg regner egentlig med at historien om den elendige mammaen som - i fult alvor - forklarte sin lille sønn at løvbiff og pommes frites egentlig er ganske sunt, muligens har gitt noen av de medhandlende noe å prate om i lange tider fremover.  

Samme kan det være, jeg har stått i butikken og nektet en hylende 2 åring fisk til middag også jeg. Folk kan kikke så mye de vil, jeg trenger noen ganger et avbrekk fra fisk, bønner , linser , spinat etc.  Jeg bor med en pescetarianer og en kortvokst helsefreak,  noen ganger må en mamma få lov til å sette foten ned og kjøpe noe usunt og syndig.  

Noen ganger aner jeg ikke hvor den ungen kom fra. Hadde han ikke vært som snytt ut av nesa mi hadde jeg seriøst lurt på om jeg fikk med feil unge hjem. Født snusfornuftig.  

Ellers har vi tatt helgvasken sammen,  og det er faktisk ganske gøy med musikk på full guffe.  Så trente vi sammen, poden er en hard trener... 

Toddy var ferdig turet når vi kom hjem , og sambo og Nico har dratt . De kommer hjem til søndag.  

Nå er det total avslapping frem til barnetv er slutt.  

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Symra og jeg har felles yndlingsplass i sofaen. Det diskuterer vi minst femten ganger i døgnet.

81dd6bd9-b466-4c94-ad38-a470e40803f6.jpg

VET DU HVA, gamlehunden vår, wheatenen Furbie, likte også å sitte på plassen til mamma i sofaen. En gang stilte hun seg opp foran vinduet og bjeffet høyt, sånn som hun gjør når det kommer noen - og mamma reiser seg for å se hva det er. Så da smetter Furbie ned igjen, og oppi sofaen rett under rumpa på mamma. :wub::lol:  

46 minutter siden, SFX skrev:

Akkurat nå ser jeg på Kakekrigen, hvor de snakker om hvor stor sans de har for berusede kaker, men at en ikke skal spise seg full på kaker. Og da tenker jeg at første gang jeg var dritings, så var jeg ung og naiv på bursdagsfest med gelétog, og det er FULLT mulig å spise seg dritings. Sånn kan det gå når en er sjenert, og tilbringer flere timer i sofaen med både tredje og fjerde forsyning av gelé for å ha noe å gjøre og føle at en er en del av festen. 

Det var en sykt god idé, det skal vi seriøst gjøre på innflytningsfesten vår om et par uker - gelétog-shots! Eller, mer gelétog-longdrinks, kanskje, når det blir i skål og større porsjon om gangen? :D 

Jeg overbeviste Musikeren om å kjøpe noe bobler på polet i dag sammen med en papp-rødvin. Og så tvang jeg ham til å bli med og lage middag, selv om han ikke var sulten. Så nå har jeg det egentlig ganske bra. :lol: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på når jeg skal bli voksen i matveien... I dag tok jeg opp rester av påskens lammesteik, og lagde ovnsstekte rotgrønnsaker og hvitløkssmør med rosmarin til. Skikkelig "voksenmat", og egentlig ganske godt. Likevel kommer jeg til å bli mye mer fornøyd i morgen, for da blir det pizzakveld :D Ikke en gang fancy moderne pizza, men god gammeldags "lørdagspizza" med tykk bunn og kjøttdeig. Guilty pleasures:P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har idag gått säsongens första spår, 400 meter med 6 pinnar och han fick alla med sig in.
Jag slutar nog aldrig förundras över alla de förmågor som min lilla hund besitter.

Så har jag varit och plockat upp Skrutts papper som blev kvar i Drammen förra helgen. Tusen tack igen till inblandade i den räddningsaktionen, ni vet vilka ni är! :flowers:

Resten av kvällen skall tillbringas i lugn och fred tänker jag medans jag funderar över vilken parkering som skall få äran att vara rallybana för oss under morgondagens träning.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da sitter jeg her og klyper meg i armen, fordi Edeward ga meg både utgangsstilling og flere meter med fot gjennom tre vendinger og flere stopp med sitt uten å ha forventninger om verken lek eller godis for det. Hadde ingenting fremme, og attituden hans tilsa at han gjorde det bare for interaksjonen og noe å gjøre sammen. Kanskje er metoden effektiv - han har begynt forbinde handlingen i seg selv med noe bra? Det er den faglige forklaringen. ..men ved å antropomorfisere kan det også ha vært for å belønne meg for å ha vært flink mams og servert ham rikelig med vom for å sitte pent og vente mens jeg kaster "apporten" - som jeg sliter med å kommunisere hvordan jeg ønsker levert. Det er vårt nye problem for tiden. Han blir forbanna fordi jeg ikke tar imot når han bare slipper den foran meg og begynner kjefte på meg fordi jeg krever å få den i hånden før jeg serverer noe. Vi har hatt mange sånne runder nå, og jeg forstod endelig at vi må tilbake noen skritt og trene på å holde apporten igjen. Gått altfor fort og klønete frem.  Ellers har Jokke kommet tilbake. Antar det er fordi testikkelen som ikke har kommet ned i pungen vokser i størrelse og er ukomfortabel der den sitter. På gjerdet om å fjerne den, fordi jeg er usikker på om jeg vil fjerne bare den ene som ikke har kommet ned, eller kastrere ham fullstendig. Har på følelsen av at den avgjørelsen blir tatt litt uti puberteten ^^ Det er vanskelig, altså. På den ene siden virker den ballen på feil sted ubehagelig for ham, og det er en fare for kreft i den. På den andre siden er kirurgi kirurgi. Fordi den har vært jojo, nede i pungen i perioder og ligget utenfor kanalen, i lysken, så er det stadig en sjanse for at den kommer helt ned. Da er det dumt å utsette ham for kirurgi unødvendig. Hormonene har flere effekter på helse og humør, er ikke bare der for forplantning. Noen av effektene vil en helst være foruten, men å fjerne dem kan også medføre uønskede helse- og adferdsendringer. En kan vel tilføre hormoner kunstig dersom det blir et problem. Et mindre onde enn testikkelkreft. ..men fjerne en eller begge, og når?  Antakelig er han 8 år og har fått en kreftdiagnose innen jeg klarer bestemme meg.   
    • Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...