Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April

HeleneFS
 Share

Recommended Posts

På 4/1/2016 at 11:05 PM, Raksha skrev:

@Krutsi Du husker ikke måla på buret? Kan aldri tro vi får kelaburet vårt inn, det blir for bred hvertfall. 

Expand  

Nei, husker ikke.. Men minnes kanskje det er 1,10-1,15m bredt.. Det går ikke inni en nyere Pajero i alle fall.. Må settes over hjulbuene i på ca 10 år gammel land cruiser.. Går vel også inn i en Opel, men ellers er det ikke så mange flere stasjonsvogner det går i :P 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Guest Klematis

Hehe. Skulle bare en liten tur innom søstra mi og mannen i går før jeg dro til Oslo. Men,så sov mitt nye tantebarn så godt på brystet mitt at tante klarte ikke å gå da . Vi koste oss altså så veldig at jeg kom flere timer etter skjema fram dit jeg egentlig skulle. Heldigvis hadde de jeg skulle til stor forståelse for hvorfor jeg bare måtte bli der litt til og litt til.:P

Nå er vi i Oslo,og det blir en fin dag:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Regn i lavlandet og tett snø i høyden. Ser at Johanne Sundby trekker seg fra klubbmesterskapet til sledehundklubben og da følger kanskje flere etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
  På 4/1/2016 at 9:04 PM, Sissi skrev:

@Raksha Volvo så klart :ahappy:

Expand  

Volvo er helt ubrukelig som familie bil om du har hund som er større enn en chihuahua. Eller synes det er greit å brette sammen bikkja i et altfor lite bur. Dessverre.  Jeg elsker Volvo. De er forøvrig ganske dyre å vedlikeholde også. 

Peugeot har en modell som er stor og god. Husker ikke hvilken,  men kan finne ut. Den ser omtrent ut som ford galaxy, er like stor. Liker både utseende og plassen i den. Sikkert noen som kan komme på hva den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

I dag er det en litt mer treg dag. Jeg burde burde burde masse, men det var godt og varmt under pleddet her gitt. Og nettbanken tuller så da utgikk det også. Nei, kanskje bare rigge seg til med en god bok, og ta en sløv morgen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/2/2016 at 6:11 AM, Polfarer skrev:

d920e99f72132d4839f53b10e568075f.jpg39c7d0ca837c68d0f45c6cb3dbb99fd6.jpg

Tror dette må ha vært den beste spøken i går :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Expand  

:lol:

Det verste er at den kunne vært sann..

@Caroline jeg var så usikker at jeg ikke turde si noe :lol: katta var jo så kul!!

Vært på en kort joggetur med en lite imponert puli. Det regner. Hun hater meg litt nå.. Hun prøvde å stikke av når hun så jeg kledde på meg treningstøy,  men jeg fanget henne inn. Toddy er ikke hjemme og jeg nekter å lide alene. 

Helt ærlig har jeg nesten begynt å venne meg til å trene litt daglig :blink: Jeg er ikke like støl etterpå desverre,  så det føles nesten ikke ut som jeg bruker musklene like mye.  Men ryggen og bekkenet er dramatisk mye bedre på få uker, så noe har definitivt skjedd. Kanskje jeg blir sprek som en bieffekt,  det ville vært første gang :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det gøy med fotoprinter. Begynte på det ambisiøse albumprosjektet "rosinbolle + samboern = sant", men det tar tid. Vi har jo vært sammen siden 2010, og å prøve å begrense seg mtp antall bilder er vanskelig! Får lage mange collager. Det er sidebegrensning i albumet, bare 40 sider! 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/2/2016 at 7:10 AM, Belgerpia skrev:

Volvo er helt ubrukelig som familie bil om du har hund som er større enn en chihuahua. Eller synes det er greit å brette sammen bikkja i et altfor lite bur. Dessverre.  Jeg elsker Volvo. De er forøvrig ganske dyre å vedlikeholde også. 

Peugeot har en modell som er stor og god. Husker ikke hvilken,  men kan finne ut. Den ser omtrent ut som ford galaxy, er like stor. Liker både utseende og plassen i den. Sikkert noen som kan komme på hva den heter.

Expand  

Volvo er problematisk bare man skal bruke bakovervendt barneseter.. Svigerfar har en xc70 (tror jeg), nyere modell.. Og når vi fikk trøkka barnesetet inni, så var det ikke mye plass til personen foran å sitte på :P 

du tenker ikke på 806 da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/1/2016 at 8:04 PM, Raksha skrev:

Siden soniser vet alt. Tips til bil? Vi har nå Huyndai h1 og den er for tørst. Altfor tørst. Vi ønsker å gå ned på drivstoffforbruk og dermed også litt på plass. Må ha bakseter og størst mulig bagasjerom og være mulig å finne på bruktmarkede til under 70 000,-  mission impossible? Eller? 

Expand  

Vi har en renault megane stasjvogn som jeg bruker å pendle til jobb med.Den harvært utrolig driftsikker. Vi har en 2006 modell og har hatt i ca 4 år uten store problemer. Den har god plass. (Plass til 2-3 barneseter avhengig av størrelse) og vagasjerommet er veldig godt å behagelig. Har et bur på 60*90 inni og er vel ca 80 cm i høyden. Da er det fortsatt litt plass igjen til andre ting. Har også som en av få stasjonsvogner plass til variocage xxl dobbelbur. 

Bilen er billig på markedet og vanvittig billig i drift. Gennomsnittsbruken er 0,45 men havner ofte under dette. Å så bruker den diesel som jo også er litt billigere?

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig elsker jeg den litt dyrere volvoen vår. Xc90! Svæææær plass bag. Får plass til bur som er 114 cm i bredden og vi får alltid med oss der vi trenger og litt til (med takboksen?)

God plass i baksete. Fullt mulig å sitte behagelig mellom to barneseter bak. Men som sagt. Litt dyrere alternativ da☺

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/1/2016 at 10:11 PM, Pixie skrev:

Oslo

Om fargen er ok får du mye for pengene her! Reg.reim er bytta, EU-kontroll tas før overlevering, godt utstyrt og servicehistorikk.

Expand  

Åh, den var sånn at jeg lurer på om ikke vi skal kjøpe den... Vi har en Peugeot 206 fra 1998 som stopper av og til. Veldig ugreit når motoren slår seg av på motorveien i 110... :lol: Det skjer akkurat så sjelden at det går an å kjøre den, men den er så gammel at det ikke er verdt å legge noe penger i å fikse den, egentlig. Jeg har en følelse av at det er bensininnsprøytningen til motoren som ikke virker helt som den skal, men er det noen måte jeg kan finne ut av det selv, med litt hjelp fra en hobbymekaniker?

Dere, vi driver og ser på lampe til over spisebordet. Jeg er veldig revet mellom denne

s-l500.jpg

og denne

7024081026219_1.jpg?width=1030&height=47

Nr 1 er SUPERKUL, men jeg tror kanskje den blir litt for steampunk... :P Nr 2 har vi faktisk sett live, og den er veldig fin, og passer inn med veldig mange forskjellige stiler. What thinks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/2/2016 at 7:49 AM, MarieR skrev:

@Tinkie Den første - råstilig! :D Men det kommer kanskje litt an på hvor godt den vil passe inn, sånn sett er nr. to kanskje mer brukervennlig :P

Venter på beskjed om jeg skal være sjåfør til flyplassen i dag eller ikke...

Expand  

Ja, sant? Dødskul! Vi hadde først tenkt å ha betong på deler av stuemøblementet, men så innså vi at det ble for tungt, så vi kjører grå strukturmaling som ser ut som betong istedet... Så da er jeg ikke like sikker lenger på om den vil passe inn. Derfor er det tryggere å gå for nr 2, for den er jo også industriell i stilen, men krever ikke like mye av omgivelsene :P Kanskje vi rett og slett må vente med å bestemme oss til vi har fått stuemøblementet på plass og ser hvordan det faktisk blir seende ut... Æsj, jeg vil bestille ! :lol: 

Edit: 

Denne kikket jeg også på - den kan vi faktisk få til å lage selv... Hmm.

il_570xN.803948338_6swg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/1/2016 at 2:21 PM, *Kat84* skrev:

@Lunatic får en god klem også :hug:
Jeg vet hvordan det der er. Rettere sagt hvordan det er med familie som bare drar deg ned. Som jeg skrev i mars-tråden så var jeg så utrolig sliten etter bare en måned av å hele tiden bli spurt hvem som sender SMS, hvem som ringer, hva jeg gjør på PC'en, hva jeg skal bruke penger på... Til slutt så havnet jeg på sånn gjestgiveri som NAV betaler nå. Jeg måtte bare komme meg ut, for jeg kjente depresjonen lurte seg innpå igjen, og alt irriterte meg.... 
Hvis du vil snakke ut og lufte ting så send meg en mld. Jeg vet hvordan det er når familie ikke er de som bygger en opp. 

Expand  

Jeg leste hva som hadde skjedd med deg og. Det er jo helt utrolig at folk klarer å oppføre seg sånn... Jeg skal ikke si så mye om hva jeg mener om han mannen din, men han høres helt ærlig ganske idiotisk ut. Du har det nok bedre alene :) Kjenner jeg meg selv rett så hadde jeg i hvert fall ikke klart å gå tilbake til en fyr som utsatte meg for sånt, og heller ikke når hele slekta hans var såpass imot meg når det først ble uenigheter..

Og det kan nok hende det plinger inn en melding etter hvert. Trenger å lufte tanker litt innimellom. :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/2/2016 at 7:10 AM, Belgerpia skrev:

Expand  

Peugeot 807 du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede i Flekkefjord igjen. Kom frem litt før 8 igårkveld og reiser i 10tiden i morgen formiddag. Mamma, pappa og storebrødrene mine er bortreist, så da reiste jeg ned for å være hundepasser og "barnevakt" for lillebror. Han er 13, og hadde fint klart seg alene en helg, men vil ikke gi han ansvaret for hundene. Så da reiste jeg likegodt ned :) 

Jeg er snørrete og sår i halsen, og føler meg ikke på topp. Håper det gir seg før onsdag, for da har vi praktiskmuntlig eksamen! Utrolig nervøs, men hååper det går bra! :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med eksamenslesingen @laikamor.

Jeg er svårtstartat idag - hadde planer om å komme meg ut på lang tur med pelsvesenet, men så er været usamarbeidsvillig. Blir vel langtur etterhvert uansett. Meldt meg på en sånn 10 mil i april sak, går nok langt mer enn 10 mil på en mnd, men morsomt å se hvor langt det blir hvis jeg måler alle langturene. 

Nå er det en ekstra kopp kaffe før jeg gjør noe mer..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag må jeg ut og gå altså. Logget ingenting i endomondo i går, selv om jeg sikkert gikk mer enn nok, men har ikke Endomondo fått det med seg så teller det ikke :o:lol:  Dumme meg har meldt meg på 10 mil i april, så da er det bare å ut å gå med seg, satse på at lillemor vil sitte i vogn, ellers tar det veeeeldig lang tid å gå mer enn 500 meter. :lol: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/2/2016 at 8:54 AM, Raksha skrev:

I dag må jeg ut og gå altså. Logget ingenting i endomondo i går, selv om jeg sikkert gikk mer enn nok, men har ikke Endomondo fått det med seg så teller det ikke :o:lol:  Dumme meg har meldt meg på 10 mil i april, så da er det bare å ut å gå med seg, satse på at lillemor vil sitte i vogn, ellers tar det veeeeldig lang tid å gå mer enn 500 meter. :lol: 

Expand  

Det er jo ikke mer enn 3,5 km om dagen, og det er jo overkommelig - så det trenger man da ikke være dum for å melde seg på :D 

Jeg har lyst på peanøttsmør... Men det har jeg ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/2/2016 at 9:01 AM, Line skrev:

Det er jo ikke mer enn 3,5 km om dagen, og det er jo overkommelig - så det trenger man da ikke være dum for å melde seg på :D 

Jeg har lyst på peanøttsmør... Men det har jeg ikke... 

Expand  

Nei i utgangspunktet ikke dumt, men må  jo logge ting da - ellers er jeg like langt :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/2/2016 at 9:05 AM, Raksha skrev:

Nei i utgangspunktet ikke dumt, men må  jo logge ting da - ellers er jeg like langt :lol:

Expand  

Som meg - gåinga er ikke problemet, logginga er :) Ble 5,8 km i går. Mens jeg idag håper å få gått litt lengre... om jeg bare kommer meg opp fra sofaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet gjennom alt av album jeg har på pcen og minnebrikken, og totalt har jeg 8 valpebilder av Nemi når hun er mellom 8-9 uker gammel, og dermed et bilde av henne som 6 mnd. Resten er fra hun er 2 år og eldre. :pinch: Ja, jeg kan angre på at jeg ikke var så ivrig med kameraet nå ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/2/2016 at 9:12 AM, Turb skrev:

Som meg - gåinga er ikke problemet, logginga er :) Ble 5,8 km i går. Mens jeg idag håper å få gått litt lengre... om jeg bare kommer meg opp fra sofaen

Expand  

Ikke sant. Bør finne fitbiten min, for den gjør ting litt mer loggbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ny dag, ny hund. Det er vel greia med valp. I går var han plutselig kjempesint på meg for å ha nerver til å spise mat. All mat er nå hans mat, ifølge et nytt vedtak jeg ikke ble invitert med i noen forhandlinger eller beslutningsprosess om. Det viser seg at jeg ikke skulle ha noen behov for å spise lenger. Ufattelig frekt av meg å begå et sånt brudd på nye regler, så fikk meg en velfortjent skjennepreken. På gårsdagens tur ble jeg hoppet opp på så mange ganger, jeg brukte sikkert en time på å febrilsk søke internett etter klarsignal for å vaske membranjakke med vanlig vaskemiddel. No luck. Nikwax utilgjengelig på lørdag kveld, så ble pent nødt til å gå ut, midt under ridestevne med masse fremmede på tunet og rundtomkring på en søndag, iført The Jacket of Shame som flagget min latskap/udugelighet som hundefører. Den har så mange poteavtrykk, foran, bak, på armene og begge sidene, den kunne passert som kamofarget hadde den vært grønn. Kan angre på å ha kjøpt svart, eller ta meg sammen og begynne gi Ede mer tydelig kjipe konsekvenser for å hoppe opp, tenkte jeg. Det var kanskje nok å tenke på det, for i dag hoppet han opp færre enn fem ganger i løpet av over en time tur, og de få gangene han gjorde det bare forstod han at dette ble veldig feil fra måten jeg IKKE reagerte på, fordi jeg taust og med steinansikt samlet meg til en indre diskusjon med me, myself and I om hvordan jeg skulle reagere. Ga meg antakelig et ansiktsuttrykk og en utstråling Ede forstod at ikke var til å kødde med. Satte ikke potene på meg mer enn to ganger de første 10 min av turen, og bare avbrøt på tur opp de neste få gangene. Mutteren er sååå glad for å mestre den kommunikasjonen der i dag. Vi gikk oss også plutselig på et par turgåere han ikke viste noen interesse for å hilse på. Kjempelettelse, der jeg instantly fikk skuldrene under ørene, klar til å kaste meg på langlina for drakamp på livet, fordi jeg bare hadde tørrfor i lommene og han var ikke sulten. Impulsiv hilseiver har vært den største adferdsutfordringen hittil. Han elsker mennesker! Nå viste han ingen interesse verken for å oppsøke dem, eller gira på å innkassere godis for passering. Bare så på dem og spaserte nonchalant og ledig og avslappet forbi sammen med meg, med hengende langline, uten bestikkelser. Føltes som å score et fotballmål. Han er stadig ivrig på å komme fortere hjem når vi nærmer oss hva han oppfatter som eget territorium, hvor det virker som han er keen på å inspisere og kontrollere ASAP når han husker at vi har forlatt det ubevoktet, men på langt lavere stressnivå enn før. Kun noen få byks fremover, som han selv synes straffet seg med de ubehagelige rykkene i selen - det liker han ikke - så han korrigerer seg selv mot trekking og byks. Alt i alt, den nest beste turen vi har gått sammen til nå. Minus for å vimse for mye foran meg, type snublefelle. Usikker på om det går an å kommunisere til ham at det bare er ok å passere rett foran meg på god avstand. I min verden er det enkle det beste når det kommer til å lage regler for hunden. Å tillate ham å vimse rundt foran meg, bare ikke krysse min bane nærmere enn to meter foran, det er komplisert å kommunisere tydelig. Å bare tillate ham å bevege seg på siden og krysse bak meg på langline i øde områder er kjipt. Usikker på hvordan løse problemet med snublefella. Han har så liten radius, han gjør det ganske ofte, og det irriterer vettet av meg. Ikke usannsynlig at det fører til en skade. Trenger råd og tips og triks og hjelp med den der.  Å fotografere ham er stadig like vanskelig. Det er koselig at nærheten til meg overgår verdien av lønn for vel utført sitt, men det hadde vært fint om han kunne bli sittende sånn plutselig, ikke bare i hva han oppfatter som treningssessions Her klasket han ned i dekk for å vise at han kan bedre enn jeg ba ham om.. ..og her viser han hvilken lynkjapp innkalling han har. Kanskje ikke kjappere enn lynet, men han er kjappere enn lyden, ikke verst: Håndsignal for "Bli" og "Bli nå for **** sittende denne gangen!" ser ganske like ut, så lett å forstå at Ede tolket denne som: "Kom!" Det er en oppgitt og resignert hånd en ser synke til bakken i nok et skuffende nederlag: Å bli ***** sittende er noe vi trenger trene mer på i mer ulike situasjoner for å generalisere mer. Han er god på det innendørs, ikke bare hjemme. Sentralstasjonen, med masse lyder og folk og greier er ok med både sittende, liggende og stående mens jeg går ganske langt unna. Har dog store problemer utendørs, og ikke pga distraksjoner, men fordi han kommer til meg. Mulig vindpust er en trigger for minner om å bli forlatt for alltid alene sammen med nabo og storebror utenfor butikker. Antakelig.  Minne selv på å senke forventningene og jobbe med det som om det er nyinnlæring utendørs. 
    • Noen som har erfaring med et slikt silver shade dekken? Fungerer det?
    • Jeg er veldig glad i pinewood sine vester. Har også en fra Helsitar som jeg liker, men velger nok pinewood over helsitar oftere. Grunnen er at lommene på pinewood sine vester er mye større og rommer mer, så jeg får plass til masse godbiter, leker, bånd og halsbånd i lommene, spesielt baklomma. Vet ikke hvilken størrelse du bruker, men ser pinewood har alt fra XS-3XL. Hvis du er interessert, så vet jeg om en rabattkode hos pinewood på 30% rabatt, som jeg tror fortsatt er aktiv
    • Tiden begynner bli overmoden for å lære some type of nesearbeid. Forventningen var å bare mestre smellerbrettet smooth, som et grunnlag for forstå ID og utvide derfra til romsøk og områdesøk. Det gikk ikke heeeelt etter planen, da Ede heller vil spise det hjemmelagde brettet i papp, og blir sur og klager og protesterer om jeg insisterer på at han må lukte på boksene for å få godis fra hånden. Det har ligget på hylla en stund. Kanskje krype til korset og kjøpe et av metall allikevel, heller enn å smøre tålmodigheten og jobbe videre med det vi har. Gjensidig forsterkning av frustrasjon er ikke gøy å jobbe med.  Vi har gått på en smell med capturing og shaping også. Fått captured mye fint, som f.eks. kryping, men ikke mange nok ganger til å få noe på cue, og han har begynt drite i hva jeg ber om når det er godis fremme, for å heller tilby den adferden han selv tror er av høyest verdi, som dekk istedenfor sitt når jeg ber om sitt, og han er fortsatt fornærmet og protesterer mot å gjøre noe som helst om det ikke er godis fremme når jeg ber ham.  Jeg har også ødelagt treapporten. Baklengskjedet så fint fra utgangsstilling, levering, holde den, plukke den opp. Han var uinteressert i selve apporten, så jeg hypet den litt opp med å bare la han løpe på impuls når jeg kastet og kjørte full fest når han kom løpende tilbake med den. Resultat? Han tror den har så høy verdi nå, han vil IKKE lenger levere den fra seg. Den er mer langt mer verdifull enn kampeleker, pipeleker og kaninpels, som han villig leverer på første forespørsel uten å bølle. Den overgår de godbitene jeg prøver bytte den til meg med.  ..og han TYGGER på den. Legger seg til for å gnage på den etter å ha terget meg med en catch me if you can, som han synes er SÅ gøy med akkurat den apporten, ikke noe annet. Det er KUN den han gjør det med. Alt annet er han helt kewl med å levere fra seg. *facepalm* Flaks at vi har brukt en litt rar treapport, så har vi den generiske i reserve til å trene inn på nytt siden, etter en laaaang periode med bare metallapport, og kanskje også tungapport før vi prøver oss på en ny en av tre.  Her om dagen fikk vi besøk av en diger flokk gjess på gjennomfart. De satt utover to hele jorder. Ede hadde ikke oppdaget dem ennå da jeg satte ham ned for et bilde før det braket løs. Feil vinkel til å få med noe i nærheten av omfanget. De var spredt utover hele åkeren til venstre for bildet. Kjempestor flokk. Stille før stormen, tenkte jeg, og var bekymret for å skremme de opp og jage de slitne langveisfarende avgårde når vi nærmet oss. Kråkene klagde til oss om okkupasjonen av matfatet sitt og ville antagelig ha hjelp med akkurat det. De var opprørte. Endte som moralsk supporter på kråkenes side i den konflikten der da vi kom til Salmonella Street mellom jordene, hvor det var så bombardert med gåsebæsj.. Turen bortover den veien mellom de to okkuperte jordene minnet meg om denne.  https://youtu.be/5iTTNRE-njM?si=Wjg9Rwk2RomhfZlw   Ikke sett dem ennå, og stusser på hva den lukten er: Det lukter virkelig merkelig  Zoom inn mot den smale stripen av dem i bakgrunnen på øverste bildet: Det var en så massiv mengde av dem utenfor bildet, det var dumt å ikke ta et panorama oversiktsbilde til skrekk og advarsel mot å bringe hunder med interesse for andre dyrs ekskrementer til området når gjess trekker gjennom. Den smale stripen av de her er bare en liten gjeng outsidere fra main goose society. Godt vi ikke ser dem igjen før til høsten. Håper på bedre impulskontroll under lineføring til da, eller enda bedre: Matvett. 
    • Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...