Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

10 minutter siden, SaraS skrev:

Vi har fått oss kompostkvern, så sambo vil bare stå ute å sende hele hagen gjennom den. Mens jeg vil at vi skal spise middag, se film og ha koselig lørdagskveld :pinch:

 

Skjønne han godt jeg :D DEt er jo gøy! 

Hilsen hun som nettopp har delt ørten plankemeter på langs :lol:

(skulle bare ønske jeg ikke var allergisk mot sagflis - nyser og klør så gæli ) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også slått på stortromma som husmoremne: det blir kanelboller til venninna mi kommer på besøk i kveld. Gleder meg :D Samboern meldte seg faktisk frivillig til å vaske opp da jeg sukket at jeg egentlig ikke hadde lyst til å gjøre det selv... Og jeg som bare tenkte høyt, hadde ikke forventa service! :D Han får jo boller :D

...ellers legger jeg merke til at jeg holder på å bli lat, gravid som jeg er. Det har blitt betydelig færre ettermiddagsturer de siste månedene, og jammen har dørstokkmila blitt lengre også. Selvforsterkende effekt, egentlig! Men jeg skal vel ta det igjen når ungen er ute og barnevogna skal trilles :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

Det lukter du kjapt! Lukter den ikke vondt, så er den spiselig.

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Min erfaring er at kylling blir dårlig raskt etter utløpsdato. Men da lukter den også vondt.

Takk, da skal jeg teste etterpå. Det er kanskje ikke så greit å gi til hundene heller, om den lukter?

2 timer siden, Tinkie skrev:

Takk for innspill! Det med pussing av glass hadde vi faktisk ikke tenkt på. Æsj, og nå som vi nesten hadde bestemt oss... :lol: 

Det er jo ikke sikkert at det er et problem, men hos meg legger det seg mye støv både fra hunder, vedovn og livet generelt. Og glass blir fort mindre pent.

Nå har jeg snakket lenge med mamma'n min på telefon, og vi har lagt en plan. Hun skulle komme hit noen dager for å passe valpene mens jeg hadde en del annet å gjøre - men hun kommer likevel, også skal vi pusse opp "groomingrommet" til hundene. Det skal bli en blanding av lager, pelsstellsområde og bibliotek. Planen er å rive gulvbelegget (det er skåret flere hakk i det, så ikke et greit sted å føne våte hunder), legge nytt belegg, male veggene, henge opp gardiner foran alkoven jeg bruker som lager (rommet er formet som en kvadrat med en rektangel som stikker ut), male taklister, gulvlister og dørkarmer siden det er tre ulike farger/sorter, male døra inn til rommet som ser ut som om den er brukt til å tørke av pensler (det var en kunstner som bodde her før), og henge opp gardiner i døråpningen inn til neste rom som en gang i framtiden blir valperom. Også skal jeg ha opp sprutplater fra IKEA på veggene i hjørnet rundt trimmebordet, panelovn, et par hyller, bilder, og masse stæsj. Så det blir et praktisk rom for pelsstell, et ryddig oppbevaringsrom for hundeutstyr, og en lesekrok for hundebøker og papirer. Vi skal fokusere på å få det helt ferdig. Og innimellom mens malingen tørker, skulle vi visst gjøre klart verandaen for sommeren, for det hadde hun lyst til. Det betyr at vi må grave passasje fram til verandadøra, for rommet foran verandaen er nå brukt til å oppbevare alt jeg ikke vet hvor jeg skal ha, og i framtiden skal det bli kontor. Deilig å legge noen planer og gjøre noe konkret, og koselig å få litt hjelp. 

Også snakket ei venninne om at hun skulle kvitte seg med en del møbler, så jeg skal en tur til henne og se om hun har noe jeg trenger. Jeg trenger litt mer skapplass på kjøkkenet, og hun skal bytte kjøkkeninnredning. Vinn-vinn-situasjon!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Ugh, jeg sov til klokka fire!

Jeg har vært flink til å holde et aktivt (til meg å være) aktivitetsnivå denne uka for Foenix sin del, men jeg tror kanskje det betyr at jeg har presset meg mer enn jeg klarer. Selv om Foenix har det bra, er ikke jeg helt ute av sorgprosessen. Så da bestemte mine to hovedfiender Hjernen og Kroppen seg for å sabotere, og tvang meg til å sove 14 timer.

I dag blir det derfor en rolig dag, eller ettermiddag :P Skifte på senga, så vi kan flytte tilbake til soverommet. Sette på enda ei maskin med tepper fra valpekassa. Fyre i ovnen, for jeg fryser. Og lage ordentlig middag. Finner jeg ekstra batterikraft, så skal jeg fjerne påskepynten.

Jeg har en pakke med kyllingkjøttdeig i kjøleskapet som gikk ut på dato 30. mars - kan jeg spise den?

Det ville jeg ikke gjort, kyllingkjøttdeig er vel noe av det mest lettbedervelige som finnes. Men det merker du vel når du åpner pakken tenker jeg. :pinch:

Det lysner litt opp ute, skal vi vedde om det blir styrtregn hvis dogsa og jeg tar en tur ned i fjæra?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luxusproblem, tror snart jeg må begynne å ta med niste når jeg legger barnet :lol: Suuuulten ,og hun har ingen planer om å sovne... Så jeg sitter her og ser på angel, ber henne legge seg ned, og drømmer om å smelle sammen en tyrkiskinspirert pizza så det er hakket før sikelet renner. Nevnte jeg sulten? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uno ligger bak gardina og sover som vanlig. Naboen kjører inn oppkjørsla si, stopper bilen og smeller igjen bildøra etter seg. Uten å løfte på hodet eller bevege på så mye som en labb boffer Uno to ganger før han knurrer litt og avslutter med "grrmfff" der f´ene mest er langtrukken utpust. Så snorker han videre. Vaktbikkja si det :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanget jo inn pus, hun har roet seg og koser seg. Mest i buret. Hun har en skade på leppa, så må høre med veterinæren ang antibiotika på mandag :)

Men hun har ikke fått noe navn, trenger tips :) og slenger med ett bilde av det nye familiemedlemet ;)

c7a150a1ce1cdb09198fed727fb5adc0.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Det ville jeg ikke gjort, kyllingkjøttdeig er vel noe av det mest lettbedervelige som finnes. Men det merker du vel når du åpner pakken tenker jeg. :pinch:

Jeg tenker jeg kaster hele pakka. Jeg fant ikke energi til å lage middag, og den er jo ikke noe yngre i morgen den kyllingen. Jeg skifta på senga så svetten silte, og det er litt ironisk med tanke på at jeg er iskald. Så middag blir pommes frites som kan steke seg selv, og et par fiskefileter som kan få steke sammen med dem. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veldig avslappende helg, jeg har nemlig to nedklipte hunder, altså ingen børsting som jeg ikke orker å gjøre men absolutt burde. Det er det man ikke orker å gjøre men absolutt burde gjøre som er mest slitsomt.

@Belgerdvergen du liksom, @Lola Pagola. Enkelte morsommheter blir man aldri helt ferdig med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Det ville jeg ikke gjort, kyllingkjøttdeig er vel noe av det mest lettbedervelige som finnes. Men det merker du vel når du åpner pakken tenker jeg. :pinch:

Jeg tenker jeg kaster hele pakka. Jeg fant ikke energi til å lage middag, og den er jo ikke noe yngre i morgen den kyllingen. Jeg skifta på senga så svetten silte, og det er litt ironisk med tanke på at jeg er iskald. Så middag blir pommes frites som kan steke seg selv, og et par fiskefileter som kan få steke sammen med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er på tide å klippe Uno kort-kort. Syns egentlig det bare blir vanskeligere å få børsta pels og tørka bein etter spyling, bare biting og frustrasjon. Om vi slipper å tenke på pelsstell en stund kanskje vi kan få til kloklipp uten at jeg føler meg som en tyggeleke etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veldig avslappende helg, jeg har nemlig to nedklipte hunder, altså ingen børsting som jeg ikke orker å gjøre men absolutt burde. Det er det man ikke orker å gjøre men absolutt burde gjøre som er mest slitsomt.

@Belgerdvergen du liksom, @Lola Pagola. Enkelte morsommheter blir man aldri helt ferdig med.

[emoji38]hvordan kom du på henne?[emoji38]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pommes fritesen var kald og fisken var rå i midten. Jeg tror jaggu det er bra at hundene og jeg er invitert i en firbeint treårsdag i morgen. Jeg ble bedt om å ta med steketermometer, så jeg har høye forventninger til menyen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten time til vi lander, det blir skikkelig trist å komme hjem :ahappy:

Det var forøvrig jeg som ville slått leverpostei-boksen i huet på valpen :P

Og.. Jeg trodde poenget med 1.april var å avsløre spøkene, ikke å godte seg over at andre er teitere enn en som går 5 på :aww:

Jeg har hatt en fin ferie, takk som spør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i huset til pappa et par uker og passet på katten mens han har reist. Imorgen må jeg hjem igjen... Har vært så deilig med peis, stort kjøkken, oppvaskmaskin osv :D Kommer til å savne det!

 

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Herlighet for en bra sesong av House of cards! Sjelden at en serie tar seg opp jo lenger ut i sesongene man kommer!

Jeg har lyst på snacs og vi har bare saltstenger. Saltstenger er stusselig :aww: 

Skulle gjerne hatt noe salt, har bare godis, og jeg har ikke lyst på det :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Herlighet for en bra sesong av House of cards! Sjelden at en serie tar seg opp jo lenger ut i sesongene man kommer!

Jeg har lyst på snacs og vi har bare saltstenger. Saltstenger er stusselig :aww: 

 

ååååå! Nå fikk jeg umiddelbart motivasjon til å skrive ferdig noen søknader og smelle på house of cards. Har jo ikke fått sett siden jeg har vært borte 1 måned :o Abstinens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...