Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, mushi skrev:

Komplett kanskje? Elkjøp, expert....

Takk, men jeg kom frem til at det er lite sannsynlig at noen ekspederer så raskt at jeg har det i postkassa på onsdag, så skal ta en liten runde innom Obs, Spaceworld og Platekompaniet borte på senteret istedenfor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Akkurat nå, mushi skrev: Komplett kanskje? Elkjøp, expert....

Takk, men jeg kom frem til at det er lite sannsynlig at noen ekspederer så raskt at jeg har det i postkassa på onsdag, så skal ta en liten runde innom Obs, Spaceworld og Platekompaniet borte på senteret istedenfor [emoji4] 

Smart! Da er du sikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, maysofie skrev:

Hei hvor det går! "Må lære å takle det også" er mitt motto når uventede hundeting skjer :lol: Lykke til på stevne!

Minte meg forresten på at vi er påmeldt stevne på Melsom andre uka i april! Må se til å komme meg på trening med hjul og slalåm for gulingen når man er hjemme igjen. Skulle vell trent litt rally før den tid, kremt, siden vi skal i rallyringen først :P 

Det er vel ikke så mye rundt den hunden som har vært helt etter boken i løpet av disse 3 årene så jeg forventer minimalt :lol: Og takk!  :ahappy:

 

......skal vi trene litt i hallen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bananen skrev:

Spør bare raskt her, jeg. Er det noen som har erfaring med å gå til hundefrisør eller noe sånt for å barbere ned en hund for sommeren? Pøbel er ikke så veldig fan av varmen (og han har mye! pels), og med sort pels er det kanskje ikke så veldig tommel opp for sommmermånedene. Men hva er bakdelene?

Har ikke egen erfaring, men en jeg kjenner barberer ned Golden hannen sin på sommeren. Han og eierene trives med det :D Han ser jo litt spesiell ut, men han sliter med våteksem og elsker å bade, så da er det mye mer lettvindt å barbere han ned.... :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mardina skrev:

Har ikke egen erfaring, men en jeg kjenner barberer ned Golden hannen sin på sommeren. Han og eierene trives med det :D Han ser jo litt spesiell ut, men han sliter med våteksem og elsker å bade, så da er det mye mer lettvindt å barbere han ned.... :D 

Du må nesten vise oss bilde altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk, hadde nettopp spist middag da det tikket inn melding med spørsmål om å være med ut å spise kinamat. Takket nei, men nå klarer jeg ikke å slutte å tenke på kinamat! :P

Ellers har jeg har vondt i hodet, men det eneste jeg har av paracet er stikkpiller beregnet på barn. Tror jeg står over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy er i full gang med å filleriste ullsokkene mine. Han er jo ikke stort større enn sokkene mine, så han føler sikkert at han må markere hvem som bestemmer over sofaen.:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å klippe Uno veldig kort til våren/sommeren faktisk. Litt fordi jeg tror det blir varmt for ham som er svart og med tjukk pels, litt fordi han tydeligvis elsker å bade og bruker lang tid på å tørke, og litt fordi både jeg og gubben er pollenallergikere (også gresspollen) så det vil være SÅ mye bedre for oss å ha en med kort pels vi bare kan spyle av når vi kommer inn fra tur. Er vi egoistiske som tenker sånn? Med tanke på alle som sier "har du pelsrase har du valgt masse pels"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Vi vurderer å klippe Uno veldig kort til våren/sommeren faktisk. Litt fordi jeg tror det blir varmt for ham som er svart og med tjukk pels, litt fordi han tydeligvis elsker å bade og bruker lang tid på å tørke, og litt fordi både jeg og gubben er pollenallergikere (også gresspollen) så det vil være SÅ mye bedre for oss å ha en med kort pels vi bare kan spyle av når vi kommer inn fra tur. Er vi egoistiske som tenker sånn? Med tanke på alle som sier "har du pelsrase har du valgt masse pels"?

Nei. Det er deres hund og deres valgt, ingen har noe med om dere barberer ned bikkja eller ikke. Jeg har barbert aussien min noen sommere, og pelsen kommer tilbake i løpet av 5 mnd og er like fin som før barbering. I år skal hun ikke barberes fordi hun skal stilles ut.
Skinna:
1014767_10151651342335091_1093308744_o.j
Med pels:
1622019_10153817033525091_80533154876984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Du må nesten vise oss bilde altså :D

Du får gå inn på Facebook siden til Odin's bad, så tror jeg det ligger et bilde av han der :D Vet ikke om jeg er så komfortabel med å legge ut bilde uten tillatelse :P 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pixie skrev:

Vi vurderer å klippe Uno veldig kort til våren/sommeren faktisk. Litt fordi jeg tror det blir varmt for ham som er svart og med tjukk pels, litt fordi han tydeligvis elsker å bade og bruker lang tid på å tørke, og litt fordi både jeg og gubben er pollenallergikere (også gresspollen) så det vil være SÅ mye bedre for oss å ha en med kort pels vi bare kan spyle av når vi kommer inn fra tur. Er vi egoistiske som tenker sånn? Med tanke på alle som sier "har du pelsrase har du valgt masse pels"?

Tja, egoistiske er dere kanskje om det er mest av praktiske årsaker for deres del, men det er jo ikke nødvendigvis et problem. Bare vær obs på at mange hunder greier seg bedre med pelsen og lider ikke av å ha pels eller mørk farge selv om man skulle tro det. Noen få gjør det og blir bedre av å bli klipt/barbert. Mest sannsynlig så vil det jo ikke påvirke hunden negativt, men det kan gjøre det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Tja, egoistiske er dere kanskje om det er mest av praktiske årsaker for deres del, men det er jo ikke nødvendigvis et problem. Bare vær obs på at mange hunder greier seg bedre med pelsen og lider ikke av å ha pels eller mørk farge selv om man skulle tro det. Noen få gjør det og blir bedre av å bli klipt/barbert. Mest sannsynlig så vil det jo ikke påvirke hunden negativt, men det kan gjøre det.

Han ser allerede ut til å synes at det er varmt, han ligger aldri på verandaen i sola men graver opp snøen og ligger der. Håper jo han vil akklimatisere seg etterhvert, han er virkelig vintervalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Han ser allerede ut til å synes at det er varmt, han ligger aldri på verandaen i sola men graver opp snøen og ligger der. Håper jo han vil akklimatisere seg etterhvert, han er virkelig vintervalp.

Nå er nok den verste tiden, de er vant til kulde og våren kommer med varmere vær. Mine sliter nesten mer nå enn på sommeren. Varme kan de jo bli uansett, det er veldig individuelt hvordan de takler varme, men pelsen er ofte ikke den avgjørende faktoren :) Men den kan være selvsagt. Varga til meg feks er skikkelig dårlig på varme, men hun har jo nesten ikke pels og hun har enda mindre underull. Malamutene som hadde kunnet ligge ute på vinteren med den pelsen de hadde på sommeren og den ene var sort i tillegg klarte seg supert. Måtte jo selvsagt passe på at de ikke overopphetes som man må med alle hunder og aktivitet om sommeren, men de var lite påvirket av varmen i seg selv. Valper er gjerne mye dårligere til å regulere varme også enn voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet panisk kl 06 i dag tidlig av at Meeko tissa ned hele senga si... (det var min feil siden han fikk tømme to skåler vann før vi la oss) Så da har energien vært på topp i hele dag, ommøblert stua, vaska og støvsuga.. hakka is ute. nå har jeg mildt sagt planta meg fast i sofaen med påskeegget mitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, Pixie skrev:

Han ser allerede ut til å synes at det er varmt, han ligger aldri på verandaen i sola men graver opp snøen og ligger der. Håper jo han vil akklimatisere seg etterhvert, han er virkelig vintervalp.

Etter frosten slapp taket så begynte Sjef også å pese litt ekstra på tur i sola. Men nå har han vennet seg til det og klarer seg helt fint. 
De fleste tilpasser seg godt bare de ikke er skapt for å leve i kalde klima. Da kan de ha større problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Takk, men jeg kom frem til at det er lite sannsynlig at noen ekspederer så raskt at jeg har det i postkassa på onsdag, så skal ta en liten runde innom Obs, Spaceworld og Platekompaniet borte på senteret istedenfor :) 

Hvilke serier er du ute etter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gallegang kramper for andre dag på rad... Skikkelig sjakktrekk med pannekaker og bacon til middag dagen etter junk... *dø litt* En vakker dag lærer jeg vel... I morgen blir det hjemmelaget tomatsuppe (den kan lages helt uten tilsatt fett) uten bacon. Bonden kan få bacon da. 

 

Ikke har jeg noe sterkere smertestillende enn paracet og naproxenperaprat i hus... This to shall pas... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro med Nemi ut på tur i skogen i fire timer idag, og har ikke sett henne etter at vi kom inn igjen. Hun har mest sannsynlig lagt seg under dynen i senga mi og kommer ikke ut igjen før kveldsturen. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Line skrev:

Downtown Abbey, Vikings, Suits f eks.

Vurdert netflix/hbo/viaplay? Om du ikke mååå ha dvdene på død og liv, så har jo de veldig mange serier, billigere blir det sikkert og, spesielt om du vært medlem før for da får du gratismnd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Vurdert netflix/hbo/viaplay? Om du ikke mååå ha dvdene på død og liv, så har jo de veldig mange serier, billigere blir det sikkert og, spesielt om du vært medlem før for da får du gratismnd. 

 

Ja, men da må jeg finne ut akkurat hvordan jeg skal få pc til å snakke med TV'n, for jeg orker ikke sitte og se ting på pc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Ja, men da må jeg finne ut akkurat hvordan jeg skal få pc til å snakke med TV'n, for jeg orker ikke sitte og se ting på pc...

Hdmikabel? Eller chromecast - men sistnevnte må du kjøpe en plass da, hdmikabel har du sikkert allerede mellom dekodern og tv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...