Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Hadde en mindre trivelig opplevelse på tur i dag. Var på fottur med kjærestemannen Freke og Naisha. Så kommer en dust av en mann kjørende i en bil og hans rottweiler hann løpende løs foran. Rottweileren sikter inn Freke ganske umiddelbart og står vel 20-30 cm fra Freke med stivt kroppspråk og viser hele tanngarden. Freke løfter selvsagt på leppa til svar, men han eskalerer det ikke.  Jeg ber eieren til rottisen om å ta den i bånd (han stoppet bilen 5-10m forbi oss), ingen reaksjon, jeg sier at han ikke kan ha bikkja løs hvis den løper bort til andre på den måten og ber han igjen om å ta tak i bikkja. Ingen reaksjon. Jeg blir temmelig sint og ber han til h.... og rulle inn den j.... bikkja si (ja jeg vet, ikke pent sagt). Ingen reaksjon på flere sekunder før han til slutt sier at jeg må lære og passe kjeften min :huh:
Roper på rottisen (som fortsatt står og viser hele tanngarden forøvrig), men tar den hverken inn i bilen eller i bånd. Jauda...
Jeg er ikke redd for dyret jeg, og det nytter ikke å bruke bikkja si som trussel mot meg (noe kjærestemannen i aller høyeste grad mente mannen gjorde). Nå vil ikke kjærestemannen gå den veien mer, i alle fall ikke med noen av våre hanner.
Jeg vurderer å gå på "biljakt" få tak i resten av skiltet (har bare bokstavene, jeg var litt opptatt med å følge med på rottisens språk til å notere meg hele skiltet) og anmelde idioten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

12 timer siden, Line skrev:

Jeg er egentlig helt enig, men mitt problem er at jeg har stigeskrekk. Ikke høydeskrekk, men stigeskrekk :aww: Men det er heldigvis sjelden jeg har behov for å klatre i noe annet enn en gardintrapp, og det er sjelden det også :P 

Jeg trenger hjelp til ting jeg også, men det er fordi jeg er revmatiker, ikke fordi jeg er kvinne, og det må ikke være fra en mann, selv om pappa er lett å spørre. Jeg ringer pappa eller brodern når bilene mine havarerer langs veien, men det er fordi de veit hva som er galt og hva som må gjøres, ikke fordi at de er menn (brodern har til og med bilhenger - den har vært nyttig! :lol: ). Så det er ikke det at man ikke kan spørre menn om hjelp, men man skal ikke måtte spørre bare fordi at man er kvinne, liksom. Det er en viss forskjell der, syns jeg :aww: 

12 timer siden, Krutsi skrev:

Hehe jeg er jo enig i prinsippet at man ikke skal trenge en mann.. Men nå er jeg i et fungerende forhold, så da utnytter jeg situasjonen :P det er ment litt med Glimt i øyet og humor altså :P 

Brodern har hevda i alle år at kvinnfolk bare er for likestilling når de kommer godt ut av det, men at de drar kjønnskortet så fort det er noe de ikke vil gjøre sjøl.. Det ser ut som at han har rett. Jeg kan ikke fordra når brodern har rett. Særlig ikke om kvinnfolk :aww::P 

--

AN syns jeg det er tåpelig å våkne 5 om morran når jeg ikke skal på jobb, selv om jeg gikk å la meg kl. 22 i går kveld. Jeg skjønner at jeg ikke trenger mer enn 7 timer med søvn, men det er allikevel unødvendig å stå opp kl. 5 om morran når man ikke skal på jobb :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, plutte skrev:

Hoppa over masse her no, pga veldig viktig spørsmål. ? Kva påskekrim er det verdt å få med seg i år? Eg har ikkje fulgt med. Tv eller radio. ?

P1 eventuelt P2 siden den går for seint for meg på P1 :lol: Sherlock Holmes  med Nikolai Cleve Brokk og Thorbjørn Harr (sikkert leif på navnene, men du skjønner hvem jeg mener :P) P1 i 23 tiden og P2 i 18 tiden tror jeg.

Æsj @Snøfrost ! EKkel opplevelse og dritt hundeeier! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, plutte skrev:

Hoppa over masse her no, pga veldig viktig spørsmål. ? Kva påskekrim er det verdt å få med seg i år? Eg har ikkje fulgt med. Tv eller radio. ?

Jeg så de to første episodene av den på tv2 i går, den var veldig bra :ahappy:

6 timer siden, Snøfrost skrev:

Hadde en mindre trivelig opplevelse på tur i dag. Var på fottur med kjærestemannen Freke og Naisha. Så kommer en dust av en mann kjørende i en bil og hans rottweiler hann løpende løs foran. Rottweileren sikter inn Freke ganske umiddelbart og står vel 20-30 cm fra Freke med stivt kroppspråk og viser hele tanngarden. Freke løfter selvsagt på leppa til svar, men han eskalerer det ikke.  Jeg ber eieren til rottisen om å ta den i bånd (han stoppet bilen 5-10m forbi oss), ingen reaksjon, jeg sier at han ikke kan ha bikkja løs hvis den løper bort til andre på den måten og ber han igjen om å ta tak i bikkja. Ingen reaksjon. Jeg blir temmelig sint og ber han til h.... og rulle inn den j.... bikkja si (ja jeg vet, ikke pent sagt). Ingen reaksjon på flere sekunder før han til slutt sier at jeg må lære og passe kjeften min :huh:
Roper på rottisen (som fortsatt står og viser hele tanngarden forøvrig), men tar den hverken inn i bilen eller i bånd. Jauda...
Jeg er ikke redd for dyret jeg, og det nytter ikke å bruke bikkja si som trussel mot meg (noe kjærestemannen i aller høyeste grad mente mannen gjorde). Nå vil ikke kjærestemannen gå den veien mer, i alle fall ikke med noen av våre hanner.
Jeg vurderer å gå på "biljakt" få tak i resten av skiltet (har bare bokstavene, jeg var litt opptatt med å følge med på rottisens språk til å notere meg hele skiltet) og anmelde idioten...

Herlighet så provoserende! :blink:

 

 

.....er det påskeferie! :D

FB_IMG_1458511202092.jpg.a523c13e1254975

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snøfrost skrev:

Hadde en mindre trivelig opplevelse på tur i dag. Var på fottur med kjærestemannen Freke og Naisha. Så kommer en dust av en mann kjørende i en bil og hans rottweiler hann løpende løs foran. Rottweileren sikter inn Freke ganske umiddelbart og står vel 20-30 cm fra Freke med stivt kroppspråk og viser hele tanngarden. Freke løfter selvsagt på leppa til svar, men han eskalerer det ikke.  Jeg ber eieren til rottisen om å ta den i bånd (han stoppet bilen 5-10m forbi oss), ingen reaksjon, jeg sier at han ikke kan ha bikkja løs hvis den løper bort til andre på den måten og ber han igjen om å ta tak i bikkja. Ingen reaksjon. Jeg blir temmelig sint og ber han til h.... og rulle inn den j.... bikkja si (ja jeg vet, ikke pent sagt). Ingen reaksjon på flere sekunder før han til slutt sier at jeg må lære og passe kjeften min :huh:
Roper på rottisen (som fortsatt står og viser hele tanngarden forøvrig), men tar den hverken inn i bilen eller i bånd. Jauda...
Jeg er ikke redd for dyret jeg, og det nytter ikke å bruke bikkja si som trussel mot meg (noe kjærestemannen i aller høyeste grad mente mannen gjorde). Nå vil ikke kjærestemannen gå den veien mer, i alle fall ikke med noen av våre hanner.
Jeg vurderer å gå på "biljakt" få tak i resten av skiltet (har bare bokstavene, jeg var litt opptatt med å følge med på rottisens språk til å notere meg hele skiltet) og anmelde idioten...

Erre mulig! ??

 

 

Dere eksperter på all ting. 

Det er ikke krise at en unge som spiser mye spinat og urter brått har sort/grønn avføring?  Det er pga  overskudd av jern, sant? Vi spiser mye spinat , kanskje litt for mye. Men det er så godt ... Mammaen får litt fort panikk.  

 

Bare sambo våkner skal vi sele opp og dra.  Håper vi finner en spot med mobildekning. Jeg er ikke helt komfortabel med å ikke ha dekning over lengre tid på tur med kidden. Vi har jo gjort det før,  og han har blitt skikkelig dårlig på tur når vi ikke har hatt dekning før. Det gikk jo bra det,det var bare å bære ungen til bilen ( måtte la alt stæsj ligge igjen ) og ringe legevakta fra bilen når jeg fikk dekning . Men det er liksom en ekstra trygghet skulle det skje noe akutt.  Jepp, hønemor.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna klokka seks i dag, det var ikke meningen- men da får vi stå opp da. Så nå har jeg sett Doctor Who:) 

Nuh frokost, så skal vi om noen timer på tur, og trene.

Og i går så dræla vi til og vant igjen på et stevne- veldig gøy!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg trenger hjelp til ting jeg også, men det er fordi jeg er revmatiker, ikke fordi jeg er kvinne, og det må ikke være fra en mann, selv om pappa er lett å spørre. Jeg ringer pappa eller brodern når bilene mine havarerer langs veien, men det er fordi de veit hva som er galt og hva som må gjøres, ikke fordi at de er menn (brodern har til og med bilhenger - den har vært nyttig! :lol: ). Så det er ikke det at man ikke kan spørre menn om hjelp, men man skal ikke måtte spørre bare fordi at man er kvinne, liksom. Det er en viss forskjell der, syns jeg :aww: 

Brodern har hevda i alle år at kvinnfolk bare er for likestilling når de kommer godt ut av det, men at de drar kjønnskortet så fort det er noe de ikke vil gjøre sjøl.. Det ser ut som at han har rett. Jeg kan ikke fordra når brodern har rett. Særlig ikke om kvinnfolk :aww::P 

--

AN syns jeg det er tåpelig å våkne 5 om morran når jeg ikke skal på jobb, selv om jeg gikk å la meg kl. 22 i går kveld. Jeg skjønner at jeg ikke trenger mer enn 7 timer med søvn, men det er allikevel unødvendig å stå opp kl. 5 om morran når man ikke skal på jobb :aww: 

Hehe ja, litt sånn tergende så er det litt slik jeg fremstiller likestilling.. Sånn seriøst så kan jeg ta like godt oljeskifet på bilen som min samboer, jeg skrur bil, kjører traktor osv like gjerne som min samboer.. Det jeg er for er at man deler på pliktene i huset, men hvem som gjør hva er ikke så farlig for min del.. 

Jeg er for at like forutsetninger gir like premisser, og at begge kjønn får like muligheter.. Men at ting skal være helt likt vil jo ikke være mulig, for kvinner og menn er ikke like.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Det er ikke krise at en unge som spiser mye spinat og urter brått har sort/grønn avføring?  Det er pga  overskudd av jern, sant? Vi spiser mye spinat , kanskje litt for mye. Men det er så godt ... Mammaen får litt fort panikk.  

Spinat er kjent for å gi mørk avføring, så det hadde ikke jeg stressa over. Engangstilfeller med "rar farge" på avføring, som ikke er relatert til mat, er egentlig ingen grunn til å stresse det heller. Om han får mørk avføring over tid, uavhengig av hvor mye spinat han spiser derimot, da kan du kanskje stresse litt :aww: 

46 minutter siden, Krutsi skrev:

Hehe ja, litt sånn tergende så er det litt slik jeg fremstiller likestilling.. Sånn seriøst så kan jeg ta like godt oljeskifet på bilen som min samboer, jeg skrur bil, kjører traktor osv like gjerne som min samboer.. Det jeg er for er at man deler på pliktene i huset, men hvem som gjør hva er ikke så farlig for min del.. 

Jeg er for at like forutsetninger gir like premisser, og at begge kjønn får like muligheter.. Men at ting skal være helt likt vil jo ikke være mulig, for kvinner og menn er ikke like.. 

Jeg trodde egentlig ikke at du ikke var for likestilling altså :P Men som sagt, jeg tror jeg driver og blir litt rødstrømpe på mine gamle dager, for selv om vi har det bra her i Norge, så er vi fortsatt ikke likestilt. Det er fortsatt sånn at kvinnedominerte yrker er lavere betalt enn mannsdominerte yrker, f.eks. Det er jeg dog ikke så opphengt i, så lenge kvinner i mannsdominerte yrker får samme lønn som sine mannlige kollegaer og omvendt. 

En ting som faktisk irriterer meg, er dog dette med hva vi lærer døtrene og sønnene våre, antageligvis fordi alle disse småbrune kommentatorene på ymse sosiale mediaer spår dårligere kår for kvinner og flere overfallsvoldtekter nå som vi har blitt så multikulturelle. Det blir jeg provosert av. For det første, så er det fortsatt sånn i Norge i 2016 at om ei jente skulle bli voldtatt, på den "gode gammeldagse måten" ingen gidder å hyle om fordi den er vanskeligere å bevise og ikke like dramatisk av seg (dvs av en kompis, kjærste, bekjente, kollegaer osv), så kan jenta mer eller mindre skylde seg selv som satte seg i den situasjonen. Derfor lærer vi døtrene våre at de skal passe seg. Ikke gå alene hjem, ikke bli med noen på nachspiel som du ikke stoler 100 % på (det er forøvrig ingen garanti i seg selv), ikke drikk noe du blir tilbydt ute på byen så sant du ikke tar av korken på den selv osv. Men lærer vi sønnene våre at selv om ei jente er kake dritings og ligger mer eller mindre naken på sofaen din, så er det ikke bare å forsyne seg? Lærer vi de at selv om ei jente har korte skjørter, betyr det ikke at du kan stikke hånda oppunder der bare fordi du har lyst? Lærer vi de at det ikke er greit å kommentere utseendet på jenter så sant du ikke er i en sjekke-ish-situasjon og mener det som et kompliment og ikke som en hersketeknikk? (Ja, jeg tenker på den fremtidige amerikanske presidenten *skrekk og gru*). 

Vi trenger ikke å importere nedsettende syn på jenter, det har vi alt fra før av. Ei jente som viser mye hud og går alene, "ber om det". Hun byr seg jo frem. Så kanskje ikke burka og lignende er en dum ide? Kanskje det å ha med seg en mannlig slektning når man er ute i offentligheten, faktisk er tryggere for ei jente enn den vestlige kulturen er. Nei, jeg vil ikke ha det sånn, jeg er veldig avhengig av uavhengigheten min selv jeg, men at vi ikke er ned på jenter i Norge er bullshit. Vi steiner ikke jenter som blir voldtatt, men det betyr ikke at vi behandler de spesielt pent av den grunn. 

Men, nok om det. Nå skal jeg straks reise på møte med saksbehandleren min på NAV. Helt uten å ha måtte mase og be om det sjøl! Det er gøy på landet! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Malinka skrev:

Det er planen, jeg har funnet ut at de har Herculesbur der, og jeg har et lite håp om at jeg kan bruke et av de. Og at de har de inne.... Ellers ser det stygt ut som om jeg må bestille en av størrelsene som ikke er så vanlig, og da får jeg det uansett ikke før etter påske, så da får jeg se meg litt rundt fremover mot sommeren. Da kan det være jeg går tilbake til opprinnelig plan med Kelabur. 

Men du, se på sommerbutikken.no! Jeg har akkurat bestilt Herkules-bur der selv, de lå 600 kr under andre i pris :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Malinka skrev: Det er planen, jeg har funnet ut at de har Herculesbur der, og jeg har et lite håp om at jeg kan bruke et av de. Og at de har de inne.... Ellers ser det stygt ut som om jeg må bestille en av størrelsene som ikke er så vanlig, og da får jeg det uansett ikke før etter påske, så da får jeg se meg litt rundt fremover mot sommeren. Da kan det være jeg går tilbake til opprinnelig plan med Kelabur. 

Men du, se på sommerbutikken.no! Jeg har akkurat bestilt Herkules-bur der selv, de lå 600 kr under andre i pris :-)

Har snakket med de. Problemet er at jeg er på påskeferie og det er ikke då mange dagene igjen å få det levert på før jeg skal hjem igjen og de bruker Postnord.... Så jeg skulle få det på dør, jeg vet bare at de fleste GPS-er plasserer dette huset rundt svingen der det er et industriområde og jeg stoler ikke på at de gjør den lille ekstra innsatsen. Og så har jeg dum fasong på bagasjerommet så jeg er ikke garantert at det passer. Da får jeg heller betale mer og være garantert løsningen, men det er litt surt for de var rimelige.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Hm. Et kinesisk selskap har planer om å registrere mitt internettdomene og andre domener med samme navn med kinesisk suffix. Altså xx.no.cn, xx.org.cn, xx.net.cn osv. Lurer på hvilke planer det kinesiske selskapet har. For å unngå evt navnekonflikt må jeg registrere mitt domene i Kina med samme domenenavn som det kinesiske selskapet vil bruke og betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....sååå imponert over folk som slipper inn den vrengte polvotten sin på flexiline ute på maks på venterommet, kjerringa i andre enden kom inn 6 meter bak gneldredyret sitt. Sånn apropos idioter med flexi :teehe: Det beste er at hun bare lar henne virre rundt inne på venterommet i flexien og gneldre på alle :getlost: Hu prøver å få sin 6 år gamle datter til å passe på hu så hun heller kan lese avisa. Imponert altså..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant ei inngjerda kunstgressbane der vi kunne slippe løs Uno, så nå er han helt kake :P Tror det var litt ekstra fart i de beina etter gårsdagen i bil og alt som er nytt og fremmed her, han har virkelig fresa rundt! Skal ta ham med dit igjen før vi drar i morgen så han er god og sliten før bilturen hjem. Godt å se at han har roa seg mer her nå, nå kan han sove skikkelig:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, JeanetteH skrev:

...sitter jeg trøtt på jobb. Hadde litt "for mye" overskudd på morgenen i dag så før kl.8 var jeg ute og jogget 5 km (ja jeg skryter av det :P Rykker t.o.m opp ett prestasjonsnivå på løpingen min) så dusje og rett på svømming med bikkjene. Nå sitter jeg på kveldsvakt og har vært trøtt siden jeg kom inn døren på jobb :lol: 

Bruker du en app? (hilsen hun som liker slikt :P

 

2 dager til Lofoten :D Påskeferie med toppturer, blir ikke feil. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det annbefales ikke å ta mageplask på ski! Og jeg blir alltid like overraska over hvor fleksibel armer, bein, ski og staver er..... Blodige knoker og forslått skulder, men slikt må man regne med :lol: Ser ihvertfall ikke så ille ut som når jeg skjærte meg på aluminiumen på skismøringa, da så det ut som om jeg hadde slakta en gris :P Nuh litt kakao og lunsj før vi stikker på campingen og dusjer før vi drar til Lillehammer å spiser middag og handler :) 

Vigdis er så opptatt av plasteret over stinga til Tuva, hvorfor? Det er litt verk det, men ikke så mye. Noe jeg må gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, vivere skrev:

Lurer på hvilke planer det kinesiske selskapet har. For å unngå [klipp] konflikt må jeg [klipp] betale for det.

Høres ut som en plan det. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rocket skrev:

Noen spennende butikker eller attraksjoner i gåavstand fra vikingskipet i hamar? Skal på TG i påsken med sambo og gjengen, men jeg kommer aldri i verden til å klare å sitte i ro hele påska. :P 

Du kan jo rusle ned og se på det berømte stupetårnet :lol: 

Nå er det jo veldig kjedelig når alle butikkene er stengt da. De fleste restaurantene tar visst også påskeferie i Hamar. Du kan jo alltids ta deg en svømmetur i svømmehallen i Ankerskogen. De har bare stengt 1.påskedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte dagen med å sove lenge og gå en times tur med pelsen før frokost. Fant nemlig ut at jeg ikke hadde pålegg og da måtte jeg på butikken og kunne liksågodt kjøre til turområde og gå tur i samme slengen. Nå sløves det i sofaen med bok og kaffe før jeg skal bygge deathstar lampe :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
35 minutter siden, Mari skrev:

Høres ut som en plan det. :P 

Based on your company having no affiliation with them, we have suggested they should choose another name to avoid this conflict but they insist on this name as China domain names (.cn/.com.cn/.net.cn/.org.cn) and internet keyword. In our opinion, maybe they do the similar business as your company and register it to promote his company.

According to the domain name registration principle: The domain name and internet keyword which applied based on the international principle are opened to companies as well as individuals. Any companies or individuals have rights to register any domain name and internet keyword which are unregistered. Because your company haven't registered this name as China domains and internet keyword on the internet, anyone can obtain them by registration. However, in order to avoid this conflict, the trademark or original name owner has priority in the registration of China domain name and internet keyword during our audit period. If your company is the original owner of this name and want to register these China domain names (.cn/.com.cn/.net.cn/.org.cn) and internet keyword to prevent anybody from using them, please inform us. We can send you an application form with price list to help your company register these China domains and internet keyword during our audit period.

Kind regards

:P selv :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupp sovnet på fanget mitt, her får hun sitte til jeg må dra igjen. Kjennes fryktelig febervarm ut, så får ta en sjekk etterhvert.

 

Sitte dønn stille og seeeeeeee på telefon.  Ring da! Venter iherdig på oppvaskmaskin... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...