Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Siri skrev:

Det viktigste er jo uansett at de setter i gang undersøkelser som kan avsløre hva som faktisk er problemet ditt, for du har jo slitt ganske lenge med ymse symptomer :). Hypokonder eller ei liksom :hug:

Ja, det er definitivt noe

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Avlive 2,5 uker gammel kaninunge er akkurat like grusomt som det høres ut, nesten så jeg vurderte å lage rullestol til den et øyeblikk. Nesten. :cry:  Den var lam i bakpaten, slepte begge bakbeina etter seg bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snøfrost skrev:

Veldig synd, for de kan jo være så supre bikkjer med rette eieren (og rett avl).

Jepps! Jeg er så enig! Det værste er jo at det er egentlig ikke sååå vanskelig å oppdra en rottis heller.. Man må bare bruke litt tid og faktisk jobbe for det resultatet man ønsker.. Hvor mye jobb som kreves er avhengig av type rottis da.. 

rottis er virkelig en rase som ligger mitt hjerte nært, men det er så mye slask i miljøet, dårlig avl og så mye rart som popper opp at jeg begynner å miste litt gnisten for å være ærlig.. Og problemene som dukker opp er slike ting som aldri taes opp i avl, egentlig, for det er ikke satt søkelys på det.. For ingen vet egentlig hvor mye av hva rasen plages med.. Feks så vet jeg om en unghund som må inn til tannrens nå pga kjempe masse tannsten.. Til tross for fri tilgang på tyggebein, kvalitetsfor osv.. Den hunden er ikke 10 mnd enda.. 

Brukshundrasen sin liksom :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snøfrost skrev:

Så utrolig ekkelt!
Hva er det med folk og løse rottiser om dagen? Dvs løse rottiser som flyr bort til andre bikkjer. Var jo i går den dusteeieren med løse rottweileren laget min dag super liksom (nå ble ikke Freke angrepet, men det er nok fordi han ikke gjorde mer enn å løfte på leppa uten og eskalere noe, samt at jeg forholdt meg helt rolig. Tør ikke tenke på om det var Orca som var med, han er jo litt pubertetslus og hadde nok tatt litt mer i.)


Bra det gikk såpas bra med Sølve :hug: 

 

I følge klinikksjefen vi var hos så er våren "bittskadetid". Det er da de aller fleste bittskader kommer inn fordi folk slipper hunden løs etter vinteren eller no..  Rottweileren som angrep Sølve kan umulig være helt frisk da den kom fra "ingenting" og løp rett i han. Det var ingen knuffing eller konfrontasjon i forkant, den så Sølve på veien og stormet ut fra kjelleren og bare angrep. Vi har aldri møtt hunden før på tur og visste heller ikke om at den bodde i nabolaget. Så dette angrepet kom helt ut av det blå, både for oss og for de som eier rottweileren. 

34 minutter siden, Stine skrev:

Æsj @Lemen :hug: Håper Sølve klarer seg fint!

Sølve er ganske pjusk i dag, men hevelsene rundt nakke og luftør er på vei ned og det er jeg veldig glad for. :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lemen skrev:

I følge klinikksjefen vi var hos så er våren "bittskadetid". Det er da de aller fleste bittskader kommer inn fordi folk slipper hunden løs etter vinteren eller no..  Rottweileren som angrep Sølve kan umulig være helt frisk da den kom fra "ingenting" og løp rett i han. Det var ingen knuffing eller konfrontasjon i forkant, den så Sølve på veien og stormet ut fra kjelleren og bare angrep. Vi har aldri møtt hunden før på tur og visste heller ikke om at den bodde i nabolaget. Så dette angrepet kom helt ut av det blå, både for oss og for de som eier rottweileren. 

Sølve er ganske pjusk i dag, men hevelsene rundt nakke og luftør er på vei ned og det er jeg veldig glad for. :)

Tenker så mye på dere og på om det gikk bra. Det der er noe av det grusomste man kan oppleve som hundeeier. God bedring til Sølve og mange tanker til deg :heart: Fint du anmelder :thumbsup: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol her og! :D Nøyer meg med å se på den innenfra foreløpig, febersykt barn og mor er pill råtten i kroppen etter i går, og verre skal det bli siden jeg må på møte kl 15.  Men oppvaskmaskina rusler og går, så alt er vel :D Håper Bonden klarer å slepe ut den gamle uten for mye hjelp av meg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Tenk om folk kunne la være å la bikkjene sine løpe rundt løs når de overhodet ikke har kontroll og heller ikke veit hvor bikkja er!

Vi hadde et møte med løs golden hann i dag som sikta seg rett inn på Timmy som løp så fort han kunne og gjemte seg i krattet. Jeg hadde kun en tanke i hodet og det var at jeg måtte redde Timmy.

Bizi løp et stykke unna og holdt seg der. Goldenen var bare interessert i Timmy.

Jeg løp etter goldenhannen for å prøve å få tak i Timmy først,og var så brysk jeg klarte og brølte så høyt jeg kunne. 

Han fant selvfølgelig Timmy og sto og snuste på han og jeg fortsatte å løpe og brølte GÅ HJEM!!! Når jeg var så nærme at jeg var klar til å kaste meg over han så bråsnudde han og løp avgårde like fort som han kom.

Helvetes idioteiere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries
14 timer siden, Lemen skrev:

Jeg er så evig glad for at Sølve tydeligvis har englevakt, det er til å bli religiøs av.

Sølve ble angrepet av en rottweiler i dag på tur. Den kom byksende rett ut av en kjeller og fløy på han i det Sølve gikk forbi huset. Rottweileren tok nakkegrep og knøvlet han i bakken og så ristet han av all sin makt. Heldigvis var det broren min som gikk tur med Sølve og han prøvde å skille de, men hadde ikke eieren av rottweileren kommet løpende og fått bent opp til kjeven til hunden sin med makt vet jeg med sikkerhet at Sølve hadde ikke vært her i dag...

Sølve er mørbanket og filleristet, men er i relativt fin form. Vi har fått hevelsene rundt luftrøret ned og det var det som veterinæren var mest bekymret for. Jeg er bekymret for hvordan det står det til med nakke og rygg, men veterinæren sjekket han grundig og hun kunne ikke finne tegn til brudd eller nerveskader. Heller ikke indre blødninger annet enn i bløtdeler rundt nakke og luftrør.

Sølve har virkelig hatt englevakt.

Herregud så redd jeg har vært i dag. I morgen leverer jeg anmeldelse. Det er faktisk helt uakseptabelt at hunder som angriper uten varsel og provokasjon går løse.

Jeg må si at artikkelen om Lotta som ble drept i går traff meg rett i hjerte for dette kunne vært min historie.. Lotta hadde ikke en sjanse mot rottweileren 

Kan ikke folk for **** ha drittbikkjene sine i band!

Kjempegod bedring :hug:

Bra du anmelder!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Wednesday skrev:

Såpass ja :| Jeg leste litt om den, og det var jo overhodet ikke noe trivelig det nei, og jeg kan si Check! på alle tidlige symptomer. Men de er jo temmelig diffuse da, og kan være tegn på nesten hva som helst. Det kunne være arvelig, sto det, dermed har jeg en Check! på det og. Men er det nok grunnlag for å bestille time hos lege bare fordi mormor sier jeg er rød på nesa da? Verkinga i ledd foregår jo bare av og til liksom. 

De mistenkte at jeg hadde lupus for noen diagnoser siden, og det tok de veldig alvorlig. Sjøl jeg tenkte at dette ikke er noe man skal tulle med, og jeg tuller egentlig med det meste :P Så selv om du syns symptomene dine er diffuse, så gå og få sjekka det ut, for når de slutter å være diffuse, er du plutselig skikkelig og alvorlig sjuk. 

MCTD, som er min siste diagnose, er en blandingssykdom av lupus, det hun Stordalen har og noe annet artig noe. Jeg hadde "bare" leddgikt i et år, men så kom jeg til en ny revmatolog, og han mistenkte MCTD kun ut fra at jeg er en anelse rødere i "lupus-området" enn jeg er ellers i ansiktet. Så jeg tror nok at du blir tatt på alvor selv om du "bare" er rød på nesa :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Sol og jeg vasker vinduer. Grua meg fælt for det var en gørkjeldeilg jobb som tok tiiiiiiid der jeg bodde før. Her er det mange flere vinduer men det går unna og godt er det

Har fått tilbud om tre sommerjobber. HVilken skal jeg velge. Det er innenfor samme kategori

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries
14 timer siden, Lemen skrev:

Takket være englevakt ser det ut til å gå bra. Jeg er veldig spent på ryggen hans og også på psyken hans. Han er ikke den tøffeste gutten i gata, men akkurat nå er jeg bare glad for at han er her med meg. :)

Min hund ble angrepet i sommer og den som ble mest redd var meg. Jeg har nok overført en del redsel over på henne merker jeg. Har måttet jobbe mye med meg selv slik at jeg ikke skal gjøre henne redd :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rosinbolle skrev:

Er litt skuffa! Samboern og jeg tok turen til glassverket i dag, men alt unntatt fabrikkutsalget og bakeriet var stengt :( Jeg ville se på glassblåsing! Må komme tilbake en annen gang... Men det ble skolebolle på meg, da. :)

Jeg bor på Jevnaker, og glassverket sliter en del økonomisk, så det er nok ikke sikkert at de holder alt åpent for publikum... Men hjertelig velkommen tilbake en annen gang :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, glemte å si det i stad - jeg kom hjem til nyvasket hus jeg. Selv vinduene har fått seg en vask! Jeg har et fint lite datterbarn :heart: 

I dag starter min laaaaange påskeferie, jeg skal ikke på jobb igjen før 5 april, jeg :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...