Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Jeg har heller nesten aldri kontanter lenger.  Parkering betaler jeg med app eller kort, venner får med vipps eller MobilePay, og butikk kort eller MobilePay. Eller, jeg har egentlig endel kontanter her og der fra gaver, glemmer alltid å bruke. Greit å ha noen liggende i vesker og bilen i tilfelle musefelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Glad jeg ikke har langhåret hund, da hadde dette vært mye verre :lol:

 

 

 

 

Det der hadde betydd timesvis med arbeid med mine hunder. Og vondt for hundene siden mange av borrene ville ha rotet seg langt inn i pelsen og lugget når de ble fjernet.

36 minutter siden, Klematis skrev:

Måtte flire litt da naboen sendte meg sms nå,og opplyste om at nå er veien opp til huset mitt brøyta. De har vel jagd sønnen sin ut med traktoren da. Flott det! Så avsluttet naboen med en kyssesmiley. :-* Og det var omtrent der jeg lurte på om det er nabodamen på 74 eller hennes 83 år gamle mann som formulerte den meldingen.:ahappy: 

Sikkert sønnen. :kiss:

Jeg har usedvanlig vonde bein i dag, men hundene vil ha kveldstur. Paracet da kanskje, det døyver litt smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

 

Når ett mol PCl5 blir ført inn i en beholder med volum 5,00 L og temperatur 500 K, vil 78,5 % av PCl5 spaltes slik at vi får en likevektsblanding bestående av PCl5, PCl3, og Cl2:

 

PCl5 (g) (pil)  PCl3 (g) + Cl2 (g)

 

a)      Bestem Kc og Kp            

 

  

 

Må bare logge på data i stedet for pc, så får du svaret. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

 

Når ett mol PCl5 blir ført inn i en beholder med volum 5,00 L og temperatur 500 K, vil 78,5 % av PCl5 spaltes slik at vi får en likevektsblanding bestående av PCl5, PCl3, og Cl2:

 

PCl5 (g) (pil)  PCl3 (g) + Cl2 (g)

 

a)      Bestem Kc og Kp            

 

  

 

Enklere å skrive for hånd. Kc tror jeg du skal få regne ut selv, det er en sammenheng/formel som jeg ikke husker i hodet :P

Men her er hvordan jeg fant Kp (beklager om det er rotete satt opp):

20160302_201833.thumb.jpg.8aa8b1b1b55548

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå gnafser hundene på hver sin muskel (på pent heter det vel det :sleep:) og jeg kvinner meg opp til en runde med pelsstell etterpå. 

Hadde en herlig skitur etter jobb, litt uvant med gamle ski som var litt for lange og nokså brede, men smørninga var bra :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Pakket inn gave til kjæresten da mamma lurte på hvor gammel han blir.

Meg: 25

Mamma: Halvveis til 50 da - det må feires

Meg: Oi, det hadde jeg ikke tenkt på, haha

*stillhet*

Meg: Når jeg tenker meg om ble han 25 i fjor

Mamma: 26 da. Hvor mye eldre er han enn deg igjen?

Meg: 26 stemmer godt det, for han er jo 3 år eldre enn meg

Mamma: Eh, hvor gammel blir du igjen da?

Meg: 23

*mamma ser spørrende på meg*

Meg: h*lvete, jeg blir 24! Han blir 27!

Med alderen min forsvinner visst også hjernecellene, hukommelsen osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Enklere å skrive for hånd. Kc tror jeg du skal få regne ut selv, det er en sammenheng/formel som jeg ikke husker i hodet :P

Men her er hvordan jeg fant Kp (beklager om det er rotete satt opp):

20160302_201833.thumb.jpg.8aa8b1b1b55548

 

Å jøss! Tusen takk! :flowers: Hvor kommer 0,082 fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ida skrev:

Bruker aldri kontanter lenger, jeg. Er det noen som gjør det? 

Ja, for =Oslo-selgerne har ikke betalingsterminal :wink:

Dessuten er det mye greiere å stappe en 100-lapp i lommen på tur sånn tilfelle man finner en kaffe underveis for den har man råd til å evt miste mer enn et bankkort. Såh!
*ikke kom drassende med vipserier og modderne tellefoner som fikser alt nå for sånn HAR JEG IKKE!!!*

17 minutter siden, rosinbolle skrev:

 

20160302_201833.thumb.jpg.8aa8b1b1b55548

 

Jisses...... Hva ER dette for noe og hva i all verden bruker man det til? Hadde fått traumer av mindre jeg..
Hilsen senil fossil 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Benedicte skrev:

Er det noen som vet hva gresspollen-tablettene Grazax koster på blå resept? Uten blå resept så koster det 35.000 kr for 3 år :P 

Neppe mye siden du får frikort når du passerer noe over 2000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som den valpen vokser... bestilte dekken str 40 for tre uker siden fordi det gamle var for kort, nå er str 40 for kort. Rakk å bruke dekkenet to ganger.

Håper virkelig ikke han har tenkt å være sånn som nå lenge... regner med det er en del av puberteten iblandet litt spøkelsesalder, men gud bedre så slitsom a gitt! Blanding av tøff i trynet og superpingle, alt er skummelt og han må bryske seg med masse lyd. Naboens bil som står samme sted som alltid men denne gangen har bakluka åpen? En tilfeldig lyd utenfra (kan være så enkelt som at det smeller i ei dør) ? Samme resultat: er han inne så fyker han opp og boffer og knurrer, er vi ute står han bom stille og murrer til jeg får overbevist ham om at det ikke er skummelt. Han sutrer og klenger noe grassalt inne, skal være oppå meg omtrent hele tiden. Håper det gir seg noe når mensen er over, dette blir jeg bare sur av. Kos er greit det, men klenging gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev: Å jøss! Tusen takk! :flowers: Hvor kommer 0,082 fra?

Det er gasskonstanten R [emoji4] Man bruker 0,082 når man regner med liter og trykk i atmosfærer og 8,314 ellers.

Da skjønner jeg hvorfor jeg har fått feil svar også[emoji14]

Godt noen er flinke og kan sånt! :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Christine skrev:

Pakket inn gave til kjæresten da mamma lurte på hvor gammel han blir.

Meg: 25

Mamma: Halvveis til 50 da - det må feires

Meg: Oi, det hadde jeg ikke tenkt på, haha

*stillhet*

Meg: Når jeg tenker meg om ble han 25 i fjor

Mamma: 26 da. Hvor mye eldre er han enn deg igjen?

Meg: 26 stemmer godt det, for han er jo 3 år eldre enn meg

Mamma: Eh, hvor gammel blir du igjen da?

Meg: 23

*mamma ser spørrende på meg*

Meg: h*lvete, jeg blir 24! Han blir 27!

Med alderen min forsvinner visst også hjernecellene, hukommelsen osv...

Jeg prata med mamma i telefonen for et par dager siden. Husker ikke helt hva vi kom inn på, men jeg gikk fram og tilbake på at jeg blir 23, nei 24? Er jeg 23 nå? Mamma bare lo.. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Benedicte skrev:

Er det noen som vet hva gresspollen-tablettene Grazax koster på blå resept? Uten blå resept så koster det 35.000 kr for 3 år :P 

Jeg betaler 500-noe for 100-pakningen :) Har ihvertfall vært det det året jeg har brukt :P Hjelper på frikortet for å si det sånn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 minutt siden, Monikawt skrev:

Jeg prata med mamma i telefonen for et par dager siden. Husker ikke helt hva vi kom inn på, men jeg gikk fram og tilbake på at jeg blir 23, nei 24? Er jeg 23 nå? Mamma bare lo.. :lol: 

Haha, godt vi er flere :lol: Jeg er helt sjokkert over at jeg faktisk blir 24 om under to uker. I hodet mitt er jeg fremdeles 20. Jeg føler meg gammel når jeg tenker på hvor gammel jeg faktisk blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom brev med innkalling til NAV-relatert møte på fredag - er det for mye forlangt å håpe på mer enn 48 timers varsel? Brevet er datert i går, så det kan ikke være forsinkelser i posten heller.

Ikke at det passer heller, men jeg formoder det er min kalender som må tilpasse seg, at jeg ikke står sterkt i en slik forhandlingssituasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Symra er på dag 24 i løpetiden og blør fortsatt friskt blod, burde det ikke begynne å gi seg snart da? Vanskelig å anslå mengde, men det går med noen truseinnlegg hver dag fortsatt.

Er ikke det litt individuelt? Tispa mi blør i en hel mnd, altså ca 30 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst to turer i skogen og en lykkelig labrador i dag og :ahappy: Og et par forvirrede turgåere da de møtte meg først med én hund og så med en annen :lol: Jessie var alene i 1 time og 15 minutter, ny rekord! Og hun sov! Så langt har hun lagt seg ned og slappet av litt i perioder, men sett seg rundt og fulgt med og liksom ligget og ventet. Så det føltes som en skikkelig seier at hun faktisk slappet av nok til å sove :D Og ja, jeg vet at jeg sannsynligvis stresser mer enn jeg trenger med alene hjemme-treningen, men jeg har litt angst for separasjonsangst, så jeg prøver å gå sakte frem og gjøre alt "riktig". Og er så lettet over at det går bra så langt :sweat:

Også fikk jeg hundemat levert på døren i dag. Bestilte i går på Zoopermarked.no, det må jeg si var imponerende rask levering. Synes det var ganske rimelig også, 600 kr for 12 kg Kingsmoor Pure med 10 % rabatt, og fri frakt. Tror jeg har funnet en ny favorittbutikk! 

 

2 timer siden, Th3a skrev:

Neineineinei, nå misforstår du her. Det er min skog! 

Og jeg som trodde jeg hadde møtt på alle som jeg kunne møte i den skogen. Men jeg hadde definitivt lagt merke til en korthåret, blå merle collie! :lol:

Haha, du kan få Oppegård-delen, men Oslo-delen er min, altså :P Vi har stort sett holdt oss til "vår" del så langt, men beveger oss nok lenger sør utover våren. Så da vet du hvem det er om du møter på en slik ;) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Haha, godt vi er flere :lol: Jeg er helt sjokkert over at jeg faktisk blir 24 om under to uker. I hodet mitt er jeg fremdeles 20. 

Haha, sant :D vel, jeg blir 24 i juli først, så jeg har ikke hatt like lang tid på meg til å bli vant med å være 23 :teehe::D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...