Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

58 minutter siden, Perfect Image skrev:

Fremtiden skulle forøvrig være familien :lol: Men fremtiden passet jo også inn.  Men hun er en utrolig grei hund, ukomplisert og blid frøken ihvertfall :) Så om det blir til at vi må finne en ny familie til henne så kommer jeg til å sette alle tiltak for at hun skal få verdens beste familie. Det er bare så kjipt og sårt, fordi hun er jo vår.... Men vi har har 8 hunder hjemme, og hun kommer aldri til å bli prioritert og komme i siste rekke. Jeg vet at mange synes nok det er rått og feil å sette bort, og jeg gjør det til dels jeg også. Men mest for min egen skyld fordi hundene her ihvertfall er tilpasningsdyktige og elsker folk etter 5 minutter :P 

 

Å sette vekk 1 av 8 for at den ene skal bli noens førsteprioritet er hverken rått eller feil :hug:

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

:hug:

 

Det snør mer enn det har gjort i hele vinter :blink:

Jeg måtte nesten måke!  Alle naboene ( som var oppe) måkte,  jeg måker ikke før jeg står fast og det er mange år siden. Snø smelter til slutt liksom, og det blir flatt av bildekk :aww:

Det kjipe med snøen nå er alt slapset på veien. Jeg skled 15 ganger på vei til jobb , og det er litt ulikt meg siden jeg kjører pent og kontrollert på sånn føre. Men slapsen tar jo tak i hjulene. Og uansett hvor pent jeg tok det i rundkjøringer bare måtte bilen slenge litt. 

Men det positive er at jeg kan gå ski på jordet! !! :D Ikke pokker om jeg kjører opp i skogen i dag, så da er det greit å kunne lage seg helt egen skiløype på utsiden av verandadøra.  Yey! 

Jeg måker sjelden, det er nemlig lettere å overleve når man går på ruglete snørester enn speilblank is, som det blir der man har måket når været slår om. Den teorien har bekreftet seg selv mange ganger i vinter, til de måkeflinke naboenes store irritasjon. :P

1 time siden, Perfect Image skrev:

Fremtiden skulle forøvrig være familien :lol: Men fremtiden passet jo også inn.  Men hun er en utrolig grei hund, ukomplisert og blid frøken ihvertfall :) Så om det blir til at vi må finne en ny familie til henne så kommer jeg til å sette alle tiltak for at hun skal få verdens beste familie. Det er bare så kjipt og sårt, fordi hun er jo vår.... Men vi har har 8 hunder hjemme, og hun kommer aldri til å bli prioritert og komme i siste rekke. Jeg vet at mange synes nok det er rått og feil å sette bort, og jeg gjør det til dels jeg også. Men mest for min egen skyld fordi hundene her ihvertfall er tilpasningsdyktige og elsker folk etter 5 minutter :P 

 

 

 

Liker at du tenker sånn. Jeg kjenner et par oppdrettere som produserer og beholder valper hele tiden, og gir bort de hundene som er ferdige i utstillingsringen eller ikke gjør det så bra, uten at det ser ut til å affisere dem. En av dem pleier å spøke med at hvis man kjøper valp av dem så kan man få en gammel hund på kjøpet. Får litt vondt inni meg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, mokken skrev:

Å sette vekk 1 av 8 for at den ene skal bli noens førsteprioritet er hverken rått eller feil :hug:

 

:hug: Takk :flowers: 

16 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

 

Liker at du tenker sånn. Jeg kjenner et par oppdrettere som produserer og beholder valper hele tiden, og gir bort de hundene som er ferdige i utstillingsringen eller ikke gjør det så bra, uten at det ser ut til å affisere dem. En av dem pleier å spøke med at hvis man kjøper valp av dem så kan man få en gammel hund på kjøpet. Får litt vondt inni meg jeg.

Dette er kjempehardt. I teorien skulle ikke Sansa eller Lea blitt boende eller, og Ameliè skulle bare bli her over ifjor sommer... Men de blir jo en stor del av familien og man blir jo utrolig glad i dem uansett om man har 1 eller 8.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg har på meg en ny svart jeans i dag. Vasket den så den ikke skal farge av og da ble den trang gitt. Håper den utvider seg litt før jeg kveles.

Jeg har også på meg nye, svarte jeans i dag... men de er av stretch :D. Veldig behagelig... og kjøpt på Manufakturforretningen i Løten sentrum :D. Endelig et sted som har bukser som passer min fasong :jump:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg måker sjelden, det er nemlig lettere å overleve når man går på ruglete snørester enn speilblank is, som det blir der man har måket når været slår om. Den teorien har bekreftet seg selv mange ganger i vinter, til de måkeflinke naboenes store irritasjon. :P

 

Folk måker jo ved første anledning :blink:

Og så klager de over å måtte måke.  Man trenger sjelden å måke etter min erfaring.  Selv den lave bilen min får seg frem ved litt overtalelse :D

 

Venter hos naprapat :wacko:Gruer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg har på meg en ny svart jeans i dag. Vasket den så den ikke skal farge av og da ble den trang gitt. Håper den utvider seg litt før jeg kveles.

Gravidbukse :thumbs: Jeg gruer meg allerede til å gå med normale klær, seriøøst så komfortable gravidklær er! :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Sjåføren min gikk i bakken på luftetur med hundene sine i dag tidlig og denga huet i bakken - sms kom halv seks, jeg kasta på meg tøy og heiv puddel i bilen, kom avgårde kvart på seks. Gikk fint ut til E6 på Langhus, men derfra og inn var det slow motion - fra Taraldrud gikk det nesten ikke forover...... Endte med å bruke halvannen time på de 3 milene inn hit..... jadda......

Nå håper jeg bare at mannen med snømåka som rydder gårdsplassen svinger helt ned foran leiligheten og drar med seg snøen derfra også så jeg slipper å måke når jeg kommer hjem i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mud skrev:

Folk måker jo ved første anledning :blink:

Og så klager de over å måtte måke.  Man trenger sjelden å måke etter min erfaring.  Selv den lave bilen min får seg frem ved litt overtalelse :D

 

Venter hos naprapat :wacko:Gruer meg...

Jeg måker med glede da jeg ser på det som trim. Kan ikke klage på det vel :)

@Th3a mulig vi møtes i skogen en dag:wave:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dårlig beslutning å ikke sette bilen i garasjen igår. En del jobb å grave den ut ja... nå synes jeg det har kommet nok snø...

Alle skogsveiene var fine og faste å gå på før den siste snøen, nå er det jo en kamp å komme seg på tur igjen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaps er overlykkelig for snøen :w00t: Fem runder rundt hagen i pur lykke før vi begynte å grave ut bilen :P

Vært nedom butikken og ringt etter brøyting, så er spent på om jeg kommer inn der når jeg skal ned igjen nå snart! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spiste jeg kjøleskapsgrøt jeg hadde laget i går kveld til frokost, og for første gang på mange år holder jeg helt fra frokost til lunsj uten å bli ulvesulten! :D Det skal jeg spise hver dag! Først nå, 10 minutter før lunsj begynner jeg å kjenne at jeg er sulten! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annegru skrev:

I dag spiste jeg kjøleskapsgrøt jeg hadde laget i går kveld til frokost, og for første gang på mange år holder jeg helt fra frokost til lunsj uten å bli ulvesulten! :D Det skal jeg spise hver dag! Først nå, 10 minutter før lunsj begynner jeg å kjenne at jeg er sulten! :D

Kjøleskapsgrøt :heart:  funker greit å ha med som lunsj også, lager det til i syltetøysglass kvelden før, så om morgenen er det bare å putte i veska mens man stresser om morgenen. Genialt :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tekopp skrev:

Kjøleskapsgrøt :heart:  funker greit å ha med som lunsj også, lager det til i syltetøysglass kvelden før, så om morgenen er det bare å putte i veska mens man stresser om morgenen. Genialt :) 

Ja, jeg vet! :D Jeg fikk i meg et par-tre skjeer hjemme før jeg måtte løpe, tok på lokket og slang den i vesken og spiste resten på kontoret. Og så så godt med sånne bittesmå frø som jeg ikke husker hva heter oppi og toppet med hjemmelaget blåbærsyltetøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Annegru skrev:

Ja, jeg vet! :D Jeg fikk i meg et par-tre skjeer hjemme før jeg måtte løpe, tok på lokket og slang den i vesken og spiste resten på kontoret. Og så så godt med sånne bittesmå frø som jeg ikke husker hva heter oppi og toppet med hjemmelaget blåbærsyltetøy :)

Chiafrø? Om det er sånne superfrø som gir superkrefter du mener? ;) 

Jeg har begynt å ha syltetøy som et eller to "lag" midt inni grøten. Fått kommentarer på at maten min ser fancy ut når jeg tar opp slike glass. Og det beste er at folk ikke tror meg når jeg sier at det ikke er no hokuspokus.. :) Begynner å få et ufortjent huslig rykte...

Akkurat nå, MarieR skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig, hva er kjøleskapsgrøt? :P

Det er kjempegodt :aww: 

 Link til hvordan man lager sånt. Veldig kjekt når man er møkklei brødmat/knekkebrød...

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Min medfølelse! Jeg skulle hatt en runde jeg også, kjenner jeg, men jeg vegrer meg...

Vondt ! :(

Jeg har skiveutglidning,  ekstremt ustabilt bekken ( surprise! ) og muskelkramper som følge av feilbelastning.  Yey. 

Må ha flere behandlinger og opptrening :(

Jeg visste jo egentlig at jeg hadde latt det gå litt for langt , men jeg lever jo alltid i troa på at ting går over av seg selv :P

Det gjør ikke det . 

*fysje Line til naprapat * 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke liker snø er at det gjør at bakken vår ikke kan brukes. Slik som i går. Tenkte jeg skulle satse på å kjøre opp, trodde ikke det var sååå ille og jeg har kommet opp på snø før. Nææææh, aldri igjen. Kjørte meg fast nesten på toppen av bakken, kom hverken forover eller bakover. Bilen sto skjevt og rompa var helt inntil fjellet, snuta pekte ut mot ingenting... På høyre side var det fritt fall og på venstre side fjell. Fikk den til slutt ned, men trodde det skulle bli dyrere enn det ble gitt! Skjelven fikk jeg heldigvis kjørt ned igjen og parkert på andre siden - og med min kropp er det ikke kjempedeilig å gå opp en bratt trapp. Det er nettopp derfor vi skulle ha en vei opp til huset - ikke en dritbratt livsfarlig bakke. Jupp, jeg er fortsatt sinna på han som laget den, spesielt etter i går :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en rask 6 km skitur, så ikke en dritt og fulgte bare siste preppa spor og havnet på stadioen med alle 40årskrise menn som trener til birken, og alle gikk motsatt vei av meg, trenger ikke si at jeg følte meg litt teit :lol:

Trøsteshoppa påskepynt på Nille, og der var det 20% på hele butikken for medlemmer :D Før jeg fikk hytte pynta jeg aldri til påske, nå pynter jeg nesten mer enn til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg mistenker at det kan ende slik ja :lol: men jeg hadde jo egentlig ikke tenkt å sette bort bikkja da :P de skulle jo bare teste hvordan det er å ha hund :lol: 

gubben jubler tilfreds inni seg da :P 

-----

ellers så sitter jeg litt irritert på legekontoret.. Jeg ble lovd første time hos legen siden jeg begynner på jobb før dem, og da skulle jeg få slippe å bruke hele dagen.. Og så er det noen andre som blir ropt inn før meg, før timen min.. 

Da Bimbo bedlington døde gammel og mett av dage i 2003, skulle jeg ikke ha flere hunder jeg. Vi skulle reise og sånne ting. Hahahahaha :lol:  Etter det har de bare kommet rekende, den ene etter den andre og gjerne et par tre i slengen! Veldig koselig i grunnen :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg offisielt avsluttet skolegang, nå får jeg bare vente til helsa er på plass og jeg er fylt 25 før jeg kan gå videre med skolegangen. Gud, så tungt trodde jeg aldri det skulle bli, feilet nok en gang. Men slik får det bare være denne gang :cry:

På den annen side, nå er det gjort. Nytt prosjekt starter ikke før over påske, så da har jeg tatt meg påskeferie fra i dag og ombooket flybilletten til pappa i Narvik til førstkommende tirsdag. Gleder meg til å se igjen familien, og Lyn skal få være med å hilse på alle de hun ikke har truffet enda. Sin første flytur også, det blir spennende! De gjør alltid dagene litt enklere, disse firbeinte.

Lykken er vinterbarn i nysnø :wub: 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...