Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest Christine
Akkurat nå, Monikawt skrev:

Haha, sant :D vel, jeg blir 24 i juli først, så jeg har ikke hatt like lang tid på meg til å bli vant med å være 23 :teehe::D 

Da blir du nok vandt til det i juli en gang :P 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ok, da slapper jeg av. Takk! :)

 

Jeg har ikke stålkontroll på det med løpetid, bare så det er sagt :P Bare erfaring med min egen tispe og hennes tre løpetiden, hehe. Men tenker det er naturlig at det er individuelt hvor lenge og hvor mye de blør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

4 timer siden, Lunatic skrev:

Jeg skjønner det, men det er tøft å bli føle at man blir møtt med mistro når jeg forteller at hun ikke er samme hunden på kontoret som her hjemme. Det er tydeligvis noe som trigger henne mer her enn der. Hun er heller aldri ordentlig alene der borte, for det går jo mennesker forbi, det snakkes i gangene. Hun er ille hjemme, og jeg synes det er slitsomt å bare få motgang fordi folk ikke tror meg. Jeg har sett på henne via skype.. Hun er ikke mye rolig..

Jeg trodde det var deg :) Var litt usikker, så jeg turte ikke si noe :P 

Da syns jeg du skal legge til de som mistror deg på skype, så får de se henne også. Da kan det jo være at dere kommer frem til en konstruktiv løsning som funker for dere, i stedet for at du skal føle at du blir mistrodd :) 

Da sier du og jeg noe neste gang! :D 

3 timer siden, Lola Pagola skrev:

Glad jeg ikke har langhåret hund, da hadde dette vært mye verre :lol:

 

 

 

 

Hadde det vært en av pudlene, hadde det vært frem med barbermaskina. Jeg tror kanskje det om det hadde vært Nora også :aww: 

2 timer siden, ida skrev:

I går kjøpte en nabo hundemat for meg. Kroner 190,- for seks poser med V&H er slett ikke så dyrt, altså. I dag tok jeg ut penger til henne og ga henne en 200 lapp i hånden og jeg syntes det var skikkelig gammeldags. Tenk, hun hadde ikke Vipps. Sååååå tungvint :lol: 

Jeg har heller ikke Vipps. Jeg syns ikke facebook trenger å vite når jeg logger meg på og overfører penger til hvem jeg, så det er en app jeg er dypt skeptisk til, gitt :aww: Dessuten har jeg en ordentlig bank, jeg kan overføre penger med en sms til de jeg pleier å overføre penger til, og de jeg ikke pleier å overføre penger til får pengene dagen etter :P 

5 minutter siden, SFX skrev:

I dag kom brev med innkalling til NAV-relatert møte på fredag - er det for mye forlangt å håpe på mer enn 48 timers varsel? Brevet er datert i går, så det kan ikke være forsinkelser i posten heller.

Ikke at det passer heller, men jeg formoder det er min kalender som må tilpasse seg, at jeg ikke står sterkt i en slik forhandlingssituasjon. 

Du kan få utsatt møtet om du har en gyldig grunn. Jeg veit ikke hva de betegner som gyldig grunn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SFX skrev:

I dag kom brev med innkalling til NAV-relatert møte på fredag - er det for mye forlangt å håpe på mer enn 48 timers varsel? Brevet er datert i går, så det kan ikke være forsinkelser i posten heller.

Ikke at det passer heller, men jeg formoder det er min kalender som må tilpasse seg, at jeg ikke står sterkt i en slik forhandlingssituasjon. 

En på jobben lå på sykehuset, nyoperert.. Det var ikke gyldig grunn :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Christine skrev:

Da blir du nok vandt til det i juli en gang :P 

Jeg har ikke stålkontroll på det med løpetid, bare så det er sagt :P Bare erfaring med min egen tispe og hennes tre løpetiden, hehe. Men tenker det er naturlig at det er individuelt hvor lenge og hvor mye de blør?

Jeg har jo hatt tispe i snart ni år, kan bare ikke huske at hun har brukt å blø så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, 2ne skrev:

Du kan få utsatt møtet om du har en gyldig grunn. Jeg veit ikke hva de betegner som gyldig grunn :) 

 

20 minutter siden, Perfect Image skrev:

En på jobben lå på sykehuset, nyoperert.. Det var ikke gyldig grunn :aww:

Erfaringsmessig er fredager en tung dag, fordi jeg er sliten etter korøvelse og sosiale sprell på torsdagene, så jeg forsøker å holde fredagen for meg selv på dagtid til å hvile ut. Jeg antar det ikke er gyldig grunn, så jeg får droppe morgenkveldens øvelse framfor å risikere at jeg er så sliten at jeg forsover meg på fredag og misser møtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Episode 6. Jeg får ikke sove i natt :(

Kjenner følelsen.. Ekke heeeelt uten grunn at jeg plaget dere på sonen :P 

bare redselen til meg begynte å gå over fra episode 4 og utover.. Heldigvis, ellers hadde jeg dødd :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har jo hatt tispe i snart ni år, kan bare ikke huske at hun har brukt å blø så lenge.

Jeg har hatt tisper i 24 år, jeg kan ikke huske at de lar seg pare samme dag som de får løpetid. Men så feil kan man ta.... Fort gjort i en port, liksom :|

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Line skrev:

Du får lage deg da vel, går jo veldig fort :D 

Led meg ikke ut i fristelse, men frels meg fra det kaloririke! 

I det siste har jeg lagt merke til veldig mye hundespor på kryss og tvers i hagen min. Jeg tenkte at det handlet om Symra sin løpetid, men jeg hadde ikke sett noen firbente friere. I dag så jeg en mann som gikk tur med hunden sin på en litt spesiell måte. Mannen gikk i raskt tempo nedover veien mens setteren hans saumfarte alle hagene på begge sider av veien. Min hage var spesielt interessant, tror den klarte å sjekke ut det meste av området. Pippin står i langline ute av og til, da er det ikke så kult med løs hund på besøk. Greit å gå med løs hund, men trenger den å ha en radius på 300 meter mens man går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har jo hatt tispe i snart ni år, kan bare ikke huske at hun har brukt å blø så lenge.

De kan endre litt på rutiner, rytmer og sykluser når de blir eldre. Er det store avvik, kan du oppsøke veterinær. X'en, for eksempel, gikk "alltid" 7.5 måneder mellom hver løpetid, men i fjor var hun uregelmessig. Om jeg husker riktig, hadde hun løpetid i mars, juli, og deretter igjen i september - men da oppsøkte jeg også veterinær i september for å sjekke for livmorbetennelse. Vi fant ikke noe da, men jeg kom tilbake i oktober, og da fant vi livmorbetennelse. Og lungekreft. Uten sammenheng for øvrig. At hun hadde to litt tettere løpetider var ikke unormalt, med tanke på at hun begynte å bli godt voksen, men den tredje på rappen anså jeg som såpass unormal at jeg oppsøkte veterinær for å sjekke for livmorbetennelse, og fulgte godt med selv om vi ikke fant noe ved første sjekk.

Umm, poenget mitt var egentlig at mer blødning nå enn før ikke behøver å være unormalt, selv om det kanskje virker som om jeg sier noe annet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Nei for en glede å komme hjem fra kveldsvakt og oppdage at bikkja har spydd over hele senga mi og gjort fra seg på gulvet. Ja,det var jo en slik vaskejobb jeg ønska meg nå.. Litt uvel tydeligvis. Er visst i form igjen nå da. Revurdere tilgang til senga kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går så opp og ned. Røntget Amelie igår og det er ganske tydelig at det ikke blir særlig bra resultater. Kjente gråten i halsen hele veien hjem, og fikk trøst på kvelden for det... Fader :(

Men på samme tid så skjer det så mye annet bra i livet mitt at jeg klarer å ikke tenke på det til graden faktisk er kommet sort på hvitt. Så mye annet som gjør at jeg smiler mer og ser positivt :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Christine skrev:

Dommeren er veldig trivelig og har gøyale baner:) Fikk veldig lyst til å reise den lange veien nedover selv, men skal reise bort mandagen etter stevnet så da gikk det ikke. Film fra hopp1 med dommeren: (bare se på banen, og ikke at bikkja løp for å hilse på kjentfolk :P

 

Gikk forøvrig kurs med henne for en del år siden (og skal i sommer, yay!) da hun lurte på om jeg hadde "en boll" jeg kunne belønne hunden med. Tenkte jeg måtte en tur på statoil for å kjøpe boller jeg, og skjønte ikke hvorfor hun ville jeg skulle prøve å belønne hunden med det :lol: 

Edit: så gøy å se hvor flinkere han har blitt på et år :D filmen er fra mars i fjor.

Ball, bolle, same same.... :lol:

Så dumt at det ikke passet da!  Kan forøvrig anbefale stevnet til Os Hundeklubb i mai, om det skulle friste med en vestlandstur :ahappy: 

Banen så veldig artig ut, men bør kanskje trene litt pølse og hjul med Lykke sånn i tilfelle... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille hippy som skulle på vinterferie er enda ikke kommet hjem igjen.. De var ikke klar for å gi henne fra seg enda :lol: så nå har ferien til hippy vart i nesten 2 uker :P 

så blir spennende å se om hippy kommer hjem til påske, eller om hun blir over påske :lol: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, rosinbolle skrev:

Enklere å skrive for hånd. Kc tror jeg du skal få regne ut selv, det er en sammenheng/formel som jeg ikke husker i hodet :P

Men her er hvordan jeg fant Kp (beklager om det er rotete satt opp):

20160302_201833.thumb.jpg.8aa8b1b1b55548

 

Jeg har hatt både organisk og uorganisk kjemi, og jeg kjente hjernen implodere bittelitt:fear:
Jeg har tydeligvis fortrengt alt:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Jeg har hatt både organisk og uorganisk kjemi, og jeg kjente hjernen implodere bittelitt:fear:
Jeg har tydeligvis fortrengt alt:lol:

Haha! Jeg skjønner ikke hva jeg skal med dette engang. Jeg skal ikke bli kjemiingeniør. Jeg skal jo bygge vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Perfect Image skrev:

Går så opp og ned. Røntget Amelie igår og det er ganske tydelig at det ikke blir særlig bra resultater. Kjente gråten i halsen hele veien hjem, og fikk trøst på kvelden for det... Fader :(

Men på samme tid så skjer det så mye annet bra i livet mitt at jeg klarer å ikke tenke på det til graden faktisk er kommet sort på hvitt. Så mye annet som gjør at jeg smiler mer og ser positivt :ahappy:

Åh, Amelie er den franske importen, ikke sant? Det ligger jo gjerne litt ekstra håp og ambisjoner for noe en tar inn. Men så innmari fint at du klarer å se noe positivt i ting også, det synes jeg du fortjener :hug:

Jeg skal nå skru sammen en kommode hundene fikk i julegave til tingene sine, mens jeg ser på BBT og spiser påskemarsipan. Jeg fant ut at det er lettere å pakke ut tingene deres om jeg har et sted å plassere dem. Selv om jeg tror de trenger mer enn én kommode :whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Åh, Amelie er den franske importen, ikke sant? Det ligger jo gjerne litt ekstra håp og ambisjoner for noe en tar inn. Men så innmari fint at du klarer å se noe positivt i ting også, det synes jeg du fortjener :hug:

Nei, hun fra Canada som deleies med Linda. Hun er så utrolig god, og blitt en så stor del av fremtiden. Kom hjem og kastet opp etter røntgingen igår, etter å ha grini det jeg ikke kunne på turen :lol: Men er ikke noe jeg kan gjøre til eller fra, annet enn å vente og ta det derfra.  Punkterte på døren, måtte kjøpe 4 nye dekk fordi alle var utslitte,så var ikke den beste røntgen turen :lol:

Det skjer endel positivt også, som veier opp heldigvis :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...