Gå til innhold
Hundesonen.no

Angrep og drepte Schäfer i Drammen


SAGA
 Share

Recommended Posts

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg skjønner ikke hvorfor dette diskuteres jeg. Dette er altså en hund som gikk direkte til angrep på en møtende hund, og utfallet var dødelig. Man kan vel ikke sitte og mene at slikt har livets rett?

Hadde det vært en liten en dette her, så hadde dere hylt og akket og offet dere. Nå sitter @Tuvane å forsvarer forvert og hund. Det er da vel for pokker ikke greit å være så alvorlig i ett angrep at d

Mattilsynet var hos dem forrige mandag men fant da ingen hunder (pitbullen var i Polen? og valpene i Sverige) men pitbullen drepte schæferen på torsdag, så da var den jo fortsatt i landet..... Og nå b

Posted Images

Akkurat nå, Sbtlita skrev:

Noen som har tilgang på artikkelen,den sist oppdaterte, som har lyst å poste en screenshot av den her?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Er screenshot lov da, mtp at det jeg kopierte på andre siden ble fjernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sbtlita skrev:

Noen som har tilgang på artikkelen,den sist oppdaterte, som har lyst å poste en screenshot av den her?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

16 timer siden, Kaja skrev:


Det er ikke lov å legge inn hele eller deler av artikler fra sider som krever betaling. 

Moderator Kaja

 

Men det er kanskje mulighet for å få det tilsendt på PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at Mattilsynet har mottatt 41 bekymringsmeldinger på hunden. Som følge av Chihulahula parringen ( jeg vet det er feilstavet :) )   Politiet var for å hente den forrige mandag men fant ikke bikkja hjemme hos eier .   Det står det er samme hund.  

Jeg regner med at de har rett i at det er samme hund, den var lett gjenkjennelig med hvitt fjes og ørekuppert

Red: Tenk om folk ikke hadde trakassert dem på sosiale medier og truet med anmeldelse osv, men bare gått til politi og mattilsynet. Da hadde de kanskje ikke fått tid til å flytte bikkja og politiet hadde tatt den med seg forrige mandag :(  Hadde spart livet på scäferen. Lett å være etterpåklok...

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de er fornøyd nå, personlig så har jeg ikke så veldig stort problem med at folk har pit buller eller andre ulovlige hunder (sånn rent utifra at det er den rasen det er), men de ødelegger jo noe voldsomt for seg selv og alle andre som liker rasen og skulle ønske den var lovlig når slikt skjer. De snille får man jo ikke høre om all den tid de er ulovlige og når noe slikt skjer så er det jo forferdelig dårlig reklame og spikeren i kista for å få endret raseforbud.. Samme om det er rase eller andre forhold som er årsak til at ting gikk som det gikk.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ber om at dere ikke poster screenshot av artikler man må betale for å lese, da det kan skape juridiske problemer for forumet. 
Skjønner at dere gjerne vil dele og er nysgjerrige, men vi må fjerne det. Ett innlegg er fjernet nå. 

Moderatorteamet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattilsynet var hos dem forrige mandag men fant da ingen hunder (pitbullen var i Polen? og valpene i Sverige) men pitbullen drepte schæferen på torsdag, så da var den jo fortsatt i landet..... Og nå begynner jeg å lure på iq'en til eierene her som lufter en bikkje som er etterlyst av politiet og mattilsynet som er ulovlig i landet,  hvor skrell i nepa er du da? Åmot er liksom ikke så sabla stort!

Og politiet!? Sender hjem en kupert bikkje som har drept en annen en som er etterlyst! WTF??

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, yurij skrev:

Det står at Mattilsynet har mottatt 41 bekymringsmeldinger på hunden. Som følge av Chihulahula parringen ( jeg vet det er feilstavet :) )   Politiet var for å hente den forrige mandag men fant ikke bikkja hjemme hos eier .   Det står det er samme hund.  

Jeg regner med at de har rett i at det er samme hund, den var lett gjenkjennelig med hvitt fjes og ørekuppert

Red: Tenk om folk ikke hadde trakassert dem på sosiale medier og truet med anmeldelse osv, men bare gått til politi og mattilsynet. Da hadde de kanskje ikke fått tid til å flytte bikkja og politiet hadde tatt den med seg forrige mandag :(  Hadde spart livet på scäferen. Lett å være etterpåklok...

Ja, det der tenker jeg på og! Og har lest noen kommentarer (mange) om hvor bra det er at eierne ble advart, så slapp hundene å lide... :no: Grusom sak, begge deler, og spesielt om det er relatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Ja, det der tenker jeg på og! Og har lest noen kommentarer (mange) om hvor bra det er at eierne ble advart, så slapp hundene å lide... :no: Grusom sak, begge deler, og spesielt om det er relatert!

Ja for hundene lider jo ikke i det hele tatt til sånne folk :( Vanligvis så holder jeg litt med de som gjemmer bikkjene for at de ikke skal måtte bøte med livet (sånn når de først står i den situasjonen og er i landet), men det er jo da hunder som har det bra der de er og som ikke har gjort noen skade. Disse hundene synes jeg burde bli tatt av hensyn til sin egen velferd.. Og kjipt for folk som schæfereieren selvsagt, selv om akkurat det kanskje var vanskelig å forutse på bakgrunn av noe helt annet(men jeg ser jo for meg at eier må ha vært klar over det når problemet tydeligvis er så ille). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sbtlita skrev: Noen som har tilgang på artikkelen,den sist oppdaterte, som har lyst å poste en screenshot av den her?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

16 timer siden, Kaja skrev:

Det er ikke lov å legge inn hele eller deler av artikler fra sider som krever betaling. 

Moderator Kaja

 

Men det er kanskje mulighet for å få det tilsendt på PM?

Var ikke klar over den regelen ?

Men det florerer av historier og det er ikke sikkert hvilken rase som angrep den stakkars hunden :(

Også gidder jeg ikke betale for å lese avisen en gang liksom ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, patricia skrev:

Men hva tenkte politiet på, som sendte denne drapshunden hjem til eier, så de ikke at dette er en forbudt rase?

Det er vel noe av problemet, politiet TENKTE ikke... Såvidt jeg har skjønt har de instrukser om at slike hunder skal tas i forvaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
2 timer siden, Tuvane skrev:

Det er vel noe av problemet, politiet TENKTE ikke... Såvidt jeg har skjønt har de instrukser om at slike hunder skal tas i forvaring.

Hva da "slike" hunder? Og hva vet dere om hva de tenker og ikke tenker, telepati? Selvom du er offisiel rikssynser så er det ikke sikkert patruljen på stedet er det (heldigvis), de visste vel heller ikke om noen sammenheng i denne saken. I følge den først avisartikkelen var hundene av lovlig rase. 

Gjør politiet en sak på bakrunn av og mistanke om hund av utseende så er ******* løs. Det huyes og skrikes, tastatur får grisejuling mens facebook koker over. 

Politiet tar ikke bare hunder i forvaring og jeg har aldri hørt om noe sånn instruks, derimot så er de kjent med at hunder sloss med de følgene det kan ha. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Joachim skrev:

Politiet tar ikke bare hunder i forvaring og jeg har aldri hørt om noe sånn instruks, derimot så er de kjent med at hunder sloss med de følgene det kan ha. 

Jeg for min del synes det er skrekkelig merkelig at politiet ikke tar en hund i forvaring når den åpenbart har drept en annen hund. Uansett rase, blanding eller hva den nå måtte være. 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Joachim skrev:

Hva da "slike" hunder? Og hva vet dere om hva de tenker og ikke tenker, telepati? Selvom du er offisiel rikssynser så er det ikke sikkert patruljen på stedet er det (heldigvis), de visste vel heller ikke om noen sammenheng i denne saken. I følge den først avisartikkelen var hundene av lovlig rase. 

Gjør politiet en sak på bakrunn av og mistanke om hund av utseende så er ******* løs. Det huyes og skrikes, tastatur får grisejuling mens facebook koker over. 

Politiet tar ikke bare hunder i forvaring og jeg har aldri hørt om noe sånn instruks, derimot så er de kjent med at hunder sloss med de følgene det kan ha. 

Offisiell rikssynser? Takk skal du ha!

Jeg har pratet med noen som jobber i politiet, og hunden skulle helt klart ha vært tatt i forvaring. Hvordan politiet vet at hunden var av lovlig rase er jo litt rart, siden de ikke sjekket ID på den. Politiet i Norge er jo som kjent kjempegode på hunderaser.

Hunder sloss, ja, men dette var ikke noen slåsskamp. Det var en hund ute av kontroll som fløy på en annen hund og drepte den. Forøvrig er det rimelig spesielt at en hannhund "slåss" med en tispe, det har jeg faktisk aldri hørt om, med unntak av bikkjer som er helt korka i topplokket. Jeg driter i hvilken rase bikkja er av, om den er ulovlig eller ikke, hundens fører hadde ikke kontroll på hunden og den benyttet anledningen til å kaste seg over en hund på nærmere 30 kg og drepte den, til tross for inngripen fra folk rundt. Hvis ikke det går under farlige hunder i hundeloven, så vet jeg ikke hvorfor hundeloven eksisterer.

Men selvfølgelig, det er jo greit å bare spørre hundelufter om hunden er lovlig og så sende den hjem? Eller?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på rase osv så skjønner jeg at kanskje ikke alle er like gode på å avgjøre hva som kan være en ulovlig rase eller ikke, det er jo tross alt en god del lovlige raser/blandinger som kan se rimelig like ut for folk flest, inkl hundefolk. Og jeg antar at de ikke hadde peiling på at dette var en hund som var "ettersøkt" og liten mulighet til å vite det når det ikke var eier som gikk med hunden. Men at de lar noen hund, uansett, være med hjem etter et såpass rått og brutalt angrep er jo ganske utrolig. Det skal jo selvsagt opprettes sak og avgjøres skyld før man tar noen mer drastiske avgjørelser, men å ta med hunden inn koster jo så lite og er ikke farlig uansett hva utfallet blir til slutt. Men det er jo vanskelig å si hva de tenkte når man ikke var der. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...