Gå til innhold
Hundesonen.no

foringstid.


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Lurer på hvor mange ganger i løp av dagen dere forer hunden og når på døgnet?

Vi forer to ganger. Morgen og i 6-7 tiden. Men synes det er litt plagsomt i 6 7 tiden fordi vi gjerne trener eller ut på tur på denne tiden og da må vi alltid drøye mat til en stund etterpå eller vente en god time etter han har fått mat flr trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger om dagene, en eller annen gang :P 

Første måltid når jeg står opp (eller går og legger meg etter nattevakt) så en eller annen gang mellom kl.6 og 10.

Har jeg jobbet dagtid så får de mat når jeg kommer hjem, uavhengig av om jeg skal trene eller ikke, så rundt kl.16. Nattevakt så får de rundt kl.18. Jobber jeg kveld så får de kveldsmat når jeg kommer hjem fra jobb, så rundt kl.23-24.

Enkleste er vel å si at de får to måltider om dagen, sånn en eller annen gang med rundt 10-12 timers mellomrom +/- :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost når vi står opp og middag i 16-17-tiden. Uavhengig av trening og tur, har aldri merket noe forskjell på trening ift om de har fått mat eller ikke. Om jeg vet jeg skal bruke en del godbiter kan jeg kutte ned litt på middagen, men vi drar aldri (mer enn normalt) sultne på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger om dagen. De får mat når det passer meg å gi rett og slett. En gang om morgenen (alt mellom 6 og 12) og en gang i løpet av ettermiddagen/kvelden. Jeg vil ikke ha rutiner på hundene mine, og de har ingen problemer med det. Jeg har så varierende dager, så her er ingen dag lik for hundene når det kommer til aktivitet og fôring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får en gang om dagen, en gang mellom 16 og 19 avhengig av når jeg kommer hjem fra jobb, når vi skal gå tur eller om de skal på trening. De dagene vi skal på agilitytrening får de betydelig mindre middag og heller godbiter på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wildlife skrev:

Lurer på hvor mange ganger i løp av dagen dere forer hunden og når på døgnet?

Vi forer to ganger. Morgen og i 6-7 tiden. Men synes det er litt plagsomt i 6 7 tiden fordi vi gjerne trener eller ut på tur på denne tiden og da må vi alltid drøye mat til en stund etterpå eller vente en god time etter han har fått mat flr trening.

To ganger pr dag, når vi står opp og som regel får de kveldsmat i 6-7 tiden. Vi gjør som regel unna tur før det, men viss vi skal noe så får de enten mat tidligere eller senere den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, turbogutten skrev:

Her har de to små mat stånde fremme hele tiden sålenge de får tørrfor, Turbo får når vi står opp og klokken 17:)

Står maten slik at han ikke får tak i den, eller spiser han bare ikke maten deres? Hvordan funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også blitt var for det med for lang tid mellom måltidene, her fôres det 2,5 ganger om dagen. Med en gang vi står opp etter rask luftings, før vi selv spiser middag og litt snacks før vi legger oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig én gang om dagen, når det passer seg :lol: 

Hvis vi er veldig aktiv den dagen så får de et ekstra måltid på morgenen, så igjen etter akitivitet/på kvelden. Til vanlig får de som regel mat på kvelden rundt kl 20-22, når jeg tenker meg om. Har et stort beger tørrfôr i lomma når vi er ute på tur ol., fordi Keo trener innkalling og passering, og Lyn lærer seg at det å komme til meg og være oppmerksom er hyggelig.

Fôrer høyenergi tørrfôr + masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje litt teit, men når jeg husker det :P ahha, nei da hun har tilgang på mat 24 timer i døgnet. Da hun er litt tynn og slitter litt med mat så spiser hun når hun er sulten. Forer på RC mot mil vilje, Men sånn er det når det ikke er min hund. Får vom og middagsrester i ny og ne. 

Pia (dø) ble fora på høyenergi fore til acana. Utrolig dyrt men vært det. Hun hadde aldri noe problemer med magen på det. fora og på vom hver dag da :) hun ble fora på kvelden med vom og tørfor hele dagen. Ingen av de hundene jeg har hatt har vært noe feite. Eneste som er teit med acana fore på tispa mi var at pelsen ikke ble fin. Men det må ikke være fore som har gjort det :P

Neste hund skal fores med acana og vom :) Men når jeg får flokk blir det foring på morgen i 6-8 tia ogg 6-8 på kvelden på vom og et tørfor som ikke gjør meg blakk av en sek :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Wildlife skrev:

Hmm. Ser ut som det skal gå fint om vi da drøyer kveldsmat til rundt 9-10 tiden kanskje. Eller gi middagen rett etter vi kommer hjem fra jobb kl 15. 

Det er alltid litt styr med valp og "ettermiddagsmaten", synes jeg, spesielt fordi mine har vært så små og så småspiste at de alltid har måttet få tre-fire måltider for å ha sjanse til å få seg i det de skal i løpet av dagen. Når du trener og går kurs etc blir det litt krøll. :P

I dag får de mat når det passer seg sånn, så og si alltid to ganger om dagen. Hvis de går for lenge spyr de magesyre, så de får alltid et eller annet for å fylle magen om jeg feks ikke rekker å gi dem et fullt måltid før jeg drar på jobb, og de ikke spiste rett før leggetid dagen før. Men stort sett er det en jevnlig tilføring av næring som er målsettinga. Aiko er alltid sulten, Imouto aldri. Veldig praktisk, altså. *Ironivarsel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, når han var bitteliten hadde vi litt koll på tidspunkt rett og slett for å rekke de måltidene han skulle ha gjennom dagen. Men fra unghundstida og seinere så er det mat når vi husker det. En eller annen gang etter at vi står opp, og en eller annen gang før vi legger oss. Vi har bevisst unngått faste måltidsrutiner da vi ikke orker hund som maser etter mat klokka da og da, vi har varierende dager pga jobb/trening uansett, og han sulter ikke ihjel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...