Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Tror jeg må ta med vater og finne en rett plass i dette huset, digitalvekta har en differanse på over 1,5 kg etter hvor på badegulvet den står. Og siden det ikke er plass til at den kan stå fremme, så blir det teit.  Finne plass på soverommet tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

4 km-runden i dag, turte ikke være borte lenger enn det fra valpene. Det var mildt sagt blytungt etter så mye sitting på gulvet krokbøyd i valpekassa de siste dagene. Huff! Men jeg var så utrolig rastløs, og bare måtte ha noe luft. Kommer til å være pinnestiv i morra igjen :P Får ta litt yoga på gulvet mens jeg snuser valper, tror jeg. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervalltrening i bakke igjen i dag. Har vært flink og gjort det to dager i uka de siste ukene. La på litt lengde i dag slik at det faktisk ble 4x4 minutter. Greide ikke det til å begynne med, for bratt, men nå går det greit. Fikk tilogmed Felix til å pese litt, men det var nok mest pga varmen :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Hvilke av disse alternative søtningsgreiene er best å bruke til baking som erstattning for sukker? sukrin/stevia osv osv. 

 

Jeg syns Stevia har en ikke spesielt god "ettersmak", det er søtt men du merker veldig at det egentlig ikke er søtt :P . Litt sånn metallisk. 
Vi hadde eksperiment på skolen med å bake sjokoladekaker med redusert mengde sukker fra det som stod i oppskriften, og jeg tror jeg heller ville gått for det enn å ha 100% sukkerfritt med noe erstatning i. F. eks kan 25-50% av anbefalt mengde sukker smake ganske bra! Så får man bare spise littegrann mindre. :) 

Eventuelt ville jeg valgt sukrin av de jeg har prøvd. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Perfect Image skrev:

Her fungerer jeg best på tagatesse, reagerer ikke på det + minst ettersmak, men det er veldig individuelt :)

 

Akkurat nå, Mirai skrev:

Jeg syns Stevia har en ikke spesielt god "ettersmak", det er søtt men du merker veldig at det egentlig ikke er søtt :P . Litt sånn metallisk. 
Vi hadde eksperiment på skolen med å bake sjokoladekaker med redusert mengde sukker fra det som stod i oppskriften, og jeg tror jeg heller ville gått for det enn å ha 100% sukkerfritt med noe erstatning i. F. eks kan 25-50% av anbefalt mengde sukker smake ganske bra! Så får man bare spise littegrann mindre. :) 

Eventuelt ville jeg valgt sukrin av de jeg har prøvd. 

Takktakk! 

Jeg har aldri smakt noe av det, annet en suketter og det liker jeg ikke. Oppskrifta jeg tenkte å teste først anbefaler sukrin gold. Kanskje prøve det. :) 

Mirai: Hvordan blir det med væske/tørrstoffforhold om man reduserer sukkermengde? Må man øke /redusere noe annet? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mirai skrev:

Det kan påvirke konsistensen, men du må prøve deg litt frem. Jeg baker ikke hjemme, kanskje noen andre har flere tips og erfaringer :) . Sukkeret bidrar jo til konsistens. 

Skal definitivt teste! Fått dilla på sjokoladekjeks, prøve både med sukkererstatning og redusere sukker, og med mørk sjokolad så blir det  jo ikke så skrekkelig ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivert av å gå på vekta i dag, bare 0,8 kg igjen til hovedmålet (selv om 2 kg til ikke hadde gjort noe). Det ble feiret med en løpe- og klatretur på 3,5 km, ikke så langt, men tidvis veldig tøft terreng der det er helt umulig å gjøre annet enn å gå. Har funnet ut at det bare er å kaste seg ut i det tidlig på morgenen, ellers blir jeg bare sittende, særlig nå som jeg har ni søte små å kose med hele dagen. Ganske fornøyd med å ha fått til tre løpeturer denne uka til tross for både valpefødsel og nyfødte små som jeg føler jeg ikke kan gå fra for lenge av gangen.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag syklet jeg 3,4 mil! På veien syklet jeg opp på Rundemanen, et fjell i Bergen som ligger på 569moh. Jeg måtte selvfølgelig trille den i de verste bakkene. Det var SYKT tungt. Men åååh så glad jeg ble etterpå. Jeg fikk det til :D

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeia fullstendig ut fra onsdag til idag, både med mat og snop :P Men har gått 1 mil + torsdag, fredag og lørdag + litt over 5 km idag. Så det er ikke så gæli sånn sett. Sånn går det når man har "miniferie" med lang biltur til og fra, lange bilturer betyr snop og boller vett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben kom litt tidligere hjem i kveld enn forventa etter å ha vært borte siden onsdag morgen, så da hadde jeg valpevakt og fikk en god times tur i raskt gangtempo med Tibra. Strømmen var vekk, og mobilen var nesten død, så jeg fikk ikke sett hvor langt det ble, men jeg har tatt nesten samme runden tidligere, men jeg går fort, så det ble nok et stykke ettersom vi gikk en time. Utrolig digg å kjenne på kondisen, jeg ble bare varm og ikke svett, selv om jeg gikk så fort jeg kunne hele veien. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ut å løp i dag formiddag. 5 km på 30,55 min (6,11 min/km)! Målet er under 30 :D. Neste gang kanskje.... Jeg merker jeg blir demotivert når jeg kommer på slutten av løypen, når jeg vet slutten er rundt 2 svinger så dør jeg litt inni meg, det er litt kjipt at jeg ikke får ekstra motivasjon til å sprinte inn. Normale mennesker gjør sikkert det, men jeg er en typisk "quit'er", så jeg synes de første og siste hundre meterne av en løpetur absolutt er de verste.

Løp med gj.puls på 180, er det normalt? Pulsklokken min sier jeg ligger på maks så og si hele veien.

Gj. hastighet 9,7 km/t.

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått trappa hver dag siden mandag forrige uke, opptil 2-3 ganger noen dager!
Det er mellom 6 og 8 etasjer (avhengig av hvor jeg parkerer) og det går bare lettere og lettere, skikkelig digg følelse :)

Nå er det snart PT time for litt input på oppvarming før styrke, og teknikk terping, sliter skikkelig med knebøy!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HeleneFS skrev:

Gikk ut å løp i dag formiddag. 5 km på 30,55 min (6,11 min/km)! Målet er under 30 :D. Neste gang kanskje.... Jeg merker jeg blir demotivert når jeg kommer på slutten av løypen, når jeg vet slutten er rundt 2 svinger så dør jeg litt inni meg, det er litt kjipt at jeg ikke får ekstra motivasjon til å sprinte inn. Normale mennesker gjør sikkert det, men jeg er en typisk "quit'er", så jeg synes de første og siste hundre meterne av en løpetur absolutt er de verste.

Løp med gj.puls på 180, er det normalt? Pulsklokken min sier jeg ligger på maks så og si hele veien.

Gj. hastighet 9,7 km/t.

 

 

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det ser ut som du har ligget i høyt skikte mtp puls, det er jo kjempebra å holde seg der hele økten! Hvis du er i tyveårene er makspuls ca 200. Det finnes formler for å regne ut omtrentlig makspuls, men det er individuelt. Det beste er å teste seg fysisk. Her kan du lese mer om makspuls: http://iform.nu/trening/treningsmotivasjon/ny-makspuls-for-kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...