Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Kjenner at denne kroppen, med to babyer ombord, ikke er klar for jogging! :P sol nå, så får ta en tur ut etter at huset er shinet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Åja, haha, er du gravid med tvillinger? :lol: Kanskje ikke helt tidspunktet å begynne med jogging da! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HeleneFS skrev:

Jeg må trene, jeg MÅ trene, for nå har jeg ikke trent siden mandag.... men jeg har mest lyst å lese bok i sofaen, spise boller og sjokolade, og se på film.... satser på motivasjonen kanskje kommer i kveld. Har gått noen små turer hver dag, men ikke fått opp pulsen. 

6 hjemmebakte småboller har jeg spist nå..... jaja.... måtte få de vekk fra frysen før eller siden. Nå er det endelig tomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2016 at 11:06 AM, Caroline skrev:

Korte runden i dag, har så mye som skal ordnes, men 4 km er bedre enn ingenting. Får se til kvelden om jeg får tid til å gå en god tur da. 

Det ble samme runden baklengs i går kveld i gangtempo, og igjen i dag (men da jogga vi igjen), da jeg har hatt besøk hele dagen, pluss masse klubbarbeid, men fortsatt bedre enn ingenting. Også den følelsen, når man tar på ei bukse man ikke har brukt på et par måneder, som var i trangeste laget, som plutselig var litt stor :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig med 7 ukers treningsprogrammet fra NTNU i dag, så digg å ha gjennomført. :D Kommer til å kjøre gjennom programmet en gang til før jeg øker treningsmengden :)

 

Har også gått ned en kg på litt over en uke, så det er nok grunnen til at jeg har følt meg uopplagt og gått tom på en del treninger siste tiden. Litt surt når jeg føler jeg spiser så mye jeg kan, men får bare være enda mer bevisst på inntaket :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HeleneFS skrev:

Jippi! Jeg kom meg på trening :D Perset på bøy! og løp med 10,2 km/t på møllen i snitt, så kjenner virkelig fremgang. Tenk at nå er det 3 måneder siden jeg begynte å trene og jeg holder fortsatt koken, juhuuuu! 

så bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kveldsturen med hundene er jeg oppe i totalt 33,7 km denne uka, av det som er målt. 11,5 km gange og 22,2 km jogging/løping.  I går var det fullstendig hviledag, og jeg ble skikkelig rastløs. 

Har funnet meg noen fine skogsrunder nå, og kjenner veldig stor forskjell på knær, hofter og ankler når jeg løper mest i skogen i forhold til på asfalt (og nei, jeg har ikke gode nok sko til sistnevnte heller). Selv om det er tyngre terreng og ikke går like fort, så føles det bedre. Ganske stolt av meg selv på dagens løpetur, faktisk, 6,35 km uten en eneste pause er definitivt ny rekord!

Jeg lurer litt på den Endomondoen altså. Jeg har en runde som jeg bytter på hvilken vei jeg tar, ettersom om jeg føler jeg orker å starte tungt oppover eller ikke, men den er altså litt over 4 km når jeg går den ene veien, og under 4 når jeg går den andre veien, selv om jeg går nøyaktig på samme stiene. Det er jo litt merkelig :P Regner med det er fordi GPS'en ikke er nøyaktig nok, men allikevel. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Idag ble jeg skikkelig forbanna før jeg skulle ut på løpetur, og sikkert full av adrenalin, så jeg forbedret rundetiden på 5km med 6 minutter :icon_redface: Lå rett under terskelen hele veien.

Det hjelper å være forbanna eller irritert, ja :P 

Her ble det den korte runden igjen i dag (4 km), men fortsatt bedre enn ingenting, og det blir nok ikke så himla mye tid framover, men en halvtime klarer jeg liksom å sette av stort sett hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeøkt før jobb og fikk gode tips av venninne om hvordan øke grepstyrken min, noe som virkelig trengs (både til markløft og pullups).

Knebøy teknikk øving gikk også kjempebra idag, ingen merkelig mark i rumpa nå lenger. Går ut ifra at det bare var kroppen som syntes det var uvant å aktivere de musklene. 

Det syke med treningen er jo at jeg bare vil trene hele tiden! Får også MYE bedre humør, kom på jobb som en liten sprudlende fugl!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang igjen etter å ha sovet mer eller mindre sammenhengende siden jeg leverte master 19. mai! I går fikk jeg igjen hundene og gikk ei mil med dem, og jeg spiser jevnt og bra ca 1350 kalorier om dagen uten "treningstillegget". Skal ned minst en kg i uka og alt i alt ca 11 kg, så her er det ingen hviling på laurbæra. Jeg logger all maten i MyFitnessPal, og har ikke spist en dråpe godteri siden 19. mai. Flink! :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Jeg er i gang igjen etter å ha sovet mer eller mindre sammenhengende siden jeg leverte master 19. mai! I går fikk jeg igjen hundene og gikk ei mil med dem, og jeg spiser jevnt og bra ca 1350 kalorier om dagen uten "treningstillegget". Skal ned minst en kg i uka og alt i alt ca 11 kg, så her er det ingen hviling på laurbæra. Jeg logger all maten i MyFitnessPal, og har ikke spist en dråpe godteri siden 19. mai. Flink! :)

Kjempeflink!! 1 kg i uka er tøft, men det klarer du med pågangsmotet ditt!

 

Her går jeg fortsatt trappa på jobb på morgenen, og gjerne en gang til. Var nettopp nede for litt luft, og forsøkte å småjogge litt oppover, fytti så tungt altså! (6 etasjer fra hovedinngang, en eller to til når jeg parkerer i kjelleren). Men det kunne jeg aldri prøvd engang for to uker siden, så formen kommer seg. 
Syntes faktisk også at kroppsfasongen endrer seg, selvom kiloene knapt har leet på seg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kilo i uka er ikke gjennomførtbart med denne kroppen, ihvertfall :P Har gått ned 5 kg nå siden begynnelsen av mars (og 8 totalt siden januar), og da har det vært stramt når det gjelder mat, altså. Det har gått skikkelig i rykk og napp, og også opp og ned. Glemte å skryte av første delmål nådd, da! Et par kilo til nå, så skal jeg være helt strålende fornøyd. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SiriEveline skrev:

Kjempeflink!! 1 kg i uka er tøft, men det klarer du med pågangsmotet ditt!

 

2 timer siden, Caroline skrev:

1 kilo i uka er ikke gjennomførtbart med denne kroppen, ihvertfall :P

Altså, det er i alle fall det jeg skal prøve på, så får vi se hva kroppen sier. :P Den liker veldig godt de digre puppene, låra som møtes på toppen og den runde magen som buler mot genseren, men det gjør ikke jeg. :teehe: Samtidig er det ikke noe vits i gå i kamp mot sin egen kropp, så jeg skal ikke bli helt crazy heller. Men jeg har trua på den magiske formelen energi inn/energi ut, og mtp hvor mye jeg normalt er ute med jentene i forhold til hvordan det har vært i det siste, så har jeg trua på at det skal gå. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

 

Altså, det er i alle fall det jeg skal prøve på, så får vi se hva kroppen sier. :P Den liker veldig godt de digre puppene, låra som møtes på toppen og den runde magen som buler mot genseren, men det gjør ikke jeg. :teehe: Samtidig er det ikke noe vits i gå i kamp mot sin egen kropp, så jeg skal ikke bli helt crazy heller. Men jeg har trua på den magiske formelen energi inn/energi ut, og mtp hvor mye jeg normalt er ute med jentene i forhold til hvordan det har vært i det siste, så har jeg trua på at det skal gå. :)

Låra mine møtes alltid på toppen, de :P Har omtrent ikke fett på overkroppen (og nei, ikke pupper heller), alt er liksom fra hoftene og ned, og det liker seg tydeligvis spesielt godt akkurat på toppen på innsiden av låra, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Caroline skrev:

Låra mine møtes alltid på toppen, de :P Har omtrent ikke fett på overkroppen (og nei, ikke pupper heller), alt er liksom fra hoftene og ned, og det liker seg tydeligvis spesielt godt akkurat på toppen på innsiden av låra, hehe. 

Det er ganske vanlig at lår møtes på toppen, men mine pleier ikke å gjør det, for jeg er så brei over hoftene at låra er festa langt ute. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Det er ganske vanlig at lår møtes på toppen, men mine pleier ikke å gjør det, for jeg er så brei over hoftene at låra er festa langt ute. :lol:

Eventuelt så er det fordi du har så lange bein at det fordeler seg litt bedre :P Jeg har nemlig også breie hofter, uten at det hjelper på låra :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg er i gang igjen etter å ha sovet mer eller mindre sammenhengende siden jeg leverte master 19. mai! I går fikk jeg igjen hundene og gikk ei mil med dem, og jeg spiser jevnt og bra ca 1350 kalorier om dagen uten "treningstillegget". Skal ned minst en kg i uka og alt i alt ca 11 kg, så her er det ingen hviling på laurbæra. Jeg logger all maten i MyFitnessPal, og har ikke spist en dråpe godteri siden 19. mai. Flink! :)

Kan jeg spørre hva du spiser for å holde deg så lavt og samtidig ha nok energi? :) Jeg sliter litt med det nemlig.

Jeg holder fremdeles på med 4x4 intervaller i en bratt bakke og jeg kommer lenger og lenger opp. Har vært på noen toppturer også. Ble litt nysgjerrig på antall km denne måneden og i følge endomondo har jeg gått (og jogget noen av dem) ca 140 km hittil. Flere av disse er i bratte bakker (de fleste toppturene ligger på 2-4 km oppover i vestlandske fjell, så sanker ikke så mange km der) så den sier jeg meg fornøyd med. I tillegg kommer ca 1 mil med sykling i uka som jeg ikke logger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømmer om lår som ikke møtes på toppen. I mitt neste liv kanskje :lol:  Har ikke kropsfasong til det tror jeg, mener å minnes at selv under 50 kg som mager konfirmant, så møttes de på toppen. I mitt neste liv kanskje. :aww:   Men jeg har ganske mye å gå på likevel da. 

Funnet igjen turgleden min da, så gleder meg til i morgen hvor jeg kan ut og gå i skogen med hundene :ahappy:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så ønsker jeg meg ikke mellomrom mellom låra, for jeg er alldeles ikke bygd for det så det hadde vært et håpløst prosjekt. Da må jeg i så fall være så tynn at det ikke er sunt lengre. :P Men jeg kunne gjerne hatt smalere midtparti og mindre dobbelhake. :aww:  Punktslanking ftw?? :P

Joggeprosjektet her gikk litt i stå, det har vært noen ekstremt travle uker med dertil sliten kropp og hode. Idag kom jeg meg ut igjen, og denne gang med bare en hund (Decoy har vond rygg). Det var behagelig det! Bris er genial som joggehund, trekker ikke for mye eller for lite. Hun var litt latere i dag enn hun har vært, så hun løp endel på siden av meg. Greit nok det, så lenge jeg ikke må dra henne med meg eller at hun bråstopper. Klarte ny pers. i antall minutter jogging i strekk: 14.25 min. Ble 2,19 km i følge vivofiten min (starta stoppeklokka da jeg begynte å jogge). Fornøyd med det altså, klarte å jogge nesten 1 km lengre jo! Valgte en litt lettere rute denne gangen da, men fornøyd uansett.

De første 5 minuttene var tortur da, men når jeg bare piner meg igjennom det så går resten mye lettere. Hadde det ikke vært for at jeg møtte på en monsterbakke hadde jeg klart å holde koken enda lengre. Det er for mye bakker her på Inderøya. :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...