Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

34 minutter siden, Snoffe skrev:

Mor i Bergen og far i Trondheim :)

Ser den altså, hadde nok ikke gjort det selv :P

Sier det igjen, det viktigste er å være  i aktivitet! 

Hmm, kanskje jeg tar opp tråden igjen litt senere og hører etter om du kan spørre din far. 
På plassen hvor jeg får fysioterapi veileder de olympiatoppen, så jeg kan sikkert høre der også. :) 

Ja, det viktigste er å være i aktivitet. Og det lille mottoet "alt hjelper!" får meg til å gå av bussen et stopp for tidlig, eller å gå en omvei til butikken. Det er ikke avgjørende for noe, men det gjør noe med innstillingen min og holder motivasjonen oppe. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

8 minutter siden, Mari skrev:

Hmm, kanskje jeg tar opp tråden igjen litt senere og hører etter om du kan spørre din far. 
På plassen hvor jeg får fysioterapi veileder de olympiatoppen, så jeg kan sikkert høre der også. :) 

Ja, det viktigste er å være i aktivitet. Og det lille mottoet "alt hjelper!" får meg til å gå av bussen et stopp for tidlig, eller å gå en omvei til butikken. Det er ikke avgjørende for noe, men det gjør noe med innstillingen min og holder motivasjonen oppe. 

Hør med dem :) De kan nok litt de også, og hvis ikke så vet de kanskje om noen som kan. Ofte litt lettere å spørre om hjelp når man kjenner noen.

Det blir jo avgjørende for noe ;) Den mentale biten er minst like viktig når man driver å trener, uavhengig om man er mosjonist eller toppidrettsutøver. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke noe app eller treningsplan for powerwalk? :lol: Tenker jeg hører på fysio og hvertfall utsetter joggingen, men da har jeg betalt for endomondo sitt treningsopplegg unødvendig - hmpf. Men kan kanskje lage noe selv det? Tregner pushen kjenner jeg. Alt jeg finner er jogging eller løping liksom. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Raksha skrev:

Finnes ikke noe app eller treningsplan for powerwalk? :lol: Tenker jeg hører på fysio og hvertfall utsetter joggingen, men da har jeg betalt for endomondo sitt treningsopplegg unødvendig - hmpf. Men kan kanskje lage noe selv det? Tregner pushen kjenner jeg. Alt jeg finner er jogging eller løping liksom. 

Hva med dette? http://www.thewalkgame.com/  Sikkert effektivt hvis du lever deg ordentlig inn i storyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"joggeturen" i dag bekreftet vel at det må ganske mye mer jogging til før jeg er fornøyd med formen. Prøve å få kommet meg ut ca 2-3 ganger i uka fremover så bør jeg jo merke en ganske god forskjell om ca 1 mnd. I følge appen jeg bruker skal jeg være rimelig mye sprekere da :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker veldig godt at innstillingen min til trening endrer seg jo mer jeg trener. Tidligere i vinter orket jeg ikke tanken på jogging eller intervalltrening og kunne ikke fatte hvor jeg hentet motivasjon fra i fjor sommer. 

Nå som jeg er i gang igjen så er det så mye lettere å motivere seg videre. Det meste ligger i hodet! Jeg har faktisk (uten å planlegge det, noe som er uvanlig for meg) trent intervaller fordi jeg gikk forbi bakken jeg pleier å gjøre det i. Den gode følelsen jeg får etterpå er skikkelig god motivasjon og jo oftere jeg får den jo mer vil jeg ha. Håper det holder seg!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Jeg merker veldig godt at innstillingen min til trening endrer seg jo mer jeg trener.

Veldig enig her. Det å dra på joggetur har aldri falt meg inn før jeg faktisk gjorde det, og nå kan jeg godt ta meg en løpetur fordi jeg blir rastløs og må røre på meg. :) Det oppleves som tidsbesparende med løping i forhold til feks en time med styrke, og at det er slitsomt er ikke på radaren lengre. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over hvor "enkelt" det er å holde seg unna godteriet i ukedagene. Kommer noen sug innimellom men jeg klarer fint å styre unna. Byttet ut frokosten min, som i det siste har vært cornflakes med biola og sukker på, med to knekkebrød med philadelfia light og  kalkunskinke. Så da har jeg fjernet endel sukker der regner jeg med. Men jeg sliter med drikke. Jeg drikker pr def. alt forlite. Og syns det enklest er å få i meg varm drikke. Så da blir det mye rett i koppen kakao og nestlé caffe.  Kaffen kan jeg ikke bytte ut med svart eller hjemmelaget latte - for det tåler jeg så dårlig. Den kaffen funker bra for magen min, så den får bare være. Kakaoen skulle jeg bytte ut med light - men lighten koster omtrent 4 ganger så mye som den vanlige så det utgikk, gitt. Skal se om jeg finner meg en god te i morgen, smakte en Pukate (?) som var ganske god for en stund siden, og damen sa hun hadde tatt den inn i butikken sin. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg er overrasket over hvor "enkelt" det er å holde seg unna godteriet i ukedagene. Kommer noen sug innimellom men jeg klarer fint å styre unna. Byttet ut frokosten min, som i det siste har vært cornflakes med biola og sukker på, med to knekkebrød med philadelfia light og  kalkunskinke. Så da har jeg fjernet endel sukker der regner jeg med. Men jeg sliter med drikke. Jeg drikker pr def. alt forlite. Og syns det enklest er å få i meg varm drikke. Så da blir det mye rett i koppen kakao og nestlé caffe.  Kaffen kan jeg ikke bytte ut med svart eller hjemmelaget latte - for det tåler jeg så dårlig. Den kaffen funker bra for magen min, så den får bare være. Kakaoen skulle jeg bytte ut med light - men lighten koster omtrent 4 ganger så mye som den vanlige så det utgikk, gitt. Skal se om jeg finner meg en god te i morgen, smakte en Pukate (?) som var ganske god for en stund siden, og damen sa hun hadde tatt den inn i butikken sin. 

 

Anbefaler Pukka - licorice and cinnamon :)

Og Yogi choco chili.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Ooh! Tøft! Det er bare gåing? Brukte zombierun noe i fjor, syns det var veldig festlig. :D 

 

Tror det! Det er jo samme folka som har laget denne, så har forhåpninger om at det er nesten like moro :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sona skrev:

Tror det! Det er jo samme folka som har laget denne, så har forhåpninger om at det er nesten like moro :D 

Kjøpt og lastet ned :D Tester på fredag. Så den andre zombierun-en, ikke den 5k - egentlig også kan brukes til gåing såvel som jogging. Så får ta den etterpå om jeg ikke kommer meg i gang med jogging. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Raksha skrev:

Kjøpt og lastet ned :D Tester på fredag. Så den andre zombierun-en, ikke den 5k - egentlig også kan brukes til gåing såvel som jogging. Så får ta den etterpå om jeg ikke kommer meg i gang med jogging. 

 

Gøy :D De er jo ikke ille dyre for alt innholdet man får. Det stemmer, man kan jo egentlig det, men jeg også sparer den til jeg "snart" begynner å jogge igjen :icon_redface: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sona skrev:

Gøy :D De er jo ikke ille dyre for alt innholdet man får. Det stemmer, man kan jo egentlig det, men jeg også sparer den til jeg "snart" begynner å jogge igjen :icon_redface: 

Billigere enn endomondo sin betalversjon *angre* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Raksha skrev:

Jeg er overrasket over hvor "enkelt" det er å holde seg unna godteriet i ukedagene. Kommer noen sug innimellom men jeg klarer fint å styre unna. Byttet ut frokosten min, som i det siste har vært cornflakes med biola og sukker på, med to knekkebrød med philadelfia light og  kalkunskinke. Så da har jeg fjernet endel sukker der regner jeg med. Men jeg sliter med drikke. Jeg drikker pr def. alt forlite. Og syns det enklest er å få i meg varm drikke. Så da blir det mye rett i koppen kakao og nestlé caffe.  Kaffen kan jeg ikke bytte ut med svart eller hjemmelaget latte - for det tåler jeg så dårlig. Den kaffen funker bra for magen min, så den får bare være. Kakaoen skulle jeg bytte ut med light - men lighten koster omtrent 4 ganger så mye som den vanlige så det utgikk, gitt. Skal se om jeg finner meg en god te i morgen, smakte en Pukate (?) som var ganske god for en stund siden, og damen sa hun hadde tatt den inn i butikken sin. 

 

Pukka-te :heart: liker sweet chilli og licorice godt :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SandyEyeCandy skrev:

Den der kakaoen blir nok fin å droppe, Rak, det er jo bare sukker. :) Jeg synes Yogi-te er bedre enn det meste fra Pukka, men smak og behag. Lakris-teen fra Yogi er nyyydelig! 

Kupper innlegget :P Den lakris-teen, smaker den faktisk lakris? Har kjøpt "lakris-te" en gang tidligere, men den var basert på lakrisrot, og smakte aldeles ikke lakris. Jord, er vel mer dekkende. Min favoritt-te er Chai, uten tvil, men kunne godt byttet på litt. 

I går ble det 5 km omtrent, Endomondo streika, men jeg vet omtrent hvor langt det er fra tidligere. Schäferen streika også, og ville ikke trekke, så jeg måtte løpe for egen maskin. Bittelitt støl i dag, men i forhold til hvor mye jeg pusha på meg selv i går, er det overraskende lite. Legger og ankler er der jeg kjenner det best, men det har nok mye med manglende gode løpesko å gjøre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste teen er mint og te skal alltid nytes uten sukker! Bra utvalg av spennende te på helsekost og meny.

Tråkka over kraftig for noen år siden og ankelen er fortsatt vond litt av og på når jeg jogger. Tips? Har jogget mange turer i år og den har vært helt fin. Tok en tur på tirsdag og har hatt vondt når jeg går siden. Skjedde ingenting unormalt på turen og jogget på grus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da 4 uten sjokolade. Er i godt spor nå.
Ble ikke tur i går pga møter men i dag skal vi prøve oss på joggetur igjen. Henger litt etter på 10 mil i april men vi får se om vi klarer å ta innå. Iflg mobilen har jeg passet 10 mil for en stund siden, men det er inkl alt (til og fra jobb etc). Jeg ser mest på Sunnto klokka som er trening/tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med meg en pakke pukka te med litt forskjellig i, og en chai te med krydder, får et "ufrivillig" opphold i kaffe og kakaodrikking uansett en uke eller to fordi jeg skal leve laktosefritt en uke eller to. Tror egentlig ikke mann og barn vil være hjemme med meg de første dagene :o:lol:  Innom helsekost på tirsdag og snoke i teutvalget der og. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raksha skrev:

Tok med meg en pakke pukka te med litt forskjellig i, og en chai te med krydder, får et "ufrivillig" opphold i kaffe og kakaodrikking uansett en uke eller to fordi jeg skal leve laktosefritt en uke eller to. Tror egentlig ikke mann og barn vil være hjemme med meg de første dagene :o:lol:  Innom helsekost på tirsdag og snoke i teutvalget der og. 

 

 

iHerb har masse Pukka og Yogi te. :) Billig frakt også. Pukka med lakris og peppermynte er min favoritt. Og Three Ginger. Den er kjempegod!

 

Jeg har trent HIIT 7 av de siste 8 dagene! Yay me! :cheer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari skrev:

iHerb har masse Pukka og Yogi te. :) Billig frakt også. Pukka med lakris og peppermynte er min favoritt. Og Three Ginger. Den er kjempegod!

 

Jeg har trent HIIT 7 av de siste 8 dagene! Yay me! :cheer:

Ooh takk! Blakk i dag, men inn og snoke :D

 

Yey for deg! 

 

Tror det blir tur med vogn og hunder i dag og, strålende sol og hjemme med halvsykt barn. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang!

Meldt meg inn på treningsstudio og begynt styrketrening igjen. Nå gjelder det bare å sette opp et greit program, tenkte ihvertfall baseøvelser som knebøy og markløft, så trolig skulder press, planke.

 

Har det forresten noe for seg å ta planken hver kveld? Eller blir det bare dumt for kroppen?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2016 at 8:14 PM, Raksha skrev:

Teknikk ja... Det vet jeg ikke noe om her heller :lol: 

Youtube :wub:

 

Men det ligger hauger av artikler om det. Er vel noen år siden stavgåing var SÅ populært og ALLE skule gjøre det. Så det fantes hauger av materiell på nettet om hvordan bruke stavene og hvordan man skal gå med de. Mange bruker de jo som skistaver og det er feil. Man skal "slippe" staven når den er bak (derfor har man de greiene rundt hånda), også skal staven aldri lengre frem enn foten :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...