Gå til innhold
Hundesonen.no

Kom i form 2016


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta
19 minutter siden, AnnChristin skrev:

Youtube :wub:

 

Men det ligger hauger av artikler om det. Er vel noen år siden stavgåing var SÅ populært og ALLE skule gjøre det. Så det fantes hauger av materiell på nettet om hvordan bruke stavene og hvordan man skal gå med de. Mange bruker de jo som skistaver og det er feil. Man skal "slippe" staven når den er bak (derfor har man de greiene rundt hånda), også skal staven aldri lengre frem enn foten :)

Nå er det dog noen år siden jeg tenkte teknikk og hurtig skigåing men da skulle du "slippe" litt på staven når du gikk på ski

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Noen dager..... 

I dag løp jeg årets første 5km i ett, uten noen gåing   Etter den tyngste bakken tok jeg et par steg, da hadde jeg puls på 195 og følte jeg skulle dø, men tok fatt i meg selv og fortsatte å løpe

Topptur på meg i dag. 2,5 km rett opp og belønninga var en helt utrolig utsikt. Førde er ikke så aller verst snøfritt og i oppholdsvær   Bilde fra samme turen i fjor;

Posted Images

47 minutter siden, Teserere skrev:

Kranglet med Aïda på løpeturen idag så brukte 3 kvarter på 5km. Ikke fornøyd.

Jeg har slutta å ta med Kua, for det første liker hun det ikke (må "dra" henne med) og hun somler noe jævelig. Savner Ymse som drahjelp da :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demotiverende å gå på vekta i dag. En lang periode gikk jeg jo ikke et gram nedover uansett hva jeg gjorde. Så begynte vekta å lirke seg nedover, men nå har jeg sprettet opp 1,4kg på under en uke!
Jeg beveger meg mer, spiser mindre osv. Men ikke søren. Denne kroppen insisterer på å være feit. :( 

Jeg er drittlei nå, har holdt på siden november.

Gikk ned over 40kg i 2013/14 og har egentlig gjort det samme nå, bare med bitte litt høyere kaloriinntak, men nå går jeg heller opp enn ned! Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, for med mine studier + jobb så orker jeg ikke å ha et kaloriinntak på 1000/dag (som jeg til tider hadde forrige gang). Men 13-1500 kan jeg tydeligvis ikke spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎04‎.‎2016 at 9:06 PM, Raksha skrev:

Jeg er overrasket over hvor "enkelt" det er å holde seg unna godteriet i ukedagene. Kommer noen sug innimellom men jeg klarer fint å styre unna. Byttet ut frokosten min, som i det siste har vært cornflakes med biola og sukker på, med to knekkebrød med philadelfia light og  kalkunskinke. Så da har jeg fjernet endel sukker der regner jeg med. Men jeg sliter med drikke. Jeg drikker pr def. alt forlite. Og syns det enklest er å få i meg varm drikke. Så da blir det mye rett i koppen kakao og nestlé caffe.  Kaffen kan jeg ikke bytte ut med svart eller hjemmelaget latte - for det tåler jeg så dårlig. Den kaffen funker bra for magen min, så den får bare være. Kakaoen skulle jeg bytte ut med light - men lighten koster omtrent 4 ganger så mye som den vanlige så det utgikk, gitt. Skal se om jeg finner meg en god te i morgen, smakte en Pukate (?) som var ganske god for en stund siden, og damen sa hun hadde tatt den inn i butikken sin. 

 

Har du prøvd havregryn med Biola (med smak)? Det spiser jeg til frokost for tiden, men uten sukker. Man trenger ikke sukker på, hvis man bruker den Biola'n med smak. Det finnes også Biola m/smak og uten tilsatt sukker. Er blitt veldig glad i Biola i det siste, og bruker heller det enn yoghurt på havregrynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mardina skrev:

Har du prøvd havregryn med Biola (med smak)? Det spiser jeg til frokost for tiden, men uten sukker. Man trenger ikke sukker på, hvis man bruker den Biola'n med smak. Det finnes også Biola m/smak og uten tilsatt sukker. Er blitt veldig glad i Biola i det siste, og bruker heller det enn yoghurt på havregrynene.

Jeg er sånn raring som ikke liker havregryn :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, lijenta skrev:

Nå er det dog noen år siden jeg tenkte teknikk og hurtig skigåing men da skulle du "slippe" litt på staven når du gikk på ski

Jupp, er noe av det samme der :) Men på ski tar man vel staven litt lengre frem enn hælen? Og de er høyere tror jeg. Vi fikk forklart det, men jeg har glemt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
12 minutter siden, AnnChristin skrev:

Jupp, er noe av det samme der :) Men på ski tar man vel staven litt lengre frem enn hælen? Og de er høyere tror jeg. Vi fikk forklart det, men jeg har glemt det.

Dem er høyere ja også satt det helt fast om dem skal lengre fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stine skrev:

Hva med vita hjertegod sine frokostblandinger? De synes jeg er veldig gode og metter bra, lite kalorier i det og :)

Neppe glutenfrie. *sær* :lol:  Men to knekkebrød (glutenfrie) med philadelphia light og kalkunskinke er da ikke noe gæern frokost det. 

Men nå skal jeg uansett ha to uker laktosefritt, fra og med mandag. Så da får jeg bytte ut philadelphiaen med noe laktosefritt. 

Vekta viste forøvrig 1,2 ned siden søndag, så noe er jo riktig hvertfall. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Neppe glutenfrie. *sær* :lol:  Men to knekkebrød (glutenfrie) med philadelphia light og kalkunskinke er da ikke noe gæern frokost det. 

Men nå skal jeg uansett ha to uker laktosefritt, fra og med mandag. Så da får jeg bytte ut philadelphiaen med noe laktosefritt. 

Vekta viste forøvrig 1,2 ned siden søndag, så noe er jo riktig hvertfall. 

 

Det tenkte jeg ikke på! Philadelfia er godt, liker det med skinke og salat i lomper :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Jeg er sånn raring som ikke liker havregryn :/ 

Trenger jo ikke være havregryn. Hvis det er cornflakes du liker best, så bruker du det. Poenget mitt var egentlig at du kan bruke den Biola'n med smak istedenfor å bruke sukker på frokostblandingen :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mardina skrev:

Trenger jo ikke være havregryn. Hvis det er cornflakes du liker best, så bruker du det. Poenget mitt var egentlig at du kan bruke den Biola'n med smak istedenfor å bruke sukker på frokostblandingen :D 

Det er ganske mye sukker i cornflakes generelt, da. Så det er kanskje best å velge noe annet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snøfrost skrev:

Demotiverende å gå på vekta i dag. En lang periode gikk jeg jo ikke et gram nedover uansett hva jeg gjorde. Så begynte vekta å lirke seg nedover, men nå har jeg sprettet opp 1,4kg på under en uke!
Jeg beveger meg mer, spiser mindre osv. Men ikke søren. Denne kroppen insisterer på å være feit. :( 

Jeg er drittlei nå, har holdt på siden november.

Gikk ned over 40kg i 2013/14 og har egentlig gjort det samme nå, bare med bitte litt høyere kaloriinntak, men nå går jeg heller opp enn ned! Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, for med mine studier + jobb så orker jeg ikke å ha et kaloriinntak på 1000/dag (som jeg til tider hadde forrige gang). Men 13-1500 kan jeg tydeligvis ikke spise.

Sikker på at den siste kiloen opp ikke er muskler da? Hvis du beveger deg mer... ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned ca 1 kg siste måneden, veldig fornøyd med det mtp. at jeg bare har "skjerpet meg litt" i uka :) . Skal ikke akkurat ned mye heller da, 3 kg maks. Vært veldig lite aktiv det siste året, og nå er jeg endelig i gang igjen (siden før jul). Føles godt! Spiller fotball 1-2 ganger i uka, prøver å jogge fast en gang i uka og har blitt flinkere med tur. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Snøfrost skrev:

Det tviler jeg veldig sterkt på, men jeg håper i det lengste at det er vann av en eller annen grunn... 

Var det ikke du som nevnte at du fikk i deg for lite drikke? Vet en del opplever at kroppen holder på vann om de får i seg for lite væske, kan det være en mulighet for deg kanskje?

 

 

Jogging og intervall i dag var veeeldig tungt, til tross for at det var veldig enkelt opplegg. 10 min oppvarming, 1×4 intervall, 5 min nedtrapping. Mandag var det 3×4 intervaller som gikk greit, så vet ikke hvorfor det var så tungt i dag.

Neste uke skal være hard uke (4×4 intervaller alle 3 gangene), så spent på hvordan det skal gå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snøfrost skrev:

Demotiverende å gå på vekta i dag. En lang periode gikk jeg jo ikke et gram nedover uansett hva jeg gjorde. Så begynte vekta å lirke seg nedover, men nå har jeg sprettet opp 1,4kg på under en uke!
Jeg beveger meg mer, spiser mindre osv. Men ikke søren. Denne kroppen insisterer på å være feit. :( 

Jeg er drittlei nå, har holdt på siden november.

Det  gjorde jeg sist uke. Spratt opp et kg, det var skikkelig nedtur siden jeg faktisk hadde begynt å ta tak. :hug: Denne uka har jeg gått ned litt mer enn jeg gikk opp sist, heldigvis, så må ha vært vann av en eller annen grunn. Krysser fingrene for at du ser mer positivt resultat neste uke! 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere. Det er ikke unormalt å svinge et par kg i løpet av f.eks en mnd. En kg den ene eller den andre veien er faktisk *hardt og brutalt* ingenting. 

Dropp veiing, eventuelt veie en gang i mnd, på morran på samme tid i syklusen. Jeg veier normalt 1 kg mer under mensen. Men svinger 4 kg (i snitt). Altså to opp/to ned.

Akkurat nå går jeg ned (mest) fordi jeg jobber for det. Men den gangen jeg var "topptrent" hadde streng diett og ble veid jevnlig svingte jeg masse. (Kickboking, streng trener :lol: )

Bruk heller målebånd. 

 

Jeg har ridd 3 timer barbakk idag. Kommer til å kjenne det i morra :o

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elisabeth00 skrev:

Var det ikke du som nevnte at du fikk i deg for lite drikke? Vet en del opplever at kroppen holder på vann om de får i seg for lite væske, kan det være en mulighet for deg kanskje?

 

Jo det stemmer det. Prøver å være flinkere til å drikke, men der har jeg ikke kommet så langt ennå...

 

Akkurat nå, Kaja skrev:

Men dere. Det er ikke unormalt å svinge et par kg i løpet av f.eks en mnd. En kg den ene eller den andre veien er faktisk *hardt og brutalt* ingenting. 

Dropp veiing, eventuelt veie en gang i mnd, på morran på samme tid i syklusen. Jeg veier normalt 1 kg mer under mensen. Men svinger 4 kg (i snitt). Altså to opp/to ned.

Akkurat nå går jeg ned (mest) fordi jeg jobber for det. Men den gangen jeg var "topptrent" hadde streng diett og ble veid jevnlig svingte jeg masse. (Kickboking, streng trener :lol: )

Bruk heller målebånd. 

 

Jeg har ridd 3 timer barbakk idag. Kommer til å kjenne det i morra :o

 

Problemet er bare at min syklus er hormonregulert, så jeg  har ikke noen jevnlige svigninger. Det svinger litt, men de er nå helt uforutsigbare. Uten minipilla så opplever også jeg at jeg veier 1-2 kg mer rett før/starten av en mesen. Men det går ikke å bruke som noen pekepinn nå, dessverre.
Klæra sier forøvrig at jeg er enten fylt av vann, fett eller gass. Så er ikke bare vekta som mener jeg har hatt en negativ utvikling forrige uke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Jo det stemmer det. Prøver å være flinkere til å drikke, men der har jeg ikke kommet så langt ennå...

 

Problemet er bare at min syklus er hormonregulert, så jeg  har ikke noen jevnlige svigninger. Det svinger litt, men de er nå helt uforutsigbare. Uten minipilla så opplever også jeg at jeg veier 1-2 kg mer rett før/starten av en mesen. Men det går ikke å bruke som noen pekepinn nå, dessverre.
Klæra sier forøvrig at jeg er enten fylt av vann, fett eller gass. Så er ikke bare vekta som mener jeg har hatt en negativ utvikling forrige uke. :P

Neida, jeg sier ikke at det ikke er det. Men det er viktig å ikke henge seg for mye opp i selve tallet. Klærne/målebånd sier mye mer :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som jogger.  

Formen er ekstremt mye bedre,  knærne derimot. 

Jeg MÅ ha skikkelige joggesko,  eller så må jeg kutte ut jogging. Har blitt sparket av en hest i kneet når jeg ung, så det er litt sånn sart av seg.  

Jeg har tenkt jeg kunne dra på løpelabbet og få meg sko som passer min løpestil,  MEN jeg jogger med Toddy. Det blir en helt annen løpestil med Toddy enn uten. Han trekker. Hvor relevant er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mud skrev:

Dere som jogger.  

Formen er ekstremt mye bedre,  knærne derimot. 

Jeg MÅ ha skikkelige joggesko,  eller så må jeg kutte ut jogging. Har blitt sparket av en hest i kneet når jeg ung, så det er litt sånn sart av seg.  

Jeg har tenkt jeg kunne dra på løpelabbet og få meg sko som passer min løpestil,  MEN jeg jogger med Toddy. Det blir en helt annen løpestil med Toddy enn uten. Han trekker. Hvor relevant er det?

Spør på løpelabbet :) De fleste som jobber der er gode og kan sikkert svare på det :) Jeg vil tenke at stilen blir ganske lik bare litt raskere/mer frempå? Hvis ikke du bremser mye da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...