Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Overtrøtt baby og dolysten hund trumfer trøtt mamma, så da var det bare å sjale opp og lufte seg :yawn: Satser på en liten halvtime på sofaen med en sovende Mons før han skal ha mat igjen etterpå, utrolig hvor mye det hjelper på! Mons stakkar sovna før jeg fikk på meg skoene, hardt å insistere på å være våken baby når man egentlig er trøtt baby :teehe: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Aslan skrev:

Overtrøtt baby og dolysten hund trumfer trøtt mamma, så da var det bare å sjale opp og lufte seg :yawn: Satser på en liten halvtime på sofaen med en sovende Mons før han skal ha mat igjen etterpå, utrolig hvor mye det hjelper på! Mons stakkar sovna før jeg fikk på meg skoene, hardt å insistere på å være våken baby når man egentlig er trøtt baby :teehe: 

Søte lille :wub: Håper det blir en dupp på deg også etterpå :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg i perioder blitt fryktelig "ør" og det er vanskelig å få inn nok oksygen/puste skikkelig. Virker som det kommer når som helst, samme om jeg sitter/ligger/står, varierende hvor lenge det varer og går som regel greit nok så lenge jeg holder meg i ro, blir naturlig nok verre så jeg begynner å hoste osv pga lite oksygen om jeg prøver å gå trapper e.l. Noen som har opplevd lignende og har tips til hva som evt kan hjelpe? Spesielt i går kveld etter jeg hadde lagt meg var det en skikkelig ekkel runde som varte en stund. Virker som det er ganske normalt, men har ikke stått noe om hva som evt kan hjelpe når det oppstår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Malamuten skrev:

De siste dagene har jeg i perioder blitt fryktelig "ør" og det er vanskelig å få inn nok oksygen/puste skikkelig. Virker som det kommer når som helst, samme om jeg sitter/ligger/står, varierende hvor lenge det varer og går som regel greit nok så lenge jeg holder meg i ro, blir naturlig nok verre så jeg begynner å hoste osv pga lite oksygen om jeg prøver å gå trapper e.l. Noen som har opplevd lignende og har tips til hva som evt kan hjelpe? Spesielt i går kveld etter jeg hadde lagt meg var det en skikkelig ekkel runde som varte en stund. Virker som det er ganske normalt, men har ikke stått noe om hva som evt kan hjelpe når det oppstår? 

Lenge siden du sjekket blodprøver? HB er visst på det laveste rundt uke 28, så ofte greit å ta en sjekk. Jeg måtte begynne på tilskudd når jeg var like langt som deg ihvertfall

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aslan skrev:

Lenge siden du sjekket blodprøver? HB er visst på det laveste rundt uke 28, så ofte greit å ta en sjekk. Jeg måtte begynne på tilskudd når jeg var like langt som deg ihvertfall

Har akkurat begynt med jerntilskudd, hadde lav hb, så har tenkt at det kan være en medvirkende årsak :) Kan jo håpe at det hjelper :) 

 

Edit: Tilleggsspm, tar dere noen tilskudd eller noe under graviditeten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok tilskudd beregnet på gravide. Fås på apotek i store pakker :)  Spesielt folat er viktig. 

Og noe som egentlig ikke har noe med saken å gjøre, men jeg kom på det nå når det ble snakk om jerntilskudd :P Jernmangel etter fødsel gir litt ekstra risiko for fødselsdepresjon. Kjekt å ha i bakhodet:)  Samboeren min fikk beskjed av jordmor på utskrivningssamtalen å være obs på tegn på det hos meg siden jeg mistet litt ekstra blod under fødselen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folat tok jeg fra jeg fant ut at jeg var gravid og til ca 3 mnd på vei eller noe. Men både JM og internett synes å mene at det er overflødig etter det så da droppet jeg det. Kjøpte meg noe multivitamin etter det, men så har jeg liksom ikke komt på å spurt om det er anbefalt å ta noe tilskudd og har ikke fått noen beskjed heller. Men det er vell ikke verdens undergang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde ha tatt, men tok svært lite.. Folat tok jeg i starten, ellers ikke.. Så prøvde jeg meg på D-vitamin og jern, som jeg hadde lave verdier på, men tålte ikke tablettene :P samme med de fancy gravid-multi-tablettene.. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite jern har vært pyton her. Spesielt sammen med litt treg mage pga amming frister det lite med jern som gjør det enda verre. Heldigvis går det sakte fremover. Men fremdeles ør og svimmel på steder med dårlig luft. 

 

Anne er en drøy mnd og har helt klart fått døgnrytme. Tydelig trøtt kl elleve, dupper av og koser på fanget i tre kvarter, så legger jeg henne. Da får hun litt mer mat og kan gjerne sove i seks timer, få litt mer mat og sove i 3 til. Deilig! De som sier babyer ikke har kan skille mellom dag og natt før de er endel eldre kan få komme hit på besøk :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle dere at brystbetennelse er forferdelig vondt og noe dere ikke har lyst til å få. Fy f***, for noe dritt. Men St. Olavs er et fint sykehus å høre til! Her er de så flinke og snille. Antibiotika er min venn. Og Astrid har det fint. Det er det viktigste. :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rosinbolle skrev:

Jeg kan fortelle dere at brystbetennelse er forferdelig vondt og noe dere ikke har lyst til å få. Fy f***, for noe dritt. Men St. Olavs er et fint sykehus å høre til! Her er de så flinke og snille. Antibiotika er min venn. Og Astrid har det fint. Det er det viktigste. :) 

Liker ikke. Men det går over? Selv om det er uttaenannenverden vondt akkurat nå og du tror puppen blir revet i stykker hver gang du ammer. Jeg har hatt to denne gangen, og tror det er veldig greit med antibiotika (ammet meg gjennom den første etter råd fra Ammepoliklinikken, men jeg tror den egentlig aldri forsvant helt, så neste gang jeg kjente antydning var det rett til legevakta for antibiotika?)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, rosinbolle skrev:

Jeg kan fortelle dere at brystbetennelse er forferdelig vondt og noe dere ikke har lyst til å få. Fy f***, for noe dritt. Men St. Olavs er et fint sykehus å høre til! Her er de så flinke og snille. Antibiotika er min venn. Og Astrid har det fint. Det er det viktigste. :) 

Ai, kjedelig å få det, håper det gir seg raskt. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2016 at 8:00 AM, rosinbolle skrev:

Jeg kan fortelle dere at brystbetennelse er forferdelig vondt og noe dere ikke har lyst til å få. Fy f***, for noe dritt. Men St. Olavs er et fint sykehus å høre til! Her er de så flinke og snille. Antibiotika er min venn. Og Astrid har det fint. Det er det viktigste. :) 

Uff, føler med deg! Her var det aldri vondt, men hadde veldig høy feber i tre døgn. Pass på å drikke nok så ikke ammingen tuller seg til om du ammer. God bedring :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...