Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Artig alder :aww: Mental breakdown fordi jeg vaska koppen til den ene ungen. Så et nytt fordi han fikk akkurat det pålegget han hadde bedt om. Tidligere hadde vi et fordi den andre ikke ville ha den brokkolien som jeg ikke hadde tilbudt :lol: Det er ganske enkelt å håndtere da. Frokosten blir jo selvsagt et eventyr i dette huset, men det er jo bare å bytte pålegg :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

1 time siden, Wednesday skrev:

Artig alder :aww: Mental breakdown fordi jeg vaska koppen til den ene ungen. Så et nytt fordi han fikk akkurat det pålegget han hadde bedt om. Tidligere hadde vi et fordi den andre ikke ville ha den brokkolien som jeg ikke hadde tilbudt :lol: Det er ganske enkelt å håndtere da. Frokosten blir jo selvsagt et eventyr i dette huset, men det er jo bare å bytte pålegg :P

Du burde hatt kongens fortjenstmedalje ?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et uheldig øyeblikk under amming i går hvor Mons sovna og ville rette på taket selv = to rifter i ene brystvorta :no: Auuueeee :icon_cry:Makan det der gjør vondt, og han har jo ikke tenner enda engang :wacko: Pøser på med salve og holder det mykt og fuktig, så håper jeg det gror fortere enn svint. Får ammet om jeg er ekstreeeemt forsiktig, så blir litt skjev belastning enn så lenge, men det får jeg rette på senere. Det ser heldigvis bedre ut allerede. Men auue. Traumatisert pupp :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Aslan skrev:

Et uheldig øyeblikk under amming i går hvor Mons sovna og ville rette på taket selv = to rifter i ene brystvorta :no: Auuueeee :icon_cry:Makan det der gjør vondt, og han har jo ikke tenner enda engang :wacko: Pøser på med salve og holder det mykt og fuktig, så håper jeg det gror fortere enn svint. Får ammet om jeg er ekstreeeemt forsiktig, så blir litt skjev belastning enn så lenge, men det får jeg rette på senere. Det ser heldigvis bedre ut allerede. Men auue. Traumatisert pupp :pinch:

Au, helt forferdelig vondt! Prøv å bytte litt ammesrillinger for å belaste på litt forskjellige måter også. Og morsmelk og lufttørking er gull. Håper det blir fort bra. Grøss, minnes med  skrekk.. 

 

Ammingen var et veldig styr her til jeg ga opp når hun var tre mnd. Nå har det gått upåklagelig og du verden så mye enklere hverdagen er da! Først nå innser jeg hvor mye krefter som gikk til det sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Aslan skrev:

Et uheldig øyeblikk under amming i går hvor Mons sovna og ville rette på taket selv = to rifter i ene brystvorta :no: Auuueeee :icon_cry:Makan det der gjør vondt, og han har jo ikke tenner enda engang :wacko: Pøser på med salve og holder det mykt og fuktig, så håper jeg det gror fortere enn svint. Får ammet om jeg er ekstreeeemt forsiktig, så blir litt skjev belastning enn så lenge, men det får jeg rette på senere. Det ser heldigvis bedre ut allerede. Men auue. Traumatisert pupp :pinch:

Au, ja sånt er helt utrolig vondt! Men av erfaring, det gror veldig fort om det får være i fred. Så om du må så kan du bruke skjold et par dager, men ulike ammestillinger kan også "spre belastningen". Husker jeg syntes det føltes som om noen prøvde å sage av meg brystvortene med tanntråd :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Aslan skrev:

Et uheldig øyeblikk under amming i går hvor Mons sovna og ville rette på taket selv = to rifter i ene brystvorta :no: Auuueeee :icon_cry:Makan det der gjør vondt, og han har jo ikke tenner enda engang :wacko: Pøser på med salve og holder det mykt og fuktig, så håper jeg det gror fortere enn svint. Får ammet om jeg er ekstreeeemt forsiktig, så blir litt skjev belastning enn så lenge, men det får jeg rette på senere. Det ser heldigvis bedre ut allerede. Men auue. Traumatisert pupp :pinch:

Au, det er så vondt å være sår! Det kjennes ut som noen stikker nåler gjennom brystet og inn i armhulen, synes jeg... Det er lov å bruke ammeskjold et par dager til det blir bedre, hvis det ikke er på bedringens vei allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, soelvd skrev:

Au, helt forferdelig vondt! Prøv å bytte litt ammesrillinger for å belaste på litt forskjellige måter også. Og morsmelk og lufttørking er gull. Håper det blir fort bra. Grøss, minnes med  skrekk.. 

 

Ammingen var et veldig styr her til jeg ga opp når hun var tre mnd. Nå har det gått upåklagelig og du verden så mye enklere hverdagen er da! Først nå innser jeg hvor mye krefter som gikk til det sist. 

Ja, må bli flinkere til  endre stilling, er ikke flink nok til det.

ja, amming er et slit når det ikke går :hmm: 

1 time siden, Krelise skrev:

Au, ja sånt er helt utrolig vondt! Men av erfaring, det gror veldig fort om det får være i fred. Så om du må så kan du bruke skjold et par dager, men ulike ammestillinger kan også "spre belastningen". Husker jeg syntes det føltes som om noen prøvde å sage av meg brystvortene med tanntråd :P 

Ja, har skjold liggende, men er litt tilbakeholden med å ta de i bruk igjen kjenner jeg, så lenge vi får til amming. 

Sage av med tanntråd var beskrivende :lol: Jeg bysser og rugger, for min egen del, det hjelper.

1 time siden, rosinbolle skrev:

Au, det er så vondt å være sår! Det kjennes ut som noen stikker nåler gjennom brystet og inn i armhulen, synes jeg... Det er lov å bruke ammeskjold et par dager til det blir bedre, hvis det ikke er på bedringens vei allerede. 

Huff ja :no: Det virker bedre allerede, mindre sprikende, så håper det snart har grodd. Heldigvis virker huden rask med å reparere seg selv, så håper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aslan skrev:

 

Ja, har skjold liggende, men er litt tilbakeholden med å ta de i bruk igjen kjenner jeg, så lenge vi får til amming. 

Sage av med tanntråd var beskrivende :lol: Jeg bysser og rugger, for min egen del, det hjelper.

Enig med deg, best å fortsette uten om du klarer :) Det gror fort altså. OM du trenger skjoldene er det jo ikke sikkert du trenger å bruke det mer enn et par ganger på det brystet. Blir noen timer pause bare det.

Har en helsesøster i familien med etterutdanning i amming. Hun trøstet meg på telefonen med at puppene mine kom ikke til å være sånn for alltid, de var ikke ødelagt :D Midt i alle ammehormonene var det veldig godt å høre husker jeg :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Wachita skrev:

Jeg er 8+0 idag, og syntes det ikke er så lenge siden jeg fant ut jeg var gravid. Men det er jo over en måned siden! Tiden flyr..

Og "i morgen" er knøttet over 1 år, og løper rundt som bare det. Skummelt hvor fort det går! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Martine skrev:

Og "i morgen" er knøttet over 1 år, og løper rundt som bare det. Skummelt hvor fort det går! 

Uff, ja. Vet ikke om det er bra eller ikke! Hadde jo vært greit at tiden ikke gikk så fort, så man faktisk fikk sett ting i litt perspektiv og hatt tid til å nyte tiden :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wachita skrev:

Jeg er 8+0 idag, og syntes det ikke er så lenge siden jeg fant ut jeg var gravid. Men det er jo over en måned siden! Tiden flyr..

Hurra! Godt tida går fort. Synes ukene frem til 12 uker er de som går tregest.

Jeg er 27+0 idag :shocked: Snart trebarnsmamma.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke sagt noe om brystbetennelse :P hei til høy feber og smerter! Heldigvis er pappaen hjemme så jeg tilbringer stort sett tiden i sengen med Anne. Frøken dings er jo fornøyd bare hun får mat i blant. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sirius skrev:

Då er eg i veke 3 som mamma. Er det lov å seie at eg sakna å sove om natta..??

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Man blir vant med det :aww:

 

hilsen småbarnsmoren som kan telle antall hele netter hun har fått sovet på Max 2 hender de siste 2,5-3 årene :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til alle såre/vonde bryst, ser ikke frem til akkurat det der kjenner jeg :P Nå er altså uke 30 rett rundt hjørnet her :o Synes fortsatt at tiden går ganske raskt, og bra er det for nå er ting begynt å bli ubehagelig :P Magen er i veien og begynner å gjøre mange ting vanskelig, søvnen begynner å bli dårligere, bekkenet er jo som det har vært og ting begynner å skvises innvendig så det er vanskelig å finne sitte/liggestilling som ikke fører til at jeg får pusteproblemer. Fordelen er vell at man blir mer aktiv da når man ikke orker å sitte/ligge så lenge i gangen, flaks at man kan gå på pokemonjakt :P Mini har begynt å hikke inni magen da, hehe. :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sirius skrev:

Då er eg i veke 3 som mamma. Er det lov å seie at eg sakna å sove om natta..??

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Gratulerer!

og ja :teehe: Jeg har faktisk hatt en natt med 5 timer søvn siden han kom, da våknet jeg med vonde, fulle pupper istedetfor :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Legging av den eldste er veldig mye enklere alene når den yngste ikke gråter av luftsmerter og overtrøtt :aww: 

Du har min fulle medfølelse. Har hatt noen legginger her hvor eldstemann står på badet og hyler fordi hun ikke vil pusse tenner og yngstemann ligger i senga på soverommet (evt bæres rundt) og hyler fordi hun hyler og han er overtrøtt. Blir litt sånn at man står midt mellom og ikke vet hvor man skal gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Marianne* skrev:

Du har min fulle medfølelse. Har hatt noen legginger her hvor eldstemann står på badet og hyler fordi hun ikke vil pusse tenner og yngstemann ligger i senga på soverommet (evt bæres rundt) og hyler fordi hun hyler og han er overtrøtt. Blir litt sånn at man står midt mellom og ikke vet hvor man skal gå...

Ho eldste mi er vant med at vi ligger i senga med henne og koser når hun skal sove.. Hun trenger veldig nærheten.. Og det ekke så enkelt når yngste kun er fornøyd når jeg går med henne.. 

Så da går vi frem og tilbake på soverommet mens man prøver å fortelle en 2,5-åring at mamman ikke kan ligge med henne akkurat nå og hun må prøve og sove allikevel.. Det gjør vondt for alle det.. 

Heldigvis har det hittil gått helt knirkefritt annenhver kveld.. Så i kveld fikk hun ligge på hånden og lese bok igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Krutsi skrev:

Ho eldste mi er vant med at vi ligger i senga med henne og koser når hun skal sove.. Hun trenger veldig nærheten.. Og det ekke så enkelt når yngste kun er fornøyd når jeg går med henne.. 

Så da går vi frem og tilbake på soverommet mens man prøver å fortelle en 2,5-åring at mamman ikke kan ligge med henne akkurat nå og hun må prøve og sove allikevel.. Det gjør vondt for alle det.. 

Heldigvis har det hittil gått helt knirkefritt annenhver kveld.. Så i kveld fikk hun ligge på hånden og lese bok igjen :) 

Annenhver kveld er bra? Så blir det sikkert oftere etterhvert. Her har H blitt så stor at han kan underholdes bittelitt av at vi synger eller leser bok for L, så vi har innført for L at hvis stellingen går greit (uten for mye drama fra hennes side da altså) så får jeg tid og mulighet til å lese på senga med både henne og H og det er veldig populært. Også er det veldig koselig å kunne lese for begge to?

Men jeg har hatt kvelder hvor jeg nesten desperat har travet fram og tilbake på rommet til L, mens H sutrer og jeg synger "So ro" og prøver å forklare at nattaritualet ikke blir så langt denne kvelden. Sikkert veldig beroligende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...