Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, *Marianne* skrev:

Annenhver kveld er bra? Så blir det sikkert oftere etterhvert. Her har H blitt så stor at han kan underholdes bittelitt av at vi synger eller leser bok for L, så vi har innført for L at hvis stellingen går greit (uten for mye drama fra hennes side da altså) så får jeg tid og mulighet til å lese på senga med både henne og H og det er veldig populært. Også er det veldig koselig å kunne lese for begge to?

Men jeg har hatt kvelder hvor jeg nesten desperat har travet fram og tilbake på rommet til L, mens H sutrer og jeg synger "So ro" og prøver å forklare at nattaritualet ikke blir så langt denne kvelden. Sikkert veldig beroligende?

Jeg prøver å putte begge ungene oppi senga mi.. Så ammer jeg den ene mens jeg leser for den andre og hun ligger på hånda mi :lol: 

her får man ikke egne rom før man sover hele natta og leggingen er nesten normal :lol: evt man har en mann som våkner av unger som våkner om natta :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

5 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg prøver å putte begge ungene oppi senga mi.. Så ammer jeg den ene mens jeg leser for den andre og hun ligger på hånda mi :lol: 

her får man ikke egne rom før man sover hele natta og leggingen er nesten normal :lol: evt man har en mann som våkner av unger som våkner om natta :lol: 

Mammaer er helter altså?

Kjenner igjen det siste der og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, *Marianne* skrev:

Mammaer er helter altså?

Kjenner igjen det siste der og? 

Mammaer er også de som bestandig har halvdovne hender.. Enten fordi barna har ligget de fordervet eller fordi man har bært barn litt for lenge :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er glad vi som regel alltid er to ved legging.. 

 

Seks uker gammel, feber og dårlig allmenntilstand er dårlig kombo. Konklusjonen på legevakten var at det var ørebetennelse, så en uke med antibiotika. Isj, liker det best når de er friske når de er så små.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, soelvd skrev:

Kjenner jeg er glad vi som regel alltid er to ved legging.. 

 

Seks uker gammel, feber og dårlig allmenntilstand er dårlig kombo. Konklusjonen på legevakten var at det var ørebetennelse, så en uke med antibiotika. Isj, liker det best når de er friske når de er så små.. 

Hadde du spurt meg for ca 3,5 uke siden, så hadde jeg nok svart at vi kom til å være to vi også, og så plutselig ble jeg alene med to unger i litt over 2 uker :lol: 

og det er egentlig oss i et nøtteskall.. For ting blir aldri hvordan vi planlegger :lol: 

og god bedring til Anne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Hadde du spurt meg for ca 3,5 uke siden, så hadde jeg nok svart at vi kom til å være to vi også, og så plutselig ble jeg alene med to unger i litt over 2 uker :lol: 

og det er egentlig oss i et nøtteskall.. For ting blir aldri hvordan vi planlegger :lol: 

og god bedring til Anne! 

Åh herregud  - stakkars menneske :o  :hug: Hvor har du gjort av gubben? 

Det kommer til å bli en betingelse om det skal en til her, at jeg får hjelp ved legging... 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ævv, kjenner det kommer til å bli en prøvelse når mannen er på havet i 4 måneder i strekk.... Godt man har foreldrene hans nært...

Man må vel ta på supermann-kappa for å klare av en slik hverdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Ævv, kjenner det kommer til å bli en prøvelse når mannen er på havet i 4 måneder i strekk.... Godt man har foreldrene hans nært...

 

 

Har jeg gått glipp av noe? :P

 

Man må vel ta på supermann-kappa for å klare av en slik hverdag! Jeg har veldig mange venninner som har menn som reiser ut i flere uker/et par mnd. De klager faktisk veldig lite. Mens jeg har lyst til å klage om jeg har de alene bare en kveld :P så man kommer nok inn i gode rutiner og vaner eller blir bare vant til at det er en litt krevende situasjon. 

 

Anne har feber på morgenen i dag også. Men sovet seks og en halv time i natt, på rygg. All maten hun har spist har kommet i retur to ganger nå. Kjenner at hvis hun gjør det noe særlig mer må vi snakke med lege igjen, blir vel fort dehydrert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Ævv, kjenner det kommer til å bli en prøvelse når mannen er på havet i 4 måneder i strekk.... Godt man har foreldrene hans nært...

Man må vel ta på supermann-kappa for å klare av en slik hverdag!

Når ting er sånn, så er det bare sånn? Da tror jeg den supermannkappa bare gror ut av seg selv. Men det er jo helt sikkert rimelig slitsomt (superhelter blir slitne de og)... Mamma hadde tre barn og hund, og mann som ukependlet. Da jeg var liten var det normalen, men nå skjønner jeg ikke hvordan hun fikk det til, eller dvs hvordan hun unngikk å være helt utslitt(❤️). Men noen ganger var hun kanskje det... Også er hun en person som er ganske flink til å ta en ting av gangen, leve i nuet, ikke bekymre seg osv, og prioritere hva man har tid til. Jeg får jo ikke gjort noe praktisk med to barn, så at hun fikk til noe som helst er imponerende☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, soelvd skrev:

Har jeg gått glipp av noe? :P

 

Man må vel ta på supermann-kappa for å klare av en slik hverdag! Jeg har veldig mange venninner som har menn som reiser ut i flere uker/et par mnd. De klager faktisk veldig lite. Mens jeg har lyst til å klage om jeg har de alene bare en kveld :P så man kommer nok inn i gode rutiner og vaner eller blir bare vant til at det er en litt krevende situasjon. 

 

Anne har feber på morgenen i dag også. Men sovet seks og en halv time i natt, på rygg. All maten hun har spist har kommet i retur to ganger nå. Kjenner at hvis hun gjør det noe særlig mer må vi snakke med lege igjen, blir vel fort dehydrert? 

Hvis virkelig alt kommer opp igjen, så snakk med lege. Tipper det er antibiotikaen, men likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, soelvd skrev:

Har jeg gått glipp av noe? :P

Hahaha, neeeeeineinei, ikke min måte å avsløre noe på altså. Vi har bare ganske seriøse planer om unger en gang i framtiden :fear: Og litt som seriøse hundevalpkjøpere, så tenker jeg veldig igjennom mine egne forventninger til det. For jeg kommer unektelig til å ha en veldig krevende mamma-rolle i og med at jeg er alene 2/3 av året. Til gjengjeld er jo mannen hjemme 24/7 det resterende 1/3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Åh herregud  - stakkars menneske :o  :hug: Hvor har du gjort av gubben? 

Det kommer til å bli en betingelse om det skal en til her, at jeg får hjelp ved legging... 

 

Gubben ble plutselig skiftarbeider med turnus 2 uker på og 2 uker av.. Så han kom hjem i natt :P er forhåpentligvis bare for en kort periode :aww: 

men han er i Norge da. Fortsatt ikke lov å ha med seg telefon, så snakker kun med han etter skiftet.. Men skulle det være noe, så er han bare ca 4 timers kjøring unna :P 

6 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Ævv, kjenner det kommer til å bli en prøvelse når mannen er på havet i 4 måneder i strekk.... Godt man har foreldrene hans nært...

Man må vel ta på supermann-kappa for å klare av en slik hverdag!

Jeg har vært alene i 6 uker i strekk med liten baby, 2 voksne hunder og valp.. Uten særlig mye muligheter for hjelp fra familie.. Og det er første uka som er værst ;) 

man lærer seg fort hva som er viktigst å prioritere, så mitt tips er å ha en gjesteseng eller noe der man kan dumpe rene klær man kanskje ikke rekker å brette med en gang :P 

men det som faktisk er den største negativiteten, som man ikke tenker på, er at det er ikke så mye hjelp i far når han kommer hjem i starten.. Fordi barnet kjenner han ikke igjen.. Når de er helt helt små, så går det jo greit.. Ellers så bruker de dager/uke for å bli fortrolig med å feks stå opp sammen med pappan sin slik at man får sove ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, soelvd skrev:

Kjenner jeg er glad vi som regel alltid er to ved legging.. 

 

Seks uker gammel, feber og dårlig allmenntilstand er dårlig kombo. Konklusjonen på legevakten var at det var ørebetennelse, så en uke med antibiotika. Isj, liker det best når de er friske når de er så små.. 

God bedring til lillemor! Bedre å ringe legen en gang for mye enn for lite :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet kl 04.19 :yawn: Det var nok litt i tidligste laget for junior også for kl 06.45 var han klar for lur. Ungen ut i vogn og jeg kræsja på sofaen, så sov vi tre timer begge to. Det var deilig :) 

Nå sover han vanligvis bare en lur på dagen så blir spennende å se hvordan denne dagen blir :P 

Fikk fanga en pokémon på verandaen i morrest da, så ikke så galt at det ikke er godt for noe, hehe. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Gubben ble plutselig skiftarbeider med turnus 2 uker på og 2 uker av.. Så han kom hjem i natt :P er forhåpentligvis bare for en kort periode :aww: 

men han er i Norge da. Fortsatt ikke lov å ha med seg telefon, så snakker kun med han etter skiftet.. Men skulle det være noe, så er han bare ca 4 timers kjøring unna :P 

Såpass ja :o  :lol:  Jaja, du får hyle ut om du trenger besøkshjelp, men jeg må ha med turboknotta mi, så da blir det vel ikke akkurat lettere :lol: 

 

Hun sov til ni i dag! :o  Det er så godt det :wub: Så fikk hun paden og jeg halvsov mens hun lekte med den - så vi er midt i frokosten nå vi. Sommerferie! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Såpass ja :o  :lol:  Jaja, du får hyle ut om du trenger besøkshjelp, men jeg må ha med turboknotta mi, så da blir det vel ikke akkurat lettere :lol: 

 

Hun sov til ni i dag! :o  Det er så godt det :wub: Så fikk hun paden og jeg halvsov mens hun lekte med den - så vi er midt i frokosten nå vi. Sommerferie! :D

 

Takktakk :) jeg har kjøpt inn en del bestikkelsesleker, så utrolig hva som går shø :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetortur - 3-4 fluer som ikke lar meg være i fred, det er for varmt til å sitte i noe annet enn bare bh og shorts og fluene liker kroppskontakt. Fant tilslutt ammestilling hvor jeg fikk begge hendene fri, så er det bare å slå etter de uten å slå baby eller rive baby av puppen... Plutselig lå han skeivt da, så nå har jeg lekkert, illrødt sugemerke rett ovenfor ene nipplen. Det er kraft i sulten baby :lol: 

 

Spennende @Kangerlussuaq! Men skjønner godt at du ikke ser frem til å være mye aleine! Samboer leker med tanken på sånn type turnusjobb, jeg prøver å hindre det :lol: En ting er nå som jeg uansett er hjemme i permisjon, men videre fremover liksom..

 

@soelvd god bedring til Anne!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Krilo skrev:

Guttenavn er vanskelig :aww: har en hel haug med jentenavn men det trenger vi jo ikke :P 

Er så glad det ikke ble gutt her, jeg hadde låst meg sånn på Tage og mannen blånektet :P

 

Anne har vært en slappfis i dag og i kveld kastet hun opp med litt blod i. De tror det er reaksjon på antibiotika. Men så blek og sliten stakkar. Men tar kontakt og prater litt, så hun er jo ikke slapp sånn sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Uenig!

Skal ha to jentenavn, og kommer bare over fine guttenavn :P

Venninna mi som også er gravid nå og har en gutt fra før finner også bare guttenavn men ingen jentenavn :P tror kanskje det fort blir litt sånn når man har det andre kjønnet fra før :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krilo skrev:

Guttenavn er vanskelig :aww: har en hel haug med jentenavn men det trenger vi jo ikke :P 

Vi hadde et guttenavn og 3-4 jentenavn, så får vi en gutt til har vi et problem :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde litt problemer med jentenavn :lol: 

vi vil også få problemer hvis vi få en litt vel feminin gutt.. For guttenavnet krasjer i hodet mitt med en slik gutt.. Hvis sånt er lov å si :lol: 

det blir som når små barn har besteforeldregenerasjonsnavn :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...