Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

 

God bedring til lille ❤️

Takk :) 

Stakkar lille, han ble skikkelig dårlig han. Feber natt og våknet i 3 - tida og kastet opp. Skikkelig sutrete og utilpass, ikke så rart når han var kvalm. Fikk sove sammen med meg i vår seng når det roet seg, pappaen måtte sove på stua. Vanligvis er det rett opp på alle fire og krabbe av gårde hvis han får komme opp i vår seng, men i natt ville han bare sove. Ga paracet i går kveld og nå i morrest, nå sover han, håper det varer ei stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

9 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Under 5 uker til IVF samtale.. Gruer meg litt. Noen her inne som kan fortelle litt om det? @Lillekrapyl?

Merker jeg har glemt endel, vi hadde den samtalen i 2011 :P

Men ingenting å grue seg til iallefall. Snakket litt om generelle ting, som hvordan vi bodde, hvor lenge vi hadde vært sammen, hva vi jobbet med, og hvor lenge vi hadde prøvd.

Innvendig UL av meg. Troor vi tok noen blodprøver. Og hadde samtale med sykepleier om medisinene.

Så fikk vi forslag til behandling (IVF). Startet opp på samme syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Krelise skrev:

Æsj. Junior fikk vaksine i dag og har nå feber og er tydelig utilpass. Har gitt paracet så håper vi det blir bedre fort så han får sove :hmm:

Stakkars lille, håper han blir raskt bedre :) 

9 timer siden, Absolute Entertainer skrev:

Under 5 uker til IVF samtale.. Gruer meg litt. Noen her inne som kan fortelle litt om det? @Lillekrapyl?

Aner ikke noe om det, men lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Merker jeg har glemt endel, vi hadde den samtalen i 2011 :P

Men ingenting å grue seg til iallefall. Snakket litt om generelle ting, som hvordan vi bodde, hvor lenge vi hadde vært sammen, hva vi jobbet med, og hvor lenge vi hadde prøvd.

Innvendig UL av meg. Troor vi tok noen blodprøver. Og hadde samtale med sykepleier om medisinene.

Så fikk vi forslag til behandling (IVF). Startet opp på samme syklus.

Er nervøs jeg.. Har jo vært sammen 2 1/2 år, bor trangt (men med plass til lille første året og vi skal flytte etterhvert), jeg har fast 50 % stilling pluss at begge er studenter.. Så skal jo være greit det? Syns bare det ekkelt å bli vurdert som foreldre, spesielt når jeg/vi er såpass unge. Prøvd siden mai 2015 - tabletter og sprøyter hos privat gynekolog. 

Håper på oppstart ganske med en gang :) Må jo ha provera for å få menstruasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Absolute Entertainer skrev:

Er nervøs jeg.. Har jo vært sammen 2 1/2 år, bor trangt (men med plass til lille første året og vi skal flytte etterhvert), jeg har fast 50 % stilling pluss at begge er studenter.. Så skal jo være greit det? Syns bare det ekkelt å bli vurdert som foreldre, spesielt når jeg/vi er såpass unge. Prøvd siden mai 2015 - tabletter og sprøyter hos privat gynekolog. 

Håper på oppstart ganske med en gang :) Må jo ha provera for å få menstruasjon..

Skal jo være greit det ja :)

Jeg var 23 på samtalen, fylte 24 samme året.

Tror det skal ganske mye til for å få avslag. Eneste jeg har hørt om som får avslag, er hvis en har for høy BMI.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillekrapyl skrev:

Skal jo være greit det ja :)

Jeg var 23 på samtalen, fylte 24 samme året.

Tror det skal ganske mye til for å få avslag. Eneste jeg har hørt om som får avslag, er hvis en har for høy BMI.

 

BMI på 28-29, så den er jo grei :) Er 22 da, men det er jo ikke så alt for ungt heller.. Kjenner jeg gruer meg til alt rundt den prosessen.. Og spesielt om vi må ha fler forsøk. Gikk jo på medisiner 29 dager uten EL nå i mai/juni blant annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Absolute Entertainer skrev:

BMI på 28-29, så den er jo grei :) Er 22 da, men det er jo ikke så alt for ungt heller.. Kjenner jeg gruer meg til alt rundt den prosessen.. Og spesielt om vi må ha fler forsøk. Gikk jo på medisiner 29 dager uten EL nå i mai/juni blant annet..

Prøv å ikke grue deg for mye da. Det er en tøff prosess, men det blir tøffere om en bare gruer seg og tenker negativt :) Husk at det at du er ung, gjør at du har bedre sjanser. Kanskje dere lykkes på første forsøk! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med 28 ukers kontrollen hos jordmor, alt ser/høres bare bra ut, må bare ta litt jerntilskudd. Han hadde vist begynt å lagt seg godt til rette med hodet ned også så hun regnet med at han ble liggende slik nå, så da slipper man jo forhåpentligvis å bekymre seg for setefødsel eller slikt :) 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mons har hatt så fin vektoppgang at nå har vi så smått begynt å redusere morsmelkerstatning for å kunne øke produksjonen min slik at vi forhååååpentligvis kan fullamme! Heia puppen, powerpupp! Lag melk! :cheer: 

 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarieR skrev:

Noen som vet om det er mulig å kjøpe enkeltdeler til emmaljunga-vogner? Skulle hatt nye hjul, de slipper lufta...

Trenger du helt nye hjul da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

Trenger du helt nye hjul da? 

Tja, er lei av å måtte fylle luft hele tiden. Finner ingen synlige rifter eller hull i dekkene, og jeg er ikke handy nok til å finne ut hva problemet er og så fikse det selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Aslan skrev:

Mons har hatt så fin vektoppgang at nå har vi så smått begynt å redusere morsmelkerstatning for å kunne øke produksjonen min slik at vi forhååååpentligvis kan fullamme! Heia puppen, powerpupp! Lag melk! :cheer: 

 

:wub: 

Bra jobba! Heia heia! :icon_clapping::cheer: Og nydelig liten tass :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, MarieR skrev:

Noen som vet om det er mulig å kjøpe enkeltdeler til emmaljunga-vogner? Skulle hatt nye hjul, de slipper lufta...

Har ingen erfaring selv, men mener det var noen som sa at man kunne det ja, så om man kjøpte vogn med sånn luftfrie hjul så kunne man bare kjøpe til lufthjul om man heller ville ha det :) Kostet vist ikke all verdens heller.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Malamuten skrev:

Har ingen erfaring selv, men mener det var noen som sa at man kunne det ja, så om man kjøpte vogn med sånn luftfrie hjul så kunne man bare kjøpe til lufthjul om man heller ville ha det :) Kostet vist ikke all verdens heller.

Etter et kjapt google-søk ser det ut til at det finnes hjul å få kjøpt ja :) Må bare finne ut om understellet og festeordningen til hjulene har endret seg veldig de siste årene, ettersom vogna mi er 2010 modell. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, MarieR skrev:

Noen som vet om det er mulig å kjøpe enkeltdeler til emmaljunga-vogner? Skulle hatt nye hjul, de slipper lufta...

bytt slange:) det gjorde vi på to av hjulene på vår emmaljunga som sikkert er ti år. Kostet rett over hundrelappen pr hjul. Vår lokale sykkelsjappe fikset det for oss:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarieR skrev:

Noen som vet om det er mulig å kjøpe enkeltdeler til emmaljunga-vogner? Skulle hatt nye hjul, de slipper lufta...

Jada, man får kjøpt både slanger og komplette hjul. Kostet ikke så mye heller, hvis man bare kjøper det man faktisk kom for :aww: 

slangen min ble dyr, for jeg endte med å kjøpe ny vogn til M :lol: 

men bebito har inne på lager :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...