Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, Malamuten skrev:

Han er jo ikke for ung til å prøve seg, finnes mye gøy man kan gjøre som ikke er så seriøst, som passer fint for de minste, spm er vell heller hvilket tilbud de har akkurat på langedrag :) Han er nok litt ung til å ha det gøy på type dressurtime eller sånn lær å ri riktig kurs enda, men de som tar inn mindre barn har jo timer tilpasset de minste :) De lærer jo noe fornuftig også, men samtidig så er det jo en del sånn å gjøre gøyale kunster på hesteryggen og helt enkle ting med hesten selv og kanskje litt løping med leier for de som vil. 

De driver mye med sånne kunstner på hesteryggen etter hva jeg har sett. Vi var jo på åpningen av fjordhestens dag, da var det stort sett det det gikk i.  Det var også det han fikk prøve seg på når han ble leid den vanlige runden sin sist.  Han elsker enhver nærkontakt med hest,  men jeg tror en time blir veldig lang hvis det er et opplegg han ikke har forutsetning for å mestre :( De har mulighet for en times ridning i fjellet, men da må man være minst 3 stk og en av oss voksne må leie hesten hans, så da går det ikke. 

Jeg tror kanskje jeg bare prøver å melde han på en time i sommer og ser hvordan det går. 

 

@Martine : heldige E !

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

@Mud Da jeg drev med hest på rideskolen når jeg var yngre var vi ofte med på timene til de minste for leiehjelp. Hvert barn hadde hver sin person som hadde hest i leietau vedsiden av. På timene var det mest mestring i det å sitte på hesten i skritt og trav, lære rygging og sitte stødig i salen og det å være stødig i hånden ogsånn. 

Jeg har sett 6 åringer ri sprangstevner helt alene, så alt er mulig om en bare vil :) Prøv gjerne en time på rideskolen, så kan dere finne ut av hva dere ønsker. Er ofte fult mulig å se på ridetimene til barn i så ung alder før en bestemmer seg selv om en skal være med eller ikke. Det kan du hvertfall i Haugesund :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Wachita skrev:

@Mud Da jeg drev med hest på rideskolen når jeg var yngre var vi ofte med på timene til de minste for leiehjelp. Hvert barn hadde hver sin person som hadde hest i leietau vedsiden av. På timene var det mest mestring i det å sitte på hesten i skritt og trav, lære rygging og sitte stødig i salen og det å være stødig i hånden ogsånn. 

Jeg har sett 6 åringer ri sprangstevner helt alene, så alt er mulig om en bare vil :) Prøv gjerne en time på rideskolen, så kan dere finne ut av hva dere ønsker. Er ofte fult mulig å se på ridetimene til barn i så ung alder før en bestemmer seg selv om en skal være med eller ikke. Det kan du hvertfall i Haugesund :) 

 

Jeg har nylig jobbet på rideskole, og tiden for at unger gidder/får lov av foreldrene å hjelpe til på rideskole er nok over, gitt. Det var foreldrene som måtte leie på våre timer, selv om enkelte foreldre faktisk forventa at vi som instruerte skulle klare å leie deres barn og instruere alle de andre samtidig... Hadde ikke så mange på knøttetimer, og de rei shettiser eller veldig snille større ponnier, men du verden for et kaos det kan bli allikevel når de ikke klarer å styre. Men ja, poenget var at man kan ikke lenger regne med at rideskolen har jenter som kan leie. Foreldre forventer at ungene får betalt for sånt nå for tiden, og ikke minst er unger blitt latere med årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så my mindre gutteklær enn jenteklær de har i kjedebutikkene. De har jo ikke bodyer over str 62 engang :o (ok, noen har veldig veldig kjipe basic bodyer, men jeg vil ikke bare ha klær i ensfarget blått eller stripete blått) Jeg vil heller ikke ha glorete tøffe tøffesen klær til ungen på 10 mndr. Variasjonen i farger og fasonger og mønstere mye større i jenteavdelingene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soving har visst blitt noe som foregår på dagtid... Det skal i hvertfall ikke skje i senga, det vil nemlig bekkenet ikke ha noe av. Dersom soving skal skje på natta blir det helst halvveis sittende i sofaen i stua, omringet av puter. Etter nattmat. 

#mentaltklarforfødsel #gjesp

Soloppgang rundt klokka 2 er ganske pent å se på. Hvis naboene var våkne kunne de ha fått med seg meg og den digre magen som stod ute på balkongen og tok bilde i bare undertøyet. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Har du bbhugme rosinbolle? Er den som redder nattesøvnen her.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, det har jeg ikke. Hvordan bruker du den? Jeg sover med en pute mellom beina, og en som støtter opp bak ryggen. Allikevel får jeg tyngden på hofta og dermed vondt i bekkenet etter en stund... Da stråler det nedover låret og gjør vondt uansett hva jeg gjør, med mindre jeg står opp en liten stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fillerya skrev:

Fy søren så my mindre gutteklær enn jenteklær de har i kjedebutikkene. De har jo ikke bodyer over str 62 engang :o (ok, noen har veldig veldig kjipe basic bodyer, men jeg vil ikke bare ha klær i ensfarget blått eller stripete blått) Jeg vil heller ikke ha glorete tøffe tøffesen klær til ungen på 10 mndr. Variasjonen i farger og fasonger og mønstere mye større i jenteavdelingene.

I know! Har nesten gitt opp å kjøpe klær... og han trenger mer til barnehagestart!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SiriEveline skrev:

I know! Har nesten gitt opp å kjøpe klær... og han trenger mer til barnehagestart!

 

 

10 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg shoppet veldig mye her da ungene var små. Ikke noe fan av kjedeklærne jeg heller.

Jeg hadde en del molo til søsteren. Hun elsket de knæsje fargene og dyrene! Jeg tenker at broren får arve de (ikke kjolene da, men iallefall bodyene :P ) For det spiller ingen rolle at savannedyrene har en rosa søm rundt kantene.

Jeg savner et sted å bare raske med seg vanlige hverdagsklær. Jeg er veldig glad i guttelus, de fører jo en del fine klær som hust&claire og by kristine vikse. Problemet er jo at man må ut med flere hundrelapper for en body og det føles så unødvendig når man får fine jentekær fo undre hundrelappen andre steder. De blir jo så fort ødelagde også, men tomatsausflekker som aldri går bort og møkkete nederst på ermene.

Jeg innser at garderoben til sønnen kommer til å inneholde få dyrere plagg mens datteren har haugevis med rimeligere klær. Jeg skjønner jeg må virkelig planlegge når det er salg og kjøpe i større størrelser så vi har fram i tid. Jeg liker å se og kjenne på klærne for det er så mye stivt og rart i nettbutikkene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

 

Jeg hadde en del molo til søsteren. Hun elsket de knæsje fargene og dyrene! Jeg tenker at broren får arve de (ikke kjolene da, men iallefall bodyene :P ) For det spiller ingen rolle at savannedyrene har en rosa søm rundt kantene.

Jeg savner et sted å bare raske med seg vanlige hverdagsklær. Jeg er veldig glad i guttelus, de fører jo en del fine klær som hust&claire og by kristine vikse. Problemet er jo at man må ut med flere hundrelapper for en body og det føles så unødvendig når man får fine jentekær fo undre hundrelappen andre steder. De blir jo så fort ødelagde også, men tomatsausflekker som aldri går bort og møkkete nederst på ermene.

Jeg innser at garderoben til sønnen kommer til å inneholde få dyrere plagg mens datteren har haugevis med rimeligere klær. Jeg skjønner jeg må virkelig planlegge når det er salg og kjøpe i større størrelser så vi har fram i tid. Jeg liker å se og kjenne på klærne for det er så mye stivt og rart i nettbutikkene.

Føler så med deg!

Nesten så man burde begynne en butikk med i hovedsak billigere klær til gutter, men også endel unisex som kan brukes på tvers. Digger NameIt særlig med en slank kar, men det er nesten bare blåtoner eller lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, rosinbolle skrev:

Soving har visst blitt noe som foregår på dagtid... Det skal i hvertfall ikke skje i senga, det vil nemlig bekkenet ikke ha noe av. Dersom soving skal skje på natta blir det helst halvveis sittende i sofaen i stua, omringet av puter. Etter nattmat. 

#mentaltklarforfødsel #gjesp

Soloppgang rundt klokka 2 er ganske pent å se på. Hvis naboene var våkne kunne de ha fått med seg meg og den digre magen som stod ute på balkongen og tok bilde i bare undertøyet. 

Kroppen forbereder seg gitt! Sykt Spennende :D 

 

Våkenatt her og, foreløpig bare sovet mellom 4 og 6 og noen smådupper på morgenen :yawn: Mons ville ikke skilles fra puta (= puppen) i natt, og det går jo ikke helt opp når jeg må pumpe på natt :lol: Så mannen fikk underholde grumpy Mons mens jeg pumpet en runde. Han er litt søt når han er sint den sønnen min, gråt ikke ellernoe, men var lys våken og lagde sinte "eeeeh"-lyder og sparket samboer i magen :wub: Så da var det godt når jeg var ferdig med pumpa og kunne krype til sengs med gutta boys. Da tok det ikke mange minuttene før han sov godt i armene mine :heart: Han vil helst sove med fjeset inn i puppen og holder rundt puppen med armene i tillegg, og jeg flirer så jeg rister han av hver gang :teehe: Han vet hva han vil ha :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, SiriEveline skrev:

Føler så med deg!

Nesten så man burde begynne en butikk med i hovedsak billigere klær til gutter, men også endel unisex som kan brukes på tvers. Digger NameIt særlig med en slank kar, men det er nesten bare blåtoner eller lignende...

Ja, det burde man! Newbie serien til Kappahl er fin da. Derfra har vi som oftes alt i både unisex fargene og blåtonene :lol:  Men igjen, mye mye mer til jenter enn gutter der også. De burde kommet med flere plagg og flere kolleksjoner i året!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Name It en del ålreit til gutt? 

 

Her har Anne rundet 3 uker allerede. Hun er så enkel, snill og god. Ammingen går så fint og jeg nyter virkelig hvert sekund. Sover gjerne 4-5 timer på natten, får mat og sover nye 2-3 timer, så jeg klager ikke. Tuva er også verdens stolteste og snilleste storesøster enda. Like kry hver gang Anne er med og henter i barnehagen og vil gjerne være med på alt. Samtidig godtar hun, uten at det ser ut til å prege henne noe mer, at hun må vente når Anne får mat og sånn. Bare herlig! Anne trener til babysvømmingsesongen starter, gleder meg så enormt til å begynne med henne også!

13529030_10154240171782225_2639511048836

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, soelvd skrev:

Har ikke Name It en del ålreit til gutt? 

 

Her har Anne rundet 3 uker allerede. Hun er så enkel, snill og god. Ammingen går så fint og jeg nyter virkelig hvert sekund. Sover gjerne 4-5 timer på natten, får mat og sover nye 2-3 timer, så jeg klager ikke. Tuva er også verdens stolteste og snilleste storesøster enda. Like kry hver gang Anne er med og henter i barnehagen og vil gjerne være med på alt. Samtidig godtar hun, uten at det ser ut til å prege henne noe mer, at hun må vente når Anne får mat og sånn. Bare herlig! Anne trener til babysvømmingsesongen starter, gleder meg så enormt til å begynne med henne også!

13529030_10154240171782225_2639511048836

Name it har fine klær til baby tom str 68 eller 74. Ikke så mye bodyer til større barn enn det. Ofte har de også store broderier over hele framsiden som gjør bodyen veldig hard og lite stretchy i stoffet. 

Så skjønn Anne er. Koselig å høre at storesøster bare har posetive opplevelser med det å få søsken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fillerya skrev:

Name it har fine klær til baby tom str 68 eller 74. Ikke så mye bodyer til større barn enn det. Ofte har de også store broderier over hele framsiden som gjør bodyen veldig hard og lite stretchy i stoffet. 

Så skjønn Anne er. Koselig å høre at storesøster bare har posetive opplevelser med det å få søsken! :)

Åh, jeg ELSKER jo name it fordi de er så myke og deilige :P De økologiske riktignok. Vi har hatt Name It-bodyer hele veien opp til 92 vi. :P Takk for det, og ja, veldig koselig. Jeg var veldig forberedt på hvor koselig det skulle bli å få en baby til, jeg var veldig lite forberedt på hvor fantastisk det skulle bli å se de sammen! Jeg var jo bare bekymret for "stakkars" Tuva og hun virker jo så lykkelig :P Jaja, en del går det vel hull på bobla :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillekrapyl skrev: Har du bbhugme rosinbolle? Er den som redder nattesøvnen her.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, det har jeg ikke. Hvordan bruker du den? Jeg sover med en pute mellom beina, og en som støtter opp bak ryggen. Allikevel får jeg tyngden på hofta og dermed vondt i bekkenet etter en stund... Da stråler det nedover låret og gjør vondt uansett hva jeg gjør, med mindre jeg står opp en liten stund. 

Langs hele kroppen, helt opp til haka.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, soelvd skrev:

Har ikke Name It en del ålreit til gutt? 

Blått ja, og vi har endel av det, men jeg orker ikke en omtrent helblå garderobe... men det ser ut som det går noe over når de blir enda litt større og utvalget blir litt bedre igjen. 

 

Så skjønn Anne er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SiriEveline skrev:

Blått ja, og vi har endel av det, men jeg orker ikke en omtrent helblå garderobe... men det ser ut som det går noe over når de blir enda litt større og utvalget blir litt bedre igjen. 

 

Så skjønn Anne er!

Ah, det skjønner jeg. :) Vi har hatt litt i farger fra Kids up, men de har sjeldent stort utvalg. Takk for det! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillekrapyl skrev:

Kjenner jeg er glad for at vi bytter barnehage når de har vært inne hele dagen og sett på film fordi det har vært regnvær..

 

En kollega av meg på Sommerskolen jobbet i barnehage en stund, og de hadde en gang eller to hatt en hel dag med et så grusomt, forferdelig vær at verken unger eller voksne hadde det greit utendørs - da sa de "UNNSKYLD!" til alle foreldrene de leverte ut unger til... :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Kjenner jeg er glad for at vi bytter barnehage når de har vært inne hele dagen og sett på film fordi det har vært regnvær..

 

Da skal de være glad de ikke jobber i Bergen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...