Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

I dag fyller vesla 2 år :wub: Tenk, to år allerede. Som tiden flyr.
Hun er blitt lang, det kommer stadig masse ord og egen vilje :P Vi storkoser oss. Hun er så herlig og morsom. Vi har feiret henne og kusina i helga på hytta til svigers. Utrolig koselig og gaver ble det også. 
Og så har hun plukket blåbær (noen som vet om blåbær er ok å få vasket bort fra fleece/tøy?)

I dag kommer noen fra min familie på middag, så da blir det nok mer gaver. Greit å fordele litt uttover, hun skjønner jo helt hva bursdag er enda. Masse fint har hun fått, bla lekekjøkken fra Kidkraft (som tok over 2 timer å skru sammen, tror ikke sambo var like fornøyd. Men det ble kjempe fint)

I dag fikk hun med frukt pinnsvin i bhg. Ser at jeg skulle hatt flere pigger, men det får bli neste gang.

13537779_10157096709935494_5020762830727260643_n.jpg

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

Da var vogn i hus også :D fikk tilbud om sponsing og samtidig dukket det opp en ganske rimelig deal på finn så da var det bare å slå til. Ble en emmaljunga city cross, litt under 2 år gammel, pent brukt, fin vogn, med både bag og sportsdel og litt ekstrautstyr, til under halv pris av ny :) 

Elsker fargen/mønsteret:

1372951196-31880100.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Malamuten skrev:

Da var vogn i hus også :D fikk tilbud om sponsing og samtidig dukket det opp en ganske rimelig deal på finn så da var det bare å slå til. Ble en emmaljunga city cross, litt under 2 år gammel, pent brukt, fin vogn, med både bag og sportsdel og litt ekstrautstyr, til under halv pris av ny :) 

Elsker fargen/mønsteret:

1372951196-31880100.jpg

Kjempefin!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tante i dag til en liten gutt :wub: Passer bra det, nå som lille liksomtantebarnet begynner å bli så stor (snart 5 mnd :o ) 
Bror og samboer er så sære på alt med å legge ut på nett, så jeg må snyte dere for bilde, men jeg tror jeg får dele dette av Eva og Clara, siden de har valgt å legge det ut selv :) (men dere kan godt klippe vekk bildet hvis dere quoter)

13466069_10156999267230641_3889410174706

Eva er utrolig skjønn, og har blitt kjempeopptatt av hunder, eller generelt dyr. Blid som ei sol når hun får følge med på dem, og ler skikkelig hvis de kommer nær henne. Saeta er helt vill etter barn, og spesielt babyer, og fikk helt raptus sist de var på besøk og hun fikk kose med Eva :lol: Gamle dama liksom.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne sov fra 00.45-06.15 også fra 06.30 til 09.00. Helt nydelig! Stor forskjell på 3 timer og på 5,5 timer sammenhengende altså :P 

Så har vi fått fire fosterpuser på 6 uker her, pappaen sa det var helt priceless når hun fant de på badet i dag. Hun hadde vært så overgitt at hun hadde ikke fått surret seg til å kose på de en gang, bare satt der og pratet med de og var i lykkerus :lol: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krelise skrev:

Tenkte også å kjøpe kaninboka. Bare vente til ungen forstår litt mer norsk og har tålmodighet til mer enn å veksle mellom å slenge boka veggimellom og bruke den som tromme :P 

Vel.. Mi er 2,5 år og jeg har ingen forventninger at det ikke skjer her :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krelise skrev:

Denne fine karen ble 1 år i går! :D:heart: Hvor ble tida av? Ble han ikke nettopp født liksom? :baby: Fine Mathiasen vår :heart:

 

 

Grattis med 1åring :wub: Flotting! 

 

Den kaninboka fikk vi anbefalt av ped.leder i går. Jeg er fremdeles skeptisk :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kaninboka gjorde at legginga her tok mer enn 2 timer. Var vist dritkult å bli lest for sånn på senga, var bare tull og tøys og babling i ett sett og latter :P 

på dagtid er det ikke noe gøy å lese bok og ikke har man vist tid til det heller, bare å bla fort igjenom sidene og slenge den bort :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg har kjøpt den kaninboka for å få ungen til å sovne raskt :lol: 

vel anvendte penger sikkert :aww::lol: 

Testet den på fireåringen her. Fulgte instruksjonene og alt. La til min beste meditasjonsteknikker. Ingen effekt, bare masse "STÅR det navnet mitt i boka, mamma? VET de det?" (Man skal legge til navnet til barnet i teksten) og "hvem ER det der?" (Hvorfor er det bilder i en bok hvor barnet helst bare skal ligge å lytte). Like våken etter siste side. Får gi det et nytt forsøk før jeg er helt negativ, men. Nei, vent, jeg er nok helt negativ allerede?

Edit; jeg har forsåvidt tro på at den kan fungerer, HVIS ungen greier å ligge med hodet på puta hele tiden. Men hvilket barn klarer det, da? Det er jo en laaaang bok.,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde boka i går, og hun sovnet raskere enn vanlig.. 

Men så var ikke den upedagogiske mora en del av boka da :aww: 

barnet fikk nemlig krav om at hun måtte ligge helt rolig ved siden av meg. Ikke lov å røre boka. Ikke lov å fekte med hender og bein. Og hvis hun ikke lå rolig, sluttet jeg å lese.. :lol: 

men jeg undres litt over hvilken unge som forstår den at man skal slappe sånn av at de kjenner hendene, beina osv blir tunge.. De har da ikke forståelse for slikt....? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg prøvde boka i går, og hun sovnet raskere enn vanlig.. 

Men så var ikke den upedagogiske mora en del av boka da :aww: 

barnet fikk nemlig krav om at hun måtte ligge helt rolig ved siden av meg. Ikke lov å røre boka. Ikke lov å fekte med hender og bein. Og hvis hun ikke lå rolig, sluttet jeg å lese.. :lol: 

men jeg undres litt over hvilken unge som forstår den at man skal slappe sånn av at de kjenner hendene, beina osv blir tunge.. De har da ikke forståelse for slikt....? 

L forsto det, men hun er jo fire. Og jeg tror de har gjort noe sånt i barnehagen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...