Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Klematis skrev:

Det gjelder ikke meg, men vanninntaket hennes er bra, det.

Vi-siblin kan jo være verdt et forsøk, men etter å ha rådført seg med lege i følge felleskatalogen. Hun skal uansett en tur dit hvis dette ikke bedrer seg raskt, for det begynner å bli litt håpløst at det er så opp og ned hele tiden.

Duphalac funka fint de første tre månedene. 

Ellers er det jo movicol da, kanskje det også er et alternativ.

Biola eller Cultura kan kanskje hjelpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

@Klematis ViSiblin er knuste loppefrøskall og like harmløst som linfrø. Anbefaler å ringe fastlegen og høre om det er ok å bruke, uavhengig om hun skal dit senere eller ikke. Trøstesløst å få barseltiden herpet på grunn av en mage som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Krutsi skrev:

Bare vent til 3 uker før termin og at du innser at babyen kan komme når som helst.. :aww: 

Haha, ser det for meg, kan jo starte nå å tenke at sånn sett så er det jo bare litt over 2 mnd igjen til det kan begynne å skje ting. Huff, nei, jeg trenger tiden tror jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Haha, ser det for meg, kan jo starte nå å tenke at sånn sett så er det jo bare litt over 2 mnd igjen til det kan begynne å skje ting. Huff, nei, jeg trenger tiden tror jeg .

Med M var gubben ute på sjøen, så jeg hadde nedtelling til han kom hjem (10 dager før termin).. Så når nedtellingen gikk ned til en sifret tall, slo det meg at det var jo under 20 dager til termin.. Da kom et lite panikkanfall.. Så jeg satte meg bare ned og gråt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så greit å være snart tre år altså. :lol: Vi skulle legge oss i går, jeg stod på badet og hører et hyyyyyyyyl fra barnerommet, pappaen kommer ut fra soverommet og går for å se hva katastrofen var, da kommer hun ut fra rommet sitt, gråtende, og hyler "Nei! Vil ikke flette håret! Vil ikke flette håret!" :blink::lol:   

Hun sov resten av natta hos oss, trygg for hårflettende monstre. :aww: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Krutsi skrev:

Med M var gubben ute på sjøen, så jeg hadde nedtelling til han kom hjem (10 dager før termin).. Så når nedtellingen gikk ned til en sifret tall, slo det meg at det var jo under 20 dager til termin.. Da kom et lite panikkanfall.. Så jeg satte meg bare ned og gråt :lol: 

:lol: Pregnant life :lol: 

1 time siden, Wachita skrev:

Lister meg forsiktig inn her siden det er så tidlig enda :D 5+0 i dag bare! Men vi gleder oss veldig og håper alt går bra :heart:

Gratulerer så mye, krysser alt vi har for at alt går bare fint <3  

Da var glukosebelastning unnagjort for vår del, helt fint resultat så ingenting å bekymre seg for der ihvertfall så langt. Ikke var det så ille som jeg hadde sett for meg heller selv om jeg slet litt med å få ned siste rest av sukkerlake. Noe mer hadde jeg ikke greid ihvertfall, men det holdt akkurat. Veldig glad for at det ikke var noe ekkel smak eller spesielt ekkel konsistens på den greia der. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Gratulerer så mye!! Moro!

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

1 time siden, SiriEveline skrev:

Gratulerer @Wachita!!

 

1 time siden, rosinbolle skrev:

Gratulerer så mye! :) 

 

56 minutter siden, Malamuten skrev:

Gratulerer så mye, krysser alt vi har for at alt går bare fint <3  

Tusen takk! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis @Wachita!!! Så utrolig artig!

_____

For en måned siden sto jeg i en dusj på sykehuset og spylte varmtvann på magen min mens jeg skalv og rista og riene hagla, og jeg skjønte oppriktig ikke hvordan folk overlevde fødsler når det var så vondt, og hvis dette bare var starten slik jordmor egentlig trodde ville jeg dopes ned eller få ungen skjært ut av meg, det var så intenst og vondt! Heldigvis fikk jeg vite noen minutter senere at jeg mot alle odds nærmet meg slutten og at det ikke var tid til smertestillende av noe slag, plutselig skulle han ut gutten min, og han ble født like etterpå :wub: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke helt forutsett at robotstøvsugeren skulle bli så populær hos junior. Tredje gang i dag han har slått den på for å krabbe etter den rundt på gulvet og observere når den arbeider. Den har nå fått utvidet navnet sitt fra James til Nanny James :P

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krelise skrev:

Hadde ikke helt forutsett at robotstøvsugeren skulle bli så populær hos junior. Tredje gang i dag han har slått den på for å krabbe etter den rundt på gulvet og observere når den arbeider. Den har nå fått utvidet navnet sitt fra James til Nanny James :P

:lol:

Poden hadde samme forholdet til vaskemaskinen en periode.  Han karret seg opp i stående og kikket på fargene som gikk rundt og rundt. Lenge... :lol:

 

Dere som har hest og barn.  Er poden for ung til en ridetime?  Han elsker hester og har så lyst til å ri, men vi har ikke så god tid i hverdagen og jeg gidder ikke melde han på noe jeg vet faren aldri i livet vil følge opp. ( han er forbausende opptatt av at poden skal gjøre "gutteting " for å være en mannlig sykepleier) Vi kommer til å være noen ganger på Langedrag i sommer og der tilbyr de ridetimer på fjordinger.  Ikke bare sånn runde,  men ridetime med instruktør.  Tror dere det hadde vært noe for en 5/6 åring?  Eller er han for liten til å få det til? Jeg red på travere så jeg kan strengt tatt ikke ri. Jeg har aldri utført noe fornuftig med beina på en hesterygg annet enn å holde meg fast og ri lett i trav. Jeg ser for meg at beina kanskje bør rekke litt nedenfor salkappa om en skal ri på ordentlig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

:lol:

Poden hadde samme forholdet til vaskemaskinen en periode.  Han karret seg opp i stående og kikket på fargene som gikk rundt og rundt. Lenge... :lol:

 

Dere som har hest og barn.  Er poden for ung til en ridetime?  Han elsker hester og har så lyst til å ri, men vi har ikke så god tid i hverdagen og jeg gidder ikke melde han på noe jeg vet faren aldri i livet vil følge opp. ( han er forbausende opptatt av at poden skal gjøre "gutteting " for å være en mannlig sykepleier) Vi kommer til å være noen ganger på Langedrag i sommer og der tilbyr de ridetimer på fjordinger.  Ikke bare sånn runde,  men ridetime med instruktør.  Tror dere det hadde vært noe for en 5/6 åring?  Eller er han for liten til å få det til? Jeg red på travere så jeg kan strengt tatt ikke ri. Jeg har aldri utført noe fornuftig med beina på en hesterygg annet enn å holde meg fast og ri lett i trav. Jeg ser for meg at beina kanskje bør rekke litt nedenfor salkappa om en skal ri på ordentlig. 

 

Kan svare som tidligere ridelærer for barn fra 5-16 år. Jeg ville nok ha ventet til han er 7 år før jeg begynte med faste ridetimer, før det opplever jeg at ungene er litt for ung til å klare å ta til seg hva instruktørene sier så ungene vil ikke få noe spesielt utbytte av ordinære ridetimer når de er under 7 år. Så jeg ville nok ha kjøpt litt private timer/turer før den tid :) 

Igjen, dette er min erfaring :)

Har noen navn veldig dyktige ryttere som er menn (gutter/unge menn) hvis han eksen din trenger det :P Er også en kjent sak at det er guttene som blir de beste, jentene holder stort sett på på hobby nivå. Gutta strekkes seg ofte litt lengre og vil bli best :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mud skrev:

:lol:

Poden hadde samme forholdet til vaskemaskinen en periode.  Han karret seg opp i stående og kikket på fargene som gikk rundt og rundt. Lenge... :lol:

 

Dere som har hest og barn.  Er poden for ung til en ridetime?  Han elsker hester og har så lyst til å ri, men vi har ikke så god tid i hverdagen og jeg gidder ikke melde han på noe jeg vet faren aldri i livet vil følge opp. ( han er forbausende opptatt av at poden skal gjøre "gutteting " for å være en mannlig sykepleier) Vi kommer til å være noen ganger på Langedrag i sommer og der tilbyr de ridetimer på fjordinger.  Ikke bare sånn runde,  men ridetime med instruktør.  Tror dere det hadde vært noe for en 5/6 åring?  Eller er han for liten til å få det til? Jeg red på travere så jeg kan strengt tatt ikke ri. Jeg har aldri utført noe fornuftig med beina på en hesterygg annet enn å holde meg fast og ri lett i trav. Jeg ser for meg at beina kanskje bør rekke litt nedenfor salkappa om en skal ri på ordentlig. 

 

Mange rideskoler ol har ponnikurs for de minste rytterene. Da er 5-6 år en fin alder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Kan svare som tidligere ridelærer for barn fra 5-16 år. Jeg ville nok ha ventet til han er 7 år før jeg begynte med faste ridetimer, før det opplever jeg at ungene er litt for ung til å klare å ta til seg hva instruktørene sier så ungene vil ikke få noe spesielt utbytte av ordinære ridetimer når de er under 7 år. Så jeg ville nok ha kjøpt litt private timer/turer før den tid :) 

Igjen, dette er min erfaring :)

Har noen navn veldig dyktige ryttere som er menn (gutter/unge menn) hvis han eksen din trenger det :P Er også en kjent sak at det er guttene som blir de beste, jentene holder stort sett på på hobby nivå. Gutta strekkes seg ofte litt lengre og vil bli best :lol: 

Jeg tenkte en sånn enkelt-time. Han vil alltid ri sånne runder og var helt i ekstase sist fordi han fikk prøve seg på enkle voltige -øvelser.  Men han synes en sånn runde er altfor kort . De har sånne enkelt-timer på Langedrag og jeg vurderer om det er verdt å "overaske" han med en sånn.  

Xn blir neppe imponert over gode mannlige ryttere gitt. Det må være en "skikkelig" sport.  Kidden var jo fryktelig opptatt av å spille fotball i noen uker, det var nok de lykkeligste ukene i farens liv :lol: Nå maser han om speideren og hester  igjen :P

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Mange rideskoler ol har ponnikurs for de minste rytterene. Da er 5-6 år en fin alder :)

De har det borti streeten her, men som sagt : faren kommer aldri til å følge det opp. Siden vi har 50/50 blir det vanskelig før ungen er stor nok til å gå dit selv etter skolen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de "knøttetimer" som man melder på fra uke til uke. Der de ikke bare lærer å være trygg på hesten og hvordan starte på en god måte med å sitte rett, hvordan holde hender osv, men også litt lett stallarbeid, lære hva alt det forskjellige heter og stelle hest. Veldig koselig og veldig grei måte uten å binde seg over mange uker og kan se ann humøret for hver gang :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mud skrev:

Jeg tenkte en sånn enkelt-time. Han vil alltid ri sånne runder og var helt i ekstase sist fordi han fikk prøve seg på enkle voltige -øvelser.  Men han synes en sånn runde er altfor kort . De har sånne enkelt-timer på Langedrag og jeg vurderer om det er verdt å "overaske" han med en sånn.  

Xn blir neppe imponert over gode mannlige ryttere gitt. Det må være en "skikkelig" sport.  Kidden var jo fryktelig opptatt av å spille fotball i noen uker, det var nok de lykkeligste ukene i farens liv :lol: Nå maser han om speideren og hester  igjen :P

De har det borti streeten her, men som sagt : faren kommer aldri til å følge det opp. Siden vi har 50/50 blir det vanskelig før ungen er stor nok til å gå dit selv etter skolen.  

Hør om du kan kjøpe enkelttimer, eller et halvt kurs på knøtte/ponniridningen, da? Ellers høres jo speideren også ut til å være perfekt for gutten din. Ponniser og speider er veldig fine aktiviteter for unga, synes jeg. Sunne verdier osv :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Her har de "knøttetimer" som man melder på fra uke til uke. Der de ikke bare lærer å være trygg på hesten og hvordan starte på en god måte med å sitte rett, hvordan holde hender osv, men også litt lett stallarbeid, lære hva alt det forskjellige heter og stelle hest. Veldig koselig og veldig grei måte uten å binde seg over mange uker og kan se ann humøret for hver gang :)

Det høres genialt ut.  Jeg vet jo ikke hvor lenge interessen varer uansett,  han er jo fryktelig glad i dyr, hunder og hester spesielt ( og elger for øyeblikket ) og det har han alltid vært , men de svinger jo så fort med de små. 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Hør om du kan kjøpe enkelttimer, eller et halvt kurs på knøtte/ponniridningen, da? Ellers høres jo speideren også ut til å være perfekt for gutten din. Ponniser og speider er veldig fine aktiviteter for unga, synes jeg. Sunne verdier osv :)

Jepp, jeg tenkte å prøve å få til noe sånt etterhvert, men at det kanskje hadde vært greit med en "test-time" på Langedrag først. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mud skrev:

:lol:

Poden hadde samme forholdet til vaskemaskinen en periode.  Han karret seg opp i stående og kikket på fargene som gikk rundt og rundt. Lenge... :lol:

 

Dere som har hest og barn.  Er poden for ung til en ridetime?  Han elsker hester og har så lyst til å ri, men vi har ikke så god tid i hverdagen og jeg gidder ikke melde han på noe jeg vet faren aldri i livet vil følge opp. ( han er forbausende opptatt av at poden skal gjøre "gutteting " for å være en mannlig sykepleier) Vi kommer til å være noen ganger på Langedrag i sommer og der tilbyr de ridetimer på fjordinger.  Ikke bare sånn runde,  men ridetime med instruktør.  Tror dere det hadde vært noe for en 5/6 åring?  Eller er han for liten til å få det til? Jeg red på travere så jeg kan strengt tatt ikke ri. Jeg har aldri utført noe fornuftig med beina på en hesterygg annet enn å holde meg fast og ri lett i trav. Jeg ser for meg at beina kanskje bør rekke litt nedenfor salkappa om en skal ri på ordentlig. 

 

Han er jo ikke for ung til å prøve seg, finnes mye gøy man kan gjøre som ikke er så seriøst, som passer fint for de minste, spm er vell heller hvilket tilbud de har akkurat på langedrag :) Han er nok litt ung til å ha det gøy på type dressurtime eller sånn lær å ri riktig kurs enda, men de som tar inn mindre barn har jo timer tilpasset de minste :) De lærer jo noe fornuftig også, men samtidig så er det jo en del sånn å gjøre gøyale kunster på hesteryggen og helt enkle ting med hesten selv og kanskje litt løping med leier for de som vil. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud, jeg tror det går fint jeg, men det kommer mye an på instruktøren. Ikke alle passer til å instruere så unge. E har ridd mye, og rir nå alene i både skritt og trav på vår hest. I longeline så jeg kan stoppe hesten om noe skjer, men den holdes slak hele tiden. Hesten vår er ca 150 cm høy, mens E er 114. Går helt fint :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...