Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

 

Jeg lå splitter naken i badekaret - aner ikke om det er normalt :lol: :icon_redface: Kunne ikke brydd meg mindre der og da. 

Husker at det var en sånn ting jeg tenkte mye på før fødsel, dette med bekledning under fødselen og i badekaret.. Men når det var i gang tenkte jeg ikke over at jeg ikke hadde på meg særlig med klær :P (hadde på meg bh i badekaret men det er fordi jeg ikke er helt komfortabel med puppene mine selv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

3 minutter siden, Krilo skrev:

Husker at det var en sånn ting jeg tenkte mye på før fødsel, dette med bekledning under fødselen og i badekaret.. Men når det var i gang tenkte jeg ikke over at jeg ikke hadde på meg særlig med klær :P (hadde på meg bh i badekaret men det er fordi jeg ikke er helt komfortabel med puppene mine selv...)

:lol: ikke sant... Jeg husker jeg ble irritert fordi de SPURTE om de kunne sjekke hvordan hode lå og sånn, jammen herregud da, jeg driver vel i hva dere gjør med meg bare få ut ungen. :aww:  Sa ikke det da, men hadde veldig lyst :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: ikke sant... Jeg husker jeg ble irritert fordi de SPURTE om de kunne sjekke hvordan hode lå og sånn, jammen herregud da, jeg driver vel i hva dere gjør med meg bare få ut ungen. :aww:  Sa ikke det da, men hadde veldig lyst :aww: 

 

Haha, det husker jeg at jeg også begynte å irritere meg over, og når det var vaktakifte så begynte de nye alltid å spørre om det og beklage seg... Hallo, det er jobben deres jo :P 

var sjelden jeg spurte de om noe, men på slutten ba jeg de bare dra hun ut etter elektroden hun hadde fått på hodet... Det kunne de liksom ikke da :aww: der å da kunne jeg ikke fatte at de ikke bare kunne dra hun ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Marie skrev:

Takk for svar! :)

Jeg vil tro det er helt normalt! Fikk et litt morsomt bilde i hode av en fødende med kun bikinitoppen! :lol:  

Så en i bikinitopp på et av disse fødeprogrammene. Mulig sammenheng med at man ble filmet da.

Husker ihvertfall at jeg dret litt i hva de gjorde mens jeg var der, så rett etterpå var det plutselig ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SiriEveline skrev:

Så en i bikinitopp på et av disse fødeprogrammene. Mulig sammenheng med at man ble filmet da.

Husker ihvertfall at jeg dret litt i hva de gjorde mens jeg var der, så rett etterpå var det plutselig ikke greit.

Samme her! Gikk fint under fødsel men i det øyeblikket ungen var ute var jeg ekstremt klar for å få tilbake privatlivet mitt :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot jordmora tørke meg etter duppen i badekaret, fordi jeg mente at det var helt unødvendig, for jeg skulle jo bare legge meg i senga.. Og så varmt det var der, så var det null stress å lufttørke mente jeg.. 

Jordmora mente at det ikke var så varmt der, og lukket vinduene etterhvert som jeg åpnet de osv :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Krilo skrev:

Haha, det husker jeg at jeg også begynte å irritere meg over, og når det var vaktakifte så begynte de nye alltid å spørre om det og beklage seg... Hallo, det er jobben deres jo :P 

var sjelden jeg spurte de om noe, men på slutten ba jeg de bare dra hun ut etter elektroden hun hadde fått på hodet... Det kunne de liksom ikke da :aww: der å da kunne jeg ikke fatte at de ikke bare kunne dra hun ut :P 

:lol:  Stakkars, stakkars, mennesker som jobber med sånne rare damer i sånne settinger, det kan virkelig ikke være enkelt altså.  

Jordmødre og sykepleier som jobber med sånt burde få hedersmedalje :aww:  

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, privatliv ja :teehe: Jeg har et lite minnesbilde av å ligge på sida og vræle, naken fra livet og ned mens jeg holdt fast i samboer. Men brydde meg ikke så hardt etterpå heller da, fikk servert nesten all barnebeken på magen mens han lå til brystet etter fødsel, jeg rista ukontrollert i låra enda og lot dem bare vaske meg og kle på meg rene klær mens jeg tviholdt i babyen :P Og siden det hadde jeg jo problemer med tissing pga narkosen, så har måttet engangskateteriseres noen ganger første døgnet på barsel. Privatliv er oppskrytt gitt :teehe: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Aslan. Nydelig gutt. 

Vi har hatt en flott ferie og jeg er så stolt over frøkna. Så flink og en fryd å reise med. Kost oss masse og hatt det topp. Opplevd masse nytt. Litt hardt å dra på jobb/bhg i dag. Neste år tror jeg vi legger inn en fri dag når vi kommer hjem. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Hva er deres mening om adapter til vogna, så en kan klikke bilstolen på?

Forrige gang lånte jeg en vogn som hadde dette, men brukte det kanskje 2 ganger.

Tenker at jeg bare kan sette bilstolen i handlevogna hvis jeg skal rett inn og ut igjen av en butikk, eller bruke vanlig vogn hvis det er snakk om å gå rundt på kjøpesenteret en stund..

Vi brukte det mist to ganger per dag. Vi har kjøreavstand til barnehagen og det var umulig å ha kontroll på en viljesterk 2åring og en baby samtidig. Jeg måte ha babyen i bilstol/vogn mens jeg bar storesøster sparkende og skrikende på armen.

Hadde ikke hatt bruk for det til storesøster, for da hun var baby la jeg alltid planer tilpasset hennes sovemønster og form.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Vi har gåavstand til barnehagen, og en Kiwi med ganske godt utvalg.

Får tenke litt på det :)

Fra januar blir jeg på farten igjen, begynner å studere igjen da.

Det er jo strengt talt bare å kjøpe adaptere om du kjenner at det kanskje hadde vært praktisk allikevel :P Ulempen med adaptere er forsåvidt at da må man jo bruke vogna - som har lite plass til varer og sånn. Samtidig, med tvillinger er det jo ikke så mye plass igjen i vanlig handlevogn heller :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Hele fotballaget til A er i en annen klasse en han. De som havnet i andre klasser har søkt seg over til samme klasse siden de visstnok gikk i samme barnehage.  Jeg kjenner jeg blir litt irritert,  de samme foreldrene byttet jo A over på "sitt" lag etter første trening. Hadde han fortsatt å spille på det forrige laget hadde han spilt med klassekameratene. Jeg trodde liksom der sosiale var viktigst  på fotballen.. 

A kan gjerne spille på et litt "dårligere " lag for min del, men siden trenergruppen består av foreldre og lederne har barna sine samlet på A sitt lag virker det som , så blir det vanskelig å bytte lag.  

Bytte klasse er uaktuelt siden A nå er i en klasse med flest jenter og den andre har et overtall av gutter. Jeg fatter ikke at noen synes 15 gutter og 8 jenter i en klasse er en god ide :huh:

Da får han heller bare leke med laget sitt på SFO og I friminutter og få arbeidsro i timene. Sannsynligvis blir han uansett kompis med noen av de få gutta som er igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self: ikke bruk rumpa som dørstopper når man har bittelitt bekkenløsning. Det gjør fortsatt vondt der døra traff halebenet i går, og den traff ikke hardt en gang. Jeg har det visst med å glemme å begrense meg litt..

Ellers er litjmor veldig aktiv i magen i dag, det gjør mora glad! Jeg er ikke like begeistra for litt roligere dager, men hun må gjerne romstere så mye hun vil der inne! Hun skal til og med få lov til å mose bena opp i ribbeina mine. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daaaa har vi fått svar på første del sv fostervannsprøven... Og de fant ikke noe galt! :jump: de fant heller ikke parvovirus i fostervannet, så hvis blodprøven jeg tok i går ikke viser noe heller har det nok gått bra også :) 

senker skuldrene en del hakk i mens vi venter på neste kontroll på riksen og resten av svaret på fostervannsprøva (mer sjeldne sykdommer/kromosonfeil). 

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krilo skrev:

Daaaa har vi fått svar på første del sv fostervannsprøven... Og de fant ikke noe galt! :jump: de fant heller ikke parvovirus i fostervannet, så hvis blodprøven jeg tok i går ikke viser noe heller har det nok gått bra også :) 

senker skuldrene en del hakk i mens vi venter på neste kontroll på riksen og resten av svaret på fostervannsprøva (mer sjeldne sykdommer/kromosonfeil). 

Ååh dette var godt å lese :hug: Tipper det fjerne noen kg bør fra skuldrene deres! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ååh dette var godt å lese :hug: Tipper det fjerne noen kg bør fra skuldrene deres! 

 

Ja, så det var oslo nr som ringte og ble dritnervøs med engang, men hun var så munter så da ante det meg at det hadde gått bra og hun var så happy når hun fortalte resultatet og jeg begynte å gråte :lol: er sykemeldt til etter neste sjekk på riksen da for dette her har tatt sikkelig på psyken og er helt utslitt så trenger litt tid på å samle kreftene igjen og omgås kunder på jobb :) regner med at humøret sikkert sviner litt frem og tilbake fortsatt da til de siste svarene også er klare..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krilo skrev:

Ja, så det var oslo nr som ringte og ble dritnervøs med engang, men hun var så munter så da ante det meg at det hadde gått bra og hun var så happy når hun fortalte resultatet og jeg begynte å gråte :lol: er sykemeldt til etter neste sjekk på riksen da for dette her har tatt sikkelig på psyken og er helt utslitt så trenger litt tid på å samle kreftene igjen og omgås kunder på jobb :) regner med at humøret sikkert sviner litt frem og tilbake fortsatt da til de siste svarene også er klare..

Høres veldig lurt ut med sykemelding ja, greit å kunne få ro rundt seg. Når kommer de siste svarene? Dere har jo heldigvis kommet "langt" med de første svarene :ahappy: Så fortsetter å krysse alt som er for at neste prøveomgang også er negativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Høres veldig lurt ut med sykemelding ja, greit å kunne få ro rundt seg. Når kommer de siste svarene? Dere har jo heldigvis kommet "langt" med de første svarene :ahappy: Så fortsetter å krysse alt som er for at neste prøveomgang også er negativ. 

Kom ikke innenfor døra hos legen min i går nesten før hun skrev ut en full sykemelding til meg :icon_redface: får litt sånne sammenbrudd her og der om dagen :lol: 

siste fostervannsprøvesvarene kommer om ca 2 uker, og er ny ulsjekk på riksen til uka, og da har også siste blodprøve angående parvoviruset kommet også :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Krilo skrev:

Daaaa har vi fått svar på første del sv fostervannsprøven... Og de fant ikke noe galt! :jump: de fant heller ikke parvovirus i fostervannet, så hvis blodprøven jeg tok i går ikke viser noe heller har det nok gått bra også :) 

senker skuldrene en del hakk i mens vi venter på neste kontroll på riksen og resten av svaret på fostervannsprøva (mer sjeldne sykdommer/kromosonfeil). 

Så ggodt å lese, har tenkt på dere! 

 

Samma tralten her, jordmor i morgen, spent på hva hun sier. Vi nyter dagene og jeg bruker tiden med Tuva, vi leser bøker og skravler om livet til den store gullmedalje. Kjenner litt på at jeg snart ikke er mamma for bare Tuva, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosinbolle skrev:

Note to self: ikke bruk rumpa som dørstopper når man har bittelittlitt bekkenløsning. Det gjør fortsatt vondt der døra traff halebenet i går, og den traff ikke hardt en gang. Jeg har det visst med å glemme å begrense meg litt..

Ellers er litjmor veldig aktiv i magen i dag, det gjør mora glad! Jeg er ikke like begeistra for litt roligere dager, men hun må gjerne romstere så mye hun vil der inne! Hun skal til og med få lov til å mose bena opp i ribbeina mine. 

Når er det du har termin igjen? :)  

48 minutter siden, Krilo skrev:

Daaaa har vi fått svar på første del sv fostervannsprøven... Og de fant ikke noe galt! :jump: de fant heller ikke parvovirus i fostervannet, så hvis blodprøven jeg tok i går ikke viser noe heller har det nok gått bra også :) 

senker skuldrene en del hakk i mens vi venter på neste kontroll på riksen og resten av svaret på fostervannsprøva (mer sjeldne sykdommer/kromosonfeil). 

Så utrolig godt å høre :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krilo skrev:

Daaaa har vi fått svar på første del sv fostervannsprøven... Og de fant ikke noe galt! :jump: de fant heller ikke parvovirus i fostervannet, så hvis blodprøven jeg tok i går ikke viser noe heller har det nok gått bra også :) 

senker skuldrene en del hakk i mens vi venter på neste kontroll på riksen og resten av svaret på fostervannsprøva (mer sjeldne sykdommer/kromosonfeil). 

Så flotte nyheter!! :D

1 time siden, Malamuten skrev:

Når er det du har termin igjen? :)  

13. juli :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...