Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Dicte skrev:

Vi gjør jo alt oppfølgningsbehandling hos en annen klinikk. Vi kan jo ikke kjøre 3 timer til en der vi opererte hver eneste dag. Kanskje jeg skal ta en telefon, men jeg tror de synes at dette er noe som kan skje etter enhver operasjon, og at det er alltid en risiko. 

Ahhh det er forstålig. Men syns fortsatt en tlf til første klinikken og evt kompensasjon er på sin plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

2 minutter siden, Dicte skrev:

Vi gjør jo alt oppfølgningsbehandling hos en annen klinikk. Vi kan jo ikke kjøre 3 timer til en der vi opererte hver eneste dag. Kanskje jeg skal ta en telefon, men jeg tror de synes at dette er noe som kan skje etter enhver operasjon, og at det er alltid en risiko. 

Ville prøvd meg jeg, for normalt fikser de opp etter egne feil. Katten min stod to veterinærer å opererte på i to timer natt til en fredag fordi alle innvendige sting etter kastreringen gikk opp. Jeg betalte innkjøpspris på materialet de brukte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Dicte skrev:

Jo men det er bandasjeskift + sedasjon + konsultasjon. Og ja, det er jo fordi den ble satt på så stramt at operasjonsåret har blitt helt svart (nekrose), og det har sprukket opp slik at det renner væske ut av det. Mamma er forbanna, samboeren vil til advokat, og jeg bare er lei meg.

Høres ut som en vanskelig situasjon å være i. Jeg hadde nok vært både forbannet og lei meg om det var min hund. Håper hun bare blir bedre fremover nå :)

 

Ferdig med juleinnkjøp. Til helgen skal det pyntes og bakes. Gaver skal pakkes og så starter jula for fullt litt på forskudd i år siden jeg er så heldig og har fri :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Dicte skrev:

Jo men det er bandasjeskift + sedasjon + konsultasjon. Og ja, det er jo fordi den ble satt på så stramt at operasjonsåret har blitt helt svart (nekrose), og det har sprukket opp slik at det renner væske ut av det. Mamma er forbanna, samboeren vil til advokat, og jeg bare er lei meg.

 

17 minutter siden, Dicte skrev:

Vi gjør jo alt oppfølgningsbehandling hos en annen klinikk. Vi kan jo ikke kjøre 3 timer til en der vi opererte hver eneste dag. Kanskje jeg skal ta en telefon, men jeg tror de synes at dette er noe som kan skje etter enhver operasjon, og at det er alltid en risiko. 

Jeg ville definitivt bedt om at den første klinikken dekket alle de ekstra utgiftene dere har fått pga feilbehandlingen. Om de ikke får noen reaksjon på feil de gjør, så kan de jo fortsette å ture fram uten at det får konsekvenser. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Dicte skrev:

Vi gjør jo alt oppfølgningsbehandling hos en annen klinikk. Vi kan jo ikke kjøre 3 timer til en der vi opererte hver eneste dag. Kanskje jeg skal ta en telefon, men jeg tror de synes at dette er noe som kan skje etter enhver operasjon, og at det er alltid en risiko. 

Men om de ikke hadde satt bandasjen på for stramt så hadde det ikke vært et issue med alt etterpå. Det må de dekke, det er deres inkompetanse som har forårsaket det. Få gjerne en skriftlig uttalelse fra behandlende klinikk på at det er forårsaket av den andre klinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, jeg setter stor pris på det. Jeg skal skrive ned noe jeg kan si og ta en telefon i løpet av uka da, men må få noe ned på papiret slik at jeg ikke bare griner på telefonen. 

Ellers så kan jeg meddele at jeg vant 50 kr på flakskalenderen, så da er vi jo litt på vei. Vi er jo heldige som har såpass mye sparepenger, men Japan-turen til neste år ryker nok. Egentlig litt tragisk siden samboer sin julegave er reisesekk og diverse utstyr til den turen. Kanskje jeg må spørre pappa om et lån, men han synes egentlig det er mer humant å bare "skyte bikkja".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til @Dicte, vi krysser det som krysses kan :)

-------------

I dag har jeg innsett at julebrus ikke trenger å være rød for å være god :icon_redface: Den brune fra Hamar og Lillehammer smaker overraskende godt! 
På grensen til bedre enn de røde...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kino med klassen, rettet masse tentamen og innsett at jeg ikke blir ferdig til i morgen som er siste skoledag, og kjøpt tre julegaver. Skal rette et par timer i kveld også, men gidder ikke å sitte i hele natt. 

Ja, skal avspasere i jula. :aww:

Pippin er så gulle god og ha helt inntil seg i sofaen! Han er liksom så myk og god og søt og full av kjærlighet! Mitt hjerte blør for alle som ikke har hunder i sofaen! :P

@SFX, ikke bry deg om hvordan det oppfattes at du ikke stiller på julebord, jeg er sikker på at de andre skjønner at det er best for deg, selv om de sikkert veldig gjerne ville hatt søte, kloke og morsomme deg der. Ta hensyn til deg selv du nå. :console:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nathalie98 skrev:

Lykke til @Dicte, vi krysser det som krysses kan :)

-------------

I dag har jeg innsett at julebrus ikke trenger å være rød for å være god :icon_redface: Den brune fra Hamar og Lillehammer smaker overraskende godt! 
På grensen til bedre enn de røde...

Det ER brun julebrus som er skikkelig julebrus! Hamar/Lillehammer og Dahls sin er det eneste som er drikkendes :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Dicte skrev:

Jo men det er bandasjeskift + sedasjon + konsultasjon. Og ja, det er jo fordi den ble satt på så stramt at operasjonsåret har blitt helt svart (nekrose), og det har sprukket opp slik at det renner væske ut av det. Mamma er forbanna, samboeren vil til advokat, og jeg bare er lei meg.

Høres fortsatt helt vanvittig ut. Det gjør det ikke akkurat bedre at dere må betale i dyre dommer for klinikkens feil. Det der hadde jeg rett og slett ikke godtatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Line skrev:

Det ER brun julebrus som er skikkelig julebrus! Hamar/Lillehammer og Dahls sin er det eneste som er drikkendes :D 

Hamar og Lillehammer kan jeg gå med på, den fra Dahls smakte like kunstig og søtt som alle vi får på Østlandet :P 
Men jeg hadde aldri smakt brun julebrus før jeg flyttet jeg :icon_redface:

Men hvorfor er det forskjellige smak på brus fra glassflaske og plastflaske? Den fra glass får en rar smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raksha skrev:

:cry::hug: 

Tusen takk!

3 timer siden, Turb skrev:

@SFX sender deg en stor klem! All sorg er forskjellig, noen gråter på utsiden og andre på innsiden - ingen av delene er feil. Noen hunder lager så store hull i hjertet vårt at det tar evigheter å lappe det nok til at det funker igjen, andre setter andre typer spor. Alt jeg kan si er at etter min erfaring så kommer det til slutt en tid da det ikke føles som om du mangler en del av deg selv lengre, en tid da du først og fremst husker de gode tingene og ikke bare sorgen.

Tusen takk!

Rasjonelt sett vet jeg det, men det er fremdeles overveldende, og jeg kjenner at jeg må holde det litt på avstand for å ta sorgen i doser, jeg klarer ikke å ta alt på en gang. Også sprekker forsvarsverket mitt, og jeg knekker sammen, gjerne når det passer dårligst. I går var heldigvis midt i oppvarmingen, jeg knakk også midt i en konsert vi deltok på mens andre sang - men de som satt rundt meg trodde bare jeg ble rørt av sangen. As if... Det føltes bare enklere å bekrefte at jupp, rørende sang, enn å forklare om verdens beste hund som er borte...

3 timer siden, Snøfrost skrev:

 

@SFX :hug: ta den tiden du trenger. Folk bør klare å forstå at det er vanskelig for deg, fordi om de ikke kan relatere til årsaken selv. Jeg har vært der selv, og samme hva andre sa så hjalp det så lite. Men det blir bedre etterhvert. Hvor lang tid det tar vil jo variere fra person til person.

Tusen takk! Jeg vil så gjerne la meg selv ta den tiden det tar, men jeg er litt for flink til å dømme meg selv gjennom mine forventninger til andres blikk (ble den dyp? Det er psykologen min som har sagt det...)

1 time siden, JeanetteH skrev:

 vi sørger alle på forsjellige måter. Og det ene er ikke mer riktig enn det andre. Men det at du prøver syns jeg faktisk er bra. Så får man heller sørge på utsiden iblant :) Satt selv på kafe i går med min stefar og pratet da brått det bare ble tøft for oss begge. Sånn er det bare, og slik kommer det til å være en stund. :hug: 

Åh vennen... :console: 

1 time siden, Siri skrev:

:hug:Bare svar at du dessverre ikke føler deg i form til å komme på julebordet... Ingen trenger egentlig å vite hvorfor om du ikke ønsker å si noe om det ennå :hug:

Jeg har fått skravlet ut med ei venninne, og vi kom fram til at jeg skal forsøke å dra i morgen. Jeg er nok mer bekymret for om de synes jeg er barnslig enn jeg er redd for å gråte mer i morgen, når alt kommer til alt. Og fordi venninna mi kjenner meg litt for godt, avslørte hun lett at jeg vel uansett får en klein dag i morgen - enten sitter jeg hjemme og er grisebekymret for om de snakker rart om meg, eller så drar jeg og sliter med å se dem i øynene. Også minnet hun meg på at dette er genuint trivelige damer, og ikke mobberne fra barne- og ungdomsskolen.

Hadde jeg bodd i den rette amerikanske staten, så kunne jeg saksøkt rektoren på min gamle skole for millioner - jeg er 34, og fremdeles sitter mobberne fra forrige årtusen på skuldra mi og hvisker i øret så jeg tror på det selv, så jeg sensurerer og kontrollerer meg selv i frykt for hva andre vil si. **** ta dem alle sammen.

1 time siden, TrasselTrollet skrev:

:hug:Jag har dessvärre inga sådana där bra starka ord att ge dig för de har jag aldrig lyckats hitta när de behövs som mest, men du förtjänar banne mig en kram eller hundra!

Tusen takk for klem, noen ganger er det det jeg trenger mest. 

41 minutter siden, Dicte skrev:

Jo men det er bandasjeskift + sedasjon + konsultasjon. Og ja, det er jo fordi den ble satt på så stramt at operasjonsåret har blitt helt svart (nekrose), og det har sprukket opp slik at det renner væske ut av det. Mamma er forbanna, samboeren vil til advokat, og jeg bare er lei meg.

Jeg støtter de andre i at dette må rette instans betale, og det er ikke dere. Jeg forstår godt at det er tungt å slåss når en bekymret for egen hund, men sørg i hvert fall for å ta vare på dokumentasjon, kvitteringer, uttatelser fra veterinær, så dere eventuelt kan ta et samlet oppgjør når alle er tilbake på beina igjen :hug:

Jeg overbeviste pappa om at det ikke er noe som helst stress for meg om han kommer hit for å feire jul, så nå skal jeg gjøre alt han ikke trenger å vite at blir litt stress. Jeg må grave fram gjestesengas ulike komponenter, skru den sammen, og brøyte plass til å sette den opp :whistle: I kveld skal jeg også få laget delfiakake og kjevle ut pepperkaker, har jeg bestemt meg for, men det er bare kos. Også har jeg bestilt time på verkstedet, for til jul ønsket jeg meg ødelagte bildeler, visstnok. Så da setter jeg bilen på verkstedet i hjembygda til mandag, blir der et par dager for å levere julegaver og hilse på familie og venner, også kjører pappa og jeg til meg på 22. eller 23, alt ettersom hvor lang tid bilen tar. Det blir bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

Min erfaring er at oppegående folk stort sett klarer å relatere seg likevel. Da Knott døde fikk jeg oppriktige kondolanser fra mennesker jeg ALDRI hadde trodd kom til å skjønne greia ... Men sorg er sorg, og de fleste vet hva tap er. Å skrive at hunden din, som har betydd fryktelig mye for deg, nylig har dødd, og at dette er en kjempetøff periode for deg av den grunn må være helt greit tenker jeg. Stor klem!! Ta vare på deg selv!
(Og du? Jeg beundrer folk som klarer å ha følelsene litt mer på utsiden. Selv om det ikke alltid føles like komfortabelt selv er det en mye sunnere måte å håndtere vanskelige ting på enn å sperre det inne bak en maske). 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SFX skrev:

 

Tusen takk! Jeg vil så gjerne la meg selv ta den tiden det tar, men jeg er litt for flink til å dømme meg selv gjennom mine forventninger til andres blikk (ble den dyp? Det er psykologen min som har sagt det...)

Syns det var en veldig avansert måte å si at du tror du vet hva andre tenker :lol: 

Men jeg syns du er flink til å holde deg i gang, det vil jeg bare si :) 

 

3 minutter siden, SFX skrev:

Jeg overbeviste pappa om at det ikke er noe som helst stress for meg om han kommer hit for å feire jul, så nå skal jeg gjøre alt han ikke trenger å vite at blir litt stress. Jeg må grave fram gjestesengas ulike komponenter, skru den sammen, og brøyte plass til å sette den opp :whistle: I kveld skal jeg også få laget delfiakake og kjevle ut pepperkaker, har jeg bestemt meg for, men det er bare kos. Også har jeg bestilt time på verkstedet, for til jul ønsket jeg meg ødelagte bildeler, visstnok. Så da setter jeg bilen på verkstedet i hjembygda til mandag, blir der et par dager for å levere julegaver og hilse på familie og venner, også kjører pappa og jeg til meg på 22. eller 23, alt ettersom hvor lang tid bilen tar. Det blir bra. 

Tror det blir veldig bra jeg :D Syns det hørtes ut som en trivelig jul. Du og din far er så farlig like (uten sammenligning av kjønn eller utseende altså :lol: ) at jeg tror dere kommer til å stortrives med å bare være dere to til julaften! 

Og der kom jeg på at jeg har nok ting til å lage en delfiakake til. Den første, og noe misslykkete *host*, ble julegave til stefar som har alt. Så kanskje jeg skal prøve meg på en til? Mulig jeg husker marsipanen denne gangen og ikke trenger prøve dytte den ned igjennom kjeksen etterpå *host* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aya skrev:

Herregud, jeg er så nervøs for håndballkampen i kveld. Jeg skulle ønske vi hadde et litt mer rutinert og stabilt forsvar mot Montenegro ... *bite negler* 

Nå tenkte jeg: "Oh, visste ikke at hun spiller håndball! Men vent... Er ikke hun gravid?"

Men altså, SÅ engasjert i en kamp som går på TV?! :lol: Jeg kommer aldri til å forstå! :lol: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Nå tenkte jeg: "Oh, visste ikke at hun spiller håndball! Men vent... Er ikke hun gravid?"

Men altså, SÅ engasjert i en kamp som går på TV?! :lol: Jeg kommer aldri til å forstå! :lol: 

:D :teehe:Spiller nok ikke så veldig mye håndball selv for tiden nei, haha! Eller noen gang egentlig! Men håndball er jo sååå spennende! Nå har jeg stresset på meg leamus i øyet bare fordi det blir en så spennende kamp. Og det er halvannen time til den begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen værsåsnill å forklare meg hvordan en hund får seg ut av en dør som er stengt med krok på utsiden ???

Jeg prøver å lete etter fornuftig forklaring  ( ja, kroken var på, jeg dobbeltsjekket ) , men det eneste jeg kan komme på er at han må ha hoppet så mye på døra at kroken har blitt ristet løs?? 

Uansett fikk Toddy seg i mellom 2 dører og var nede med Nico når vi kom hjem.  Hun hadde tyggeben så aldri i livet om hun har sluppet han nærmere enn en meter. Hun er pålitelig sånn :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aya skrev:

:D :teehe:Spiller nok ikke så veldig mye håndball selv for tiden nei, haha! Eller noen gang egentlig! Men håndball er jo sååå spennende! Nå har jeg stresset på meg leamus i øyet bare fordi det blir en så spennende kamp. Og det er halvannen time til den begynner!

:lol: Raaar! :teehe: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Kan noen værsåsnill å forklare meg hvordan en hund får seg ut av en dør som er stengt med krok på utsiden ???

Jeg prøver å lete etter fornuftig forklaring  ( ja, kroken var på, jeg dobbeltsjekket ) , men det eneste jeg kan komme på er at han må ha hoppet så mye på døra at kroken har blitt ristet løs?? 

Uansett fikk Toddy seg i mellom 2 dører og var nede med Nico når vi kom hjem.  Hun hadde tyggeben så aldri i livet om hun har sluppet han nærmere enn en meter. Hun er pålitelig sånn :aww: 

Dropp krok og kjøpe sånn skyvebolt greie? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...