Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, Rocket skrev:

Ene hunden i stallen ble sparket i hodet idag, et forferdelig uhell. Hesten hun ble sparket av er ca den tryggeste rundt hunder og har kjent henne siden hun var valp liksom. (Samme eier på både hest og hund) Han er også en hest som så og si aldri sparker, selv ikke i flokkoppgjør. Det er så vanvittig tragisk. Fineste godeste lille voffen. :( Usikkert om hun får varig mèn eller ei, hadde en pupill som ikke responderte på noen timer og det kan tyde på blødninger eller skade på sentralnervesystemet. Ikke noen store brudd, skulle inn og ta flere røtngen etterhvert. Fikk komme hjem i kveld under oppsyn, og de nærmeste dagene vil være kritiske. 50/50% sjangsen for om hun vil klare seg eller ei. Går selv og alt sånn da heldigvis. 

Vet av en hund som ble sparket i hodet av en hest da jeg fremdeles var "aktiv". Eier longerte hesten, og hadde hunden løs i ridebanen. Hunden løp bort til hesten og fikk seg et kakk i hodet. Rett til dyrlegen som opererte det som gikk an å operere, og hunden kom seg på mirakuløst vis. Den har vist en bit av skallen som er løs i hodet, men ellers så lever den godt den dag i dag (6-7 år siden hendelsen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Vet av en hund som ble sparket i hodet av en hest da jeg fremdeles var "aktiv". Eier longerte hesten, og hadde hunden løs i ridebanen. Hunden løp bort til hesten og fikk seg et kakk i hodet. Rett til dyrlegen som opererte det som gikk an å operere, og hunden kom seg på mirakuløst vis. Den har vist en bit av skallen som er løs i hodet, men ellers så lever den godt den dag i dag (6-7 år siden hendelsen). 

Ja jeg kjenner en selv også som ble sparket. Hun mistet noen tenner, men er ellers fin den dag idag. :)
 Så vi håper det går bra med henne også iom almenn tilstanden er såpass ok som den er nå. Hovedproblemet er jo om nervesystemet er påvirket eller eventuelt blødninger trykker på noe og ødelegger. Men hun blir tett fulgt opp av både eier og dyrelege regner jeg med. Har nok fått seg en heftig hjernerystelse også stakkar, men det har eier (u)heldigvis mye erfaring med selv, så sånn sett er hun i de beste hender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: @SFX

----

I dag har gressenka vært og spist middag hos mor og far. Fått kaffe, is og kransekakestang har jeg også :) Så har jeg satt igjen vofsen hos mor, far og min overlykkelige søster, for jeg stikker på seminar et par dager i morgen tidlig. Søsters sa at jeg bare kan la ham være der til lørdag, fordi :heart::heart: Jeg synes det er greit, men det var fryktelig tomt her da jeg kom hjem i stad! Tror jeg er flokkdyr, jeg også :P  Blir fort ensomt når man er vant til å ha noen hos seg hele tida! Jeg tror jeg trenger å øve meg på alenetid ;)

Kanskje Harry Potter 4 skal få bli med på seminar. Innmari koselig å lese gjennom serien igjen, det er som å møte en gammel venn. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rocket skrev:

Ja jeg kjenner en selv også som ble sparket. Hun mistet noen tenner, men er ellers fin den dag idag. :)
 Så vi håper det går bra med henne også iom almenn tilstanden er såpass ok som den er nå. Hovedproblemet er jo om nervesystemet er påvirket eller eventuelt blødninger trykker på noe og ødelegger. Men hun blir tett fulgt opp av både eier og dyrelege regner jeg med. Har nok fått seg en heftig hjernerystelse også stakkar, men det har eier (u)heldigvis mye erfaring med selv, så sånn sett er hun i de beste hender. 

Er fryktelig skummelt det der. Får håper det går bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så typisk meg! Fikk en rabattgreie fra fotoknudsen til en verdi av 200kr, som går ut 10.des. Sparer på den dritlenge, og venter som vanlig til siste liten med å gjøre ting. Kalender er lagd, men noen (sikkert meg) har kastet arket som jeg har hatt liggende ved pc'en hele tiden :( Drittirriterende! Men da er det jo ikke noe hastverk lenger da, så da kan jeg bare vente med å bestille kalendere til siste liten.

 

Vært hos dyrlegen i dag, og føler jeg ble tatt på alvor, i forhold til at jeg ikke bare skal lene meg tilbake og ikke prøve ting og tang. Ikke at jeg ikke har blitt tatt på alvor før altså, jeg er veldig fornøyd med de veterinærene vi bruker, absolutt. Men veldig fint å komme til en som faktisk foreslår noe annet enn metacam, og er villig til å kjenne skikkelig på ham (kiropraktorutdannelse). Så det blir spennende å se om det har noe effekt, håper han får en skikkelig reaksjon i løpet av uka faktisk, fordi det betyr at det hadde en effekt det hun gjorde med ham, og vi kan legge opp en plan. Hun kjente at han var kjempestiv i beinet han halter på, og han lot heller ikke som om han var frisk (slik som gjerne skjer hos dyrlegen), men satt med foten oppe slik han pleier. Tok blodprøve og, og den var fin. Så det var iallefall en lettelse, da trenger jeg ikke bekymre meg på en stund. Selv om jeg fikk litt sjokk da hun sa at det ikke vises utslag før organene er skadet omtrent 60% :/ det er skremmende synes jeg, trodde det var slik at man kunne se det på verdiene med en gang. Jeg tror vi går over til onsior (stavet riktig?), men ville ikke skifte smertestillende under "utredning". 

 

@SFX det var fryktelig trist :( hadde ikke fått med meg at hun var syk (men du har kanskje ikke skrevet om det her). :hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, rosinbolle skrev:

 

Kanskje Harry Potter 4 skal få bli med på seminar. Innmari koselig å lese gjennom serien igjen, det er som å møte en gammel venn. 

Enig :heart: Er straks ferdig med bok 5 nå. Går aldri lei. Det er like spennende som første gang, fortsatt :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Stange :) 

Da begynner det å bli mange med kiopraktor utdanninga i tillegg i området der, trodde ikke det var så vanlig jeg. Håper dere finner mer ut av hvordan det går med Casper fremover da :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt å øve til tentamener, plutselig har vi tentamen i matte i morgen. Greit matte alltid har vært et sterkt fag for min del, men det kjennes virkelig at det er 4 år siden sist jeg hadde dette på videregående. Sannsynlighetsregning er enda like traurig...

... jeg får ikke kjørt TI-Nspire på maskinen heller. Fantastisk. Første møte får bli på tentamen i morgen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sbtlita skrev:

Jeg må jo ha hallusinert eller noe, for syns så tydelig at det fløy en veps rundt bilen min ista :o

I desember? Denne vinteren er ikke sånn som den burde være..

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Været er forvirra.. Tidligere i dag var det sol og mange plussgrader. I 5-6 tiden frøs det på, og var is på bilrutene. Når jeg var ferdig på jobb klokka 9 i kveld var det plutselig plussgrader igjen, og bilene hadde tint :icon_confused:

4 timer siden, SFX skrev:

Det er så inderlig vondt når tre blir til to. Jeg visste hun var en stor karakter, men herregud så tomt det er.
X'en fikk sovne inn i går etter en tid med sykdom. Jeg er takknemlig for de ekstra ukene vi fikk til å si farvel, men jeg tror ikke jeg noen gang blir helt ferdig med den fantastiske hunden.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med meg selv nå, jeg bare gråter til jeg sovner, våkner og gråter igjen.

Ånei, så utrolig trist! :no: Ta vare på de gode minnene! :hug: 

 

@Perfect Image gratulerer så mye med dagen! :D 

folk altså.. Møtte en morsom fyr da jeg var ute med Aron for noen uker siden. Var på vei inn gårdsplassen hjemme, så ropte han på meg fra veien. Spurte om Aron osv. Så begynte han å belære meg om at det ikke var noe problem å skulle ha han løs overalt, hele tiden, det var bare å trene det! Så ropte han på sin egen hund, 5 min etter kom det en gammel og smårund petit basset. Siden hans kunne gå løs, så kunne alle det, det var bare å trene litt! Og hunden hans jaga den altså, når de var i skogen og den fikk lov til det!

Når bikkja er 8år gammel, smårund og dårlig til beins (den klarte jo ikke å løpe engang..) så skjønner jeg det ikke er noe problem å ha den løs.. Kan nok ikke forvente det samme av en ung drever i god form :P skjønner heller ikke hvordan jeg skal kunne trene på det så lenge bikkja stikker så fort den kommer over viltspor. Men men, jeg er vel bare en uvitende drittunge (OG jente!) som ikke vet hvordan man trener hund :icon_confused:

 

@JeanetteH Gratulerer så mye! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Wednesday skrev:

Det blir sykemelding i morra. Sitter med oppgaver nå, og får ikke til noenting. Dessuten har jeg begynt å hoste til jeg spyr :( 

Bra med sykemelding. :hug: 

3 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg er så glad for at jeg fant trilogien "I sverdets tid" av Jan Ove Ekeberg nå i høst. Forfatteren tar utgangspunkt i sagaene og dikter videre. Veldig godt skrevet! Overgangen mellom vikingtid og middelalder, sånn omtrent. Kanskje mest tidlig middelalder. Anbefales! Passer så godt foran peisen! :ahappy:

peissmiley.gif

 

Ååå der minnet du meg på et nyttårsforsett - lese mer! :D Kanskje den trilogien er noe for meg. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, er liv i kodebrikken, men den gir ikke riktige koder, så jeg må nok krype til korse og ringe og be om en ny, det er bare det at jeg har høyt forbruk av sånne dingser og det begynner å bli flaut :lol: 

 

@Red Merle så i nyttårsforsetter at du skal bestå BUA, jeg har nettopp tatt tverrfaglig eksamen i det, så om du trenger hjelp med teori kan det hende jeg kan hjelpe deg (om jeg ikke dreit meg ut på eksamen da ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tekopp skrev:

Høres ut som den beste avgjørelsen. Får du ny eksamen rett etter jul da?

Hos oss ble det aldri satt opp ekstra eksamner.. Man kunne få være med på konten, som regel et halvt år senere, hvis noen strøk.. Ellers måtte man vente til klassa under hadde eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Monikawt skrev:

 

folk altså.. Møtte en morsom fyr da jeg var ute med Aron for noen uker siden. Var på vei inn gårdsplassen hjemme, så ropte han på meg fra veien. Spurte om Aron osv. Så begynte han å belære meg om at det ikke var noe problem å skulle ha han løs overalt, hele tiden, det var bare å trene det! Så ropte han på sin egen hund, 5 min etter kom det en gammel og smårund petit basset. Siden hans kunne gå løs, så kunne alle det, det var bare å trene litt! Og hunden hans jaga den altså, når de var i skogen og den fikk lov til det!

Når bikkja er 8år gammel, smårund og dårlig til beins (den klarte jo ikke å løpe engang..) så skjønner jeg det ikke er noe problem å ha den løs.. Kan nok ikke forvente det samme av en ung drever i god form :P skjønner heller ikke hvordan jeg skal kunne trene på det så lenge bikkja stikker så fort den kommer over viltspor. Men men, jeg er vel bare en uvitende drittunge (OG jente!) som ikke vet hvordan man trener hund :icon_confused:

 

Det er da man skal mumle noe om forskjellen på brukbare og udugelige jakthunder ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Monikawt skrev:

Været er forvirra.. Tidligere i dag var det sol og mange plussgrader. I 5-6 tiden frøs det på, og var is på bilrutene. Når jeg var ferdig på jobb klokka 9 i kveld var det plutselig plussgrader igjen, og bilene hadde tint :icon_confused:

Ånei, så utrolig trist! :no: Ta vare på de gode minnene! :hug: 

 

@Perfect Image gratulerer så mye med dagen! :D 

folk altså.. Møtte en morsom fyr da jeg var ute med Aron for noen uker siden. Var på vei inn gårdsplassen hjemme, så ropte han på meg fra veien. Spurte om Aron osv. Så begynte han å belære meg om at det ikke var noe problem å skulle ha han løs overalt, hele tiden, det var bare å trene det! Så ropte han på sin egen hund, 5 min etter kom det en gammel og smårund petit basset. Siden hans kunne gå løs, så kunne alle det, det var bare å trene litt! Og hunden hans jaga den altså, når de var i skogen og den fikk lov til det!

Når bikkja er 8år gammel, smårund og dårlig til beins (den klarte jo ikke å løpe engang..) så skjønner jeg det ikke er noe problem å ha den løs.. Kan nok ikke forvente det samme av en ung drever i god form :P skjønner heller ikke hvordan jeg skal kunne trene på det så lenge bikkja stikker så fort den kommer over viltspor. Men men, jeg er vel bare en uvitende drittunge (OG jente!) som ikke vet hvordan man trener hund :icon_confused:

 

@JeanetteH Gratulerer så mye! 

Jeg fikk høre jeg burde ha valpen min løs fra dag 1 for å lære de å holde seg i nærheten av eiern..

ingen fortalte dachsvalpen at han ikke skulle dra på jakt alene.. For han trengte da virkelig ingen eier for å holde seg i hånda :P:lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Hos oss ble det aldri satt opp ekstra eksamner.. Man kunne få være med på konten, som regel et halvt år senere, hvis noen strøk.. Ellers måtte man vente til klassa under hadde eksamen.

Vi hadde ekstra eksamen i en del fag litt uti januar, som man kun fikk ta om man hadde gyldig grunn. I andre fag fikk man følge løpet for neste nivå av samme fag, men måtte ha ekstra eksamen utsatt eksamen neste periode (med gyldig grunn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...