Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Det er da man skal mumle noe om forskjellen på brukbare og udugelige jakthunder ;)

Nevnte noe om det, men han bare overkjørte meg med tullpratet sitt.. Så ville han ha bikkja si til å hilse på Aron, så sa jeg at nei, han skal ikke hilse. Tar ikke sjansen på dårlige opplevelser når jeg ikke kjenner hunden. Så sa han at hunden hans var verdens snilleste. Da fikk jeg nok og dro med meg Aron videre, og bikkja hans begynte å knurre på Aron. Da begynte han å belære meg om atferd. Hvis jeg dro Aron med meg, så ville jeg trigge angrep fra hans hund, siden Aron ble "oppblåst" (av mangel på et bedre ord). Da gikk jeg bare. Møkkamann..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

4 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg fikk høre jeg burde ha valpen min løs fra dag 1 for å lære de å holde seg i nærheten av eiern..

ingen fortalte dachsvalpen at han ikke skulle dra på jakt alene.. For han trengte da virkelig ingen eier for å holde seg i hånda :P:lol: 

Haha,  nettopp! Aron begynte å løpe ut av eiendommen når han var 12-13 uker gammel når han så en katt.. 

Så jeg lurer på hvor lenge det er akseptabelt å la bikkja løpe villmann rundt overalt alene, så lenge man "trener" på å være løs? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tekopp skrev:

Vi hadde ekstra eksamen i en del fag litt uti januar, som man kun fikk ta om man hadde gyldig grunn. I andre fag fikk man følge løpet for neste nivå av samme fag, men måtte ha ekstra eksamen utsatt eksamen neste periode (med gyldig grunn).

Eneste gangene vi hadde konte rett etter ordinær eksamen var 3. Året for å bli ferdig med fagene til bacheloroppgaven startet og at vi skulle få autorisasjonen vår i tide.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monikawt skrev:

Haha,  nettopp! Aron begynte å løpe ut av eiendommen når han var 12-13 uker gammel når han så en katt.. 

Så jeg lurer på hvor lenge det er akseptabelt å la bikkja løpe villmann rundt overalt alene, så lenge man "trener" på å være løs? :P 

Min var vel 3-4 Mnd da han hadde los på saueflokken hjemme på ca 120 sau.. Heldigvis var sauene godt vant med hund, så de flokket seg bare og sto rolig.. Dachsen derimot hadde stor fest.. 5 Mnd da han stakk fra pappa på trappa, over veien og rett til skogs.. Uten noe spesielt fert.. 

Ellers var det daglige søk etter katt, høner, mus osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Min var vel 3-4 Mnd da han hadde los på saueflokken hjemme på ca 120 sau.. Heldigvis var sauene godt vant med hund, så de flokket seg bare og sto rolig.. Dachsen derimot hadde stor fest.. 5 Mnd da han stakk fra pappa på trappa, over veien og rett til skogs.. Uten noe spesielt fert.. 

Ellers var det daglige søk etter katt, høner, mus osv.. 

Er visst like dårlig hundetrener som meg du! :lol: jeg før høre om han vil kurse oss om jeg ser han igjen :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, rosinbolle skrev:

De fleste metaller finnes som oksider i naturen. Aluminium utvinner vi fra bauxitt, og det er en rimelig energikrevende prosess! Er også litt usikker på om planter eller dyr trenger det?

Klart man ikke skal få i seg for mye av aluminium, men heller ikke det er noe argument mot vaksinering. Da bør folk heller slutte å varmebehandle maten sin i aluminiumsfolie eller -panne, i allefall om det er snakk om sur mat. 

Jepp, men aluminium (Al grunnstoffet) finnes ikke i naturen (var det jeg mente når jeg skriver "geologisk") :P  Jeg er relativt sikker på at det ikke finnes noen grunn til at man skal få i seg aluminium. Fra en artikkel (link til under neste quote) står det:
"Whilst being environmentally abundant, aluminum is not essential for life. On the contrary, aluminum is a widely recognized neurotoxin that inhibits more than 200 biologically important functions and causes various adverse effects in plants, animals, and humans. The relationship between aluminum exposure and neurodegenerative diseases, including dialysis encephalopathy, amyotrophic lateral sclerosis and Parkinsonism dementia in the Kii Peninsula and Guam, and Alzheimer's disease (AD) has been suggested. "

8 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg trodde aluminium var ett av sporstoffene vi trenger, men finner ikke noe om det på nett. Der fant jeg i stedet at vi får i oss 50 ganger så mye aluminium som vi trenger, blant annet gjennom bruk av deodoranter.

Ut i fra det jeg har lest og lært, finnes det ingen levende organismer som nyttegjør seg av aluminium. Derfor er det ikke noe vi "trenger" på noen som helst måte. Jeg regner med at, litt som med bly og kvikksølv, så har man en viss terskelmengde man tåler. Men nå vet jeg ingen ting om hvor mye/lite det er når det kommer til aluminium. Det jeg har lest en gang jeg lærte om hydrologi, var at en by i England som fikk et utslipp av aluminium i drikkevannet lenge (før det ble oppdaget) fikk et utbrudd av demens/alzheimers. Men pga mye fram og tilbake har de ikke funnet ut om det er vitenskaplig relevant eller ikke.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3056430/

7 timer siden, Polfarer skrev:

Hmm, kan det være 0,5 ml for en voksen person? Det vil si 0,0001g/0,5 ml hvis hoderegningen min er riktig nå da (det tar jeg ikke for gitt etter tre timer søvn og noen doser koffein). 

 

Aliminium blir omtrent ikke tatt opp i kroppen, det er ihvertfall minimalt. Jeg har lest om det en gang for lenge siden og orker ikke google men så vidt jeg vet er opphoping av aluminium i kroppen kun reelt dersom en har nyreproblemer. Hvis ikke hjernen min er helt på bærtur er det også lite forskjell mellom de forskjellige måtene vi får det i oss også. Absorbasjonen er lav samme om det blir tatt inn via mat eller via vaksiner.

Vellll, det virker jo som det finnes en del diskusjon om hvorvidt aluminium er bra eller ikke.

Angående mengder formaldehyd / aluminum i vaksiner så er dette åpent tilgjengelig hos felleskatalogen:

Vanlig hep a+b kombivaksine: http://www.felleskatalogen.no/medisin/twinrix-adult-twinrix-paediatric-glaxosmithkline-564888

aluminiumfosfat 0,4 mg, aluminiumhydroksid 50 μg, formaldehyd maks. 0,1 mg,

----

 

Jeg venter enda i spenning på hvordan jeg får i meg alu via appelsinjuice! Litt skuffet etter 12 timer borte fra pcn, still no anzwer? :(  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Monikawt skrev:

Er visst like dårlig hundetrener som meg du! :lol: jeg før høre om han vil kurse oss om jeg ser han igjen :teehe: 

Jepps.. At jeg har hatt noget god kontroll på alle andre hundene mine, har nok ingenting med rase det heller :lol: 

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Jepp, men aluminium (Al grunnstoffet) finnes ikke i naturen (var det jeg mente når jeg skriver "geologisk") :P  Jeg er relativt sikker på at det ikke finnes noen grunn til at man skal få i seg aluminium. Fra en artikkel (link til under neste quote) står det:
"Whilst being environmentally abundant, aluminum is not essential for life. On the contrary, aluminum is a widely recognized neurotoxin that inhibits more than 200 biologically important functions and causes various adverse effects in plants, animals, and humans. The relationship between aluminum exposure and neurodegenerative diseases, including dialysis encephalopathy, amyotrophic lateral sclerosis and Parkinsonism dementia in the Kii Peninsula and Guam, and Alzheimer's disease (AD) has been suggested. "

Ut i fra det jeg har lest og lært, finnes det ingen levende organismer som nyttegjør seg av aluminium. Derfor er det ikke noe vi "trenger" på noen som helst måte. Jeg regner med at, litt som med bly og kvikksølv, så har man en viss terskelmengde man tåler. Men nå vet jeg ingen ting om hvor mye/lite det er når det kommer til aluminium. Det jeg har lest en gang jeg lærte om hydrologi, var at en by i England som fikk et utslipp av aluminium i drikkevannet lenge (før det ble oppdaget) fikk et utbrudd av demens/alzheimers. Men pga mye fram og tilbake har de ikke funnet ut om det er vitenskaplig relevant eller ikke.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3056430/

Vellll, det virker jo som det finnes en del diskusjon om hvorvidt aluminium er bra eller ikke.

Angående mengder formaldehyd / aluminum i vaksiner så er dette åpent tilgjengelig hos felleskatalogen:

Vanlig hep a+b kombivaksine: http://www.felleskatalogen.no/medisin/twinrix-adult-twinrix-paediatric-glaxosmithkline-564888

aluminiumfosfat 0,4 mg, aluminiumhydroksid 50 μg, formaldehyd maks. 0,1 mg,

----

 

Jeg venter enda i spenning på hvordan jeg får i meg alu via appelsinjuice! Litt skuffet etter 12 timer borte fra pcn, still no anzwer? :(  

 

Jeg har svart.. Jeg sa at jeg vet ikke mer ettersom NRK ikke sa noe mer, men tipset deg om å se episoden dems om vaksiner selv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Monikawt skrev: Er visst like dårlig hundetrener som meg du! [emoji38] jeg før høre om han vil kurse oss om jeg ser han igjen :teehe: 

Jepps.. At jeg har hatt noget god kontroll på alle andre hundene mine, har nok ingenting med rase det heller [emoji38] 

Helt tilfeldig [emoji14]

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Ååå stakkars stakkars! 

Men se så søtt da, fine svenskene :aww::heart: 

Ja huff, var jo leit for henne da. Men det beste jeg har sett på lenge. Kastet seg ned, og ansiktsutrykket når det gikk opp for henne :lol: og treneren sitt oppgitte utrykk "skjer dette virkelig" :lol: tuuuusen takk Heidi Weng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rocket skrev:

Haha ja, bare å slippe bikkja og sitte klar med hagla i vinduet. :lol: Spørs hvor glade naboene hadde blitt for det dog. 

Blir de ikke glade av å høre los, så kan de ha det så godt :P (vel, det er jo ikke alle beagler som er så gledelige å høre på, men uansett....)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3dfcc1a0a78cb12101d5049c3a28a6a1.jpg

Har prøvd å finne min kreative side så derfor lagde jeg ett skilt til ei dame som sliter med helsen til sin chihuahua :) er ikke helt fornøyd med det, teksten ble ujevn. Er det en plass hvor man kan lage maler i plastikk? Der jeg kan lage de digitalt og få det tilsendt? For begynner å bli mye arbeid å skjære ut hunder og bokstaver hver gang jeg skal bruke de ??

3442a63583f33bcf049379331007284c.jpg

Skal lage dette skiltet til min stemor som eier en araber :)

42e4da9985aebfbb1ee7c1f87eeeb37a.jpg

Også skal jeg lage ett nytt av det her med ett bedre øye ??

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle klemmer, omtanke og gode ord. Hvis det er noen som virkelig forstår, så er det Sonensamfunnet.

Jeg har ikke sagt noe direkte om X'ens sykdom her inne, for å bevare den siste tiden sammen mest mulig normal. Jeg nevnte her inne at vi skulle til veterinær og at jeg håpte det bare var UVI, men fryktet livmorbetennelse - dette var rett etter norsk vinner i oktober. @Raksha spurte hvordan det hadde gått hos veterinæren, og jeg løy bevisst ved å si at X'en hadde fått den behandlingen hun skulle ha, eller noe sånt - jeg valgte å svare vagt for å kunne tolkes positivt, framfor å si at UVI'en viste seg å være livmorbetennelse OG lungekreft. Jeg håper du kan tilgi meg, men jeg trengte å ha noe normalt rundt meg når alt raknet på privaten. 
X'en fikk antibiotika i håp om å få stoppet livmorbetennelsen (hvilket vi klarte), og har ellers stått på smertestillende fram til hun nektet å spise den faste morgendosen med en liten boks leverpostei og to tabletter på mandag. Da var tiden inne for henne. Jeg fikk syv uker ekstra med henne. Syv tunge uker, som et veldig langt farvel, men også syv uker med mange gode minner, ordentlig farvel, og en gradvis forberedelse på det uunngåelige. Jeg ville ikke gjort noe annerledes, om jeg ikke kunne gjøre noe for å ha henne her lenger.

Vi var ikke ferdige, vi to. Vi skulle jakte på flere mål i lydighetsringen, vi skulle herje i veteranklassen, vi skulle oppdra Glam og neste valpekullet sammen, vi skulle gå blodsporkurs sammen til våren, og hun skulle få være dronning i vårt nye hjem. Hun rakk å finne en favorittkulp på tomta, gjørmete som ****, som hun besøkte hver morgen for å drikke og "vaske" labbene. Det var det siste hun gjorde på tirsdag morgen, før en høneblund med meg under ullpledd foran vedovnen på stuegulvet (hennes favorittplass), før vi dro til veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sbtlita skrev:

3dfcc1a0a78cb12101d5049c3a28a6a1.jpg

 

Har prøvd å finne min kreative side så derfor lagde jeg ett skilt til ei dame som sliter med helsen til sin chihuahua :) er ikke helt fornøyd med det, teksten ble ujevn. Er det en plass hvor man kan lage maler i plastikk? Der jeg kan lage de digitalt og få det tilsendt? For begynner å bli mye arbeid å skjære ut hunder og bokstaver hver gang jeg skal bruke de ??

 

3442a63583f33bcf049379331007284c.jpg

Skal lage dette skiltet til min stemor som eier en araber :)

 

42e4da9985aebfbb1ee7c1f87eeeb37a.jpg

Også skal jeg lage ett nytt av det her med ett bedre øye ??

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Disse var super fine! Syntes den øverste med den skjeve skriften var stilig sånn, så litt gammelt og stilig ut :) Jeg likte det! 

1 minutt siden, SFX skrev:

Tusen takk for alle klemmer, omtanke og gode ord. Hvis det er noen som virkelig forstår, så er det Sonensamfunnet.

Jeg har ikke sagt noe direkte om X'ens sykdom her inne, for å bevare den siste tiden sammen mest mulig normal. Jeg nevnte her inne at vi skulle til veterinær og at jeg håpte det bare var UVI, men fryktet livmorbetennelse - dette var rett etter norsk vinner i oktober. @Raksha spurte hvordan det hadde gått hos veterinæren, og jeg løy bevisst ved å si at X'en hadde fått den behandlingen hun skulle ha, eller noe sånt - jeg valgte å svare vagt for å kunne tolkes positivt, framfor å si at UVI'en viste seg å være livmorbetennelse OG lungekreft. Jeg håper du kan tilgi meg, men jeg trengte å ha noe normalt rundt meg når alt raknet på privaten. 
X'en fikk antibiotika i håp om å få stoppet livmorbetennelsen (hvilket vi klarte), og har ellers stått på smertestillende fram til hun nektet å spise den faste morgendosen med en liten boks leverpostei og to tabletter på mandag. Da var tiden inne for henne. Jeg fikk syv uker ekstra med henne. Syv tunge uker, som et veldig langt farvel, men også syv uker med mange gode minner, ordentlig farvel, og en gradvis forberedelse på det uunngåelige. Jeg ville ikke gjort noe annerledes, om jeg ikke kunne gjøre noe for å ha henne her lenger.

Vi var ikke ferdige, vi to. Vi skulle jakte på flere mål i lydighetsringen, vi skulle herje i veteranklassen, vi skulle oppdra Glam og neste valpekullet sammen, vi skulle gå blodsporkurs sammen til våren, og hun skulle få være dronning i vårt nye hjem. Hun rakk å finne en favorittkulp på tomta, gjørmete som ****, som hun besøkte hver morgen for å drikke og "vaske" labbene. Det var det siste hun gjorde på tirsdag morgen, før en høneblund med meg under ullpledd foran vedovnen på stuegulvet (hennes favorittplass), før vi dro til veterinæren.

:hug: Det er lov å ikke fortelle alt, ikke alt skal man dele til alle tider :) 

Kose deg med minnene om fine X'en :) 

Og det er en ting som er sikkert, og det er at det du har fortalt om X'en (og Foenix) har gjort til at jeg har forelsket meg i rasen :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...