Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, puddellover skrev:

Han møtte jeg i skogen i sommer, og nydeligere puddel er det lenge siden jeg har møtt. Tvers igjennom skjønn! @Belgerpia, hvis du skal bruke han og har plass på valpeliste.. Så må jeg be innstendig om at du gir et lite pip?

Næmmen så gøy! PuddelNorge er jammen lite :)

3 timer siden, 2ne skrev:

Okay. Da er det ikke et problem at hun blir borte i 9-10 uker heller lenger da? :) Sånn utover det, så trenger vi ikke å diskutere avlsplaner i akkurat nå-tråden, syns jeg :) 

Amandus er på lista :)

Og takk, det gikk bra hos legen, vi er proffe vi ;) 

Berg&Blånes Christmas Dream ja? Han er en pen gutt :) Faren hans har en del avkom da, så jeg tenkte at jeg skulle se an hvor mange av de som går videre i avl først :) Det fine med disse hannene er jo at de kan brukes til de blir gamle :) 

Godt at det gikk bra hos legen. :)

Ja, Frende som han heter til vanlig, han ser så himla flott ut!  Jeg har bare sett bilder av kullet til Frende og Aila, men de er til å spise opp - så nydelige! :) 

Så spennende med et nytt kull etterhvert da. :) Selv om jeg synes at dere burde fokusere på dvergpuddel jeg da og helst rød. Det hadde jeg likt veldig godt.. :ahappy: enda jeg ikke skal ha dvergpuddelvalp før om hvert fall 10 år - ikke sant Sølve?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

54 minutter siden, Pringlen skrev:

Ha ha :D Minner meg om en kunde jeg hadde i dyrebutikken jeg jobbet før. De hadde stort akvarie, og barnet hadde funnet en hammer.......

Fytterakkern. Jeg ble inspirert av Raksha og lurte på å få et lite akvarium på kjøkkenbenken. Trur jeg driter i det.

 

Har et sår på haka som har blødd i hele dag, det vil ikke slutte. Har et digert barneplaster i trynet og ser helt dust ut. Må slutte å blø snart nå vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Wednesday skrev:

Fytterakkern. Jeg ble inspirert av Raksha og lurte på å få et lite akvarium på kjøkkenbenken. Trur jeg driter i det.

 

Har et sår på haka som har blødd i hele dag, det vil ikke slutte. Har et digert barneplaster i trynet og ser helt dust ut. Må slutte å blø snart nå vel.

Plastikkar er tingen. :aww::lol:  Det har jeg på kjøkkenet. Og ikke så digert. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Wednesday skrev:

Fytterakkern. Jeg ble inspirert av Raksha og lurte på å få et lite akvarium på kjøkkenbenken. Trur jeg driter i det.

 

Har et sår på haka som har blødd i hele dag, det vil ikke slutte. Har et digert barneplaster i trynet og ser helt dust ut. Må slutte å blø snart nå vel.

Den vanligste varianten er at barna mater fiskene..... Med hele boksen. Dog bedre enn x-antall liter vann utover :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor råtner frukt og grønt så fort her, om det ligger ute på benken? På fredag kjøpe vi ferske jordbær. Lørdag var de myglet (de var helt fine fredagen). Bananer blir utrolig fort brune (type etteren  dag), klementinene vi kjøpte på fredag er myglet osv. Er så lei, men vi har lite kjøleskap så har ikke plass til alt inni der.. Mistenker at fukt eller noe er problemet, kan det være det? Vinduet på kjøkkenet var ganske svart sist vi vasket det, sånn mugg eller hva det er. Redd det er det som spiller inn... hva gjør man isåfall med det? :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cloudberry skrev:

http://www.klikk.no/mote/altfordamene/mote/article712385.ece

Var ikke så veldig informativt da :P Jeg ooorker ikke kjøpe ny kjole, mest fordi det er så utrolig pes. Finner en gammel i skapet, og ordner noe som holder inn slapp kropp med svangerskapskilo på (hvor lenge etter fødsel kan jeg kalle ekstravekta for svangerskapskilo mon tro? :innocent:)

Er det tidsbegrensning?:shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor råtner frukt og grønt så fort her, om det ligger ute på benken? På fredag kjøpe vi ferske jordbær. Lørdag var de myglet (de var helt fine fredagen). Bananer blir utrolig fort brune (type etteren  dag), klementinene vi kjøpte på fredag er myglet osv. Er så lei, men vi har lite kjøleskap så har ikke plass til alt inni der.. Mistenker at fukt eller noe er problemet, kan det være det? Vinduet på kjøkkenet var ganske svart sist vi vasket det, sånn mugg eller hva det er. Redd det er det som spiller inn... hva gjør man isåfall med det? [emoji14]

 

Som flere har nevnt om den leiligheten før: flytter!! Det er virkelig ikke sunt å bo et sånt sted

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, laikamor skrev:

Hvorfor råtner frukt og grønt så fort her, om det ligger ute på benken? På fredag kjøpe vi ferske jordbær. Lørdag var de myglet (de var helt fine fredagen). Bananer blir utrolig fort brune (type etteren  dag), klementinene vi kjøpte på fredag er myglet osv. Er så lei, men vi har lite kjøleskap så har ikke plass til alt inni der.. Mistenker at fukt eller noe er problemet, kan det være det? Vinduet på kjøkkenet var ganske svart sist vi vasket det, sånn mugg eller hva det er. Redd det er det som spiller inn... hva gjør man isåfall med det? :P

 

Flytter. Leier dere eller eier dere? Muggsopp skal man ta på alvor. Om dere leier skal utleier sørge for å utbedre det som trengs, bytte vinduer og forbedre ventilasjon. Du kan gå inn på naaf.no og lese litt, tror man kan bestille et hjemmekit man kan ta muggsopp-prøver med og sende inn et sted. Vi bodde et sånt sted før med en utleier som vi måtte krangle MYE med. Soveromsvinduet og stuevinduet som var svart av mugg ble aldri gjort noe med, men han byttet vindu på badet. En snekkerkompis av han som gjorde jobben, jeg kommer aldri til å glemme lyden av isolasjonen han dro ut av veggen etter å ha fjernet vinduet. Han slapp den gamle isolasjonen nedi det tomme badekaret og det sa bare "klask". Samboeren min som bodde der lengst har nå en påvist allergi mot muggsopp han aldri blir kvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Takk! Haha sånt kan man skylde på for resten av livet - så det så. :aww: 

 

De har ikke, da hadde jeg jo selvsagt gjort det. 

 

Barn og hunder turet, og nå syns jeg de skal la Tass slippe snart altså. Møtte svigersøster og Tass på tur, og skulle ha dem til å gå inn først siden jeg hadde tre hunder og et sutrete barn, og hun bare en hund (hver vår inngang, men ikke veldig mange meter mellom) men neida, han kan ikke gå opp trappa etter å ha vært på tur han, så han måtte bare sitte litt. Jeg hadde som sagt sutrete barn og hunder som frøs, så gikk inn først vi, da fikk han beina med seg og gikk inn selv han og... 

Visste dere at 2åringer er sabla effektive når de vil? Satte på klesvask jeg, så kom hun og sa at jeg måtte bli med, for melka var på kanten. På kanten av hva fikk jeg ikke svar på før jeg kom inn i stua og så at akvarievannet var hvitt.. et par sko, bankidkodebrikken, en dinosau, en perm med skolepapirer - heldigvis ikke viktige, og melken...  Kasta meg rundt og reddet ut fisken og sneglene og putta dem i det andre karet, håper de takler den brå overgangen, sikkert bedre enn melk. :aww:  

Uffameg. Det var en salig blanding. Og hvor kjappe unger kan være er utrolig. 

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg vet ikke, og aner ikke hvordan jeg kan finne det ut. Hvis det var innbrudd kommer det vel i lokalavisa etter hvert, jeg har tipset dem.

I dag er det min tur å sitte inni et ullteppe med vondt alle steder, rennende nese og frostrier. Skulle sittet eksamensvakt i dag.

Ikke for å være slem, men mine ideer i hodet mitt var mye kulere, råere og gildere... Litt mer Sherlock blandet med Mord og mysterier..

Nå har frøken gullmynt fått løpetid- bare 8,5 mnd siden sist... må lage en tråd om et spørsmål ang det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Symra går til angrep på meg hver gang jeg nyser. Vi snakker om hippien og pasifisten Symra her.

Valpen bare skvetter han, jeg tør jo nesten ikke nyse. Akkurat nå sklei han av puta si fordi han skvatt sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
46 minutter siden, laikamor skrev:

Hvorfor råtner frukt og grønt så fort her, om det ligger ute på benken? På fredag kjøpe vi ferske jordbær. Lørdag var de myglet (de var helt fine fredagen). Bananer blir utrolig fort brune (type etteren  dag), klementinene vi kjøpte på fredag er myglet osv. Er så lei, men vi har lite kjøleskap så har ikke plass til alt inni der.. Mistenker at fukt eller noe er problemet, kan det være det? Vinduet på kjøkkenet var ganske svart sist vi vasket det, sånn mugg eller hva det er. Redd det er det som spiller inn... hva gjør man isåfall med det? :P

 

Var det mugg på vinduene?? Hvordan er luftfuktigheten generelt inne da? 

Høres veldig rart ut det der altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Kokospaniel skrev:

 

Som flere har nevnt om den leiligheten før: flytter!! Det er virkelig ikke sunt å bo et sånt sted

Vi holder øyne oppe, men er ikke så lett.. vi har ikke sjans til to husleier samtidig, og vi har jo 3mnd oppsigelse her vi bor nå. Tør ikke si opp nå og håpe vi finner noe, for jeg vet hvor vanskelig det kan være. 

38 minutter siden, Pixie skrev:

Flytter. Leier dere eller eier dere? Muggsopp skal man ta på alvor. Om dere leier skal utleier sørge for å utbedre det som trengs, bytte vinduer og forbedre ventilasjon. Du kan gå inn på naaf.no og lese litt, tror man kan bestille et hjemmekit man kan ta muggsopp-prøver med og sende inn et sted. Vi bodde et sånt sted før med en utleier som vi måtte krangle MYE med. Soveromsvinduet og stuevinduet som var svart av mugg ble aldri gjort noe med, men han byttet vindu på badet. En snekkerkompis av han som gjorde jobben, jeg kommer aldri til å glemme lyden av isolasjonen han dro ut av veggen etter å ha fjernet vinduet. Han slapp den gamle isolasjonen nedi det tomme badekaret og det sa bare "klask". Samboeren min som bodde der lengst har nå en påvist allergi mot muggsopp han aldri blir kvitt.

Vi leier.. har hatt litt oversvømmelser her og der, så mistenker at det har skapt litt fukt her og der.. Om det spiller inn akkurat nå vet jeg ikke. Skal inn å lese litt!

8 minutter siden, *Kat84* skrev:

Var det mugg på vinduene?? Hvordan er luftfuktigheten generelt inne da? 

Høres veldig rart ut det der altså!

Vi har kun et lite vindu ganske høyt oppe på kjøkkenet. Aner ikke hvordan luftfuktigheten er egentlig, men jeg mistenker jo at vi har noe fukt etter oversvømmelsebe tidligere i år. 

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Høres ut som svartsopp. Ikke nødvendigvis farlig, men KAN. Fukt og dårlig lufting. 

Skal lese litt om det! Vi har ganske dårlig lufting på kjøkkenet siden det kun er ett lite vindu. Somregel står døra oppe til stua da, hvor vi har mulighet for mer lufting. Men syns generelt luftingen er dårlig her i hus.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@laikamor dere kan jo starte med å kjøpe en luftavfukter? Det koster noen hundrelappermen ikke så gruelig mange. Kjør den et par dager og se hvor mye vann dere får ut av lufta. Det er genialt å ha når dere skal tørke klær også. Eller på soverommet på dagtid, der blir det fort fuktig i en tett leilighet med to stk og en hund som ligger og puster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laikamor skrev:

Vi holder øyne oppe, men er ikke så lett.. vi har ikke sjans til to husleier samtidig, og vi har jo 3mnd oppsigelse her vi bor nå. Tør ikke si opp nå og håpe vi finner noe, for jeg vet hvor vanskelig det kan være. 

Vi leier.. har hatt litt oversvømmelser her og der, så mistenker at det har skapt litt fukt her og der.. Om det spiller inn akkurat nå vet jeg ikke. Skal inn å lese litt!

 

Kommer en 70m2 leilighet til leie i alversund om noen mnd...... Skal berre overta huset først......

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemen skrev:

Godt at det gikk bra hos legen. :)

Ja, det var bare for å gå over noe smårusk og få nye resepter og sånt :) 

1 time siden, Lemen skrev:

Ja, Frende som han heter til vanlig, han ser så himla flott ut!  Jeg har bare sett bilder av kullet til Frende og Aila, men de er til å spise opp - så nydelige! :) 

Så spennende med et nytt kull etterhvert da. :) Selv om jeg synes at dere burde fokusere på dvergpuddel jeg da og helst rød. Det hadde jeg likt veldig godt.. :ahappy: enda jeg ikke skal ha dvergpuddelvalp før om hvert fall 10 år - ikke sant Sølve?

Ja, Frende er en fin gutt, og denne importen hennes ser bra ut han og :ahappy: 

:lol: Det blir neppe røde pudler her, det får holde med sort, hvit og forhåpentligvis brun etterhvert. Kommer det dverg, så blir jeg ikke kjempe-opprørt, men jeg hadde ikke tenkt å gå inn å lage det. Da blir det i så fall hvite, jeg tviler på at det kommer dverger ut av Leah og Ali :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på at bedøvelsen skal gå ut. Har vært hos tannlegen *urk* Og etter 6 (!) bedøvelser, 4 ulike typer, så merket jeg ingen forskjell i tanna som var vond. Av alle syke ting så klarte jeg likevel å holde ut rotrens, altså første del av rotfylling, hvor nerven blir fjernet og roten skrapt innvendig. Hadde ALDRI klart det for et år siden. Da jeg dro til tannlegen i fjor sommer var det 15 år siden sist. Tannlegeskrekken satt hardt i, og det syntes, hvilket er grunnen til at jeg fortsatt, snart halvannet år senere, fortsatt er under behandling. For tre mnd siden klarte jeg å trekke en tann uten av bedeøvelsen virket noe særlig, og i dag dette. How tough am I? *stolt av seg selv* :D 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, rosinbolle skrev:

@laikamor dere kan jo starte med å kjøpe en luftavfukter? Det koster noen hundrelappermen ikke så gruelig mange. Kjør den et par dager og se hvor mye vann dere får ut av lufta. Det er genialt å ha når dere skal tørke klær også. Eller på soverommet på dagtid, der blir det fort fuktig i en tett leilighet med to stk og en hund som ligger og puster. 

Ikke dumt, skal se om vi får ordnet det! :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, laikamor skrev:

Ikke dumt, skal se om vi får ordnet det! :)

 

Vi kjøpte luftavfukter på chlas olson. :) Den er helt ok, men ved klesvask f.eks så er kapasiteten litt liten. Da må vi tømme den 2-3 ganger i døgnet. Til vanlig tømmer vi kanskje 1 gang i døgnet, noen ganger så lite som ca 1 gang pr 1,5 døgn. 
Soverommet våres er definitivt værst i vår leilighet(utenom badet), der burde vi egentlig hatt luftavfukter stående på hele tiden iom luftsirkulasjonen er så dårlig + rommet er for tett. (Blir mugg bak f.eks nattbordene om de står for nerme veggen, konstant dugg i vinduene osv) Badet er helt jøvlig, vannrøret til dassen lekker. (dette skal vi dog fikse) det vokser så smått mugg eller noe i taket, vannskade på vegg ut i gangen iom det er feil/tynslitt fug i dusjen, heldigvis ikke så ille. Dog, tydelig at badet er kjempefuktig, vi har bl.a sølvdyr i gulvet. Vifta gjør ikke jobben sin og jeg tipper eventuell isolasjon i veggen er gjennomvått) 

Hadde vi hatt et vanlig leieforhold hadde vi krevd dette fikset, men pga leiesituasjonen vår så gjør vi ikke det. (Leier av slekt, får lov å pusse opp det vi måtte ønske, men må da dekke det selv. Leier veldig billig ifht størrelse og plassering. Skulle vi leid tilsvarenede vanlig måtte vi nok opp i 10 - 13000,- i dette området. Nå betaler vi bare maks 5000,- i måneden på vinteren, varierer med strømprisen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...