Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

10 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Men du lufter ikke bikkja med lommelykt inne i sommerhus, gjør du? :P

Er det mørkt nok så :lol: 

Nei da :P 

Gratulerer med dagen @BareLinn !

 

Nico har endelig sluttet å blø.  Da er det håp om at Toddy får komme hjem etterhvert. 

Har sovet som en stein i natt :| 

Vurderte egentlig å avspasere en time på morgenkvisten,  men jeg er opplagt og klar for en ny dag,  så da drar jeg like gjerne på jobb.  

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Når man er oppe halv 3 for å overbevise ei lita frøken at det ikke er morgen, for å så bruke en halvtime for å få på samme tøtte klær slik atman mister både 1 og 2 busser, så blir man sinnsykt grinete av å høre Petter Pilgård jasse om at man må smile til verden... 

Dessuten lukter det skikkelig promp i bussen, og jeg mistenker jeg blir forsinka på jobb.. Yay mandag :getlost: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BareLinn skrev:

:innocent:

IMG_20151207_001105.jpg

Gratulerer med dagen :) 

1 time siden, Belgerpia skrev:

Og de som ikke har dårlig hale og hake er rosa i bunnen. ........ vil ha hvite, men ikke med rååååsa hud. 

Tenker man kan vente på amerikaneren jeg. 

Det tenker sikkert alle i Norge og Sverige, og antageligvis noen i Finland også, så jeg tenker at vi kan vente med han, jeg :) 

Kvaliteten på de hvite er ikke like høy som på de sorte, så du kommer ikke til å få alt :P 

--

AN har jeg ringt legesenteret og fått time for "alt". Da fikk jeg beskjed om at jeg fikk hastetime, og da rakk de ikke å gå gjennom "alt". Hah, hun veit ikke hvor kjapp jeg er, hun :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig rolig start på dagen :)

Har veldig vondt av en kollega som mistet moren sin i helgen. Han tør ikke dra hjem i begravelsen fordi han ikke vet om han kommer inn i Norge igjen  ( til tross for at han er i arbeid og har oppholdstillatelse ) pga de strengere grensekontrollene.  

Vi har "mistet" gode kollegaer på samme måte før, og jeg håper faktisk at han ikke tar sjansen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 time siden, 2ne skrev:

Det tenker sikkert alle i Norge og Sverige, og antageligvis noen i Finland også, så jeg tenker at vi kan vente med han, jeg :)

Kvaliteten på de hvite er ikke like høy som på de sorte, så du kommer ikke til å få alt :P

--

Men å finne en hannhund som ingen andre bruker er heller ikke lett, og jeg tenker som så at om en pen hannhund ikke brukes i avl så er det sannsynligvis noe galt med den, eller bakover på linjene. Hvilket gjør jobben vanskeligere. Det burde ikke være vanskelig å finne en hannhund til Malin - linjemessig er det ikke spesielt vanskelig, det er ikke ihjelavlede linjer - det er heller ikke særlig vanskelig eksteriørmessig - for Malin er godt bygget, veldig godt bygget - hun har en litt ugrei synlig feil i form av ringlet hale, og så kunne hun vært litt høyere på bena og hatt bedre underkjeve - dog er vel trenden at mellompudler generelt er ganske luftige så det med beina er en mindre bekymring enn halen og haken. Rosa hund er tegn på dårlig pigmentering - og når pelsen er så fjåsete at du ser det rååååsa skinne igjennom så blir det for mye for min del, eller pelsen så fjåsete at man ser beinet i halen gjennom pelsen. (den hadde veldig stygg overlinje også for øvrig LOL).

Japp, jeg er sær på det - og kanskje burde man ikke henge seg sånn opp i farge - fint om det kommer hvitt, men det er ikke et must, det burde dog gå an å finne noen som bærer hvitt eventuelt om man ikke finner hvite.

Nei, man kan ikke få alt - men jeg tenker vel at jeg er villig til å la fargen fare og heller gå for å forsøke å forbedre de feil som er. Så viktig er det ikke å få hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

@BareLinn 
Gratulere med dagen!! :cheerleader:

Akkurat nå skal jeg ha meg en kopp kaffe til. Og så skal jeg finne adressa til NKK og se om vi har konvolutter her. 
På tide at Sjef får permanent oppholdstillatelse her nå. :innocent: Tiden går så fort, og det er så mye annet jeg tenker på fra dag til dag at det hadde jeg helt glemt :icon_redface: Nå har jeg ham jo, endelig etter å ha terrorisert mannen i nesten 3 år for å få viljen min :P 

Samtidig som jeg poster export pedigree blir det skogstur på gutta på et sted Sjef'en ikke har vært enda. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
13 minutter siden, Eplefe skrev:

Tror jeg hadde gjort meg selv en tjeneste ved å ringe inn syk i dag, egentlig. Jaja, får bare bite tennene sammen. :P 

God bedring, og lykke til :)
Bit tenna sammen og legg deg og slapp av når du kommer hjem :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Belgerpia skrev:

Så viktig er det ikke å få hvitt.

Med fare for å være shallow, så er Malin avlet for å gå i hvit avl hun, både her og i Sverige, så jo, det er passe viktig å få hvitt. Ikke det viktigste, men det har alltid vært planen at hun skal inn i hvit avl, det er derfor vi har den avtalen vi har. Sorte tisper kan jeg få fra Ali og Leah :) 

-- 

AN sitter jeg i blodprøve-kø :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nymeria skrev:

@Siri har egentlig så lenge jeg har kjent henne hatt det ultimate lykkelige livet synes jeg, og hun koser seg alltid glugg i hjel. Men hun sørger også for å gjøre det. Itno stress og vet å nyte livet.
@Siri du er mitt forbilde! 

Åååååå... du er søt du Marianne :wub:

3 timer siden, Krutsi skrev:

Når man er oppe halv 3 for å overbevise ei lita frøken at det ikke er morgen, for å så bruke en halvtime for å få på samme tøtte klær slik atman mister både 1 og 2 busser, så blir man sinnsykt grinete av å høre Petter Pilgård jasse om at man må smile til verden... 

Dessuten lukter det skikkelig promp i bussen, og jeg mistenker jeg blir forsinka på jobb.. Yay mandag :getlost: 

Men han har jo rett da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
8 minutter siden, 2ne skrev:

Med fare for å være shallow, så er Malin avlet for å gå i hvit avl hun, både her og i Sverige, så jo, det er passe viktig å få hvitt. Ikke det viktigste, men det har alltid vært planen at hun skal inn i hvit avl, det er derfor vi har den avtalen vi har. Sorte tisper kan jeg få fra Ali og Leah :)

--

AN sitter jeg i blodprøve-kø :P

Hva oppdretter og deleier bruker når hun skal ha sitt kull har jeg ikke tenkt å legge meg særlig oppi.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, Siri skrev:

Men han har jo rett da :P 

Petter Pilgård har mye rett, men han er ikke my cup of tea om morgenen :P 
Blir litt masete i forhold til hva jeg orker før kaffe er inntatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nymeria skrev:

@Siri har egentlig så lenge jeg har kjent henne hatt det ultimate lykkelige livet synes jeg, og hun koser seg alltid glugg i hjel. Men hun sørger også for å gjøre det. Itno stress og vet å nyte livet.
@Siri du er mitt forbilde! 


...venter jeg på middag og lurer på om jeg orker å starte en tråd.

Helt enig! Og derfor har jeg og lillemor kosa oss med potetsalat og roastbbiff til frokost (hun spiste riktignok bare potetsalaten da . fikk ha kjøttet mitt i fred. ) Hverdagslykke :ahappy: 

Humøret mitt er 100 ganger bedre enn det var igår heldigvis! Har trøtt barn da, når man ikke sovner før midnatt og likevel instisterer på å våkne kl 6 og så sove til 9 så blir man trøtt :aww:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

..

Det tenker sikkert alle i Norge og Sverige, og antageligvis noen i Finland også, så jeg tenker at vi kan vente med han, jeg :) 

Kvaliteten på de hvite er ikke like høy som på de sorte, så du kommer ikke til å få alt :P 

..

Kan jeg hviske at jeg synes Amandus fra Regadog er en flott kar. Han er riktignok akkurat blitt far til et kull jeg vet om. Godt pigment og nydelig farge. Men det er alt jeg vet om den karen altså. :) 

Lykke til hos legen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, *Kat84* skrev:

Petter Pilgård har mye rett, men han er ikke my cup of tea om morgenen :P 
Blir litt masete i forhold til hva jeg orker før kaffe er inntatt!

Man må da bare bli i godt humør av et slikt sjarmtroll som ham vel? :lol::lol: 

1 minutt siden, Raksha skrev:

Helt enig! Og derfor har jeg og lillemor kosa oss med potetsalat og roastbbiff til frokost (hun spiste riktignok bare potetsalaten da . fikk ha kjøttet mitt i fred. ) Hverdagslykke :ahappy: 

Humøret mitt er 100 ganger bedre enn det var igår heldigvis! Har trøtt barn da, når man ikke sovner før midnatt og likevel instisterer på å våkne kl 6 og så sove til 9 så blir man trøtt :aww:  

Potetsalat og roastbiff til frokost faktisk :lol:. Men det er viktig å kose seg når man kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Potetsalat og roastbiff til frokost faktisk :lol:. Men det er viktig å kose seg når man kan :)

Yes! :lol: Det var vistnok beregnet mat til 42 stk på lørdag, kom 30. Men jeg tror muligens de regnet potetsalat tl 42 med følge :aww::lol:  Kan ikke kaste mat, så da må vi ete til det tyter ut øra :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
2 minutter siden, Lemen skrev:

Kan jeg hviske at jeg synes Amandus fra Regadog er en flott kar. Han er riktignok akkurat blitt far til et kull jeg vet om. Godt pigment og nydelig farge. Men det er alt jeg vet om den karen altså. :)

Lykke til hos legen :)

.....da må du hviske hva han egentlig heter også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 minutter siden, Siri skrev:

Man må da bare bli i godt humør av et slikt sjarmtroll som ham vel? :lol::lol: 

Jeg er B menneske. Og mange hakk mindre intens. :P 

Så forresten noe av Hundeviskeren i dag. Syntes så synd på disse malteserne som var der i dag. 
Først fikk de en hannhund. Så noen mnd etterpå en tispe som ble parret rett etter året. Og fikk 3 kull på rad. 2 valper ble beholdt. 
Totalt mangel på grenser, og ingen form for oppdragelse. 
Resultatet var 4 stressede og understimulerte hunder. Hun som ble parret var den verste, og det er ikke så rart om hun fikk valper før hun var moden selv... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...