Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

@Aslan Tusen takk:-) Ja, vi hadde ingen andre ambisjoner enn å prøve, så da var det jo morsomt at det ikke gikk rett vest.:) En liten frøken ligger rett ut her nå.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

3 timer siden, Krutsi skrev:

Det samme gjelder voksne hunder også..

jeg har hatt hunder i hus som ikke har opplevd all verden.. Jeg tok noen av de med på en svær greie der det er rebusløp og 400-500 personer går, både store og små, andre hunder osv. Null stress.. 

En hund som ikke hadde hatt den genetiske pakken i orden, hadde ikke taklet dette..

eh, dette ble noe merkelig var ikke det jeg skulle sitere men...

Jeg tror også at mentalitet er noe som ligger der, og at mye har med linjer osv å gjøre.

Men jeg hadde vært mer bekymret for å få en feks dalmisvalp med lite sosialisering osv, enn feks enn labbisvalp. 

 

Prima er kommet hjem, og sover sliten hun lille gullmynten. Hun har opplevd masse gøy, inkl kickbike- nå har jeg hvertfall lyst på.

Jeg derimot er i skikkelig dårlig form, det julebordet var en dårlig ide. Gøy, men ikke smart. Men det hadde jeg jo mistanke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ryddet og vasket hele kjøkkenet, jeg. Vanligvis føler jeg at jeg er flink og effektiv når jeg rydder, og det følte jeg strengt tatt nå også, men jeg oppdaget at det hadde jo faktisk tatt tre kvarter på det bittelille kjøkkenet vårt. :lol: Hjelper virkelig å høre på lydbok når man gjør sånt, altså!

Snart gå løs på badet, skal bare først...:lama:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at jeg er løsningsorientert! Lille M satt og spiste mais, og så plutselig begynte hun å hoste og nyse masse. Og når den overbeskyttende hønemora har fått sjekka nesa, var det en mais oppi der..

Så fint at hun skulle slekte på mor si akkurat der da :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk en runde i nabolaget med Symra nå nettopp så la jeg merke til at noen gikk omkring med lommelykt inne i et sommerhus nede ved sjøen! :| Har ringt politiet. Det jeg fikk lyst til å gjøre var å gå ned til sommerhuset og vente bak en busk sånn at jeg kunne ta bilde av personen når h*n kom ut fra huset, men jeg kom på at jeg liker igrunnen best når krimen foregår på tv.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Klematis skrev:

Jeg og Bizi hadde en flott opplevelse i ringen for aller første gang i dag. Dommer Mona Selbach ser skummel ut, men var veldig snill og tålmodig med oss begge. Det var flere andre utstillere som var veldig hyggelige, og oppdretteren vår som bisto meg litt når det var noe jeg lurte på. 

Bizi'en min var veldig flink og gav alt hun hadde, men trakk seg litt når dommeren skulle kjenne på henne. Det overrasket meg ikke. Og hun røyter som et uvær, så jeg tenkte meg at kommentaren om pelsen kom.

Kritikken ble: 14 mnd. Feminin tispe som trenger noe tid. Bra bitt, ører, øyne. Fin overlinje. Velansett hale. Velvinklet. Trenger å sette i kroppen. God farge, ikke i sin beste pels.

Exellent.

utstilling.jpg

 

 

 

 

@Aslan

Nydelig bilde av dere, og Bizi er virkelig en fin hund:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Huff :hug: god bedring!  Håper du får hjelp med gutta!

Ene ungen er selvfølgelig sjuk han og, så da kan jeg ikke sende han i barnehagen i morra! Typisk altså. Ser an åssen han er i morra da. Kanskje det skjer et mirakel i løpet av natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wednesday skrev:

Ene ungen er selvfølgelig sjuk han og, så da kan jeg ikke sende han i barnehagen i morra! Typisk altså. Ser an åssen han er i morra da. Kanskje det skjer et mirakel i løpet av natta. 

Ugh ida er alltid syk samtidig med meg,  kjenner til den. Håper dere blir friske fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg føler at folk bagatelliserer sykdommen min litt når de spøker og kaller det manflu. Jeg er seriøst dritsjuk. 

Men menn med influensa er også drittsjuke. Husker at jeg var alvorlig bekymret for faren min en gang, han lå bare og ynket seg og var helt fjern! Han hadde den samme influensaen som vi andre hadde eller hadde hatt, vi fungerte bortimot som normalt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Raksha skrev:

Ugh ida er alltid syk samtidig med meg,  kjenner til den. Håper dere blir friske fort!

Teit altså :lol: Håper han kan være i barnehagen et par timer hvertfall. Takk! 

3 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Men menn med influensa er også drittsjuke. Husker at jeg var alvorlig bekymret for faren min en gang, han lå bare og ynket seg og var helt fjern! Han hadde den samme influensaen som vi andre hadde eller hadde hatt, vi fungerte bortimot som normalt! 

Ja, men de sier det i en spøkefull tone :aww: Jeg tuller litt altså, trur neppe jeg dør i løpet av natta. Er bare at jeg synes innmari synd på meg sjøl :P Og det må man jo, når ingen andre gjør det :aww: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Men menn med influensa er også drittsjuke. Husker at jeg var alvorlig bekymret for faren min en gang, han lå bare og ynket seg og var helt fjern! Han hadde den samme influensaen som vi andre hadde eller hadde hatt, vi fungerte bortimot som normalt! 

https://m.youtube.com/watch?v=1qdcMY8F8oc

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Raksha skrev:

Sur, vondt, sliten og trøtt. Sånn omtrent kan det oppsummeres. :aww: kur trengs. Før jeg biter huet av noen. 

Jeg har allerede bitt hue av C, men nå spiser jeg sjokkis og det hjelper litt :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Stine skrev:

Jeg har allerede bitt hue av C, men nå spiser jeg sjokkis og det hjelper litt :aww:

Tror sjokolade må være kuren her og. Og rydde litt i dette helvetes rotehuset. Hilsen hun som trampet inn til svigers og henta barnet som var blitt lovet bading før legging og har en pappa som har klokkevegring. Nevnte jeg sur? Var heldigvis bare å si "bade" til barnet så løp hun lykkelig inn og opp påbadet og satt badebaljen på plass selv :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort unna litt julehaveshopping i byen. Jeg vil ikke ha søndagsåpent hele året, men akkurat før jul når det er 1000 andre ting hele uka og lørdagene forsvinner når samboer jobber er det helt ok. Også testet vi Tacopedia og det var god fastfood-meksikansk! Ble et lite flashback tilbake til California i sommer :heart: Så trondhjemmere som liker sterk mat - anbefales :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Akkurat nå sitter jeg å funderer på om jeg skal ta meg bryet med å reise på NKK utstilingen i Bø i Februar. 
Da er pøbelen akkurat blitt junior, så jeg vet ikke om jeg skal ta meg bryet eller ikke... 

Ellers vurderer jeg å bytte navnet hans til Sulten. Jeg kjøpte Norwegian Polar, og det skal han ha så lite av i løpet av en dag at han går konstant og maser ut på kjøkkenet, og han blir rampete og urolig. 
Hej, mitt namn är Sulten. Om jag inte får eta jävligt snabbt så kommer jag at välta dig, bita dina hender, och rulla i din säng! :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jøss, politiet kom gitt. Nå har jeg vært og pekt ut huset for dem.

Sikker på det ikke bare var noen som luftet bikkja?  Jeg bruker nemlig lommelykt når jeg lufter Nico løs i hagen på kvelden,  hvis ikke finner jeg henne ikke igjen :lol:

 

Tellingen gikk veldig greit i dag , gitt.  Verker litt i beina etter 17 000 skritt på betonggulv,  men hodet er klart.  Tror jeg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...