Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember

Recommended Posts

Skrevet

Siden jeg har unger, ser jeg en del på NRK Super, så da har jeg også sett iCarly. Og der er det en som heter Cat, og jeg vil ha sånn hårfarge!! :o Har tenkt på den fargen i hele dag... :aww: 

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Skrevet

I tillegg til å rydde og vaske hele kjøkkenet, har jeg laget mesteparten av dagens middag, vasket og hengt opp en maskin klær og vasket do og servant. Musikeren? Han har spilt dataspill, han. :aww: 

Jeg sa at nå skylder han meg halvannen time med husarbeid, og han var enig og sa jeg bare måtte si fra når jeg ville ha det, så da er det greit. :lol: 

• Like 1
Skrevet
4 minutter siden, Tinkie skrev:

I tillegg til å rydde og vaske hele kjøkkenet, har jeg laget mesteparten av dagens middag, vasket og hengt opp en maskin klær og vasket do og servant. Musikeren? Han har spilt dataspill, han. :aww: 

Jeg sa at nå skylder han meg halvannen time med husarbeid, og han var enig og sa jeg bare måtte si fra når jeg ville ha det, så da er det greit. :lol: 

Sånn er arbeidsfordelingen ofte her og :P , men da må mannen på handleturene som hevn!! Hehe!! Digg å bare sende liste på SMS så kommer maten inn i huset GRATIS (for meg) :P .

• Like 2
Skrevet
36 minutter siden, Mud skrev:

Sikker på det ikke bare var noen som luftet bikkja?  Jeg bruker nemlig lommelykt når jeg lufter Nico løs i hagen på kvelden,  hvis ikke finner jeg henne ikke igjen :lol:

Tellingen gikk veldig greit i dag , gitt.  Verker litt i beina etter 17 000 skritt på betonggulv,  men hodet er klart.  Tror jeg.  

Men du lufter ikke bikkja med lommelykt inne i sommerhus, gjør du? :P

• Like 2
Skrevet

Kveldskos etter to lange dager i Drammen. Mer vondt i beina nå enn jeg pleier å ha etter en helg på utstilling i Lillestrøm. :P Jentene er fornøyde så lenge de får ligge nærmest mulig, så her har tre stykker klemt seg oppå magen og beina mine.
12347906_10156278084195641_7462792523523

• Like 8
Skrevet

Jeg har rettet en god del i dag, men hadde vel egentlig trodd jeg skulle fått rettet mer i løpet av helga. Skal sitte tentamensvakt i morgen, får vel rettet litt da tenker jeg. Nå gidder jeg i alle fall ikke noe annet enn sofa og en aldri så liten kopp kakao.

• Like 2
Skrevet

Du vet du er lat når...

Du betaler 80 kr i frakt for å slippe å dra innom Clas O på vei hjem fra jobb. Vet det blir mye dyrere å dra innom. :D 

• Like 1
Skrevet

AN har jeg nerdet hannhunder med oppdretteren til Leah og Malin, og fant ikke bare 1 ålreit hannhund, men 4. De er alle i slekt (far, sønn og 2 sønnesønner), men det gjør jo ikke noe, de er ikke slekt med Malin :ahappy: 

Skrevet

Humøret steg da jeg kapitulerte og plukket meg med barnet som ikke fikk sove, så vi har kosa i sofa, spist potetgull og pepperkaker, og pappaen kom med pavlovakake, så hun stjal bæra. :aww:  Blir ikke barnehage på henne i morgen gitt. Nuh skal jeg sende Bonden og barnet på loftet så jeg får lufta hunder og foret kaniner før jeg kryper etter dem. 

• Like 2
Skrevet

@Siri har egentlig så lenge jeg har kjent henne hatt det ultimate lykkelige livet synes jeg, og hun koser seg alltid glugg i hjel. Men hun sørger også for å gjøre det. Itno stress og vet å nyte livet.
@Siri du er mitt forbilde! 

...venter jeg på middag og lurer på om jeg orker å starte en tråd.

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har vært her! Og til min store glede har det blitt forbedringer jo. :ahappy: Jeg ble helt SPRØ av den reklamen, så jeg orket ikke surfe her via tlf. Og siden jeg sjelden sitter på pc, så. Ja. Men nå er det bra. Jeg har savnet dere :D

Får ikke sove da. Det er kjekt å ligge å glo i veggen sånn halvannen time før man må opp. :blink:

Skrevet

Gratulerer med dagen, @BareLinn

Jeg har hatt en superhektisk helg, så jeg orker ikke å lese det tapte. Jeg er så sliten at jeg ikke får sove, så da sitter jeg her og filosoferer. Som ikke er helt sunt, men... Og et av målene/drømmene for året røk i dag - jeg håpte å klare mestvinnende i LP klasse 2 med X'en, og vi har ledet siden rundt St. Hans, men på årets siste stevne gikk en annen ekvipasje forbi oss. Jeg er oppriktig glad på deres vegne at de fikk til et bra stevne, men skuffet på egne vegne. Samtidig som jeg tenker at når alt kommer til alt, så teller det ikke en dritt. Det er viktigere ting i livet. Men det ville vært artig å ha klart det lell. Litt for sentimental i dag i forhold til hva som er sunt for meg...

• Like 1
Guest Belgerpia
Skrevet
6 timer siden, 2ne skrev:

AN har jeg nerdet hannhunder med oppdretteren til Leah og Malin, og fant ikke bare 1 ålreit hannhund, men 4. De er alle i slekt (far, sønn og 2 sønnesønner), men det gjør jo ikke noe, de er ikke slekt med Malin :ahappy: 

Og de som ikke har dårlig hale og hake er rosa i bunnen. ........ vil ha hvite, men ikke med rååååsa hud. 

Tenker man kan vente på amerikaneren jeg. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...