Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

1 time siden, Siri skrev:

Ja, kjedelig - enkelt og greit. Hadde kanskje vært et poeng å fjerne det skjegget også... :aww: 

Her er det i hvert fall speilhålke - og ingen har ofret til grusguden på fylkesvegene i hvert fall. Heldigvis har den lokale grusgubben vært ute her, men han er fortsatt gnien med grusen sin, så det var en litt spennende tur til butikken i dag. Også lurer jeg litt på hva poenget er med å bare gruse i kryssområdene? For der var det grus faktisk, men ikke ellers der det bare var hålke. Du vet det er glatt når du ikke engang vurderer å skifte fra 2. til 3. tredje gir liksom :aww:

Nå skal jeg steke en lammekotelett til middag... kanskje jeg burde hatt vin til den også? Eller.... næsj, cola er bedre :D 

Var helt bart på veiene her, så fikk kost meg i 5.gir :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Ok.  

Jeg ser ingen steder at hun sier at barnet har blitt truet på livet heller egentlig.  Det er vel hvordan man tolker der.  

 

 

Nå er det glitter utover hele mitt nydampede gulv.  Og lim... 

Jeg prøver å ikke tenke så mye på det og fokuserer mest på at pulien glitrer :lol: 

 

Du svarte glitrende puli med snor, velkommen du som vi ser så gjerne:tuba::fiolin::ChristmasTree::Laugh: 

Sånn da har jeg vært nok morsom

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå spiser jeg blåbær. Kom ei ung dame (jentunge på 8-9 år :P ) på døra for litt siden, og hun kunne fortelle at på julemesselotteriet så var det vi som vant fruktkurven! Det gjorde meg aldeles ingenting altså. :aww: Største problemet nå blir å ikke spise marsipangrisene og juleskumnissene før jul (var ikke bare frukt i fruktkurven!). Må legge de på matboden i kjelleren, da klarer jeg sikkert å la de være. :P

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Men hvis han fjerner skjegget så blir han jo komplett anonym, og absolutt ingen vet hvem han er :lol: 

:lol: Det har du vel egentlig  rett i :lol: Men ikke for det - vi hadde nok kjent ham igjen på øyenbrynene i stedet da :aww:

22 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Var helt bart på veiene her, så fikk kost meg i 5.gir :)

Heldiggris :D. Jeg hadde egentlig tenkt meg til Løten for å shoppe på Rema og Kiwi, men fant det tryggest å kjøre den andre veien og heller shoppe på Joker Ådalsbruk... kortere tur og med grus på deler av vegen i hvert fall :aww:

Åååå, det var en god middag i dag - litt oppgradert fra gårsdagens "middag" - og dagen før der.... Etter to dager med knekkebrød til middag - da er det lov til å skeie ut litt, sant? Lammekotelett med en god saus, stekt sopp, fløtegratinerte poteter og brokkoli. Saftig og godt altså :) . Nå vurderer jeg multeis til dessert  :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen min fryser en del, da vi var ute en god stund frøs han så han skalv lenge etter at jeg putta ham innafor jakka med fleecepledd rundt. Han ble ganske bløt på potene men det er 4-5 plussgrader i dag, hvordan skal dette bli når det blir minusgrader igjen? Han har nesten ikke vært ute hos oppdretter, bare opplevd stuetemperatur. Han er jo egentlig laget for å tåle snø og kulde ganske godt, vil han venne seg til det greit eller må jeg kjøpe vinterdress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterer meg selv til taco hos mamma og pappa i dag, jeg. Eller, det blir hos pappa og lillesøster, for mamma er borte. Det blir ålreit.

Så kan jeg drikke rødvinen til pappa. :ahappy: Mye bedre enn det vi fikk mulighet til å kjøpe på julbordet i går. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pixie skrev:

Valpen min fryser en del, da vi var ute en god stund frøs han så han skalv lenge etter at jeg putta ham innafor jakka med fleecepledd rundt. Han ble ganske bløt på potene men det er 4-5 plussgrader i dag, hvordan skal dette bli når det blir minusgrader igjen? Han har nesten ikke vært ute hos oppdretter, bare opplevd stuetemperatur. Han er jo egentlig laget for å tåle snø og kulde ganske godt, vil han venne seg til det greit eller må jeg kjøpe vinterdress?

Ville kjøpt en genser til valpen :) Disse fra Høøks er ikke så dyr, så man tåler å bytte dem ut uten å gå helt konkurs. http://www.hooks.no/kategorisidor/hundeklar/973/1/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Spiller den trompeten "69"? :tuba: Er ikke det litt lite barnevennlig?:whistle:

Det er vel ikke en trompet en gang :P Men dere forstår :lol: 

Tuba er det, Tuba... og den spiller 6Y... ikke så barnevennlig det heller kanskje :lol: 

54 minutter siden, Pixie skrev:

Valpen min fryser en del, da vi var ute en god stund frøs han så han skalv lenge etter at jeg putta ham innafor jakka med fleecepledd rundt. Han ble ganske bløt på potene men det er 4-5 plussgrader i dag, hvordan skal dette bli når det blir minusgrader igjen? Han har nesten ikke vært ute hos oppdretter, bare opplevd stuetemperatur. Han er jo egentlig laget for å tåle snø og kulde ganske godt, vil han venne seg til det greit eller må jeg kjøpe vinterdress?

Det er antakelig kaldere å bli våt på beina enn om det er tørt og kaldt. Men altså - jeg blir jo litt betenkt når du skriver at valpen ikke har vært ute og antakelig da er veldig dårlig sosialisert? Det er jo ikke noen bra start på et hundeliv.... 

Krokanis med pære, kirsebærsyltetøy og sjokoladesaus :drool:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte hive meg rundt og kjøpe tørrfor, Symra kan spise hva som helst, men Pippin må ha RC Adult som basis + små mengder garnityr (egg, kjøttdeig osv). På veien hjem kjøpte jeg plutselig scampi til meg selv, fikk så lyst på.

Ellers hører jeg mus oppi taket igjen. Drømmer om å sage hull og montere kattestige, tror jeg hadde spart litt kattefor på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Valpen min fryser en del, da vi var ute en god stund frøs han så han skalv lenge etter at jeg putta ham innafor jakka med fleecepledd rundt. Han ble ganske bløt på potene men det er 4-5 plussgrader i dag, hvordan skal dette bli når det blir minusgrader igjen? Han har nesten ikke vært ute hos oppdretter, bare opplevd stuetemperatur. Han er jo egentlig laget for å tåle snø og kulde ganske godt, vil han venne seg til det greit eller må jeg kjøpe vinterdress?

Vindt og vått vær er nesten verre enn rein kulde, i hvert fall for pudlene. Pelsen deres er ikke spesielt vanntett (ironisk nok, da det opprinnelig var en vannapporterende rase), så de blir fort våte, og når de blir våte fryser de fortere. Veit ikke hvordan pelsen til valpen din passer inn i det? En valp fryser også fortere enn en voksen, så jeg antar det vil gå bedre etterhvert. Men ja, gensere eller dekken kan nok være lurt mens han er liten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Siri skrev:

Det er antakelig kaldere å bli våt på beina enn om det er tørt og kaldt. Men altså - jeg blir jo litt betenkt når du skriver at valpen ikke har vært ute og antakelig da er veldig dårlig sosialisert? Det er jo ikke noen bra start på et hundeliv.... 

Han har helt klart opplevd mindre enn den første valpen vi hadde. Jeg tror det handler mest om bekvemmelighet for oppdretter. Han har vokst opp i valpebinge med plast på gulvet og tissematter, i stua hos oppdretter. De har ikke vært noe særlig ute fordi oppdretter ikke ville at de skulle fryse og bli forkjølet, første bilturen var til veterinær tidligere denne uka. De har jo fått besøk av valpekjøpere og andre som har kommet for å se på, så de har blitt håndtert og fått hilse på folk. De har blitt stelt med kloklipp og bading, men oppdretter fortalte at hun hadde glemt å klippe klørne så da hun badet ham sist hadde han punktert hud da han holdt seg fast. Siste ormekur må vi ta selv, fikk den med. Han har heller ikke hundepass, det må vi ordne selv.

Så vi vet vi har fått baby på en helt annen måte enn sist. Hun er ikke en useriøs oppdretter, har holdt på i 30 år. Men hun har ikke helt fulgt med i utviklingen, gjør ting slik hun har gjort det i alle år. 

Men ja, jeg tror jeg skal finne et dekken til ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maysofie skrev:

I dag er jeg så kvalmt stolt av hunden min som aldri (bortsett fra da vi brøt i Sandefjord) har gått et så dårlig LP-stevne. For gjett hvem så lå til en ren 10er på fellesdekken i dag!? :D:D:D

Og jeg er skikkelig glad på dine vegne :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut et bilde av en tur-vei her i bygda på en side på fb og spurte hvorfor de få som er ikke blir brøytet, det samme med parkeringsplassene til tur-stedene, og jaggu blir ikke enkelte snurt gitt :lol: Jeg spurte fordi jeg ikke har bodd en vinter her før og ikke vet, men tydeligvis tråkka jeg på noen grunneiere sine tær...Bygda ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Jeg la ut et bilde av en tur-vei her i bygda på en side på fb og spurte hvorfor de få som er ikke blir brøytet, det samme med parkeringsplassene til tur-stedene, og jaggu blir ikke enkelte snurt gitt :lol: Jeg spurte fordi jeg ikke har bodd en vinter her før og ikke vet, men tydeligvis tråkka jeg på noen grunneiere sine tær...Bygda ass...

Så noen hadde lagt ut på en kjøp og salg side for hjemtraktene om at de hadde møtt barn uten refleks når de var kjørte og ba foreldre om å skjerpe seg og passe på at barna hadde på seg refleks når de gikk ut - Nesten 100 svar med bare skit til hun som skrev det... henge ut foreldre... kunne stoppet og gitt dem refleksen i bilen... kjøp refleks og gi de som ikke har istedet for å henge ut foreldre osv osv osv... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...