Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Jeg har et nyttårsforsett; ha mer tid til Sonen!

God helg alle sammen! Jeg og Bailey (niesen til Dany) har Rock'n Roll party. Jeg med vinen min og hun med Baileysen. 
De andre er ute og koser seg med hestene. 

 

bec9637c34f35423689cb40bf26fbe49.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

6 minutter siden, Nymeria skrev:

Jeg har et nyttårsforsett; ha mer tid til Sonen!

Det synes jeg er et aldeles utmerket nyttårsforsett :D 

Har jeg hengt opp bilder på veggen - store bilder... litt harry muligens, men det driter jeg egentlig i :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg lagt inn ønskeliste hos Elkjøp
Målet var å plukke på øverste hylle og komme så nært 100,000kr som mulig, det endte opp på 99,008kr, så godt fornøyd :D

Jeg kunne sårt trengt en ny iPhone, men hvem i all verden har råd til slikt uten å vinn ei lotto? :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Raksha skrev:

Brus,vin, øl - hvor mye trenger vi til 30 voksne? 

Spørs jo litt sammensetningen, for man vet kanskje litt hva folk foretrekker.. Men du kan regne 2-3 personer på ei flaske vin, sånn type til mat, og ikke fest.. Det går fort med 2-3 ølflasker til middagen for de som drikker det.. Og 1-2 brusflasker, litt avhengig om de drikker brus til kaker og slikt..

så vil det jo gå litt mer ved drikke utover kvelden (etter maten) osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krutsi skrev:

Spørs jo litt sammensetningen, for man vet kanskje litt hva folk foretrekker.. Men du kan regne 2-3 personer på ei flaske vin, sånn type til mat, og ikke fest.. Det går fort med 2-3 ølflasker til middagen for de som drikker det.. Og 1-2 brusflasker, litt avhengig om de drikker brus til kaker og slikt..

så vil det jo gå litt mer ved drikke utover kvelden (etter maten) osv..

Jeg aner ikke hva og hvem engang..  Skal ha koldtbord, aner ikke om det har noe å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Endelig ferdig med et mareritt av ei kveldsvakt. Så skulle vi hjem, og en kollega fikk ikke starta bilen sin, så hun lånte startkablene mine. Det fungerte heldigvis etter mye om og men!

Tror jeg drar med meg begge hundene for å kikke i Kongsberghallen i morgen, de har godt av det begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Akkurat sett siste episode i sesong 4 av America Horror Story. Jeg bryr meg ikke om hva andre sier; det er den desidert dårligste sesongen i serien!  

Og nå er det et helt år til sesong 5 kommer på Netflix :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra koselig middag hos og med kollegaer. Iria fikk være med og oppførte seg kjempefint, fikk masse kos. For en fin kveld ❤

Ei av de skal gå av med pensjon til jul, og det er snakk om at hun kan låne med seg Iria på turer etterhvert. Tenk så fint det hadde vært for alle parter ?. Iria hadde fått mer tur og dama får hunde dose uten å binde seg til å ha hund selv. Vinn vinn.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mokken skrev:

Kjip dag med mer dårlige nyheter. 2015 er virkelig ikke mitt år. Kan vi spole rett til 2017? :hmm:

:console: Satser på at det blir bedring allerede i 2016 da..

 

Hjemme fra julebord. Kjempekoselig :) Men høydepunktet var vel allerede rett etter ankomst når jeg satt og byttet av meg støvlettene, og en ung kjekk bartender passerte, stoppet og komplimenterte hårfrisyren min :D 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, *Kat84* skrev:

Akkurat sett siste episode i sesong 4 av America Horror Story. Jeg bryr meg ikke om hva andre sier; det er den desidert dårligste sesongen i serien!  

Og nå er det et helt år til sesong 5 kommer på Netflix :(

 

Enig! ELSKET første og andre sesong, tredje sesong var helt ok. Men denne? Nei grøss. Gleder meg ikke til neste sesong engang, nekter å tro at det blir bra når det har dalt sånn i kvalitet :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan voksne mennesker kan oppføre seg når de kaster seg på politisk-korrekt toget er groteskt... Stakkars menneske som blir nimobba av venstresiden i Norge...

http://justneed.blogg.no/

"Jeg har blitt kalt for rasist, narkoman, dum, nazisit og sikkert veldig veldig mye mer. "

"Mobilen lyser i ett sett, og melding på melding tikker inn."

"Noen av dere har faktisk tatt det så langt som å gå på personangrep, og blander min sønn inn i dette.
Så la meg si en ting veldig klart. 

DETTE ER MIN MENING. Hat meg så mye dere orker for min mening, å skriv til dere blir blå om hvor dum jeg er. Jeg respekterer deres mening, men dere viser ingen respekt for min. Greit, jeg kan ikke forvente at vi i 2015 vet hva respekt for enkelt individer og demmes meninger er. 
MEN IKKE BLAND INN MIN SØNN!!!! Hold han langt uten for dette. Sleng heller hatet på meg, men ikke kom å bruk min sønn som en brikke i det sinnsyke hatet dere har.
"

 

Er det rart det blir krig i verden? Bare for at et menneske lufter sine følelser og tanker.... Intoleransen i vårt samfunn er bredere enn man tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, maysofie skrev:

Akkurat nå har jeg lagt inn ønskeliste hos Elkjøp
Målet var å plukke på øverste hylle og komme så nært 100,000kr som mulig, det endte opp på 99,008kr, så godt fornøyd :D

Jeg kunne sårt trengt en ny iPhone, men hvem i all verden har råd til slikt uten å vinn ei lotto? :|

24 måneders rente- og gebyrfri nedbetaling hos oss(NetCom)! :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Dicte skrev:

Det var brukkent ben ja, men heldigvis ikke hasen, eller noe. Jeg klarte ikke å følge helt med, jeg blir så satt ut. Men fikk med meg at 4 små ben var brukket rett av, og det var en luksjon. Ny røntgen på mandag for å se om det gror bra, hvis ikke blir det operasjon. Dette her gjør vondt i matmors hjerte.

Fikk bestilt meg piano i dag da.

Uff :hug: 

Masse god bedring til voffsen :hug: 

Jeg har heldigvis aldri opplevd noe sånt med mine *bank i bordet*

 

Fyr i peisen, frokost på komfyren  ( stekte rester fra i går ), en unge som er veldig veldig veldig glad i mammaen sin og skal ha koser hele tiden. 

Denne morgenen er helt ok :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta har gått overraskende fort! Så nå gleder jeg meg til å krype under dyna snart, og våkne til nyvaska hus og lukten av ribbe :D En kompis av C kommer på middag ikveld med nye dama, håper hun er alright altså, tror hun er det da :) Ikke noe bikkjemenneske visst, så Vigdis skal få lov til å være på kjøkkenet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Raksha skrev:

Brus,vin, øl - hvor mye trenger vi til 30 voksne? 

Mamma sa alltid at man beregner en halv flaske vin pr person. Trekk fra for sjåfører. Så 12 - 14 flasker vin, 1 kasse øl og 1 kasse store farris og solo, for eksempel. Da har dere plenty :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Bizi er i et fantastisk humør i dag. Hun er alltid veldig blid, men i dag er humøret alldeles storslagent. Hun vekte meg med å stupe opp i senga, hale og ører gikk i alle retninger,hun lå og rulla og gnei og sang for seg selv, og nesten fløy ut verandadøra og ut i hundegården, der er det nemlig det beste hun vet: SNØ!

Hun er så veldig søt og god!:wub:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...