Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember

Recommended Posts

Skrevet

Er ikke ferdig med gavene enda, men trengte en pause. Herlighet, så fantastisk familie og venner jeg har! Vi fikk varmeviften vi ønsket oss, og fikk gitt bort kaffekvern til svigermor og aeropress til svigerfar! Er så kjekt at de har begynt å fatte interesse for kaffe!

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Skrevet

Mett og nyter litt god rødvin etterhvert som det blir litt plass i magen. Pakkene er åpnet og jeg har fått penger, bøker, kopp og baileys, vin i dekorativ flaske og en duk. Veldig fornøyd :ahappy: lady har fått bein og okseører og er veldig fornøyd med det :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Da har man ringt rundt til alle og takket for gavene, tatt på seg ny pysj,finni frem snopet og ser på en Harry Potter film, livet er ikke værst altså :heart: Bikkjene har kollapset totalt, og det går ikke ann å få liv i Trym, hvis de blir så slitne av en rolig feiring hjemme så lurer jeg på hvordan de hadde blitt hvis vi hadde hatt folk på besøk eller vært på besøk :Laugh: Alle har blitt glade for gavene fra oss, glad for at jeg treffer blink :) Spesielt C ble utrolig glad for motorsaga, han kommer nesten ikke over det :Laugh:

Vi fikk 2 sett med kasseroller (hadde glemt at vi hadde sagt til 2 stk at vi ønska oss det, men det gjør jo ingenting med 6 nye kasseroller :D ) kjempefin smijerns utelykt av farmor! + Marius håndduker og en heklet duk :D gavekort fra besteforeldrene til C kasseroller fra faren hans, kasseroller, stekeplate og avlastningsbord til bålpanna, pysj, såpe,body lotion, turspisesett og marsipanbrød fra mamma og pappa, nydelige telysholdere fra søstern og en kjempefin hjerteformet tregreie til å henge på ytterdøra fra niesene mine, utrolig fint armbånd fra svigerinna mi og ikke nok med at svigermor tok oss med på julekleshopping før jul så fikk vi søren meg hver vår Bergans fleecejakke og 5000 til bryllupet!  Med kort om at det kommer mer seinere, det bryllupet kommer jo nesten ikke til å koste oss ei kr.... Jeg er så takknemlig over hvor priviligerte vi er! Ufattelig å få så mye, man blir jo skikkelig rørt :)

• Like 3
Skrevet

Fikk blandt annet hodelykt i julegave av pappa og de! Så nå kan jeg gå mange, lange turer i skogen ♡ Må bare skaffe en skikkelig bra refleksvest til hundene :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

• Like 1
Skrevet
32 minutter siden, 2ne skrev:

Æsj, kjør på! Klart du kan nok til å undervise i pedagogikk! :D

Liker holdningen din :lol: Skal ta meg en prat med gammelveilederen min, finne ut litt mer hva det innebærer før jeg eventuelt søker. Mener hun der er go, så er det go. Må uansett snakke med henne før jeg søker, for jeg må jo spørre om hun vil være referanse. Regner med det ikke er dumt å ha prodekanen for utdanning ved NTNU som referanse i en slik sammenheng :lol:

Hjemme, mett og fornøyd :ahappy: 

• Like 1
Guest Belgerpia
Skrevet

Mett og sliten. Beriket etter en hyggelig kveld med opphavet. 

Denne julen har jeg hanket inn almanakk med bilder av hundene og herlig mellanroastkaffebønner fra Starbucks av konemor, skjerf av hesteeieren, to flasket Ripasso vin og ei Begans rompetaske fra søster med familie. Gavekort på både senter og XXL fra mamma og pappa, småstasj fra de samme, Kari Traa genser av Linepip, gavekort av bror og det obligatoriske godteriet fra onkel.  Storfornøyd med alt ?

I morgen blir det julefrokost :)

Skrevet

Hjemme hos hundene igjen etter kjempetrivelig julaften hos søster. Har fått mange fine gaver og spist alt for mye god mat. Nå åpner jeg knappen på skjørtet mitt og tar et glass rødvin i sofakroken.

Håper alle har hatt en fin kveld!

• Like 2
Skrevet

Vi er hjemme igjen etter julemiddag hos svigers. Stakkars valpen kollapsa i bilen på vei hjem og har nå tatt kvelden fullstendig. Planen var egentlig at vi skulle dit igjen på middag i romjula når den utflytta broren med barn er på besøk, men det utgår. Det blir alt for mye. Egentlig burde vi gått tidlig i kveld også men jeg ville ikke ta fra gubben min julaften med familien... Valpen har stressa og styra, ble helt mental en liten stund så jeg måtte holde ham i time-out mens han knurra og beit. Det har ikke vært noe moro å se :no: I morgen blir det lang snusetur i skogen og fullt fokus på ro inne!

Skrevet

Ja, dette ble jo julaftenen sin gitt. 6 timer på sjukehuset(hundebitt) og nesten innleggelse, evt får se om jeg får dra hjem igjen etter kontrollen i morgen, langturen til hundene ble 40 min pluss en slosskamp og ca 12 timer i bilen, men i dag så kan de jaggu takke seg selv så medlidenheten er ikke så veldig stor. Men ble heldigvis litt igjen av kvelden da, god mat og kjekke gaver :) 

Skrevet
1 minutt siden, Malamuten skrev:

Ja, dette ble jo julaftenen sin gitt. 6 timer på sjukehuset(hundebitt) og nesten innleggelse, evt får se om jeg får dra hjem igjen etter kontrollen i morgen, langturen til hundene ble 40 min pluss en slosskamp og ca 12 timer i bilen, men i dag så kan de jaggu takke seg selv så medlidenheten er ikke så veldig stor. Men ble heldigvis litt igjen av kvelden da, god mat og kjekke gaver :) 

Ai! Ble du bitt da du prøvde å skille slossende hunder? :shocked:

Skrevet
Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Ai! Ble du bitt da du prøvde å skille slossende hunder? :shocked:

Ja, veldig. Jeg stakk handa rett fremfor Varga som fikk skikkelig tak med jekslene i det hun trodde var vims.. så inn til beinet og sener og full pakke *spy* 

Skrevet
3 minutter siden, Malamuten skrev:

Oi! Håper det går bra med deg.  Hørtes dramatisk ut!

Skrevet
Akkurat nå, Malamuten skrev:

Ja, veldig. Jeg stakk handa rett fremfor Varga som fikk skikkelig tak med jekslene i det hun trodde var vims.. så inn til beinet og sener og full pakke *spy* 

Håper hånda blir helt fin igjen! 

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Her tviholdes det på at gaver ikke åpnes før sent. Jeg er uggen og lei. Barnet la seg lykkelig da :ahappy: 

Skal alt innholdet i skapene spises først? :P 

@Malamuten God bedring!

• Like 1
Skrevet
2 minutter siden, Malamuten skrev:

Huff, såpass :console:

Har jeg funnet ut at Fredrik Djervell er vampyren Edward :wub:

• Like 1
Skrevet
7 minutter siden, Raksha skrev:

Oi! Håper det går bra med deg.  Hørtes dramatisk ut!

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Håper hånda blir helt fin igjen! 

Takk, begge. Det blir den nok, er ikke så ille nå, det er jo bare at de er redd for infeksjoner og slikt. Berga heldigvis både bein og sener så. :) 

• Like 5
Skrevet
22 minutter siden, Malamuten skrev:

Kjipt altså... Håper det går bra med deg :) 

Har jeg faktisk greid å se TO filmer i kveld, nesten uten å gjøre andre ting innimellom!!! Er nesten litt imponert over meg selv :D

• Like 1
Skrevet
30 minutter siden, Stine skrev:

Har jeg funnet ut at Fredrik Djervell er vampyren Edward :wub:

.........velkommen etter... :lol::lol:

Gudameg, så sliten! Nå er det raskt ut og tisse med Kuroburo, som har oppført seg eksemplarisk, før jeg skal legge meg. Forhåpentligvis sover jeg litt bedre i natt enn jeg gjorde i går. :P 

Jeg har også fått såå mye fint! Ah, herlig. Fine familien som kjenner meg så godt. :ahappy: Og som ikke blir snurt over at jeg foretrekker å være alene rundt selskapene, og ikke forventer at jeg kommer og bor hos dem, en halvtime unna meg selv, bare fordi det er jul. :lol:  

• Like 3
Skrevet

Har fått pakker av mamma og søstern. Fine ting :)
Hundene har fått julegodt og koser seg. Utenfor vinduet står hestene, de har fått maten sin i dag. 
Oksene er også her, og geita. Og ingen vind. Ingen snø. Helt stille. 
Det er både koselig og trist.

Skrevet

Da har klokka runda midnatt og det er faktisk første juledag! Men det er ikke i morgen før jeg har sovet, altså. 

Har hatt en veldig koselig dag! Samboern stakk til Thailand (offshore) i går, så jeg har tilbragt mesteparten av dagen hos mor og far. Gått koselig tur, spist ordentlig julelunsj med varm sjokolade, strikka litt... Og så var det hjemom for å skifte på kjole. Julekvelden ble feiret hos eldstesøster og familien hennes. Vi var hele 10 stk i kveld! Har spist meg så mett at jeg ser ut som jeg er gravid i minst 6. måned og har blitt meget begavet i løpet av kvelden. Bikkjus har tatt natta etter en uvanlig livat kveld. Han valgte bla. å synge med da tantebarna holdt klarinett/kornett-konsert for oss... :P

Og nå er jeg så trøtt at jeg stuper! Håper alle har hatt en fin kveld! God jul! :):santa-smiley-ho-ho-ho:

• Like 2
Skrevet

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Ikke le folkens, men akkurat nå koblet jeg at spaniel har med Spania å gjøre. Ikke le sa jeg!

:ermm: :icon_redface:

Tror jeg har hatt en av de fineste julekveldene siden jeg ble voksen... Jeg skjønner jo at jeg burde vært programforpliktet til å synes litt synd på meg selv som sitter alene på julaften, men det har  bare vært kjempedeilig altså :). Joda, det er koselig hos familie også, men så utrolig deilig det var å bare slappe av, lese, lage litt mat, lese, slumre litt på sofaen, se film, spise litt godis, drikke litt vin, kose med hundene, lufte hundene, høre på vinden og regnet, gumle en klementin, drikke litt mer vin, pakke opp gaver, børste Willy, se masse julehilsener på FB, lese om andres julekveld, nyte et ryddig og reint hus, lese litt til... Jepp - fine dagen og kvelden :) 

• Like 19
Skrevet

Jeg prøver fortsatt å lande etter årets store julesjokk i familien. Alle vi fire ungene, altså meg, halvbror, halvsøster og stesøster, fikk ettergitt gjeld til gamlingene (tre av oss fikk låne penger i forbindelse med boligkjøp), til en verdi av 99 999,- :o Min gjeld var på under det, så jeg får overført 10 010,- før nyttår. Skal si jeg og den søstera som var her i kveld ble solid satt ut. Vi så nok temmelig duste ut en stund der :P 

Ellers har jeg fått masse fint.
- De to siste bøkene om gatekatten Bob (den første er jo ei real tåreperse) 
- En pute med bilde av skotsk høylandsku på (min favoritt-kurase, ønsker meg en sånn) 
- The hunger games-bøkene
- Edel Hammersmark Gjervans Mine beste dikt (leste det første høyt, og da spruta lattertårene i stua her :P)
- Pute forma som en gris
- En treboks søster har malt, med påskriften "Gjestemobiler" på den ene siden, og "Vær tøff! Legg mobilen her under besøket" på den andre (jeg HATER det når folk ikke klarer å la mobilen være i fred når de er på besøk, enten det er her eller hos andre)
- Quizbok
- Genser til Ayla, strikket av svigermor, som ikke liker hunder, så det var rørende
+ noen småting

• Like 7
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...