Gå til innhold
Hundesonen.no

Børsting korthåret hund


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Dere som har korthåret hund, hvor ofte børster dere de? Og med hva da? Med Ozzy var det mye pelsstell og jeg børsta han skikkelig minimum en gang i uken. Måtte jo det for å unngå tover. Merker jeg er blitt ekstremt lat med børsting på Damir, glemmer det litt egentlig og føler han røyter uansett. Men aner jo ikke hvor mye som er normalt egentlig :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børster ganske ofte faktisk, med en sånn gummikardesak. Fem minutters økter et par ganger i uka, like ofte men lengre økter når hun faktisk røyter.

Frøkna liker å bli børsta, og byr fram forskjellige kroppsdeler fra gang til gang, alt ettersom hvor hun vil bli klødd :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ganger i året, i verste røytetid. Lover alltid meg selv at nå må jeg begynne å børste hver uke, gjennom hele året, men blir alltid bare med de to ivrige gangene. 

Så egentlig er vel svaret "aldri", med unntak som bekrefter regelen.

 

Burde begynne å gjøre det oftere da, Casper kunne jo innerst inne ønske han hadde lang pels tror jeg, han elsker å bli børstet med gummikarde. Han hadde virkelig elsket å være en puddel tror jeg, å bli dullet og stelt med er det beste han vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i hjortelusperioden så børster jeg etter tur, vi er på tur hver dag. Bruker en sånn rotbørste til hest. Ellers er jeg vel over med furminatoren en gang iblant. Røyting er jo en konstant happening med ambuller:wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puth godt se at det er flere enn meg som er litt "sløve" med pelsstell til korthårshunder ? Børster ekstremt sjelden da synes ikke jeg får av noe særlig pels likevel ? Jeg burde sikkert kjøpt furminator og hatt tålmodighet til gå gjennom hele frøkena skikkelig for redusere litt av røytingen egentlig... Det blir vel bare med tanken ser jeg for meg! Snakk om sløv ? Blir visst det etter 9 år med korthåret hund. Forrige hunden min var jo engelsk setter så hun var det litt børsting og klipping med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg aldri med dekkhårene, synes ikke at det hjelper noe særlig med de kardene uansett. På våren, når kosing med hunden gjør at jeg får tynne, lette underullshår flaksende opp i nesen, da kommer furminatoren frem.

2 ganger i måneden er helt ekstremt i mine øyne. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damien røyter veldig lite, så han børster jeg som regel bare en veldig sjelden gang innimellom . Men nå i det siste har han hatt litt styggere pels og røyta litt mer enn vanlig, og da har jeg børsta han en gang hver andre eller tredje uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe behov for å børste min, men bruker en gummikarde en gang i blant, oftere i røyteperioder. Veldig positivt overrasket over pelsen hans faktisk. Han slipper litt pels hele tiden, men ikke sånn som det var på gamle beaglen vår for eksempel. Kan fortsatt finne stive hvite hår innunder ting, 10 år etter :P

Ellers så er jo rufsing i pelsen med tull og tøys en daglig greie, så er vel da vi får av det meste av løse hår :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...