Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest Klematis
Skrevet

Jeg blir så frustrert over all den saltinga på veien. Timmy måtte bæres på asfalten i dag, han løftet beina i været, og peip når jeg tok på poten. Bilen min, som var så fin da jeg kjøpte den for 1,5 år siden, er nå nokså rustskadd under. Slutt med alt det saltet!

• Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svigerfar er våken!

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Klematis skrev:

Jeg blir så frustrert over all den saltinga på veien. Timmy måtte bæres på asfalten i dag, han løftet beina i været, og peip når jeg tok på poten. Bilen min, som var så fin da jeg kjøpte den for 1,5 år siden, er nå nokså rustskadd under. Slutt med alt det saltet!

Du må jo bo på vestlandet? 
Her saltes det i hvert fall enten det er nødvendig eller ikke. Og så blir det slaps som fryser til og det blir speilblank is som de da prøver å brøyte bort.... :pinch:

Flere steder på Østlandet har jeg sett at de har brøytet, men veiene har vært dekket av snø i stedet for is. Mye bedre og kjøre på, og bilen sklir ikke bare man svinger slakt i 20 km/t. 

Skrevet
5 minutter siden, Klematis skrev:

Du får flytte dit det blir skikkelig kaldt om vintern for da kan dem ikke salte

Skrevet

De har besøk av barnebarn oppe. Jeg blir gal. Jeg hater å bli vekt av unger som leker med biler rett over hodet mitt :aww: 

Edit; Og der gikk det over til alt for høy barnemusikk, med hopping, dansing og det som hører til. Nesten så jeg vurderer å ta en dusj og rømme leiligheta fram til i kveld :P 

"Det er ei lita dyrevise som du nå får høre
Om dyrene i Afrika og alt de har å gjøre
oja oja ahaha, oja oja ahaha[...]"

• Like 2
Skrevet

Etter litt over 3 timers skogstur oppdaget jeg at halsbåndet til Toddy var blitt borte..Yey! :aww: 

Hvis noen soniser fra søndre Buskerud skal på tur i dag anbefaler jeg marisko /langumveien i mellom konnerudgata og Mjøndalen.  

Det er en stakkars fyr som mistet irsk setteren sin der i går . Vi så henne ikke selv om vi gikk tur retur Drammen /Mjøndalen, men andre kan ha mer flaks.  

Det fine med den strekningen er at den ligger i skyggen, så selv på en søndags formiddag møtte vi typ 4-5 stk på over 3 timer . Me like! 

Skrevet

Akkurat nå burde jeg komme meg ut på hovedtur mens det enda er dagslys, men jeg er visst enda ikke helt i form så istedet har jeg strikket litt, samt bestilt en julegave. Og i år som i fjor så er første julegaven jeg kjøper til nevøen min. Han elsker musikk, så da bestile jeg han en stilig akustisk gitar til barn, med flammemotiv og greier. :D

Skrevet
5 timer siden, mokken skrev:

Er det bare her forrige innlegg ofte henger igjen i tekstboksen etter jeg har postet?

Også smilyene da  som tydeligvis ikke kan fjernes igjen. Bgynner å bli lei nå kjenner jeg.

:lol:vil ikke vekk. 

Har du prøvd å tømme cachen på maskina di? Her ble det meste greit da jeg gjorde det.

Guest Klematis
Skrevet
1 time siden, *Kat84* skrev:

Her saltes det i hvert fall enten det er nødvendig eller ikke. Og så blir det slaps som fryser til og det blir speilblank is som de da prøver å brøyte bort.... :pinch:

Flere steder på Østlandet har jeg sett at de har brøytet, men veiene har vært dekket av snø i stedet for is. Mye bedre og kjøre på, og bilen sklir ikke bare man svinger slakt i 20 km/t. 

1 time siden, *Kat84* skrev:

1 time siden, lijenta skrev:

Du får flytte dit det blir skikkelig kaldt om vintern for da kan dem ikke salte

Jeg bor i Buskerud, og her blir det både 20 og 30 minus om vinteren. 

At de salter nå, synes jeg er tåpelig.. 

Skrevet
Akkurat nå, Klematis skrev:

Det ligger rundt null og da fryser damp på asfalten derfor blir det glatt og vi klarer ikke kjøre på glatte veger

Guest Klematis
Skrevet
Akkurat nå, lijenta skrev:

Det ligger rundt null og da fryser damp på asfalten derfor blir det glatt og vi klarer ikke kjøre på glatte veger

Jeg vil påstå at det saltes uten at det er nødvendig ganske ofte her jeg bor, i allefall...Og det er ikke okey hverken for biler, dyrepoter, eller miljøet, selv om noen mener det er eneste løsning.

Skrevet
4 minutter siden, Klematis skrev:

Men hvis dere for eksempel har underkjølt regn på deler av veien så er det vel ikke så mye annet å gjøre? Jeg vet at det med salting er en vanskelig sak. Rustplager og miljø på den ene siden, ulykkesforebygging på den andre. Det er visst en hel vitenskap det der, har jeg forstått.

Her putrer pinnekjøtt på komfyren, mens vaskemaskin og oppvaskmaskin går. Mye blir med andre ord gjort uten at jeg gjør stort. :ahappy:

• Like 2
Skrevet
5 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg vil påstå at det saltes uten at det er nødvendig ganske ofte her jeg bor, i allefall...Og det er ikke okey hverken for biler, dyrepoter, eller miljøet, selv om noen mener det er eneste løsning.

Prøvde å finne retningslinjer for salting, hadde vært intressant å se. Og ville tro at de salter hele roda når saltebilen først er ute. Og på ei rode kan temperatur variere oppi mye. Det kan også være mer fukt på den ene plassen enn den andre i roda

Skrevet

God og mett. Har spist Vossahauve med kålrotstappe og potet. Ungene gadd nesten ikke å spise når de fikk se auge og øyre på tallerkenen min. De fikk pølse, så det er ikke synd på dem.

Skeiet ut med masse is til dessert.

Skrevet

Er det ikke typisk, hadde tenkt meg på fjellet og sovet godt. Men da jeg våknet hadde hunden magasjau og er fortsatt slapp. SÅ da sitter vi her da. Det var i grunnen greit nok da det var mye damp/tåke men nå skinner sola opp og jeg føler på rastløshet og i morgen er det meldt snø

Skrevet
27 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg er ganske sikker på at de som skal på jobb i morgen tidlig, enten med buss eller bil, synes det er kjekt at det ikke er svinglatt når de skal avgårde. Saltingen gjøres forebyggende for å unngå glatt vei når nedbøren kommer. Slik været er nå, så blir det veldig fort rim på kald asfalt = veldig glatt føre. 

15 minutter siden, lijenta skrev:

Prøvde å finne retningslinjer for salting, hadde vært intressant å se. Og ville tro at de salter hele roda når saltebilen først er ute. Og på ei rode kan temperatur variere oppi mye. Det kan også være mer fukt på den ene plassen enn den andre i roda

Det er gjennomført mange forskningsprosjekter for å finne mest optimale måte å salte på (både hvordan og med hva). Slik været har vært de siste vintrene nå, så har man veldig ofte situasjonene der det fryser på, tiner, fryser på og tiner, situasjoner som skaper veldig glatte forhold. Med de trafikkmengdene vi har i sentrale områder i dag, skal det lite til før dette fører til kaotiske tilstander i trafikken. 

• Like 2
Skrevet
31 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Her putrer pinnekjøtt på komfyren, mens vaskemaskin og oppvaskmaskin går. Mye blir med andre ord gjort uten at jeg gjør stort. :ahappy:

Beste typen husarbeid det :ahappy: 

• Like 3
Skrevet
1 time siden, Mud skrev:

Hvor er @2ne??? *savne* 

2ne er stuck med en pc i overgangsalderen (den får heteslag :P ), og gidder ikke å være så mye på nett med det litt over gjennomsnittelig trege nettbrettet sitt, sånn i utgangspunktet. Så var jeg på avlskonferanse i puddelklubben i går, og har hatt besøk i dag, det er vel så nære å ha et liv som jeg kommer :lol: 

Jeg har forøvrig vært ute og kjørt i dag, og det har vært små-interessant i disse skyggepartiene på småveiene rundt her. Du veit det kan være glatt når rim/isen ligger på veiskuldra liksom. Jeg er veldig for salting. Heller rust på bilen enn en diger bulk fordi jeg parkerte i ei renne :aww: 

Skrevet
44 minutter siden, Siri skrev:

Jeg er ganske sikker på at de som skal på jobb i morgen tidlig, enten med buss eller bil, synes det er kjekt at det ikke er svinglatt når de skal avgårde. Saltingen gjøres forebyggende for å unngå glatt vei når nedbøren kommer. Slik været er nå, så blir det veldig fort rim på kald asfalt = veldig glatt føre. 

Det er gjennomført mange forskningsprosjekter for å finne mest optimale måte å salte på (både hvordan og med hva). Slik været har vært de siste vintrene nå, så har man veldig ofte situasjonene der det fryser på, tiner, fryser på og tiner, situasjoner som skaper veldig glatte forhold. Med de trafikkmengdene vi har i sentrale områder i dag, skal det lite til før dette fører til kaotiske tilstander i trafikken. 

Ja derfor interessert når salter hvor, som europaveier, riksveier og kommunale veger

Skrevet
1 time siden, Tricolor skrev:

God og mett. Har spist Vossahauve med kålrotstappe og potet. Ungene gadd nesten ikke å spise når de fikk se auge og øyre på tallerkenen min. De fikk pølse, så det er ikke synd på dem.

Skeiet ut med masse is til dessert.

Det har jeg så lyst å smake, men så har det aldri passet å lage (les: vi har ikke giddet :P ).  

Håper egentlig å få tatt en tur til voss neste år, så vi kan spise det der :) 

Skrevet
7 minutter siden, 2ne skrev:

2ne er stuck med en pc i overgangsalderen (den får heteslag :P ), og gidder ikke å være så mye på nett med det litt over gjennomsnittelig trege nettbrettet sitt, sånn i utgangspunktet. Så var jeg på avlskonferanse i puddelklubben i går, og har hatt besøk i dag, det er vel så nære å ha et liv som jeg kommer :lol: 

Jeg har forøvrig vært ute og kjørt i dag, og det har vært små-interessant i disse skyggepartiene på småveiene rundt her. Du veit det kan være glatt når rim/isen ligger på veiskuldra liksom. Jeg er veldig for salting. Heller rust på bilen enn en diger bulk fordi jeg parkerte i ei renne :aww: 

Du må si i fra om sånt :aww: 

Jeg er også glad for salting på veier. .salting på fortau kan de godt vente litt med. 

Skrevet
4 minutter siden, Mud skrev:

Jeg er også glad for salting på veier. .salting på fortau kan de godt vente litt med. 

Av og til er det greit å bo i en kommune med dårlig råd, salte på fortau det gjør de bare ikke :D Grus har de råd til når det blir glatt nok, men det skjer ganske ofte at vi har blankholke om morran og det blir strødd utpå ettermiddagen en gang. Sånn blankholke der man bare kan la bilen stå om man ikke har både piggdekk og 4x4. Eller kjetting.

• Like 1
Skrevet
15 minutter siden, Mud skrev:

Du må si i fra om sånt :aww: 

Jeg har da sagt fra om den døde pc'en min og den håpløse lånepc'en minst en gang, så det :P Følg med a :aww::lol: 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...