Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Fikk ikke gjort riktig alt jeg planla i dag, men får ta fellestiden i morgen til hjelp. Kommer meg nemlig ikke inn på kommunens intranett hjemmefra, selv om jeg har TKA-maskin. Fikk jo den for å kunne gjøre en del saker hjemmefra, men ikke pokker om de får tilbake maskina av den grunn :lol: De finner vel en løsning på det tenker jeg :) 

• Like 1
  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svigerfar er våken!

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skrevet
45 minutter siden, TrasselTrollet skrev:

Men då VAR det ju du, jag tror nämligen jag såg dig (BIR Briard, sant?) men blev superosäker och så är jag lite feg också så jag vågade liksom inte riktigt säga hej... Får säga hej här istället :wave:
Vi satt nästan intill BIR briarden nämligen, två trötta svenskar och en svart trefärgad aussie...

Jaaaa, det var nok jeg vet du :). Og da jeg leste her at du hadde fått cert og bim i dag, gikk det jo et lys opp for meg og jeg skjønte at det var DEG som stod ved siden av oss *ler*. Så "he hei" :wave:

Skrevet

Hundeutstyr-byttedag i regi av nkku i dag - genialt konsept! :D Fikk kvittet meg med en del utstyr jeg ikke bruker, og kom hjem med et dekken, tøybur, utstillingskobbel i rundflettet lær og noen leker. Etterpå ble det trening og tur. Fiiin dag! :D

Nå har jeg sett farmen og skal finne senga etterhvert. Den står sikkert på samme plass som i morrest. 

• Like 1
Skrevet
2 timer siden, Wednesday skrev:

Litt morsomt er det også at de som snakker så varmt om homeopati drar helst til en skikkelig lege når ungene virkelig er sjuke. Med mindre de er helt forskrudde da, men det er heldigvis straffbart å være så forskrudd.

Homeopati er jo driteffektivt på fordkjølelser og div virusinfeksjoner, det visste du vel :aww: 

• Like 1
Skrevet
6 minutter siden, Aslan skrev:

Homeopati er jo driteffektivt på fordkjølelser og div virusinfeksjoner, det visste du vel :aww: 

Ja, sorry, skal prøve å ha et åpent sinn :aww: 

• Like 2
Skrevet
2 minutter siden, maysofie skrev:

Er det noen her som ser på NRK1? Den farginga kan ikke være godt for pelsen :blink:

De fleste bruker grønnsaksbaserte farger. Bruker dem i håret mitt selv og de er ikke noe krasse mot håret mitt, og har heller ikke skadet pelsen til katten når hun har dyppet poten i det. 

Her er en generell ingrediensliste for et populært merke:  Aqua (Pure), Cetearyl Alcohol, Distearoylethyl, Hydroxyethylmonium, Methosulfate (and) Alcohol, Cetearyl Alcohol, Ceteareth-20, Citric Acid, Methylparaben. May contain: CI12251, CI12250, CI 12245, CI12719, Basic Violet 16, HC Blue 15, HC Yellow 2, CI42520, Basic Red 51, Basic Orange 31, HC Yellow 4, Basic Yellow 40, CI60730, CI61570, CI42536, CI42090, Basic Yellow 87, CI62045, CI16255, CI56059. [Ingredients correct as of 29th January 2014 and supplied in email format by manufacturer- it is advised to always check the label/tub prior to use incase of any changes or updates of the ingredients].

Skrevet

Rutta stjal V&H som sto til tining da vi var hos muttern og fattern på farsdagsmiddag, spist nesten ett kilo :P Jaja, må følge med henne i natt da. Hun har kanskje spist et kg tilsammen i hele sitt liv :P Spent på hvordan dette slår ut for den ellers så tandre magen hennes... 

Skrevet

Hjemme i sofaen etter en finfin trening, det er lys i enden av tunellen!  :P

Slappe av og se litt tv før jeg kryper under dynen. 

• Like 4
Skrevet

Vi mistet burkameraten til Micro i dag, og Micro betyr virkelig alt for meg. For at vi ikke skulle ha fugl for alltid, og Micro begynner å dra på årene (hatt han siden jeg var liten faktisk) så vurderte vi å la han flytte. Halvveis i finnannonsen begynte jeg å hylgråte, kommer aldri til å klare å kvitte meg med han. Han er hjertebarnet mitt rett og slett. At en liten undulat kan bety så mye! Men nå har vi lagt en plan på at han flytter på soverommet (nå bor han i uthuset sammen med marsvina osv), kjøper et litt mindre bur enn det han har nå (fortsatt stort bur, men ikke et voilere slik han har nå) og lar han fly fritt på dagtid. Også får han få seg en kompis. Da har jeg mulighet til å håndtere han en del mer, så kanskje han blir håndtam igjen slik han var for en stund siden. 

Micro betyr skremmende mye for meg, han har vært med på mye rart. Flytting i fosterhjem, flytting i mitt første egne hjem og flytting i mitt andre egne hjem. Og mye av oppveksten min. :heart: Lille pippen. 

Skrevet

Får ikke sove, ligget og hørt på vinden i over to timer. Nå ble jeg lei. Vært ute hos kaniner og hester en tur og sjekket at alt var bra der. Det var det. Og nå holder Milopusen på å døøøø på seg av kosemangel. :aww: Litt kakao og  hostesaft, så prøve å sove igjen. 

Skrevet

Hundesonen har vært utilgjengelig helt til nå! :o 

Hørte piping inni avtrekket på badet i stad. Hørtes veldig musete ut. Håper det bare var vinden. 

Skrevet

Den nye hekken vår mistet et par busker i natt pga vestlandsstorm.... hva gjør man egentlig med nyplantet hekk og storm? vi vurderer å dekke med store steiner eller noe...

En uke igjen til innlevering av mine 2 siste studiekrav på dette studiet. Begge to er store og omfattende, men er heldigvis halvveis på de. Så denne uken må jeg få i boks alt slik at eksamenslesingen kan begynne for fullt!!! Jeg kjenner at jeg ikke er så gira på slike studiekrav som ikke har noenting med pensum å gjøre, for det hjelper meg jo ikke til eksamen akkurat.

Skrevet

Fint at hundesonen har vært utilgjengelig, hvis ikke hadde ikke jeg hatt tid til å lese meg opp nå :P

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Stine skrev:

Fint at hundesonen har vært utilgjengelig, hvis ikke hadde ikke jeg hatt tid til å lese meg opp nå :P

:fish:

• Like 1
Skrevet

Jeg kjenner kaffelukt..... er jeg da kaffetørst eller har noen nettopp trekt kaffe??? Tror jeg må gå og sjekke :aww: 

Det er forresten stress å oppdage på bussen at sonen er nede, hva skal jeg da gjøre mens jeg sitter der!!!!! :lol: 

• Like 1
Guest Klematis
Skrevet

Tror det nærmer seg utstilling jeg gitt! I natt drømte jeg nemlig at noen dopa ned Bizi like før det var vår tur. Hun lå i armene mine, og ble så slapp, og plutselig stakk det en svær nål med masse fjær på ut av skulderen hennes.:ahappy:

Skrevet
31 minutter siden, Tommy skrev:

Jeg har drømt om skurtreskere på nattlig basis i flere uker nå. Lurer på hva det er et tegn på.

At du vil flytte på gård og bli bonde :)

• Like 3
Skrevet
38 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg kjenner kaffelukt..... er jeg da kaffetørst eller har noen nettopp trekt kaffe??? Tror jeg må gå og sjekke :aww: 

Da er dere langt heldigere enn det "fancy" nabobygget deres. Har går det i sølevann som skal være kaffi, fra automat. Har fått tak i presskanne og skikkelig kaffi som jeg har gjemt i skapet mitt. Må ha noe å våkne på om morraen... 

Skrevet
1 minutt siden, Kokospaniel skrev:

Da er dere langt heldigere enn det "fancy" nabobygget deres. Har går det i sølevann som skal være kaffi, fra automat. Har fått tak i presskanne og skikkelig kaffi som jeg har gjemt i skapet mitt. Må ha noe å våkne på om morraen... 

Jeg har fått ansvar for å bestille ny kaffetrakter, så jeg må bare få sjekket litt hva de andre vil ha, men automat blir det ikke. Regner med at kravspeken her begynner med Moccamaster. 

Skrevet
6 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg har fått ansvar for å bestille ny kaffetrakter, så jeg må bare få sjekket litt hva de andre vil ha, men automat blir det ikke. Regner med at kravspeken her begynner med Moccamaster. 

Moccamaster er jo eneste brukbare kaffetrakteren og da ?? :ahappy:

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...