Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Akkurat nå, Eplefe skrev:

Jeg har nettopp kommet inn etter å ha DRADD valpen med meg i tjue minutter. 

35 minutter her, en misfornøyd hund som synes det var veldig knapt og en som ikke kunne komme fort nok hjem igjen :lol: 

• Like 1
  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svigerfar er våken!

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, mokken skrev:

35 minutter her, en misfornøyd hund som synes det var veldig knapt og en som ikke kunne komme fort nok hjem igjen :lol: 

Måtte hund nummer to her i heimen mislike regn like mye som den første, for det er helt usannsynlig at det blir to turer på dem. :P 

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Eplefe skrev:

Måtte hund nummer to her i heimen mislike regn like mye som den første, for det er helt usannsynlig at det blir to turer på dem. :P 

Hvis dere går for en mynde av noe slag burde dere være ganske safe der tror jeg! :P

• Like 1
Skrevet
3 minutter siden, mokken skrev:

Hvis dere går for en mynde av noe slag burde dere være ganske safe der tror jeg! :P

Tror ikke det blir mynde her i gården, eneste mynden mr. Eple liker er Borzoi. (Og whippet, men han vil bare at alle vi kjenner skal ha en, ikke vi)

• Like 1
Skrevet

Hodepine :( 

Dag 4 I varetelling og jeg er sliten alt.  Begynner virkelig å bli gammel!  I morgen har jeg tatt meg feriedag :D

Kjøpte julekalender til sambo på jobb. Wera -bits kalender.  Det er favoritt bitsene hans, så heldig at vi hadde julekalender med komplett bitssett i år! Han ble helt rar av glede :lol: Han kommer til å slite maks med å ikke åpne alle lukene med en gang.  Han satt og stirret på kalenderen under hele middagen.  

• Like 8
Skrevet

Si meg. Kan man kle på bikkjer refleks og lykter og la de lufte seg selv når man bor på landet? Det er innafor det, sant? *vil ikke på tur i drittværet* :aww:

Skrevet

Fikk bilde på FB om at julegodtet er satt frem på jobb..... Jeg veit om ei som ryker på en smell inatt ja :icon_redface:

Skrevet

Himmelens sluser har åpnet seg (igjen) og turen jeg hadde håpa skulle foregå med snø på bakken og i lufta ble en heller våt affære..Litt for varmt på toppene også i dag gitt, og all den fine snøen forsvinner nok i alt regnet som er meldt det neste døgnet :no:

På den positive siden; Jeg har blitt mye tøffere i mørket! Steder jeg aldri i verden hadde sett for meg å gå tidligere er ikke såå skumle lenger og i dag var det veldig mørkt gjennom skogen, allikevel gikk det greit *klappe seg selv på skuldra*. 

Nå har jeg tatt helgevasken og tenker ikke å gjøre stort mer. Blir deilig med helg i morgen, pluss at samboern kommer hjem igjen :ahappy:

• Like 4
Skrevet

Hverken myndene eller  basenjien her hater regn nok til at man må dra dem med seg på tur. H tusler vedsiden av meg og dør litt, og de må ha litt tenketid for å gå ned trappa om det virkelig pøser, men ingen som må dras med på tur. :aww: 

Skrevet

Freya må ha dekken på om det virkelig regner, og hvis det er skikkelig ille så kan det være hun prøver seg på å bestemme hvor vi skal gå (les korteste vei hjem). Smula er like blid uansett :lol: Det minner meg på at jeg skal kjøpe nytt regndekken til Freya, så hun får et litt større med plass til genser under, og da skal Smula også få et. Dette tenkte jeg:

62038_Hurtta_Torrent_Coat_regndekken_1.j

Håpe de har litt tilbud i morgen kanskje? :D

Skrevet
18 minutter siden, Raksha skrev:

Hverken myndene eller  basenjien her hater regn nok til at man må dra dem med seg på tur. H tusler vedsiden av meg og dør litt, og de må ha litt tenketid for å gå ned trappa om det virkelig pøser, men ingen som må dras med på tur. :aww: 

Nico har mensen og det er kaldt ute. Ikke pokker om hun går ut døra frivillig.  Aller helst vil hun ligge i fred og synes synd på selv. 

Synd for henne at hun skal på skogstur i helgen . Sove i telt og greier :P 

Helt ærlig plager det meg litt at hun blir så utafor av løpetid.  Nå venter det noen måneder med apatisk oppførsel igjen tipper jeg.  Håper hun blir hyggelig mot Toddy igjen litt fortere. 

Har tisper som er veldig  hormonelle større risiko for livmorsbetennelse?  Har ikke peil på tisper kjenner jeg :lol: 

• Like 1
Guest Klematis
Skrevet

Ojsann, sovna to timer på sofaen etter middag, jeg. Skulle bare hvile øynene litt.

Har gitt læreren min et lite hint om at jeg må levere oppgaven min denne uken, altså senest søndag kveld. 

Har ventet på en tilbakemelding siden lørdag, så nå begynner jeg jo å bli litt utålmodig.

Skrevet

....skal jeg putte masse lys på Talli og valpen som er ekstrem valp i dag. Masse energi og null kontroll :lol: 

Skrevet
7 timer siden, Eplefe skrev:

Det tar jeg som et kompliment! Kanskje jeg burde lage en blogg eller en tråd på forumet eller noe. 

Var ment som ett :ahappy:

Og lag gjerne til noe for å dele oppskrifter, tror mange hadde satt pris på det.

Skrevet

Sabla vondt i tanna igjen, og hvorfor jeg ikke har kommet på å lyse inn i kjeften min å titte før er til å undres over. Ser ut som dritten er sprekt... Hva gjør man med det? Tannlege selvfølgelig, men hvor himla dyrt kan det bli?

Skrevet

Buddy er på besøk på ubestemt tid. :ahappy: Eier begynner cellegiftbehandling snart, så da har jeg sagt ja til å ha han hos meg så lenge hun trenger det. Tipper Nemi kommer til å kose seg framover!

Skrevet
37 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Spent på om det kommer noen gode tilbud imorgen, på black friday.

Trenger vintersko, fryseskap, hodelykt.

Trenger også hodelykt! Si ifra hvis du finner noe bra :) 

• Like 1
Skrevet
....skal jeg putte masse lys på Talli og valpen som er ekstrem valp i dag. Masse energi og null kontroll [emoji38] 

Dere syntes godt. Kjørte forbi mår du gikk inn i skogen. Så to juletrær ;)

Gikk spontan tur i lysløypa uten lys og refleks,godt det vsr lys der [emoji14]

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Skrevet

Krisemaksimering, eller det var C som sa det var en sprekk så skylder på han :Laugh: Nysgjerrig som jeg er begynte jeg å pelle borti den tanna han mente det var med pinsett (jada, veit man ikke skal gjøre det) også gjorde det ikke vondt noe sted liksom! Tar da en sytråd i mangel av noe annet og drar den mellom de to tenna der det gjør vondt, og jaggu satt det ikke noe hardt mellom der :P å nå føles det mye bedre alt! Invistere i tanntråd da kanskje...

• Like 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...