Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Næh! Akkurat nå gikk det en eldre mann med to tibber forbi vinduet mitt. Plutselig stoppet han opp, løftet opp den ene så den sto på bakbeina og ga den en smask på snuten før de gikk videre. :wub:

Jeg elsker når folk interagerer med hundene sine ute på tur ♡ Når jeg tar buss eller bane med fjotten sitter jeg jo alltid og snakker og koser med han, blir litt glad når jeg ser folk får "aaaww" blikk når de ser på oss :P

 

Var forresten en jente (designerklærtype) på bussen hin dagen; bussen var stappfull, meg&fjotten står trengt i et hjørne med bakdøren, hun hadde (designer)vesken sin på gulvet, fjotten snuser litt på den på avstand. Han var ikke ani den, ingen sikkel eller pels eller noe på vesken hennes; hun ser på vesken sin, ser på fjotten, ser på meg, og sier æææææsj...  Og prøver å dytte noe imaginær pels/slev/whatever av vesken sin med hælen på skoen.. Da hun skulle gå av (mange skulle av og på på det stoppet, meg&fjotten prøvde å gjøre det beste ut av det med å trenge oss inn i hjørnet bak døren; det var ikke plass til oss noen andre steder) så hun på meg og sa høyt "ja, det var ikke så lett å komme seg forbi her!!".. Hun var åpenbart ikke redd, bare syntes fjotten var ekkel..  Jaja, jeg hadde betalt 80kr for at meg&fjotten skulle få lov til å stå trengt oppi et hjørne et par stopp, og han gjorde seg så liten han bare kunne bak meg. Måtte bite meg litt i tungen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for god tid om morgenen er egentlig litt godt. :ahappy:  barnet gumler tørr corn flakes, hunder har fått tisse, katt som ville ut hae dått komme ut og den som ville inn er inne. Sekk og veske står ferdig pakket i gangen. Bare å kle på yttertøy og gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker når folk interagerer med hundene sine ute på tur ♡ Når jeg tar buss eller bane med fjotten sitter jeg jo alltid og snakker og koser med han, blir litt glad når jeg ser folk får "aaaww" blikk når de ser på oss :P

 

Var forresten en jente (designerklærtype) på bussen hin dagen; bussen var stappfull, meg&fjotten står trengt i et hjørne med bakdøren, hun hadde (designer)vesken sin på gulvet, fjotten snuser litt på den på avstand. Han var ikke ani den, ingen sikkel eller pels eller noe på vesken hennes; hun ser på vesken sin, ser på fjotten, ser på meg, og sier æææææsj...  Og prøver å dytte noe imaginær pels/slev/whatever av vesken sin med hælen på skoen.. Da hun skulle gå av (mange skulle av og på på det stoppet, meg&fjotten prøvde å gjøre det beste ut av det med å trenge oss inn i hjørnet bak døren; det var ikke plass til oss noen andre steder) så hun på meg og sa høyt "ja, det var ikke så lett å komme seg forbi her!!".. Hun var åpenbart ikke redd, bare syntes fjotten var ekkel..  Jaja, jeg hadde betalt 80kr for at meg&fjotten skulle få lov til å stå trengt oppi et hjørne et par stopp, og han gjorde seg så liten han bare kunne bak meg. Måtte bite meg litt i tungen.

Du kunne fortalt henne at det er mer bakterier og skitt på gulvet enn på hunden din :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, klemmer er unødvendige! Litt karma hadde derimot gjort seg.

Kineserne brukte vistnok å brenne papirpenger for å fikse karmaen sin. Så kanskje du skal lage til et lite bål av tusenlapper i hagen?

Eller kanskje karmaen ikke er sååå mye verdt? :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom hjem fra jobb i går var laptopen min helt tom for internett! Jeg slo av og på router, tok ut stikkontakter og alt det der som man skal gjøre uten at det ble noe mer internett på meg. Så da ble det strikking og tv i stedet for sonen og Alphabetty og sånt. Nå ringte jeg til leverandøren, og de fant ut at en chip (ish?) var gåen. De skulle sende ny router, men det tok sikkert 3 - 4 dager. "3 - 4 dager uten internett?" spurte jeg, spontant. "Men du kan jo bare bruke en kabel så lenge, det er bare det trådløse nettet som ikke funker", sa mannen i fonen. Jeg er ofte litt lost i teknikkens verden. :icon_redface:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Så flott da, når Timmy og Bizi sitter på hver side av hodet mitt i senga. Det klikker for Timmy, Bizi svarer litt, og jeg ligger der med labber, tenner og masse glefselyder i øret mitt. De er ganske greie å ha med å gjøre da, for det var bare å si KUTT UT!,og så var det ingen som var sure mer. For en gjeng. De to der er stor underholdning å observere. 

I dag tidlig kom det en litt hyggeligere sms fra en som var så oppesen på trappa mi i går. Jeg ble dessverre ikke noe spesielt begeistret over det, og han fikk ikke et ord til svar. Har man fornærmet meg, så får man være mann nok til å si unnskyld, ellers kan det være det samme.

Nuh skal jeg straks avgårde til den kjekke legen min, det kan jo være en fin start på dagen.:ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En eksteriørdommer som trekker for tannmangel vil ikke la alderen komme hunden til gode når den stiller i offisiell klasse, for å si det sånn. Kommer du inn i junior, skal tannfelling være over. Du kan jo eventuelt få tatt et røntgenbilde for å se om tennene er der eller ei, i forhold til hvor mye en skal klynge seg fast i håpet.

Jeg leste begynnelsen på denne og trodde det handlet om @Siri sin tannmangel. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det vanskelig å starte dagen. Skikkelig vanskelig. Jeg som hadde så mange planer. Kanskje bare ha innedag da. Så kan jeg farte litt imorra. Er du enig Prima???( Skule på hunden som ligger under pledd og snorker)

Da leser jeg ut en bok jeg. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ville Lorrie blitt 8 år ♡

I morgen er det 2 år siden hun forlot meg ?

a7bc5a66cfa998ec3a0b71582d298f35.jpg

Jeg tenker på hun daglig, savner hun ofte, snufser litt enda når jeg tenker på hun. Når skal sånne ting gå over?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst litt for tidlig dette.... :wub: 20151021_091957.thumb.jpg.8fc5bb167c025b

Det syns jeg også kl.6-7

12143208_10156159994905072_1998367173450

Dessverre var bare Blaze enig og ingen av de 4 andre.

Huset er støvsuget og dampet, føltes litt waste når valpene kom inn også dro de med seg deler av hagen og tisset inne :P

Også er jeg imponert over valpisene. Når jeg kom hjem fra jobb i går var det ikke en eneste bæsj på rommet deres :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig hverdag  hos oss i oktober. I nabolaget høres glammet fra jakthundene mens de fem rådyrene beiter uforstyrret inne på tunet. Vekselvis løfter de på hodene for å orientere seg etter hundeglammet før de fortsetter beitingen. Så rusler de langsomt inn i skogen .

 

12029597_10153528168920860_3569751133535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I dag ville Lorrie blitt 9 år ♡

I morgen er det 2 år siden hun forlot meg ?

a7bc5a66cfa998ec3a0b71582d298f35.jpg

 

Jeg tenker på hun daglig, savner hun ofte, snufser litt enda når jeg tenker på hun. Når skal sånne ting gå over?

 

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

 

 

:hug:

 

-----

I dag skal jeg kjøpe litt stoff sånn at casper kan få seg noen fleecegensere. Så må jeg finne en sele som jeg kan ha utenpå alle dekkenene.

 

Min søster og jeg har planlagt å lage litt foskjellig godt i julegave til mamma og hennes samboer. Nå har jeg lagt til litt greier :P 

Litt i tvil på om jeg faktisk har overskudd til å fikse alt det :P 

Føler liksom at når man skal sylte rødbeter og agurk så må man lage leverpostei også :P får se hva jeg ender opp med.

I dag viser ikke bergen seg fra sin beste side, eller kanskje hun gjør det? *klø seg i hodet*  uansett, casper var overaskende happy over å være ute :lol: han var godt kledd med dekken og buff :lol: skal sies at han var veldig klar for å få inn igjen da :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg vil til Trondheim! :frantics:Denne helga blir så mye kjedeligere enn forrige helg da vi hadde besøk, for nå blir jeg alene nesten hele tida. Meldt bare skitvær også og da blir ikke det å gå lang tur like stas. Jada, jeg vet jeg er negativ nå, men det går snart over igjen :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig utålmodig etter å komme hjem og se om fonen min har kommet :D står utlevert på posten,så da kan man håpe at svigerfar har fått den. 

Pensum var det jeg skulle lese ja, sånn var der. 

Startet dagen med å løse likninger sammen med eleven min. Jeg hatet likninger og brøkregning som pesten, så jeg var mildt sagt grønn. Men det kom seg etterhvert. Jeg kan nå løse enkle likninger med to ukjente :D det er det vel 15 år siden jeg kunne sist! Hah! Gamlemor (føler meg skrekkelig gammel, så hysj på dere) får til! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hm. For to og en halv uke siden bestilte jeg nye briller. Det skulle ta en liten uke...Etter 1,5 uke ringte jeg, og fikk beskjed om at de har fått glassene, men venter på innfatningen. Den skulle bli sendt fra Danmark samme dag eller dagen etter...Ja, det drøyer jo kan man si. Hva med å sende kunden en liten beskjed om at det er forsinkelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg vil til Trondheim! :frantics:Denne helga blir så mye kjedeligere enn forrige helg da vi hadde besøk, for nå blir jeg alene nesten hele tida. Meldt bare skitvær også og da blir ikke det å gå lang tur like stas. Jada, jeg vet jeg er negativ nå, men det går snart over igjen :P

 

 

Er skitvær her også...

 

Sitter på verneombudssamling - alt er ikke like interessant gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får servant på badet på fredag!!  :D  :D  :D  er så glad jeg kunne hoppet, har ikke pussa tennene i en vask på over et år! Og da slipper jeg å ha sminken min her og der, jeg har et sted å legge hårbørsten min og jeg slipper den forbanna antibacen x antall ganger om dagen.   Ååå gleder meg sånn!  :banana:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...