Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Akkurat nå sitter jeg og venter på en forsinket pasient. Litt kjedelig når det er såpass mye som en halvtime :/ Går liksom utover timen til nestemann også, enten man vil eller ikke. 

Regnvær her i dag, lurer på hvor vi skal ta dagens tur etter jobb, hundene og jeg. Topptur i regn utgår, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "impulsbestilte" meg ny telefon i går. Egentlig har jeg tenkt at jeg ikke skulle prioritere det på ei stund, men siden den låste seg tre ganger i løpet av gårdagen (og tømte batteriet når den låste seg i kameramodus) fant jeg ut at det var innafor allikevel. Smarttelefoner dør på tullete måter, så selv om jeg vurderte sterkt å kjøpe meg en "dum" telefon denne gangen, ble det en Samsung Galaxy S5 Neo i gullfarge, som skal tåle vann :heart: 

Åh, jeg kan aldri gå tilbake til å ha dumtelefon igjen! Jeg er helt avhengig av å kunne google ting på mobilen hvis det er noe jeg lurer på :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kan aldri gå tilbake til å ha dumtelefon igjen! Jeg er helt avhengig av å kunne google ting på mobilen hvis det er noe jeg lurer på :lol:  

Skal jeg ha dum telefon må jeg kjøpe meg separat håndholdt gps, kamera og musikkspiller/lydbokspiller...  så egentlig lønner det seg med ny telefon... sant? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det skulle være skikkelig bløtt og guffent ute idag, så jeg kvia meg litt for å gå på tur. Men det var så fint å gå atte! Bikkjene ble ikke møkkete i det hele tatt :D De måtte gå i bånd nesten hele turen idag da, siden det stod en parkert bil med bikkjebur i der de pleier å få løpe løse. De fikk løpe på et jorde mens jeg skravlet i tlf med pappa da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummesonen.

@Aslan trøst at vi er flere? :lol: huff nei, satt å funderte på hvordan jeg skal få den bedre tidligere i dag. Ironisk nok mens jeg drakk moccakaffe.... 

Tror vi har ei bok som heter "Kondis på 10 minutter" ... undertittelen er riktignok noe ala "hver dag i 3 måneder" :D 

Men det finnes massevis av "opplegg" for å fikse kondis og slikt, mange tar egentlig ikke så lang tid å gjennomføre heller. Man må ikke springe en maraton for å forbedre kondisen heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har ei bok som heter "Kondis på 10 minutter" ... undertittelen er riktignok noe ala "hver dag i 3 måneder" :D 

Men det finnes massevis av "opplegg" for å fikse kondis og slikt, mange tar egentlig ikke så lang tid å gjennomføre heller. Man må ikke springe en maraton for å forbedre kondisen heldigvis.

nei er noe med det. Bare å legge inn litt anpusenhet hver dag hjelper kanskje? Ta trappa hjemme flere ganger, småjogge opp bakken eller jordet? Svette og banne undet hovtrim, møkke bittelitt fortere osv. Helt garantert masse å hente i hverdagen min. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummesonen.

@Aslan trøst at vi er flere? :lol: huff nei, satt å funderte på hvordan jeg skal få den bedre tidligere i dag. Ironisk nok mens jeg drakk moccakaffe.... 

En kan være sylslank med elendig kondis, så du kan godt nyte den moccaen din med god samvittighet :P

12107257_10156056135590136_6318216907053

Vi har vært på en fin tur i skogen, og nå skal jeg snart til veterinær med denne frøkna og det jeg håper er en standhaftig urinveisinfeksjon. Magefølelsen sier derimot noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan være sylslank med elendig kondis, så du kan godt nyte den moccaen din med god samvittighet :P

12107257_10156056135590136_6318216907053

Vi har vært på en fin tur i skogen, og nå skal jeg snart til veterinær med denne frøkna og det jeg håper er en standhaftig urinveisinfeksjon. Magefølelsen sier derimot noe annet...

takk :D 

 

Ååh jeg og vil på tur. Har et håp om at sola er fremme oppe hos oss, her nede er det tungt skydekke som jeg hååååper er tåke.

Lese pensum var det... 45 min til bussen går, skal handle først, dwt tar toppen fem min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er noe med det. Bare å legge inn litt anpusenhet hver dag hjelper kanskje? Ta trappa hjemme flere ganger, småjogge opp bakken eller jordet? Svette og banne undet hovtrim, møkke bittelitt fortere osv. Helt garantert masse å hente i hverdagen min. 

Cluet er noen omganger med intervalltrening. Først starter man med å jogge/gå i intervaller, så øker man lengden på jogge intervallene og etterhvert løper man istedet.

Å vite hvordan man skal gjøre sånt i teorien er mye enklere enn å (i praksis) finne ut hvordan man skal få det inn i hverdagen. Ikke tror jeg at man kan satse på utendørstrening for deg heller, oppi isødet som du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cluet er noen omganger med intervalltrening. Først starter man med å jogge/gå i intervaller, så øker man lengden på jogge intervallene og etterhvert løper man istedet.

Å vite hvordan man skal gjøre sånt i teorien er mye enklere enn å (i praksis) finne ut hvordan man skal få det inn i hverdagen. Ikke tror jeg at man kan satse på utendørstrening for deg heller, oppi isødet som du er.

teorien er enkel ja, praksisen derimot.. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klarte ikke å få til happy ending på serien min.. Jeg gir meg snart ende over.. Hvorfor kunne han ikke få leve da?! 

 

Lurer på om jeg kanskje må støvsuge litt.. Da kan jeg jo i alle fall late som jeg har gjort noe fornuftig enn å bare se TV :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klarte ikke å få til happy ending på serien min.. Jeg gir meg snart ende over.. Hvorfor kunne han ikke få leve da?! 

 

Lurer på om jeg kanskje må støvsuge litt.. Da kan jeg jo i alle fall late som jeg har gjort noe fornuftig enn å bare se TV :lol: 

Nå ble jeg nysgjerrig på hva du ser på! :teehe: 

 

I går kveld begynte jeg å lese Harry Potter igjen. Åh, det må bare til med jevne mellomrom det :heart: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
    • Tja, finnes det egentlig et rett tidspunkt? Jeg har fått valp både som student, i full jobb, og nå i 80% jobb kombinert med deltidsstudie. Det har gått fin-fint hver gang. Har vært heldig og fått lov til å ha med meg valp på jobb frem til den kunne være alene hjemme. Synes det høres ut som et fint tidspunkt for dere. De som sier at det ikke er rett tidspunkt fordi du er student. Hva begrunner de det med?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...