Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

Gratulerer med fint resultat @SFX . Jeg gikk videre fra linken din og så på mannskoret, de var morsomme :) Det er gøy med kor, nesten så man har lyst til å begynne igjen! Men når man er voksen og kor er jo alle semiproffe sangere har jeg inntrykk av, og ikke sånn som det var da man var barn og alle fikk være med. Jeg hadde nok fått angstanfall av å gå på audition.

Tusen takk! Mannskor kan være rasende festlig; jeg fikk under nachspiel-middagen følgende tilbud fra en mann i kor:
"Du har puppa. Ska' vi dans'?"

Det finnes flere kor som er åpne for alle - jeg tittet på et slikt her, men jeg trengte et kor med litt mer ambisjoner for å holde meg interessert og engasjert, så da ble det audition.

 

De ble visst nr 2 i klassen sin - så vidt jeg fikk med meg :). Tror de var veldig godt fornøyd med det! Jeg tror muligens ikke jeg heller hadde orket klassisk gaul i flere timer. Det må jo være underholdene, ikke bare bra sangteknisk liksom :). Nå savnet jeg plutselig å synge i kor!

Ja, jeg også tror det - samt at de vant en hederspris av noe slag, det ble aldri forklart hvorfor, bare veldig om hvem som sponset pengepremien. For det er den store forskjellen på hund og kor - Norgesmester i kor fikk 50.000, og klassevinnerne fikk 10.000 om de var innenfor korrekt poengsum (vi var 1.1 poeng unna ti lapper...)

Så trist når man må gi slipp på en flott mann, fordi han må få orden på psyken sin,så han ikke drar oss begge med ned i søla. Jeg fikk skikkelig vondt av han, han hadde aldri vært så forelska før, men det hjelper jo ikke når jeg føler meg som terapeuten hans 8 uker etter at vi møttes...Heldigvis så skjønte han etterhvert at det er på tide å snakke med noen profesjonelle, for det er ikke greit å snakke slik til kjæresten sin. Jeg må nok gå videre alene. Trist, men nødvendig.:no: 

Det må være så vanskelig for dere begge...

Endret av SFX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Tur med Oppe er ikke spesielt gøy når hun ikke har lyst til å gå... hun vekker virkelig mange følelser i meg :lol: på en dene siden er hun så søt og morsom, mens på den andre er hun sta og dritirriterende. Måtte bare snu i går kveld, etter å ha dratt henne 300 meter. Da var jeg så sur at det var best å gå hjem før det gikk ut over noen :P 

edit... vet ikke om det går an å lime inn  fra insta https://instagram.com/p/8tStV_gpEd/

Endret av Lola Pagola
  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da MÅ du faktisk ha to :lol:

Har jeg litt sånn lett, men ekkel, hodepine, og jeg er ganske sikker på at det kommer av de nye brillene og at jeg bytter mellom de og linser... 

Jeg vurderer faktisk kopp nr 3 nå, jeg har drukket mine to kopper, og har fortsatt lyst på kakao. Jeg er heldigvis voksen og kan bestemme sånt selv, selv når det ikke egentlig er spesielt sunt for meg :lol: 

Håper hodepinen er bedre :)  

:lol: For min del så passet det nå ganske bra. Valpene hadde endelig sovnet og de voksene hadde vært på tur. Så da er det ro i huset en stund imens det holder på. Det tar litt tid med gamle hus og ledninger også. Må bytte for å få joring osv osv. 

Ja, når du allikevel er hjemme, så passer det jo når som helst egentlig :)  

Her blir det visst folksomt i morgen. Det kommer en betongbil med betong til garasjegulvet, så kommer det noen strømleverandørfolk som skal legge strømmen inn til husene i bakken, i tillegg til at det kommer en elektriker som skal fikse noe greier inne hos mamma og pappa. Heldigvis skal pappa være hjemme, så jeg slipper å forholde meg til alt det styret utover det at jeg blir strømløs i en periode (som jeg ikke aner hvor lang er.. haha)

--

AN prøver jeg å finne ut av hvorfor wordpress påstår at jeg ikke har noen "website", når jeg er ganske sikker på at jeg har en blogg der. Ikke det at jeg hadde tenkt å skrive noe i den bloggen, men nå som jeg ikke får logge meg inn på den, så irriterer det meg :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg lov å bli lei meg for at Iben må gå en uke til med skjerm og linse slik at vi ikke får deltatt på utstilling i Hamar? Jeg vet jo at det er for Iben sitt beste og selvfølgelig er det viktigere at hun blir frisk. Hadde bare ett lite håp! Men men.. jeg skal da kose meg i Hamar uansett, da søstra skal stille og jeg skal stille en annen sin hund.. Skulle bare ønske Iben kunne stilt :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist når man må gi slipp på en flott mann, fordi han må få orden på psyken sin,så han ikke drar oss begge med ned i søla. Jeg fikk skikkelig vondt av han, han hadde aldri vært så forelska før, men det hjelper jo ikke når jeg føler meg som terapeuten hans 8 uker etter at vi møttes...Heldigvis så skjønte han etterhvert at det er på tide å snakke med noen profesjonelle, for det er ikke greit å snakke slik til kjæresten sin. Jeg må nok gå videre alene. Trist, men nødvendig.:no: 

Det var innmari trist å høre :hug: Men du vet, kanskje ting ser bedre ut om en liten stund?

Har jeg lov å bli lei meg for at Iben må gå en uke til med skjerm og linse slik at vi ikke får deltatt på utstilling i Hamar? Jeg vet jo at det er for Iben sitt beste og selvfølgelig er det viktigere at hun blir frisk. Hadde bare ett lite håp! Men men.. jeg skal da kose meg i Hamar uansett, da søstra skal stille og jeg skal stille en annen sin hund.. Skulle bare ønske Iben kunne stilt :)

 

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

 

 

Ja, det er lov å være trist for at hunden ikke er helt frisk :hug:

 

__________________

 

Etter en horribelt dårlig start på dagen (virkelig blåååmandag) ser ting bedre ut. Tror faktisk jeg skal shoppe litt etterpå. Navnefest i helga, og ny kjole hadde vært hyggelig :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lola Pagola ( det virket!)

Oppe minner meg om Nico :lol:

Jeg har et elsk /hat -forhold til den bikkja...

  Nytt stemplingssystem på jobb en mandagsmorgen.  Jeg burde ikke belastes med stempling overhodet på morgenen føler jeg,  nytt system ble for mye.  Det raknet . 

Endte med at jeg sendte mail til sjefen om at siden jeg var sur, trøtt og dum skjønte jeg ikke stemplingen før etter en time.  

Han lo av meg :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist når man må gi slipp på en flott mann, fordi han må få orden på psyken sin,så han ikke drar oss begge med ned i søla. Jeg fikk skikkelig vondt av han, han hadde aldri vært så forelska før, men det hjelper jo ikke når jeg føler meg som terapeuten hans 8 uker etter at vi møttes...Heldigvis så skjønte han etterhvert at det er på tide å snakke med noen profesjonelle, for det er ikke greit å snakke slik til kjæresten sin. Jeg må nok gå videre alene. Trist, men nødvendig.:no: 

:hug:

 

Og en klem til alle andre som trenger det :hug: gir en blomst også til dere:flowers:

 

Fikk med meg lillesøstet på tur. Sekken ble pakket med te og sjokolade :) ble en ganske så koselig tur, selvom vi ikke gikk så lang så løp Casper 10 ganger vår distansr :P lykkelig hund :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:console: til alle som trenger det.

 

Oppstart på fellesukene for helse og sosial-studiene idag. Siste foreleseren idag var fantastisk flink!

Nå prøver jeg å planlegge middag for noen dager fremover.. er det rart med fiskepudding/fiskekaker i pitabrød? :P Har lyst på fiskepudding, men så usikker hva jeg vil ha til. Men pitabrød funker vel til alt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lola Pagola ( det virket!)

Oppe minner meg om Nico :lol:

Jeg har et elsk /hat -forhold til den bikkja...

  Nytt stemplingssystem på jobb en mandagsmorgen.  Jeg burde ikke belastes med stempling overhodet på morgenen føler jeg,  nytt system ble for mye.  Det raknet . 

Endte med at jeg sendte mail til sjefen om at siden jeg var sur, trøtt og dum skjønte jeg ikke stemplingen før etter en time.  

Han lo av meg :( 

 

Jeg er usikker på om hun kunne bodd hos meg permanent, jeg tror jeg hadde blitt gal :lol: Stahet pluss gneldring, nei takk!   Men hun har tross alt ikke vært sta på tur en hel uke nå, så skal ikke klage for mye. Og når hun er i det festlige hjørnet får jeg latterkrampe. Nå skal jeg prøve å lære henne et triks, tror hun lærer slikt veldig lett, hvis hun er i rett humør da... :P

 

edit: og et spørsmål jeg veldig ofte har fått fra folk er "er ikke dalmatinere veldig sta"? Jeg har aldri skjønt hva folk har ment med det, og hvor de har fått det fra, og etter å ha hatt bedlington i hus forstår jeg enda mindre. De folkene som spør kan ikke vite hva ordet betyr engang! :lol: 

Endret av Lola Pagola
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:console: til alle som trenger det.

 

Oppstart på fellesukene for helse og sosial-studiene idag. Siste foreleseren idag var fantastisk flink!

Nå prøver jeg å planlegge middag for noen dager fremover.. er det rart med fiskepudding/fiskekaker i pitabrød? :P Har lyst på fiskepudding, men så usikker hva jeg vil ha til. Men pitabrød funker vel til alt? :P

Fiskepudding og pita er ikke en kombinasjon jeg ville prøvd :P Stek fiskepuddingen og spis med kokte poteter, gulrøtter og holland-ettellerannet saus. Nam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder jeg meg til å komme hjem til hundene, lage litt middag med kyllingfilét (improvisere noe) og så ut på joggetur. 

Dagens plankeutfordring gikk også fint - 1,5 min var helt greit, men tror 2 min på fredag kan bli tungt ja :lol:. Kanskje jeg må luretrene litt før den tid... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg egentlig har sykt mye å gjøre, får jeg arbeidsvegring og har sittet og tulla på nettet istedet. Kom over den her på fb og lo godt :D

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/skaggklubb-i-granna-blev-misstagna-for-is-terrorister-det-konstigaste-jag-varit-med-om

Ellers er dette en litt stressende uke. Strikker som et ******* for å bli klar med disputasjonspresang - har kommet til mønsterdelen av mariusgenseren nå, men skulle helst ha rukket å vaske den også...
Drar på feltkurs med elevene mine på onsdag tidlig tidlig, kommer tilbake på torsdag rundt fire/halv fem og flyet til stockholm går halv åtte... Ja også må jeg kjøpe meg noe å ha på meg også må jeg handle mat til elevene også må jeg levere Pigg hos hundevakt i Stange på tirsdag kveld... puh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepudding og pita er ikke en kombinasjon jeg ville prøvd :P Stek fiskepuddingen og spis med kokte poteter, gulrøtter og holland-ettellerannet saus. Nam! :)

Hehe, nei det funker kanskje ikke helt :P

Ikke særlig glad i poteter, men tror kanskje bare jeg tar couscous ved siden. Enkelt og greit :P Så får typen få poteter og evt hvit saus om han gidder å lage det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått en passe dose kjeft av @Soelvd vel fortjent altså, jeg var bare så himla bitter over Asti sin helse at jeg følte at alle andre var sutrete og dumme. Så egentlig kan jeg bare være bitter og sur, men ikke la det gå utover andre. Dagene er her for å finne ut om Asti har ett godt nok liv til å få leve, eller om han må få slippe snart. Humøret hans blir vurdert fra dag til dag og turer blir enda mer redusert. Så får vi se da, hvor lenge jeg får beholde han. Det er i slike stunder jeg virkelig fikk kjenne på glad jeg er i denne rare, masete slitsomme gutten. Denne høsten skulle jeg så gjerne vært foruten! Eneste som ikke har vært syk eller på annen måte hatt store livsendringer i familien, er Nix, jeg venter vel bare på henne nå. Det er ikke dramatisk nok at hun ikke helt skjønner åpne vinkler :P Ikke koster det penger og det okkuperer tankene mine en god del! Så kan noen slette høsten for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det mange som ikke har det helt bra, så :hug: til alle som trenger det. 

 

Snart ferdig for dagen, så får jeg komme meg hjem og lage middag. I morgen og onsdag vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på med tur og middag, for jeg vil vel knapt nok være hjemom lenge nok til å få unna noen av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått en passe dose kjeft av @Soelvd vel fortjent altså, jeg var bare så himla bitter over Asti sin helse at jeg følte at alle andre var sutrete og dumme. Så egentlig kan jeg bare være bitter og sur, men ikke la det gå utover andre. Dagene er her for å finne ut om Asti har ett godt nok liv til å få leve, eller om han må få slippe snart. Humøret hans blir vurdert fra dag til dag og turer blir enda mer redusert. Så får vi se da, hvor lenge jeg får beholde han. Det er i slike stunder jeg virkelig fikk kjenne på glad jeg er i denne rare, masete slitsomme gutten. Denne høsten skulle jeg så gjerne vært foruten! Eneste som ikke har vært syk eller på annen måte hatt store livsendringer i familien, er Nix, jeg venter vel bare på henne nå. Det er ikke dramatisk nok at hun ikke helt skjønner åpne vinkler :P Ikke koster det penger og det okkuperer tankene mine en god del! Så kan noen slette høsten for meg?

Det er ikke noe gøy med syke hunder :( Er det kneet som er problematisk, eller er det andre ting og? For det tar vel lang tid å komme seg, så synes ikke du skal se helt svart på det enda? :hug:

 

---

Skulle lære Oppe å sitte bamse, det var ikke så lett, hun går bare opp på to bein. Så klikket inn targetstang på henne, det gikk fort og greit. Tror det blir veien å gå, for å lede henne med godbiter ble bare tull. Men å introdusere henne for target og klikker på ti minutter var kanskje å gå litt fort i svingene... :P Virker som hun tok begge deler da, men får se hva som festet seg neste økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta en pjusk og survete Trym, folk på venterommet trodde det var en valp som surva sånn på bakrommet, neida det er bare Trym.... Rene og pene tenner, fortennene er fortsatt løse men det gjør ingenting, værre er det med jekslene bak som også er løse, må følge litt med på de så han ikke får noen betennelse. Sår på horhinna igjen, så da skal vi dryppe i 1 uke før vi skal sjekke hvordan ståa er, og stoffskifte får vi svar på i morra :) Han har gått ned 1 kg på 5 uker da, så pillene hjelper tydeligvis!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe gøy med syke hunder :( Er det kneet som er problematisk, eller er det andre ting og? For det tar vel lang tid å komme seg, så synes ikke du skal se helt svart på det enda? :hug:

Ja, det er vel strengt tatt bare beinet. Jeg skal gi han litt tid hvor jeg tar absolutt hensyn til kneet hans, før vi tar ny evaluering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Alle kaffeinnleggene gjør meg ekstra glad i jobben min.

Jeg er bare glad for at jeg ikke drikker kaffe i det hele tatt jeg...

Jeg har hatt en herlig langhelg i Riga med nydelig mat, enorme mengder vin og fantastisk selskap av søstrene. I tillegg hadde vi spa behandling i tre dager, så jeg er myk som en oljeklatt.. Litt shopping ble det også tid til imellom sightseeingen. Greit prisnivå til tross for svak kronekurs. Anbefales!

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...