Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Våken og glor i veggen. Skal jeg spise de siste  pizzastykkene jeg fikk levert på rommet i går, eller skal jeg spare de i tilfelle ting tar tid her? På sykehus tar jo ting veldig lang tid. Jeg tror de lever i en annen space-time continuum.

Og som under hvert eneste opphold tenker jeg at sykepleiere er hverdagshelter. For en fantastisk yrkesgruppe! Leger er bra de og, men sykepleiere ass... 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det akkurat som på Glee!

Vi er et kor som elsker å underholde vårt publikum, og ikke er redde for å skille oss ut. Så framfor å synge tre vakre, klassiske, teknisk krevende stykker - så valgte vi å ha ett av den sorten, ei poplåt arrangert til nistemt korsang, og et annet arrangement laget til oss hvor vi får bruke både teatralske evner og vise at vi kan bruke stemmene på flere måter. Vi hadde med andre ord tre veldig forskjellige nummer, og temaet var vel "allsidighet", og gjerne å skille seg ut fra hopen, samtidig som vi utfordret oss selv med krevende og tekniske stykker uten å være rendyrket klassiske. Vi har selvfølgelig googlet våre konkurrenter, men vi har ikke brutt oss inn på deres øvelser eller kastet egg på dem.

Her er deler av den ene låta vår.

Vi vant vår klasse, var 1.1 poeng unna gullnivå (sammenlign det gjerne med førstepremie i LP - det deles ut poeng, og alle i en klasse kan få gull - vi måtte hatt 90/100 for å å gull), og gikk videre til Grand Prix-finalen, hvor vinneren får tittelen NM-mester 2015 (og en feit sjekk). Vi lar ikke jubelbruset dempes av at vi var SÅ nærme, selv om det er surt i ettertid og vi vet vi gjorde en kjempebrøler - og nå har vi lært mer og fått mer rutine, og vet hvordan vi skal forbedre strategien for neste gang vi deltar så vi kan klatre opp på gull-nivået. Vi er i klasse A, som er nestøverste klasse, og fikk høyere poengsum enn flere av korene i den øverste klassen - så vi tar det med oss. Siden alle korene i høyeste klasse var blandede, kan vi i hvert fall kalle oss landets beste damekor!

Dette var SÅ moro! Jeg er grisesliten, vi hadde tettpakket program fra 1030 til 2200 - og da var det rett på bankett/nachspiel, hvor vi vant festen og eide dansegulvet :P

Med tanke på at vi synger dette i sangen over: "Tåke over myrrull hvit, der hvor huldra danser, hvisker stilt 'kom hit, kom hit, bind meg myrullkranser!'" - så er det ganske ironisk at minst syv av kormedlemmene ikke kunne fly ut fra Værnes i kveld pga tåkestengt flyplass, men måtte ta buss/leiebil. Jeg og to andre kjørte bil etter frokost, så jeg har vært hjemme en del timer, og slækket i sofaen og kost på pelsene. Lade batteriene så jeg kan møte en ny hektisk uke med kampglød... Det er tross alt et nytt NM å forberede seg for til neste helg, og visning på torsdag, og forberede oppstarten av julekonsertsesongen i koret.

Det må ha vært en superduper helg og opplevelse å være med på :). Litt annet enn hundeutstilling liksom :lol:. Moro at dere gjorde det så bra også :).

Nå er det slutt på å sove som normale folk, og tilbake til å sove sånn som er normalt for meg igjen, tydeligvis :yawn: 

Æsj :console:

Og som under hvert eneste opphold tenker jeg at sykepleiere er hverdagshelter. For en fantastisk yrkesgruppe! Leger er bra de og, men sykepleiere ass... 

Det tenker jeg også hver gang jeg er på sykehuset! Håper det går bra med deg :).

Det er forøvrig den internasjonale revmatikerdagen i dag. Det burde sikkert vært markert på ett eller annet vis :P  

Du får drikke en kakao for å feire :D 

På jobb, som vanlig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig den internasjonale revmatikerdagen i dag. Det burde sikkert vært markert på ett eller annet vis :P  

Jeg har ingen offisiell diagnose, men smerter i knær, lår, hofter, korsrygg, skuldre, nakke og fingre. Aller verst når det blåser og før tordenvær. Så en fysioterapeut har kalt meg revmatiker. Derfor feirer jeg med å grave meg under dyna igjen og med ullteppe i tillegg. Varme hjelper.Hoftene var så ødelagte i går etter den lange fjellturen lørdag at jeg hadde problemer med å stå. Tror jeg ligger under ullfellen i dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svigermor sa "er ingen av oss som kan holde banner ute i denne kulden uansett".

:lol: jeg lo pittelitt av den. Er det lov? :lol: 

Da har vi hatt det pålagte valpeuhellet på tur. Selvsagt møte en person som kommer rett ut av skogen. Arya passer på valpene så hun ble forbanna (men glemte det fort, men måtte være forbanna noen meter), og selvsagt er det 8 stk (Blaze inkludert) jeg ikke har innkalling på. Man får jo ikke sagt annet enn unnskyld-beklager-unskyld-beklager sånn ca 1000 ganger. Også "kan du stå i ro ellers blir alle valpene med deg...." Hurra :P Og nå drit jeg i jegerene og går ikke i lysløypen i morgen. Trodde den skulle være folkefri før kl.0745 liksom.

og valpene sov helt til 0645. Jeg våknet av meg selv faktisk. Men dere skulle sett de muggene småvalpene i går kveld når de ikke fikk tilgang til sengen sin mellom 21-22 *fniser* og jeg gikk å plaget de for å holde de våken. Det er oppdretteren sin det *klappe på skulderen* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: jeg lo pittelitt av den. Er det lov? :lol: 

Da har vi hatt det pålagte valpeuhellet på tur. Selvsagt møte en person som kommer rett ut av skogen. Arya passer på valpene så hun ble forbanna (men glemte det fort, men måtte være forbanna noen meter), og selvsagt er det 8 stk (Blaze inkludert) jeg ikke har innkalling på. Man får jo ikke sagt annet enn unnskyld-beklager-unskyld-beklager sånn ca 1000 ganger. Også "kan du stå i ro ellers blir alle valpene med deg...." Hurra :P Og nå drit jeg i jegerene og går ikke i lysløypen i morgen. Trodde den skulle være folkefri før kl.0745 liksom.

og valpene sov helt til 0645. Jeg våknet av meg selv faktisk. Men dere skulle sett de muggene småvalpene i går kveld når de ikke fikk tilgang til sengen sin mellom 21-22 *fniser* og jeg gikk å plaget de for å holde de våken. Det er oppdretteren sin det *klappe på skulderen* 

Du er et forbilde for alle oppdrettere :lol::lol::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får drikke en kakao for å feire :D 

Jeg tror kanskje jeg bør kutte litt ned på kakao-drikkinga, jeg har gått opp 4 kg den siste måneden jeg *ler* 

Som svigermor sa "er ingen av oss som kan holde banner ute i denne kulden uansett".

:lol: Ja, det tenkte jeg og på, det må da være feil tid for revmatikere å bli markert på, det er ingen revmatiker som orker å gå i tog i dag, liksom :lol: 

Jeg har ingen offisiell diagnose, men smerter i knær, lår, hofter, korsrygg, skuldre, nakke og fingre. Aller verst når det blåser og før tordenvær. Så en fysioterapeut har kalt meg revmatiker. Derfor feirer jeg med å grave meg under dyna igjen og med ullteppe i tillegg. Varme hjelper.Hoftene var så ødelagte i går etter den lange fjellturen lørdag at jeg hadde problemer med å stå. Tror jeg ligger under ullfellen i dag ?

Varme hjelper! Håper dagen din blir litt bedre etterhvert :)  

--

Sånn apropos jakt og sånt, så står det skilt her og der langs veiene hvor de opplyser om at det foregår elgjakt. Jeg tenker hver gang at jeg håper jo at den ikke foregår på veien, men jeg antar det er en advarsel om at det kan komme en elg i flukt eller noe :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag møtte jeg en gjeng med elgjegere på en grusvei i skogen. De sto der med kart og diskuterte og nårna. Jeg og Pigg listet oss (les jeg listet og slepte herr Nysgjerrig Hilsegal Kenguvalp) forbi. 

I går gikk vi oss bort i akkurat samme område og så ikke en levende sjel - 1,5 times bushvandring med 4,5 mnder gammel valp... Jaja godt det er en kelpie som er prinsipiell motstander mot å bli trøtt...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen så løp det 2 store og 1 liten elg på jordet nedenfor hytta med bikkje i hælene, jegeren kom kjørende i + 100 og må ha fløyta inn bikkja eller noe, for den bråsnudde :) De elgene var nok på feil terreng, men var utrolig morro å se! Slår alltid av en prat med jegere hvis jeg møter de på tur, og de fleste er vedig hyggelige og setter pris på om jeg spør om det er greit at jeg går der eller der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det akkurat som på Glee!

Vi er et kor som elsker å underholde vårt publikum, og ikke er redde for å skille oss ut. Så framfor å synge tre vakre, klassiske, teknisk krevende stykker - så valgte vi å ha ett av den sorten, ei poplåt arrangert til nistemt korsang, og et annet arrangement laget til oss hvor vi får bruke både teatralske evner og vise at vi kan bruke stemmene på flere måter. Vi hadde med andre ord tre veldig forskjellige nummer, og temaet var vel "allsidighet", og gjerne å skille seg ut fra hopen, samtidig som vi utfordret oss selv med krevende og tekniske stykker uten å være rendyrket klassiske. Vi har selvfølgelig googlet våre konkurrenter, men vi har ikke brutt oss inn på deres øvelser eller kastet egg på dem.

Her er deler av den ene låta vår.

Vi vant vår klasse, var 1.1 poeng unna gullnivå (sammenlign det gjerne med førstepremie i LP - det deles ut poeng, og alle i en klasse kan få gull - vi måtte hatt 90/100 for å å gull), og gikk videre til Grand Prix-finalen, hvor vinneren får tittelen NM-mester 2015 (og en feit sjekk). Vi lar ikke jubelbruset dempes av at vi var SÅ nærme, selv om det er surt i ettertid og vi vet vi gjorde en kjempebrøler - og nå har vi lært mer og fått mer rutine, og vet hvordan vi skal forbedre strategien for neste gang vi deltar så vi kan klatre opp på gull-nivået. Vi er i klasse A, som er nestøverste klasse, og fikk høyere poengsum enn flere av korene i den øverste klassen - så vi tar det med oss. Siden alle korene i høyeste klasse var blandede, kan vi i hvert fall kalle oss landets beste damekor!

Dette var SÅ moro! Jeg er grisesliten, vi hadde tettpakket program fra 1030 til 2200 - og da var det rett på bankett/nachspiel, hvor vi vant festen og eide dansegulvet :P

Med tanke på at vi synger dette i sangen over: "Tåke over myrrull hvit, der hvor huldra danser, hvisker stilt 'kom hit, kom hit, bind meg myrullkranser!'" - så er det ganske ironisk at minst syv av kormedlemmene ikke kunne fly ut fra Værnes i kveld pga tåkestengt flyplass, men måtte ta buss/leiebil. Jeg og to andre kjørte bil etter frokost, så jeg har vært hjemme en del timer, og slækket i sofaen og kost på pelsene. Lade batteriene så jeg kan møte en ny hektisk uke med kampglød... Det er tross alt et nytt NM å forberede seg for til neste helg, og visning på torsdag, og forberede oppstarten av julekonsertsesongen i koret.

Grattis med flott resultat! Jeg dro på åpning av nytt treningsstudio i nabolaget mitt i stedet, men angrer litt. Det hadde vært så gøy å se dere! Jeg liker korsang veldig godt.

I dag skal jeg altså på livets første kommunestyremøte, etter hundre forberedende møter. Fikk litt panikk i går da jeg fant ut at man pynter seg til konstituerende møte (hva skal jeg ha på meg?!), og at det er litt sånn blanding av høytidlig og festlig, i tillegg til alle valg og punkter på dagsorden. Valgene er egentlig avgjort på forhånd siden vår koalisjon har flertall, og jeg blir valgt inn i Areal og samfunnsplanlegging, som jeg hadde aller mest lyst til. :ahappy:

Og vofsene skal være sammen Sara, da vet jeg at de kommer til å kose seg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva Albert drømmer, når han plutselig avbryter søvnen med intens ulveuling :D mens han ligger mellom oss i sofaen og sover tungt, setter han seg plutselig halvt opp, og med åpne øyne uler intenst. Han er ikke kontaktbar før han er ferdig :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbaska PL faenskap...

Bikkja må være hele dagen hos Vet.høgskolen, jeg jeg er stressa og ukonsentrert. Jeg har ikke penger, sambo er i USA og jeg har masse å gjøre på jobben.. Snakk om å føle seg hjelpesløs. Skjønner ikke hvordan folk holder ut med syke hunder. jeg hater det helt intenst i alle fall, og innser at jeg er en ***** hønemor med dårlige nerver. Da de tok med seg hunden min og bare hadebra mor, nå tar vi hunden din...... :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @2ne og det samme til deg ?

 

Er igrunnen fornøyd så lenge det går greit å være yrkesaktiv. Har noen fleredagers friperioder å hente inn igjen formen på, så jeg kan ikke klage.

Det er sikkert lurt å både jobbe så lenge man kan, og ha flere dagers friperioder i mellom, så man rekker å hente seg opp igjen. Hvorfor har du ikke fått noen diagnose enda, om jeg kan få spørre? Man har brått krav på sånt som fysioterapi og hjelpemidler osv om man har en diagnose, så det forenkler ting litt, vil jeg tro :)  

Jaja, men EN kopp bare for å feire i dag gjør sikkert ikke noe vøtt :lol:

Jeg tok bare en liten kopp i dag, så da må jeg egentlig ha to? Kakao-koppene mine står i oppvaskmaskina nemlig :lol: 

-- 

Jeg skal forresten på 25 års jubileum neste helg, og aner ikke hva man har på seg til sånt? Jeg antar det er pynta, men ikke galla, liksom :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbaska PL faenskap...

Bikkja må være hele dagen hos Vet.høgskolen, jeg jeg er stressa og ukonsentrert. Jeg har ikke penger, sambo er i USA og jeg har masse å gjøre på jobben.. Snakk om å føle seg hjelpesløs. Skjønner ikke hvordan folk holder ut med syke hunder. jeg hater det helt intenst i alle fall, og innser at jeg er en ***** hønemor med dårlige nerver. Da de tok med seg hunden min og bare hadebra mor, nå tar vi hunden din...... :icon_cry:

Har ikke helt fått med meg hva som har skjedd, men var det noe plutselig etter agilitykurset? Trist ..:no:  God bedring, ho er sikkert i de beste hender !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bare en liten kopp i dag, så da må jeg egentlig ha to? Kakao-koppene mine står i oppvaskmaskina nemlig :lol: 

Ja, da MÅ du faktisk ha to :lol:

Har jeg litt sånn lett, men ekkel, hodepine, og jeg er ganske sikker på at det kommer av de nye brillene og at jeg bytter mellom de og linser... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva Albert drømmer, når han plutselig avbryter søvnen med intens ulveuling :D mens han ligger mellom oss i sofaen og sover tungt, setter han seg plutselig halvt opp, og med åpne øyne uler intenst. Han er ikke kontaktbar før han er ferdig :P

Iria har mareritt når hun uler i søvne, og søker trøst når hun våkner. Jeg har begynt å vekke henne om hun uler pga det. Men så er hun ekstremt verbal i søvne. Hun bjeffer, grynter, sukker, murrer, knurrer og lager generelt sett vesentlig mer bråk i søvne enn når hun er våken :D

og :hug: til @Maria. Når var det operasjonen skulle gjøres?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt ansvar og renset kaffetrakter og kaffekanner på seksjonen her....... jeg klarte ikke å vente ut mannfolkene som er de som griser mest til de gjorde det, for nå var den direkte ekkel og kaffen smakte drit! Så da får heller sjefen holde ut med en overbetalt kjøkkenhjelp en liten stund, for jeg er også den som sitter lengst vekke fra kjøkkenet, så da ble jeg stående og passe på. :aww: Mens jeg drakk en kopp te :aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...