Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Akkurat nå er jeg og hundene alene igjen, samboern måtte dra på jobb tidligere enn først tenkt. Ugunstige arbeidstider er litt kjedelig til tider altså...

Får sette på den feelgood-filmen jeg har lyst til å se da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c4045c02cd2ed29e6a605a4028c27580.jpg

Min enøyde banditt skulle liksom hjelpe meg å finne kantarellen! Tror luktesansen ble defekt sammen med synet..

Men sånn ellers så skal hun og slita få lov å lære seg å sniffe seg frem til soppen iløpet av 2016 slik at vi er superklare til neste høst igjen :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batwoman :blink:

The real one :D. The one and only :lol:

Har jeg strøket stoltrekk som har vært på vask... det var litt kronglete, men jeg fikk det til :D

Også du veit at bikkja har kosa seg med fårikål når gryta er tom og det lukter fårikål av skjegget hennes... ja HENNES.. det var selvsagt prinsessen som var på ferde. Igjen :aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The real one :D. The one and only :lol:

Har jeg strøket stoltrekk som har vært på vask... det var litt kronglete, men jeg fikk det til :D

Også du veit at bikkja har kosa seg med fårikål når gryta er tom og det lukter fårikål av skjegget hennes... ja HENNES.. det var selvsagt prinsessen som var på ferde. Igjen :aww: 

På med neseklype! Kål! Jeg sier ikke mer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslitt men megafornøyd med hundene. Lani har sagt hun er FRISK med store bokstaver og vært helgas mest intense og kjappeste og jeg har virkelig aldri hatt en slik hund i henne før!  Nå ruller Valpis rundt på gulvet med Frøya (til ida) og vi ser på TV. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil på fjelltur! Alt for lenge siden jeg har vært på fjellet...

10577102_10152602412830272_539308989104794833_n.jpg?oh=111e23a10f84d244b95ca2a842ebed05&oe=56D1F10E

Dagstur til Nerskogen ikke førstkommende uke, men den etter? :) Vi skal på hytta den uka og krysser fingrene for godvær. Kan hente på stasjonen på Berkåk. Sånn, da er det bestemt. [emoji14]

-----

Passer tantebarn i kveld. Alltid fin deal - søsters og mannen får gå ut og finne på sprell, jeg får alltid godis. Og leie relativt ny film på alt-i-boksen. Og selvsagt ha en hyggelig kveld med søte barn :) Jeg har også lært at knall og fall lett kan trøstes med stor, myk hund som legger seg omtrent oppå dem i sofaen. Selvfølgelig :D Våte hundekyss gjør tårer til latter :)

Jeg er også smått forelska i min nye klosaks. Det blir aldri mer billig klosaks fra Europris på meg - den jeg kjøpte hos veterinæren er sylskarp og presis! Me like!! :D Sprelledyret holdt foten sin nesten helt i ro også, ikke verst. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

I natt drømte jeg at settervimsen ble eneste ES med excellent på norsk vinner, og at han derfor ble beste veteran og best i rasen :lol: ...og jeg som reiser nedover kun for å kunne stille ut veteran, og syns blått er mer enn bra nok :P Null forhåpninger eller noe da vi stiller kun for gøy, men det var en veldig gøy drøm også da :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dagstur til Nerskogen ikke førstkommende uke, men den etter? :) Vi skal på hytta den uka og krysser fingrene for godvær. Kan hente på stasjonen på Berkåk. Sånn, da er det bestemt. emoji14.png

 

 

-----

Passer tantebarn i kveld. Alltid fin deal - søsters og mannen får gå ut og finne på sprell, jeg får alltid godis. Og leie relativt ny film på alt-i-boksen. Og selvsagt ha en hyggelig kveld med søte barn :) Jeg har også lært at knall og fall lett kan trøstes med stor, myk hund som legger seg omtrent oppå dem i sofaen. Selvfølgelig :D Våte hundekyss gjør tårer til latter :)

 

Jeg er også smått forelska i min nye klosaks. Det blir aldri mer billig klosaks fra Europris på meg - den jeg kjøpte hos veterinæren er sylskarp og presis! Me like!! :D Sprelledyret holdt foten sin nesten helt i ro også, ikke verst. :)

Gjerne :D 

Hvilken klosaks? jeg trenger ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?

Jeg må skifte knottene på kjøkkeninnredningen, fordi det er tre varianter og det ser bare rotete ut. Jeg kjøpte billige på eBay, men skruene er tre mm for lange og gjør knottene løse. Så jeg dro på CO for å kjøpe der, i fall det er en egen norsk standard på tykkelsen på skapdører. Men disse skruene er for korte, så knotten faller av!

Er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe på flyplass når alle i byen tar høstferie..... og KLM kansellerer en haug med flygninger.

Så satte de meg på jobb med en ikke-utlært 18 åring og ingen ekstrabemanning... takk!

Det værste er at jeg ikke jobber i flyselskap, så ingen av henvendelsene var til meg... men jeg må allikevel stå og ta imot kjeft som er ment til andre, fordi jeg har en skranke uten kø! Hører fortsatt ringelyd i ørene etter å ha måtte tatt samtlige telefoner på "mute" etter noen timer med konstant ringing.

Jeg har gjort jobben til to personer + flyselskapene i dag, så jeg orker ikke engang se på tv, jeg bare legger meg under dynen med en gang! Trodde det å være statlig ansatt var avslappende jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare seksten sider på fire dager, begynner vi å bli gamle?!

Lei kanskje? 

Jeg tenkte å ha en stille og lat søndagskveld, men her sitter jeg med nyvasket hus, nyvaska sofaputer som er hengt til tørk, oppvasken er tatt, hundepelser stelt - igjen, diverse ting er ryddet og oppvasken er tatt. MandagsSiri kommer til å elske SøndagsSiri i morgen når jeg står opp til rent og pent hus og ingen oppvask på kjøkkenet :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å grue seg til stevnehelg, så ille har det ikke vært siden debuten i lydighet!
Debutere med ny hund i elite som ikke kan alle øvelsene og er svært upresis med meg som fører med mindre jeg jobber mye med henne, men morsom å gå med, endeløs energi. Dog noe manglende impulskontroll, som ikke alltids er så positivt i en ring med potensielle hoppehindre og tunneler. Ganske glad eieren ikke skal være med, tror dette kan bli party :lol:

Gruer meg også litt til å gå med Keo, rutinene rundt ringen på stevneplassen er litt merkelige og gir oss unødvendige utfordringer. Men det blir vell gøy uansett! Sist rasket vi med oss 2x 1.plass i forskjellige klasser, så litt gode minner har vi fra tidligere stevner der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Er det mulig?

Jeg må skifte knottene på kjøkkeninnredningen, fordi det er tre varianter og det ser bare rotete ut. Jeg kjøpte billige på eBay, men skruene er tre mm for lange og gjør knottene løse. Så jeg dro på CO for å kjøpe der, i fall det er en egen norsk standard på tykkelsen på skapdører. Men disse skruene er for korte, så knotten faller av!

Er det mulig?

Kanskje du kan putte inn noen skiver i mellomrommet kanskje stoppskiver er tynne nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...