Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

MAKAN altså! Kuro prøvde akkurat å GÅ OPP PÅ BORDET! Mens jeg sitter I SOFAEN rett ved siden av! :o  Forsvant fort ned igjen da jeg brølte "NEINEINEI! HALLO!" da. :lol:  

• Like 3
  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Har vært på en vannvittig flott tur i dag, se så fin utsikt vi hadde!

Posted Images

Skrevet

Ja, første gang han hadde den vakta spurte han om det ble kompansert for med lønn eller plusstid, men neida, det pleide nemlig alltid å gå seg til at man like ofte endre med vår-vakta. Yeah right :lol: Så kanskje neste år :P

En to tre, på det fjerde skal det skje..? :P

• Like 1
Skrevet

Føler meg brått flink. Lager kjøttkaker fra scratch. Maler tilogmed kjøttet selv. :aww: flinkhetsfølelen går litt over når jeg husker hvor lite jeg har gjort i dag da. :aww: 

• Like 8
Skrevet

Ja, hun kommer til å gifte seg på Østlandet selv om hun for tiden bor i Bergen, så jeg har store planer om å involvere meg så mye som mulig. Det er mulig det blir et bittelite bryllup på grunn av økonomi, og da har jeg sagt at jeg betaler min egen plass altså, for jeg kan ikke gå glipp av bryllupet hennes når det betyr så mye for henne. 

Jeg hadde aldri turt å planlegge et utdrikningslag uten å spørre andre venner av bruden om hvem som burde inviteres! :lol:  

En kan jo faktisk også spørre bruden, de fleste bruder vet at de skal ha utdrikningslag, så det spolerer ingenting.

Akkurat nå er jeg ganske lei meg, for jeg har de siste dagene tatt mange fine høstbilder av hundene, men minnekortet er føkka, så verken kortleser eller overføringskabel finner noen bilder der. Jeg så de på kameraet i stad, men når jeg skrur på kameraet nå står det at minnekortet er tomt. Dritkjipt. De bildene var i grunnen ekstremt viktige for meg.

Skrevet

Nå skal vi hoppe i seng. I morgen kommer jeg til å ha det travelt fra jeg står opp klokka sju til jeg kommer hjem sent på kveld. Sara stiller som alltid opp og tar hundene når gamlemor leker politiker. 

Skrevet

En kan jo faktisk også spørre bruden, de fleste bruder vet at de skal ha utdrikningslag, så det spolerer ingenting.

Akkurat nå er jeg ganske lei meg, for jeg har de siste dagene tatt mange fine høstbilder av hundene, men minnekortet er føkka, så verken kortleser eller overføringskabel finner noen bilder der. Jeg så de på kameraet i stad, men når jeg skrur på kameraet nå står det at minnekortet er tomt. Dritkjipt. De bildene var i grunnen ekstremt viktige for meg.

Kan hende du allerede gjør det, men du bør formatere minnekort i kamera hver gang du har lagt inn bilder på harddisk. Og formatere nytt minnekort i kamera før du begynner å ta bilder. Synd hvis du har mistet bildene dine?

Skrevet

Tror rosebuskene mine er litt treige i oppfattelsen:aww:
De begynner ikke å knoppe seg før i juni, men nå er vi i slutten av oktober og de blomstrer standhaftig:lol:

11049568_915561748498976_785347313966112

• Like 10
Skrevet

Ååå hvorfor har vi ikke jula i nærheten.  Hmpf. Ikke sender dem lenger og en dørlukker til 79kr blit fryktelig dyr å få tilsendt 

Skrevet

Kan hende du allerede gjør det, men du bør formatere minnekort i kamera hver gang du har lagt inn bilder på harddisk. Og formatere nytt minnekort i kamera før du begynner å ta bilder. Synd hvis du har mistet bildene dine?

Jeg vet ikke om kortet ble formattert da jeg kjøpte det, for det skjedde på en ferie da jeg oppdaget at minnekortet sto igjen i minnekortleseren hjemme, og jeg løp inn på første og beste fotobutikk med kameraet. Ekspeditøren satte kortet rett i kameraet. Dette var for 26 måneder siden.

Jeg har ikke formattert kortet hver gang jeg overfører bilder, men rimelig ofte.

Dritt altså, jeg har hatt dette kameraet i ti år, og det er første gang det skjer noe sånt. Jeg må forsøke i fotobutikk i morgen om noe kan gjøres. Også lurer jeg på hvor jeg har de andre minnekortene til kameraet.

Jeg lovte meg selv nytt kamera hvis jeg satt igjen med en del penger på hussalget, men jeg lovte meg også ny TV, ny sofa, ny mobil, ny oppvaskmaskin, ny bil, nye klær, frossen sæd, ny laptop, og litt sånn :P Jupp, det er lett å bruke imaginære penger :D Jeg gikk cirka i null, så jeg tenker jeg skal kjøpe et par flaxlodd :innocent:

Skrevet

Ååå hvorfor har vi ikke jula i nærheten.  Hmpf. Ikke sender dem lenger og en dørlukker til 79kr blit fryktelig dyr å få tilsendt 

dere får ta dere en bytur da.. Handle inn litt diverse ;)

Skrevet

Fikk du noen til å sende deg det båndet fra hööks da? Hvis ikke det er sendt ennå, kan man jo kanskje sende en dørlukker i samme slenga. 

Skrevet

dere får ta dere en bytur da.. Handle inn litt diverse ;)

jaa, men blir dyrt da. Garantert mer enn den ene tingen.

Fikk du noen til å sende deg det båndet fra hööks da? Hvis ikke det er sendt ennå, kan man jo kanskje sende en dørlukker i samme slenga. 

@Malinka jobber med saken, men en sånn dørlukker blir veldig mye større og tynger enn båndet :/ jeg mååååå jo ikke ha den, bare irriterende dør her.  

Skrevet

Kjipt hvis bildene dine er borte @SFX. Håper de ligger en plass i systemet. 

Sitter på toget på vei til Oslo, og i dag hadde jeg virkelig lyst til å bli i senga :P

• Like 1
Skrevet (endret)

Lupin syntes det var en skikkelig god plan å gå på jordet før jeg dro. For en fjasekopp! De to andre syntes det var surt og kaldt og alt for tidlig :lol: 

Våknet med sår hals og bommul i hodet. Håper jeg slipper lettere enn sist. 

Endret av Raksha
Skrevet

Det er stor sorg i heimen.. Kjempe stor faktisk.. Dere skjønner det at "valpene" har tatt over hundesenga til Hippy, så hvordan får man til å sove duppen sin etter frokost da? 

Jeg har bredd over henne et teppe i sofan nå, så det hjalp litt.. Men uff så trist hippy ser ut :lol: :lol: 

• Like 6
Skrevet

Flere enn meg som ikke er i form i dag,  avtalen min avlyste.så da venter jeg på at butikken skal åpne før jeg drar hjem igjen.  

Skrevet

Det er stor sorg i heimen.. Kjempe stor faktisk.. Dere skjønner det at "valpene" har tatt over hundesenga til Hippy, så hvordan får man til å sove duppen sin etter frokost da? 

Jeg har bredd over henne et teppe i sofan nå, så det hjalp litt.. Men uff så trist hippy ser ut :lol: :lol: 

OMG :frantics:Også bare et teppe i sofaen liksom... tsk tsk tsk... 

Hodet mitt har store logistikkproblemer denne uka... Det lager bare kaos og stresser meg, for hvordan skal jeg få alle "viktige" ting til å gå opp liksom? Hundene må jo få sin trim, men de må også holdes i orden i pelsen siden vi skal til Danmark i helgen, og trim/trening + pelsstell samme kveld er ikke helt kompatibelt dersom hundene blir skitne etter tur, og det blir de jo, så da må jeg ha en egen kveld for pelsstell, men dette må jo gjøres tettest mulig inntil avreise på fredag, dvs helst torsdag, men da er jeg på styremøte i raseklubben. Onsdag er dermed mest aktuell dag, men da BURDE hundene fått seg en skikkelig tur siden de blir liggende litt inaktive både torsdag (pga styremøte) og fredag (pga reise)... og tirsdag er vi på "unghundkurs" (ja, for tenk at Yasmine er fortsatt bare unghund... en drøy måned i hvert fall :aww:) og da blir det jo ikke særlig aktivitet på Willy da heller... Tror jeg bare må slutte å jobbe, jeg... 

• Like 2
Skrevet

Hodet mitt har store logistikkproblemer denne uka... Det lager bare kaos og stresser meg, for hvordan skal jeg få alle "viktige" ting til å gå opp liksom? Hundene må jo få sin trim, men de må også holdes i orden i pelsen siden vi skal til Danmark i helgen, og trim/trening + pelsstell samme kveld er ikke helt kompatibelt dersom hundene blir skitne etter tur, og det blir de jo, så da må jeg ha en egen kveld for pelsstell, men dette må jo gjøres tettest mulig inntil avreise på fredag, dvs helst torsdag, men da er jeg på styremøte i raseklubben. Onsdag er dermed mest aktuell dag, men da BURDE hundene fått seg en skikkelig tur siden de blir liggende litt inaktive både torsdag (pga styremøte) og fredag (pga reise)... og tirsdag er vi på "unghundkurs" (ja, for tenk at Yasmine er fortsatt bare unghund... en drøy måned i hvert fall :aww:) og da blir det jo ikke særlig aktivitet på Willy da heller... Tror jeg bare må slutte å jobbe, jeg... 

jeg var snill og ba valpene om å stikke, så nå har balansen falt til ro og man kunne sove duppen sin :lol:

og du burde bli naver :P de fleste "store" utstillere er det vistnok :lol:

Skrevet

jeg var snill og ba valpene om å stikke, så nå har balansen falt til ro og man kunne sove duppen sin :lol:

og du burde bli naver :P de fleste "store" utstillere er det vistnok :lol:

Åååå. så du HAR et hjerte langt der inne like vel altså :lol:. Det var enda godt å høre :D

Ja, tanken har slått meg, men på den annen side: da hadde jeg vel neppe hatt råd til å ta den turen til Danmark... 

Skrevet

:lol: Nav neste på deg :D 

Hjemme igen. En hel dag uten store planer :o 

Skrevet

I går var jeg på plantasjen og fikk handla inn litt blomster og lyng til å friske opp litt hjemme. Lurer på hvor lang tid potterosene klarer seg denne gangen før jeg dreper dem. :P Lyngen uttafor ble veldig pen da synes jeg.

AwaKETom.jpg

• Like 1
Skrevet

:lol: Nav neste på deg :D 

Tidsmessig hadde det nok vært lurt ja :lol:. Men nei, jeg får vel bare bite tenna sammen og bare "make it happend". 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...