Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Så deilig å komme fra lang dag på kurs,og begge hundene er underholdt,kost med og turet flere ganger.

Jeg har kjøpt gentleman's wrap,eller markeringsbånd til mister miniatyr. Veterinæren mente det må være markering og det tror jeg også. Hun synes han er mye bedre i bevegelsene,og begynner å nærme seg passe vekt. Kiropraktisk behandling og laserbehandling igjen i dag. Avventer smertestillende litt fremover siden han fungerer så godt nå. Må finne ut om de gir cartrophen i nærheten her,så blir det en injeksjon hver 4-6 måned. Og flere øvelser framover. Tilbake for mer behandling i Oslo om tre uker. Han leker mye lenger med Biz før han får vondt,han strekker seg, beveger bekkenet,beinet er ofte ganske bra på tur,og virker som en glad liten fyr. Godt å se hvor mye bedre han har blitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Hvorfor kommer mange tekstmeldinger flere ganger på mobilen? Avsender sier de sender bare en gang, men den kommer som identisk melding, kan for eksempel komme syv ganger i en trekvartersperiode. Skikkelig irriterende. Gjelder alt fra sms fra Lindex om helgetilbud, sms fra ukjent nummer, og sms fra nummer jeg ofte tekster. Noen ganger kommer den en gang, andre ganger to og flere ganger. Jeg formoder det er min telefon som har hikke? jeg har ikke hørt at noen av disse får svar fra meg flere ganger, dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi : slange!!

Jamen de er lite effektive, de spiser en mus og så spiser de ikke igjen på 4 mnd liksom.. måtte ha en haug med slanger da! *grøss*

Nå om dagen gjør jeg visst ikke annet enn jobbe og gå tur med bisker,sukk. Så mye overtid, får heller tenke på når jeg skal avspasere alle de timene *glede seg*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små poteter: som regel rundt 20 min.

Store poteter: 30-35 min. Og jo mer travelt du har det, jo lenger tid bruker poteten på å bli ferdig...

Husk å sjekke litt jevnlig mot slutten, du har ikke lyst på potetmos :P

Det pleier å stå koketid på potetposen :) Hvis ikke ville jeg begynt med 10 min, og så sjekket potetene jevnlig derfra hvis de ikke er ferdig :)

Det gjorde ikke det :no:

Jeg tok det 10 minutter om gangen.

De sto i ca 25 minutter, og ble NESTEN potetstappe, puh :icon_redface: !!!

Ovnsstekt laks, en slags brokkolimos, og rømme på laksen - det var faktisk rett så godt det! Og nå er jeg mett :ahappy:

Morro, jeg hadde akkurat det samme hvis du bytter ut brokkoli med poteter og slenger med en agurksalat! Så da var det visst ikke akkurat det samme allikevel :icon_redface: , haha, men jeg hadde ovnsstekt laks med rømme på :ahappy: !

--

Nå har jeg jobbet litt med foreningsarbeid og endte med å sende ut rett under 1000 (TUSEN!!) eposter. Takk pris for at jeg kom over en formel slik at jeg kunne legge til ";" etter epostadresser i excel, så da bare kopierte jeg inn alle kolonnene med epostadresser. Puh!

Vi prøver å sette fokus på å være tillitsvalgt på skolen for tiden, så i går postet jeg dette om meg selv:

11990616_1169471829736053_54481724483902

legg merke til nederste kommentar :P !!!!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe i seng! Stå opp tidlig, forberede møte med ungdomspolitikere på skolen min, ikke glemme å minne en elev på at han har avtale med helsesøster, undervise i en dobbeltime samfunnsfag, lede det møtet med ungdomspolitikere, gjøre litt digitalt papirarbeid som jeg skulle gjort for lenge siden, dra hjem og spise litt og ture hunder, spionere litt på de som er på visning på nabohuset mitt, dra til byen for å treffe en venninne på kafé, gå på konsert med Joan Armatrading sammen samme venninne, dra hjem og besvime av utmattelse på stuegulvet, reise meg langsomt opp og gå kveldstur med hundene.

Natta!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma ringte meg i sted og luftet muligheten for at jeg kom på besøk til gamleskolen min og fortalte litt om yrket mitt og hva jeg kan jobbe som..

Fikk fort følelsen at det var veldig amerikansk :lol: man gjør da ikke sånt i Norge vel? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare hvorfor det kan være flaut å pante flasker? Uansett om det er en liten pose eller 4 store søppelsekker...

Ellers kjenner jeg skikkelig på savnet etter hund... det er stor trøst med Chico her, men det er ikke helt det samme, særlig når jeg vet det bare er midlertidig.

Det virker heldigvis som at det har løst seg for Tetris :) noe som er både godt og litt vondt...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma ringte meg i sted og luftet muligheten for at jeg kom på besøk til gamleskolen min og fortalte litt om yrket mitt og hva jeg kan jobbe som..

Fikk fort følelsen at det var veldig amerikansk :lol: man gjør da ikke sånt i Norge vel? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har sånne innlegg i forelesningene våre hele tiden - synes det er kjempeinteressant! Nå går jeg på universitet da - vet ikke om det er like relevant om "gamleskolen" din er en barneskole ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare hvorfor det kan være flaut å pante flasker? Uansett om det er en liten pose eller 4 store søppelsekker...

Få flasker er flaut fordi da tror kanskje folk du er gjerrig eller fattig, og ikke har råd til å tape 2 kroner.

Mange flasker er flaut fordi da tror folk at du er alkis (hvis øl) og/eller skikkelig usunn (hvis brus).

Nei aner ikke jeg. Jeg synes ikke det er flaut iallefall, uansett om det er 2 flasker eller 30. Fint for både lommeboken og miljøet. Er vel mest pga. sistenevnte jeg panter, selv om det jo i det lange løp blir litt penger av å pante og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma ringte meg i sted og luftet muligheten for at jeg kom på besøk til gamleskolen min og fortalte litt om yrket mitt og hva jeg kan jobbe som..

Fikk fort følelsen at det var veldig amerikansk :lol: man gjør da ikke sånt i Norge vel? :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har noen sånne innom tidvis og en hel dag dedikert til det over jul. Det hjelper å se at fagene de tar faktisk kan brukes til noe etterhvert.

Det er spesielt fokus på realfag og jenter forøvrig, så du kanskje ekstra attraktiv pga det? (og at det er lett å spørre familie :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Få flasker er flaut fordi da tror kanskje folk du er  gjerrig eller fattig, og ikke har råd til å tape 2 kroner.

Mange flasker er flaut fordi da tror folk at du er alkis (hvis øl) og/eller skikkelig usunn (hvis brus).

 

Nei aner ikke jeg. Jeg synes ikke det er flaut iallefall, uansett om det er 2 flasker eller 30. Fint for både lommeboken og miljøet. Er vel mest pga. sistenevnte jeg panter, selv om det jo i det lange løp blir litt penger av å pante og.

Oi så mye tanke har jeg aldri gitt det.. her blir ofte panten spart opp og har blitt noen sekker med alt mulig rart, evt etter en fest. Men kan fint også ta med en flaske eller to om det ligger i bilen.

Tenker ikke stort over andre som panter heller og hva de evt panter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad jeg dro på sikkerhetskurs på pistol med samboeren i august. Det er så gøy! :D eneste nedturen er at vi må kjøre litt (halvtime én vei, og kjører samme strekningen til/fra jobb hver dag), men et halvt års tid så eier jeg vel egen pistol og slipper like mye kjøring :P

Anbefales virkelig altså, til tross for at jeg er skuddredd og generelt misliker å være i nærheten av rifla til samboeren så digger jeg å skyte og får en ekstrem mestringsfølelse av å holde på! :) Så ålreit å ha noe å gjøre sammen som begge liker så godt :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så mye tanke har jeg aldri gitt det.. her blir ofte panten spart opp og har blitt noen sekker med alt mulig rart, evt etter en fest. Men kan fint også ta med en flaske eller to om det ligger i bilen.

Tenker ikke stort over andre som panter heller og hva de evt panter.

Tenkte bare på det akkurat nå, siden du spurte :P

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer mange tekstmeldinger flere ganger på mobilen? Avsender sier de sender bare en gang, men den kommer som identisk melding, kan for eksempel komme syv ganger i en trekvartersperiode. Skikkelig irriterende. Gjelder alt fra sms fra Lindex om helgetilbud, sms fra ukjent nummer, og sms fra nummer jeg ofte tekster. Noen ganger kommer den en gang, andre ganger to og flere ganger. Jeg formoder det er min telefon som har hikke? jeg har ikke hørt at noen av disse får svar fra meg flere ganger, dog.

Det pleier å skje her også! Av og til får jeg samme meldinga flere ganger, feks fra venner eller familie. De sier også de bare har sendt den e gang. Hadde jo vært litt spesielt om de hadde sendt den en gang, så svarte jeg, så sendte de samme meldinga på nytt igjen flere ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har sånne innlegg i forelesningene våre hele tiden - synes det er kjempeinteressant! Nå går jeg på universitet da - vet ikke om det er like relevant om "gamleskolen" din er en barneskole ;)

Snakk om ungdomsskole :) vi hadde ikke sånn da jeg gikk på ungdomsskolen i alle fall :P

Vi har noen sånne innom tidvis og en hel dag dedikert til det over jul. Det hjelper å se at fagene de tar faktisk kan brukes til noe etterhvert.

Det er spesielt fokus på realfag og jenter forøvrig, så du kanskje ekstra attraktiv pga det? (og at det er lett å spørre familie  :P )

Jaok, da ligger det nok noe i det :P og så er jeg nok en kandidat grunnet jeg har ei lillesøster som går i klassen :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge koker man poteter? Nypoteter med skall? Første gang siden jeg flyttet hjemmefra for 8 år siden at jeg skal koke poteter :icon_redface:

Jeg har aldri tatt tiden når jeg koker poteter! :P Jeg bare går å sjekker de når jeg føler at de har stått en stund.. Aldri fått potetmos dog! Akkurat det samme gjør jeg med egg! De setter jeg på, glemmer de litt også tar jeg de av platen.. Og ender somregel alltid opp med smilende egg! :D

Oi så mye tanke har jeg aldri gitt det.. her blir ofte panten spart opp og har blitt noen sekker med alt mulig rart, evt etter en fest. Men kan fint også ta med en flaske eller to om det ligger i bilen.

Tenker ikke stort over andre som panter heller og hva de evt panter.

Jeg sparer alltid opp å panter så og si aldri mindre enn en sånn blå pose fra IKEA med flasker.. Har også en deal med brodern at jeg får alle flaskene hans og panten for de.. Men det er mest fordi han hater å pante flasker for det tar så lang tid :P (Der er det snakk om sekker med flasker da :P )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: forskjellen på meg og Tink er at hun har samboer og jeg er veldig singel. Dvs bare en av oss bedriver aktiviteter som kan føre til det nevnte :P

Nå skal jeg faktisk legge meg!

Pft å ha samboer er da virkelig ikke noe krav. Og vi vet lite om hvilke aktiviteter du bedriver eller ikke :lol:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, påmelding til Vennesla unnagjort! Nå får vi bruke ukene vi har igjen på å sikre klasse 3-øvelsene ordentlig og håpe på at sløyfa er rød og ikke blå på nippet til å være rød denne gangen. Men de usle 10 poengene går fort, spesielt i pissregn og nær skytebane, så får vi krysse fingrene for finere forhold denne runden :lol:

Akkurat nå skal jeg lufte Keo og skrive litt på oppgaven i naturforvaltning, kanskje den blir ferdig i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å skje her også! Av og til får jeg samme meldinga flere ganger, feks fra venner eller familie. De sier også de bare har sendt den e gang. Hadde jo vært litt spesielt om de hadde sendt den en gang, så svarte jeg, så sendte de samme meldinga på nytt igjen flere ganger :P

Ja, her kan jeg få to-tre versjoner av meldingen innen jeg får svart, så svarer jeg, og det kommer fire nye eksemplar av meldingen, til ulike klokkeslett. Dritirriterende.

:lol: forskjellen på meg og Tink er at hun har samboer og jeg er veldig singel. Dvs bare en av oss bedriver aktiviteter som kan føre til det nevnte :P

Nå skal jeg faktisk legge meg!

Pft å ha samboer er da virkelig ikke noe krav. Og vi vet lite om hvilke aktiviteter du bedriver eller ikke :lol:

Det tenkte jeg også - i 2015 er det mulig å bli drektig uten ring på fingeren. Og noen har faktisk mer sex utenfor enn i et forhold, så...

Jeg lurer på om X'en har skravla med Blaze, for nå bjeffet hun på meg til hun fikk kveldsmat, og deretter stelte hun seg demonstrativt foran grinda i bunnen av trappa for å komme opp. Det gadd jeg ikke, hun får slumre i sofaen som alle andre før vi legger oss.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at det lokale veterinærkontoret irriterer meg grønn! Vi var der på onsdag, og de skulle ringe den onsdagen for å fortelle svaret på prøvene, det gjorde de ikke så jeg ringte å spurte på torsdag, da beklaget de at de hadde glemt det men prøven ble sendt til Oslo og der skulle de få svar på fredag og de skulle ringe meg da, det gjorde de ikke så jeg ringte å spurte på mandag, da hadde de fått svar men ikke rukket å se på den enda, så ringte veterinæren meg etter å ha sett på den og fortalte hva det var og at de skulle fakse over resepten til apoteket, gjett hva som ikke var på apoteket når jeg skulle hente den idag a? Så apoteket ringte veterinæren og fikk ordnet opp. Så skulle jeg innom veterinæren å hente journalen til Trym for å sende inn til forsikringsselskapet, den var selvfølgelig ikke ferdig, men de skulle gjøre den ferdig idag og sende den på mail så fort de var ferdig, ingen mail mottat, og nå er det nøyaktig 45 min til dagen er over og jeg tviler på at jeg får den mailen idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få meg en natts søvn snart. En hel.

Fisket noen timer i Lierelva i går, vi fikk ikke noe, men en hyggelig fyr vi sto sammen med fikk en fin sjøørret.

Det ble selvfølgelig Sent for poden og han var plutselig litt vrang å få opp av senga i dag tidlig.

Da er det fint han har en helt egen Puli, hun raser nemlig opp for å kose med han hver gang du nevner navnet hans :lol:

Etter 5 ganger kom de sammen ned.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...