Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Har en venninne som driver oppdrett av noen grisefine med ett fantastisk gemytt. Jaja, så knuste den ene hannhunden hennes en tann på meg, men han kan vel ikke noe for at han er så fordømt lykkelig :wub:

10277063_10154071741535714_3576637844247
Storm fvf ....

1917599_10150185350235714_2962267_n.jpg?

Også har hun noen ganske så små, som jeg bare sikler på! De er så fine alle sammen! Hun driver aktivt med weighpulling og trener lp på si. Bare si i fra om du vil ha, kan sette deg i kontakt jeg :P  *har en hemmelig drøm*

Ååå så flott! :drool: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligge var det ja... Jeg foretrekker også hunder som ligger når jeg driver med sånt, men hundene foretrekker åpenbart å stå - og hundene må jo få det som de vil, sant? :whistle: 

Nei :lol: Mine må ligge de, enten de vil det eller ikke :P  

Jeg tror jeg så sola så vidt i går, jeg også, men da jeg la meg hølja regnet ned. Det er deilig å høre på da, når man er innendørs :D. Men jeg SA jo at vi skulle hoppe over sommeren i år, husker du ikke det :P ? 

Vi har blikktak vi, så jeg er litt usikker på hvor deilig det er å høre på. For meg som har hatt to etasjer over meg i nesten 30 år, er det uvant å høre været så godt :) Og joda, jeg husker det, men jeg trodde ikke på deg. Kan vi ikke bare hoppe over høsten og vinteren også, når vi først er i gang? :P  

Pffffft.... jeg tror fortsatt jeg holder med huseieren :P

Det må du gjerne gjøre, men han er nedstemt her :P  

Nei hun ha'kke SÅNN pels - og når du snakker om røyting, så kjenner jeg at jeg brått er glad for at mine hunder har SÅNN pels :P

Når hun røyter, trøster jeg meg med at hun ikke er alaska husky, og at jeg ikke må børste henne hver uke (jeg burde, men jeg må ikke :aww: ). Og at hun alltid lukter godt, selv om hun burde hatt et bad :ahappy: 

Nå har jeg fått det for meg at jeg burde bytte ut bilen jeg kjøpte i fjor... Bilen er finfin, den altså, god å kjøre så lenge det ikke blåser er den også, men den har jo alt for lite plass... Nå ønsker jeg meg Hi-Ace igjen, LANG type, med 4WD... som jeg kan sove i og bruke som campingbil... 

Men har du ikke campingvogn? Hva skal du med bil du kan sove og bruke som campingbil da? Og hvorfor ikke kjøpe bobil, om du førstes skal kjøpe noe nytt? :P 

--

Hånda er fortsatt kranglete etter gårsdagens raking. Dette er ikke dagen for å holde fast ting :aww: Ikke har jeg kakao heller, så jeg burde vært på butikken, men da må jeg dusje og kle på meg ordentlige klær først, og det har jeg ikke lyst til enda :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nøyaktig tre timer på meg til å skrive ferdig, konvertere og levere norrønoppgaven min. Jeg bruker tiden på å skrive kanskje ett ord i minuttet mens jeg prøver å ransake hjernen min etter hvor jeg la norrønordboken. Blir ikke mange teksteksempler fra Gylfaginning om jeg ikke blir sikker på hvilke ord som er verb her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som driver oppdrett av noen grisefine med ett fantastisk gemytt. Jaja, så knuste den ene hannhunden hennes en tann på meg, men han kan vel ikke noe for at han er så fordømt lykkelig :wub:

10277063_10154071741535714_3576637844247
Storm fvf ....

1917599_10150185350235714_2962267_n.jpg?

Også har hun noen ganske så små, som jeg bare sikler på! De er så fine alle sammen! Hun driver aktivt med weighpulling og trener lp på si. Bare si i fra om du vil ha, kan sette deg i kontakt jeg :P  *har en hemmelig drøm*

Er hennes hjemmeside jeg oftest er inne på når det gjelder rasen :D Utrolig flotte hunder, det er slik jeg vil ha (endel av dem iallefall). Men jeg er litt redd for at det blir "for mye hund" for meg rett og slett. Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å takle det uansett, men bare usikker på om jeg vil trives med det, jeg er jo mere glad i den fysiske delen av hundehold, og kan ikke si jeg bruker veldig mye tid på hjernetrim utover litt søk og triksetrening. Men, blir mange år til isåfall, jeg kan absolutt ikke ha en aktiv bulle-valp sammen med Casper, og jeg vil nok ha hannhund og så det tar jeg iallefall ikke sjansen på. Så, får bare følge med i årene som kommer, også blir det spennende å se om det blir dalmatiner, saluki eller am.bull (litt spenn mellom de to siste der :lol: )

Det er liksom @Mari sin Töddel som er den ultimate am.bullen for meg, måtte google meg frem til bloggen her om dagen for å se på bilder av ham :) Så bingen har mye av det jeg liker. 

Jeg vil ha en atletisk hund med "lange" linjer, skal absolutt ikke ha noen bully, selv om temperamentsmessig så har jeg en mistanke om at de er mer i min gate... (bare spekulasjoner fra min side, jeg har jo faktisk ikke hilst ordelig på en ambull noen gang).

 

Fordi det er en herlig rase vel :wub:

Samboeren min har lys til å gi rasen en ny sjangs, men jeg har dessverre skrekken etter Ulf fortsatt og det synes jeg er skikkelig dritt :icon_cry:Han skulle faktisk blitt 4 år i morgen :heart:

1536595_10152114880420395_2141915846_n.j

 

:wub: fine Ulf!

Det er mye det med helsen som gjør at rasen ikke en gang har vært på listen over hunder jeg seriøst vil ha på endel år nå. Virker som det er kort levealder, mye allergi, mye HD, mye ditt og datt. Mulig dette er veldig feil, men føler det er veldig sjansespill egentlig. Er medlem i facebookgruppen, mye sterke meninger :lol: Men hvordan var det med Ulf egentlig, var ikke han fra et ikke-godkjent kull av klubben, eller tar jeg heeelt feil nå? 

Endret av Lola Pagola
la til noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :lol: Mine må ligge de, enten de vil det eller ikke :P  

Vi har blikktak vi, så jeg er litt usikker på hvor deilig det er å høre på. For meg som har hatt to etasjer over meg i nesten 30 år, er det uvant å høre været så godt :) Og joda, jeg husker det, men jeg trodde ikke på deg. Kan vi ikke bare hoppe over høsten og vinteren også, når vi først er i gang? :P  

Det må du gjerne gjøre, men han er nedstemt her :P  

Når hun røyter, trøster jeg meg med at hun ikke er alaska husky, og at jeg ikke må børste henne hver uke (jeg burde, men jeg må ikke :aww: ). Og at hun alltid lukter godt, selv om hun burde hatt et bad :ahappy: 

Men har du ikke campingvogn? Hva skal du med bil du kan sove og bruke som campingbil da? Og hvorfor ikke kjøpe bobil, om du førstes skal kjøpe noe nytt? :P 

--

Hånda er fortsatt kranglete etter gårsdagens raking. Dette er ikke dagen for å holde fast ting :aww: Ikke har jeg kakao heller, så jeg burde vært på butikken, men da må jeg dusje og kle på meg ordentlige klær først, og det har jeg ikke lyst til enda :aww: 

Nå får ikke jeg til å dele opp quoten heller... men jeg konkluderer med at du er slem som ikke lar hundene få viljen sin, jeg savner å høre regnet på taket når jeg har lagt meg - jeg har jo fått meg to-etasjes hus og da høres ikke regnet så godt... og nei - høst og vinter skal vi ikke hoppe over selvsagt. De er viktige, de :aww:

Jeg har campingvogn, men det er mye enklere å campe i bilen - det er jo sånn herk å dra med seg vogn vet du - og mye dyrere - og bobil kan man jo ikke kjøre rundt med om vinter'n vøtt... og de koster jo skjorta. Nei, takke seg til en fiiiiin Hi-Ace - de kan man jo til og med åpne vinduene på bak i lasterommet. Det er jo umulig på de fleste andre varebiler :aww:

Fryser her jeg sitter og ser ut på sol og fint vær... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

( sorry,  får ikke fjernet quoten. Selvfølgelig.  *leiavdette* )

 

Det var helt absurd hvor mange butikker jeg måtte innom for å gå tak i alt jeg trengte.  Jeg HATER å gå i butikker,  jeg HATER å handle rett og slett. 

 

5 butikker på en dag ble litt mye for meg. 

Skal hente kaka om en time og da har jeg bare igjen å gå en ekstra lang tur med bikkjene og å pakke inn 3 gaver og skrive kort før barnebursdagen.  

Egentlig haster det bare med den ene gava,  de to andre er til søskenbarna og de gjør det ikke noe om A får se. Egentlig kan han pakke de inn kom jeg på, byttingen liker jo sånt *føle seg smart *

 

Toddy tigger og ber om å måtte bo i bur når de er alene hjemme,  men enn så lenge er jeg standhaftig.  Jeg har fortsatt troa på at jeg en gang kan komme hjem etter 2 timers fravær og fortsatt ha gardiner i gangen oppe.  *optimist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hennes hjemmeside jeg oftest er inne på når det gjelder rasen :D Utrolig flotte hunder, det er slik jeg vil ha (endel av dem iallefall). Men jeg er litt redd for at det blir "for mye hund" for meg rett og slett. Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å takle det uansett, men bare usikker på om jeg vil trives med det, jeg er jo mere glad i den fysiske delen av hundehold, og kan ikke si jeg bruker veldig mye tid på hjernetrim utover litt søk og triksetrening. Men, blir mange år til isåfall, jeg kan absolutt ikke ha en aktiv bulle-valp sammen med Casper, og jeg vil nok ha hannhund og så det tar jeg iallefall ikke sjansen på. Så, får bare følge med i årene som kommer, også blir det spennende å se om det blir dalmatiner, saluki eller am.bull (litt spenn mellom de to siste der :lol: )

Det er liksom @Mari sin Töddel som er den ultimate am.bullen for meg, måtte google meg frem til bloggen her om dagen for å se på bilder av ham :) Så bingen har mye av det jeg liker. 

Jeg vil ha en atletisk hund med "lange" linjer, skal absolutt ikke ha noen bully, selv om temperamentsmessig så har jeg en mistanke om at de er mer i min gate... (bare spekulasjoner fra min side, jeg har jo faktisk ikke hilst ordelig på en ambull noen gang).

:wub: fine Ulf!

Det er mye det med helsen som gjør at rasen ikke en gang har vært på listen over hunder jeg seriøst vil ha på endel år nå. Virker som det er kort levealder, mye allergi, mye HD, mye ditt og datt. Mulig dette er veldig feil, men føler det er veldig sjansespill egentlig. Men hvordan var det med Ulf egentlig, var ikke han fra et ikke-godkjent kull av klubben, eller tar jeg heeelt feil nå? 

Bingen skal ha kull på helsøstra til Töddel i år såvidt jeg kan se. :) (Herregud som jeg blir fristet!) Det gjør meg veldig glad at du husker på ham, vil liksom ikke at han skal glemmes. Han var veldig spesiell for meg. 


Skal du ha hund fra Bingen så bør du ikke være redd for jaktlyst (=bånd) og heftigere drifter iallfall. Men i min erfaring så er det det fysiske som er viktigst for en amerikansk bulldog, ikke den mentale treningen. De liker det også, men det er det å få tatt seg ut ordentlig fysisk som gir deg de fornøyde sukkene fra sofakroken. Hadde ikke ville hatt en hannhund sammen Casper nei. Går sikkert fint, men så kjipt om det ikke gjør det. Jeg har hatt to bullehanner sammen og det var litt stress. Samtidig så er jeg i overkant kontrollfrik på de tingene også.

Sykdom er det nok av ja. Og så er de hunder som typisk skader seg, for de er så impulsive og livsglade at de løper liksågodt gjennom treet som forbi det. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får ikke jeg til å dele opp quoten heller... men jeg konkluderer med at du er slem som ikke lar hundene få viljen sin, jeg savner å høre regnet på taket når jeg har lagt meg - jeg har jo fått meg to-etasjes hus og da høres ikke regnet så godt... og nei - høst og vinter skal vi ikke hoppe over selvsagt. De er viktige, de :aww:

Jeg får til å dele opp quoter i dag :lol: Det er ingen tvil om at jeg er slem? Jeg har sagt det lenge jeg :P Og du får jo hørt på regn på taket om du bruker soverommet i andre etasje.. Noen ganger er du lite løsningsorientert, Siri :P Høst og vinter er ikke viktig. Høst og vinter er hat, og etter en sommer som den vi har hatt, er den et enda større hat. Så det :aww: 

Jeg har campingvogn, men det er mye enklere å campe i bilen - det er jo sånn herk å dra med seg vogn vet du - og mye dyrere - og bobil kan man jo ikke kjøre rundt med om vinter'n vøtt... og de koster jo skjorta. Nei, takke seg til en fiiiiin Hi-Ace - de kan man jo til og med åpne vinduene på bak i lasterommet. Det er jo umulig på de fleste andre varebiler :aww:

De koster skjorta, det er jeg enig i. Men hvorfor kan man ikke kjøre rundt i bobil om vinteren? 

Fryser her jeg sitter og ser ut på sol og fint vær... 

Nyt høsten du, Siri :P 

--

AN har jeg dusja og veid meg, og konstaterte 2 ting - jeg hadde som vanlig rett når alle bekymra seg for vekta mi for omtrent et år siden, de kiloene har kommet tilbake, OG jeg burde kanskje vurdere å spise sunnere.. Det er som er kjipt med det, er at det eneste jeg har lyst på er sjokolade og kakao *flir* Jeg har sikkert en mangelsykdom som gjør at jeg er så sjokoladesugen? :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får ikke jeg til å dele opp quoten heller... men jeg konkluderer med at du er slem som ikke lar hundene få viljen sin, jeg savner å høre regnet på taket når jeg har lagt meg - jeg har jo fått meg to-etasjes hus og da høres ikke regnet så godt... og nei - høst og vinter skal vi ikke hoppe over selvsagt. De er viktige, de :aww:

Jeg har campingvogn, men det er mye enklere å campe i bilen - det er jo sånn herk å dra med seg vogn vet du - og mye dyrere - og bobil kan man jo ikke kjøre rundt med om vinter'n vøtt... og de koster jo skjorta. Nei, takke seg til en fiiiiin Hi-Ace - de kan man jo til og med åpne vinduene på bak i lasterommet. Det er jo umulig på de fleste andre varebiler :aww:

Fryser her jeg sitter og ser ut på sol og fint vær... 

Det er vw mulitivan du burde ha. Helt vanlig bil å kjøre (og mye bedre komfort enn hi-ace) men med soveplass som poppet opp fra taket. Eller inni, om du foretrekker det. Liten ovn, eller webasto, så har du til helårs bruk. De litt eldre modellene er ikke så dyre heller, for noen år siden hadde de avgifter som campingbil, og det gjenspeiles i prisen. Vi hadde en 2003 model. Topp bil, som gav oss masse flotte turer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingen skal ha kull på helsøstra til Töddel i år såvidt jeg kan se. :) (Herregud som jeg blir fristet!) Det gjør meg veldig glad at du husker på ham, vil liksom ikke at han skal glemmes. Han var veldig spesiell for meg. 


Skal du ha hund fra Bingen så bør du ikke være redd for jaktlyst (=bånd) og heftigere drifter iallfall. Men i min erfaring så er det det fysiske som er viktigst for en amerikansk bulldog, ikke den mentale treningen. De liker det også, men det er det å få tatt seg ut ordentlig fysisk som gir deg de fornøyde sukkene fra sofakroken. Hadde ikke ville hatt en hannhund sammen Casper nei. Går sikkert fint, men så kjipt om det ikke gjør det. Jeg har hatt to bullehanner sammen og det var litt stress. Samtidig så er jeg i overkant kontrollfrik på de tingene også.

Sykdom er det nok av ja. Og så er de hunder som typisk skader seg, for de er så impulsive og livsglade at de løper liksågodt gjennom treet som forbi det. :P

Da skjønner jeg at du er fristet ja!! :D Ble fristet sjæl :P Nei han er en av de hundene jeg nok aldri kommer til å glemme, selv om jeg aldri møtte ham engang. 

Ja det er akkurat det, jeg trives godt med dalmatineren som ikke er overdrevent mye av det ene eller det andre, som kan gå løs "overalt" (trenger iallefall ikke være redd for at han skal knerte noe), tenker seg litt om før han gjør noe (som regel i det minste), og i det hele tatt er jo rasen tilnærmet perfekt for meg, atletisk, elegant men robust, og med på alt med glimt i øyet, så hvorfor drive å se på noe annet. Men det er jo så mange fine raser der ute som jeg har lyst til å prøve, så egentlig er det litt leit at jeg fant "rasen i mitt liv" på første forsøk. Skulle jeg forandret to ting litt hos rasen er det nettopp enda mindre jaktlyst og mindre samkjønnsagrssjon. Så da blir det jo litt merkelig å gå for ambull som har mye mer av begge deler :P Det blir nok med drømmen, men skulle den ikke avta så må jeg prøve å lure til meg en låne-bull en uke eller to for å se. Det har jeg iallefall lært, at jeg ikke trives med alle raser, selv om de på papiret burde passe. Og omvendt. Men tipper nok at ambull er mer i min gate enn saluki, sånn egentlig. For et rør... da fikk jeg det ut iallefall :lol: (Også en bonus med ambull er at man kan ha så fine kraftige seler og halsbånd :lol: ).

 

 

Endret av Lola Pagola
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hennes hjemmeside jeg oftest er inne på når det gjelder rasen :D Utrolig flotte hunder, det er slik jeg vil ha (endel av dem iallefall). Men jeg er litt redd for at det blir "for mye hund" for meg rett og slett. Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å takle det uansett, men bare usikker på om jeg vil trives med det, jeg er jo mere glad i den fysiske delen av hundehold, og kan ikke si jeg bruker veldig mye tid på hjernetrim utover litt søk og triksetrening. Men, blir mange år til isåfall, jeg kan absolutt ikke ha en aktiv bulle-valp sammen med Casper, og jeg vil nok ha hannhund og så det tar jeg iallefall ikke sjansen på. Så, får bare følge med i årene som kommer, også blir det spennende å se om det blir dalmatiner, saluki eller am.bull (litt spenn mellom de to siste der :lol: )

Det er liksom @Mari sin Töddel som er den ultimate am.bullen for meg, måtte google meg frem til bloggen her om dagen for å se på bilder av ham :) Så bingen har mye av det jeg liker. 

Jeg vil ha en atletisk hund med "lange" linjer, skal absolutt ikke ha noen bully, selv om temperamentsmessig så har jeg en mistanke om at de er mer i min gate... (bare spekulasjoner fra min side, jeg har jo faktisk ikke hilst ordelig på en ambull noen gang).

:wub: fine Ulf!

Det er mye det med helsen som gjør at rasen ikke en gang har vært på listen over hunder jeg seriøst vil ha på endel år nå. Virker som det er kort levealder, mye allergi, mye HD, mye ditt og datt. Mulig dette er veldig feil, men føler det er veldig sjansespill egentlig. Er medlem i facebookgruppen, mye sterke meninger :lol: Men hvordan var det med Ulf egentlig, var ikke han fra et ikke-godkjent kull av klubben, eller tar jeg heeelt feil nå? 

Kullet til Ulf tror jeg ikke engang var søkt om å få godkjent i klubben. Skal ikke si det for sikkert da :)

Han var en såkalt hybrid, mor var standard og far er skikkelig bully :P og skulle jeg hatt det igjen tror jeg at jeg ville hatt det. For meg var han perfekt, 40kg men veldig lett i kroppen samtidig som han hadde skikkelig bulletryne :wub:

Men tror ikke du kan tenke på Ulf som ett eksemplar av rasen det er mange av (det håper jeg iallefall ikke). Han hadde kraftige hudproblemer samt en psyke som dessverre var veldig ustabil. Så og si hele kullet er avlivd pga psyken og det at mor ble avlivd før kullet i det hele tatt var levert gjorde at jeg rett og slett var skikkelig dum når jeg ikke snudde i døra.

 

Men han var alikevel en fantastisk hund sammen med "flokken" :wub:

426834_10150670366405395_2034008847_n.jp

Endret av turbogutten
måtte legge til ett bilde :)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg at du er fristet ja!! :D Ble fristet sjæl :P Nei han er en av de hundene jeg nok aldri kommer til å glemme, selv om jeg aldri møtte ham engang. 

Ja det er akkurat det, jeg trives godt med dalmatineren som ikke er overdrevent mye av det ene eller det andre, som kan gå løs "overalt" (trenger iallefall ikke være redd for at han skal knerte noe), tenker seg litt om før han gjør noe (som regel i det minste), og i det hele tatt er jo rasen tilnærmet perfekt for meg, atletisk, elegant men robust, og med på alt med glimt i øyet, så hvorfor drive å se på noe annet. Men det er jo så mange fine raser der ute som jeg har lyst til å prøve, så egentlig er det litt leit at jeg fant "rasen i mitt liv" på første forsøk. Skulle jeg forandret to ting litt hos rasen er det nettopp enda mindre jaktlyst og mindre samkjønnsagrssjon. Så da blir det jo litt merkelig å gå for ambull som har mye mer av begge deler :P Det blir nok med drømmen, men skulle den ikke avta så må jeg prøve å lure til meg en låne-bull en uke eller to for å se. Det har jeg iallefall lært, at jeg ikke trives med alle raser, selv om de på papiret burde passe. Og omvendt. Men tipper nok at ambull er mer i min gate enn saluki, sånn egentlig. For et rør... da fikk jeg det ut iallefall :lol: (Også en bonus med ambull er at man kan ha så fine kraftige seler og halsbånd :lol: ).

 

 

Ut og møt bulldogger du. Stikk på rasespesialen i sommer. Der er det masse forskjellige bikkjer og trivelige (pluss ærlige) eiere. En kjempefin arena for å bli nærmere kjent med rasen. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får til å dele opp quoter i dag :lol: Det er ingen tvil om at jeg er slem? Jeg har sagt det lenge jeg :P

Med litt luring fikk jeg også delt dem nå :P
Ja, nei, vi har jo egentlig visst det lenge selvsagt... det er bare viktig å påpeke det igjen i tilfelle noen skulle ha glemt det :P

Og du får jo hørt på regn på taket om du bruker soverommet i andre etasje.. Noen ganger er du lite løsningsorientert, Siri :P

Jeg har testa det da selvfølgelig :P. Hva tror du om meg? At jeg er lite løsningsorientert? :P
Men det gikk ikke an å sove på det soverommet i andre etasje. Det ble bare helt feil - også var det jo så langt ned til første etasje og badet der.... :aww:

Høst og vinter er ikke viktig. Høst og vinter er hat, og etter en sommer som den vi har hatt, er den et enda større hat. Så det :aww: 

Jojo, høst og vinter er kjempeviktig, spesielt vinteren - tenk så reint og fint det er over alt da, også trenger man ikke å bade hundene så ofte :aww:

De koster skjorta, det er jeg enig i. Men hvorfor kan man ikke kjøre rundt i bobil om vinteren? 

 Fordi atte en bobil på vinterføre neppe er særlig egnet langt uti skogen der jeg bor :P. Og det er dyrt å kjøre rundt i en bobil hver dag dobbelt- :P

Nyt høsten du, Siri :P 

Pffffft :P 

Det er vw mulitivan du burde ha. Helt vanlig bil å kjøre (og mye bedre komfort enn hi-ace) men med soveplass som poppet opp fra taket. Eller inni, om du foretrekker det. Liten ovn, eller webasto, så har du til helårs bruk. De litt eldre modellene er ikke så dyre heller, for noen år siden hadde de avgifter som campingbil, og det gjenspeiles i prisen. Vi hadde en 2003 model. Topp bil, som gav oss masse flotte turer!

Nei usj - man kjøper jo ikke en gammel bil som man vet man kommer til å få masse utgifter på når man skal bruke den :P. Hi-Ace har mer enn nok kjørekomfort for meg :D. Jeg kjøper ikke noe som har gått MER enn 60 000 når jeg skal ha bil - helst skal den ha gått enda mindre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vw mulitivan du burde ha. Helt vanlig bil å kjøre (og mye bedre komfort enn hi-ace) men med soveplass som poppet opp fra taket. Eller inni, om du foretrekker det. Liten ovn, eller webasto, så har du til helårs bruk. De litt eldre modellene er ikke så dyre heller, for noen år siden hadde de avgifter som campingbil, og det gjenspeiles i prisen. Vi hadde en 2003 model. Topp bil, som gav oss masse flotte turer!

Den så helt genial ut!!

*Ønskeseg* :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scotty er ei tispe og det spørs om hun hadde likt Nix noe særlig :lol: Feisty litta tøtte hu der. 
 

8791684196_81be9b744d_z.jpg
(bilde lånt av Bingen Bulldogs)

Nå synes jeg du både pirker og er unødvendig fornuftig, dumma! Jeg vil ha en en slik NÅ! Jeg tenkte på Fatty og broren jeg!

Så var huset fylt av Asti igjen 
:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til gleder, opp til sorger, opp og si god morgen Norge ???

Den første sol på Galdhøpiggen I hvertfall siden lyset gikk. Dovregubben hilser dagen solen stiger opp. Morgendisen viker for en dag som sakte stiger frem. 
Fine sangen!
 

Jeg har nøyaktig tre timer på meg til å skrive ferdig, konvertere og levere norrønoppgaven min. Jeg bruker tiden på å skrive kanskje ett ord i minuttet mens jeg prøver å ransake hjernen min etter hvor jeg la norrønordboken. Blir ikke mange teksteksempler fra Gylfaginning om jeg ikke blir sikker på hvilke ord som er verb her.

Håper du har kommet langt nå?
Jeg skal skrive på prosjekt i helga, men heldigvis skal ikke alt være helt ferdig før om ytteligere 1,5 uke.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...